سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

انتقاد سخنگوی وزارت بهداشت از اظهارنظرهای رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز

سخنگوی وزارت بهداشت از اظهارنظرهای مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز درباره مرگ دو خواهر اهوازی انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری خود گفت: خواهشم از خبرنگاران حوزه سلامت این است که پیش از انتشار خبر ، ابتدا صحت و سقم آن را  بررسی کنند. در وهله اول به دلیل فوت دو کودک اهوازی به خانواده‌ آنها و مردم خوزستان تسلیت عرض می‌کنیم. متاسفانه در ابتدا اعلام شد که این دو کودک به دلیل مصرف دو داروی تقلبی دچار مسمومیت و فوت شده‌اند اما طبق بررسی‌های انجام شده نه آن داروها برایشان تجویز شده بود و نه آنها را مصرف کرده بودند. سپس عده‌ای اعلام کردند که نسخه اشتباه بوده است.

ایرج حریرچی افزود: به هر حال پزشکی قانونی موضوع را بررسی و اعلام کرد که هیچ مسمومیت دارویی وجود نداشته و علت فوت دو کودک مسمومیت دارویی نبوده است. در این زمینه از مقام مسئولی که سهوا در این زمینه اظهارنظری اشتباه کردند که در حیطه وظایفشان نبوده گلایه داریم.

وی گفت: متاسفانه آنقدر گفتند که فوت دو کودک به دلیل مصرف دارو و تشخیص اشتباه بوده که پزشک متخصص کودکانی که آنها به او مراجعه کرده بودند از ترس و استرس دچار سکته مغزی شدید شد و نصف بدنش فلج شده است و در حال حاضر در آی سی یو قرار دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: برخی گمان می‌کنند می‌توانند با انتشار این خبرها خدمت کنند. طبق بررسی‌ها علت فوت مسمومیت بوده اما مسمومیت دارویی نبوده است. در این زمینه گروهی از بهترین متخصصین را اعزام کرده‌ایم و آزمایش‌های لازم را در اهواز ، تهران، و شیراز انجام داده‌ایم. نتایج اولیه مسمومیت غیر دارویی سهوی را نشان داده‌ و به محض این که مستنداتش آماده شود آنها را اعلام می‌کنیم.

اظهارنظرهای غیرکارشناسی را چه کسی مطرح کرد؟

رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در تشریح علت فوت دو خواهر اهوازی گفته بود: مسئولان مهد کودک به منظور پیشگیری از شپش به دانش‌آموزن محلول دارویی دادند که مصرف کنند که ممکن است مسمومیت مربوط به این دارو باشد.

همین اظهار نظر کافی بود تا معاون اموراجتماعی بهزیستی خوزستان به آن واکنش نشان دهد و بگوید: روابط عمومی علوم پزشکی در اظهارات اخیر خود گفته که دو خواهر فوت شده اهوازی در مهدکودک پذیرش شدند که این موضوع صحت ندارد و ما به شدت این ادعا را تکذیب می‌کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت در حالی اظهارات حمزه لویی، رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز را زیرسوال برده که خبرنگار فارس چندی پیش برای کسب اطلاع از برخورد پرسنل بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز با معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تماس گرفت تا اظهار نظرهای دقیق معاونت درمان را منعکس کند اما با رفتار خارج از عرف این معاون دانشگاه مواجه شد. ورناصری گفته بود که مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی باید در این باره اظهار نظر کند.

حالا باید دید که وزارت بهداشت برای جلوگیری از این اظهار نظرهای اشتباه راهکاری ارائه می‌دهد یا خیر، به‌خصوص اینکه این اظهار نظر اشتباه رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز مورد انتقاد سخنگوی وزارت بهداشت هم قرار گرفته است و باید دید که رئیس دانشگاه چه تدبیری برای پایان دادن به این اشتباهات می‌اندیشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد