سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

ممانعت از ورود کارگران به کارخانه قند شوش/آزمون استخدامی امنیت شغلی را از کارگران گرفت

صبح امروز یکشنبه اول مردادماه سال جاری از ورود برخی کارگران شرکت قند که چند ماه سابقه کار در این کارخانه دارند جلوگیری شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شوش، صبح امروز یکشنبه اول مردادماه سال جاری از ورود برخی کارگران شرکت قند که چند ماه سابقه کار در این کارخانه دارند، جلوگیری شد.

پیش از این نیز مدیریت جدید کارخانه اقدامی مشابه در جلوگیری از ورود کارگران به کارخانه داشت که پس از رسانه‌ای شدن آن در اقدامی چرخشی پس از مدت کوتاهی به آنها اجازه برگشت به کار داد.

این در حالی است که کارکنان شرکت قند دزفول (شوش) که از دو سال پیش تاکنون در این شرکت مشغول به کار بودند نسبت به معیارهای جدید برای استخدام ناراضی هستند.

از اواخر سال 94 بود که این کارخانه وارد فاز عملیات اجرایی بازسازی شد، در این مرحله از احیای کارخانه کارگرانی در این شرکت مشغول به کار شدند.

چرخه فعالیت کارگران در این کارخانه از همان زمان تا چندی پیش ادامه داشت، اما هیئت مدیره شرکت با انتشار آگهی استخدام، معیارهایی را برای استخدام نیرو اتخاذ کرده که اغلب نیروهای مشغول در شرکت آن معیارها و شرایط را ندارند.

*میخواهیم بمانیم

محمد یکی از این کارگران در گفت‌وگو با فارس در این ارتباط اظهار می‌کند: در آگهی استخدام اعلام شده تنها نیروهایی جذب می‌شوند که دارای مدرک فوق دیپلم و لیسانس هستند؛ این در حالی است که کارگران کنونی اغلب دیپلمه یا سنشان از سنی که در آگهی درج شده بیشتر هستند.

برخی کارگران نیز می‌گویند که درست است ما مدرک تحصیلی نداریم اما طی این مدت که در شرکت مشغول هستیم تجربه کسب کردیم و مشتاقانه مایل به ادامه کار هستیم.

یکی از فعالان حوزه کارگری نیز به فارس می‌گوید: این کارگران حتی در شرایطی که بیمه نبودند به کار خود ادامه دادند؛ مدتی پیش یکی از کارگران در بخش «کوره» از ناحیه دست دچار سوختگی شدید شد و کارگری دیگر در بخش مربوط به «ملاس» اسیر شد.

وی ادامه می‌دهد: در مقابل شنیده می‌شود که هیئت مدیره می‌گویند ما مسئول نان دادن به همه نیستیم و معیار ما برای جذب نیرو همان آگهی استخدام است.

به گزارش خبرگزاری فارس، کارخانه قند شوش با پیگیری‌های چند ساله نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی و همراه کردن دولت در حالی از اواخر سال 94 وارد عملیات احیا و بازسازی شد، که کارشناسان نظارت ضعیف مدیریت شهرستان را عاملی در بلاتکلیفی کارگران این کارخانه می‌دانند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد