سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

کارون و باوی محروم از طرح افزایش 25 درصدی حقوق فرهنگیان

فرهنگیان شاغل 15 شهر خوزستان شامل افزایش حقوق 25 درصدی شدند. اما دو شهرستان کارون و باوی که تا سال‌های نه چندان دور بخشی از شهر اهواز بودند، امروز به دلیل مستقل شدن از مزایای این طرح نمی‌توانند استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مناطقی از غرب و جنوب کشور در طی سال‌های دفاع مقدس آسیب‌هایی متحمل شدند که همچنان آثار آن باقی است و به همین دلیل در قانون برنامه ششم توسعه مصوب سال 95 یک نکته مثبت به‌منظور جبران عقب‌ماندگی‌های استان‌های مناطق عملیاتی دفاع مقدس در نظر گرفته شد.

بر اساس ماده 112 تعیین مناطق عملیاتی دفاع مقدس جهت برخورداری از امتیازات برنامه ششم توسعه به ستاد کل نیروهای مسلح سپرده شد، ازاین‌رو در اواخر سال گذشته، این ستاد در نامه‌ای به سازمان برنامه‌وبودجه 6 استان خوزستان، ایلام، آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان و بوشهر را جزو مشمول اعلام کرد.

بر اساس اعلام ستاد کل نیروهای مسلح محدوده مناطق عملیاتی دفاع مقدس مناطق و شهرهای اندیمشک، دزفول، شوش، هفت‌تپه، سوسنگرد، بستان، حمیدیه، هویزه، اهواز، خرمشهر، آبادان، شادگان، اروندکنار، بندر امام خمینی، ماهشهر و هندیجان بوده است.

 

4 شهر دیگر خوزستان شامل افزایش حقوق فرهنگیان شدند

محمد تقی زاده مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، با اشاره به مکاتبات صورت گرفته با اداره کل امور تشکیلات وزارت آموزش‌وپرورش، اظهار کرد: صدور احکام منطقه جنگی ٢٠ و ٢٥ درصد برای فرهنگیان مناطق اهواز، اندیمشک، دزفول و حمیدیه، این احکام به‌زودی صادر می‌شود و در اختیار همکاران عزیز قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان با بیان این‌که افزایش حق منطقه جنگی فقط در حکم کارگزینی فرهنگیان شاغل اعمال می‌شود، عنوان کرد: حق منطقه جنگی پیش‌ازاین در احکام فرهنگیان شاغل در مناطق آبادان، خرمشهر، شادگان، بندر امام خمینی(ره)، اروندکنار، بستان، ماهشهر، هندیجان، شوش، هویزه و دشت آزادگان وجود داشته است.

مکاتبات برای اضافه شدن کارون و باوی درحال انجام است

در این میان اما شهرهایی که نقش مؤثری در هشت سال دفاع مقدس داشتند، ذکر نشده است و موجی از اعتراض و نارضایتی در میان فرهنگیان شهرهای کارون و باوی ایجاد شده است.

دو شهرستان کارون و باوی که تا سال‌های نه چندان دور بخشی از شهر اهواز بودند، امروز به دلیل مستقل شدن از مزایای این طرح نمی‌توانند استفاده کنند. و در حکم ستاد کل نیروهای مسلح نامی از این دو شهر وجود ندارد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه کارون، باوی و حمیدیه قبلاً جزو شهرستان اهواز بوده‌اند، گفت: درخواست فرهنگیان کارون و باوی برای دریافت 25 درصد حق منطقه جنگی انتظار به حقی است و برای احقاق این حق یکسری مکاتبات انجام شده است و امیدواریم این حق به فرهنگیان این شهرها داده شود.

همچنین تقی زاده با اشاره به این‌که شهرستان کارون و باوی در طرح افزایش حقوق دیده نشد، اظهار کرد: برای رفع این مشکل مکاتباتی با استانداری، اداره کل آموزش‌وپرورش و وزارت دفاع انجام شد که منتظر پاسخ هستیم که پس از دریافت پاسخ برای تصویب در مجلس ارسال کنیم.

وی افزود: انتظار داریم که استاندار خوزستان نیز این مسئله را مورد پیگیری قرار دهند تا این نگرانی‌ها برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، حال باید دید مکاتبات و پیگیری‌های انجام شده در خصوص اختصاص افزایش 20 تا 25 درصد حقوق فرهنگیان دو شهرستان کارون و باوی برای امسال بر روی سفره آن‌ها خواهد آمد یا نه؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد