سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

رتبه نخست خوزستان در شیوع اعتیاد در سطح کشور

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان با بیان اینکه خوزستان در شیوع اعتیاد، رتبه نخست کشور را دارد، گفت: امسال کشفیات مواد مخدر در خوزستان ۱۸۰ برابر افزایش یافته است اما نتوانسته ایم در زمینه کاهش تقاضا اثرگذار باشیم.

به گزارش ایسنا - منطقه خوزستان، حسین لامی زاده در جلسه کمیته فرهنگی پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان که امروز (۲۸ آذر ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امسال کشفیات مواد مخدر در خوزستان ۱۸۰ برابر افزایش یافته است اما نتوانسته ایم در زمینه کاهش تقاضا اثرگذار باشیم.

وی عنوان کرد: اگر قبول کنیم که خوزستان در شیوع اعتیاد، رتبه نخست کشور را دارد به این واقعیت می رسیم که زمانی می توانیم موفق شویم که کاهش تقاضا داشته باشیم و اثربخشی به آحاد افراد جامعه برسد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان بیان کرد: در قسمتهای مختلف با دستگاههای اجرایی، ۱۲ تفاهم نامه به امضا رسیده است اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم. نقطه مطلوب ما زمانی است که هیچ کدام از آحاد جامعه دچار آسیب نشوند. در حال حاضر در کمپ های ترک اعتیاد می‌بینیم که افراد تحصیل کرده، حاشیه‌نشین و  افراد مرفه دچار آسیب شده اند که این موضوع نشان می‌دهد هنوز جای کار بسیاری وجود دارد.

لامی زاده تصریح کرد: کشفیات مواد مخدر بسیار افزایش یافته است و حتی کشفیات مواد مخدر در مرز آبی نیز افزایش یافته است اما زنگ خطر همیشه وجود دارد. بنابر‌این اگر  مدیران دستگاه‌های اجرایی همراهی لازم را داشته باشند و از توان خود جهت بهبود شرایط تلاش کنند، نتایج بهتری حاصل می شود.

وی عنوان کرد: هیچگاه به شرایط موجود رضایت نداشتیم زیرا خوزستان در شیوع اعتیاد، در رتبه اول است.

لامی زاده با بیان اینکه باید تا سال ۱۴۰۰ کاهش ۲۵ درصدی تقاضا را داشته باشیم، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایطی که خوزستان دارد، این نشست فرصت خوبی برای ارائه برنامه ها و طرحها در زمینه پیشگیری و کاهش تقاضا است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان با ابراز نارضایتی از شرایط کنونی استان خوزستان در زمینه مبارزه با مواد مخدر، گفت: مدیران دستگاههای اجرایی همراهی لازم را به دست نیاورده اند. خواهشمندم اعتباری در نظر گرفته شود تا مدیران دستگاههای اجرایی اهمیت موضوع را بهتر بشناسند؛ اگر این کار انجام نشود باید منتظر پیامدهای بعدی باشیم.

لامی زاده با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر نیازمند یک کار فرهنگی است، بیان کرد: اکنون بسیاری مواد مخدر مصرف می کنند اما در ظاهرشان مشخص نیست. یک گرم شیشه ۱۴ نفر را دچار آسیب می کند بنابراین باید مراقبت بیشتر شود.

وی با بیان اینکه باید اعتبار در جای خود خرج شود، گفت: باید سازمانهای مردم نهاد در زمینه کار در حوزه کاهش تقاضای مواد مخدر تقویت شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد