سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

نماینده آبادان:درحال رایزنی برای تشکیل کابینه قوی هستیم

            آبادان - ایرنا - یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: در فراکسیون های ولایت، امید و مستقلین در حال رایزنی برای تشکیل کابینه قوی هستیم تا به نفع نظام و مصالح جمهوری اسلامی حرکت کند و پیشنهاداتی نیز به رئیس جمهور ارائه شده است.

به گزارش ایرنا عامر کعبی شنبه در نشست خبری در آبادان افزود: امیدواریم این پیشنهادها مورد قبول قرار گیرد ضمن اینکه مجلس شورای اسلامی ابزارهایی از جمله رای اعتماد برای تقویت کابینه آینده دارد.
وی در ادامه درباره برجام گفت:در برجام علاوه بر حفظ غرور و عزت ملی، دانش هسته ای و برداشتن یکباره تحریم های ظالمانه استکبار به دنبال جذب سرمایه گذار خارجی بودیم.
وی اظهارکرد: متاسفانه آنچه در تعهد پنج بعلاوه یک و به ویژه آمریکا در بخش اقتصادی بود محقق نشد و بحث های جدی روی برجام وجود دارد.
عصو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت:اصل 44 قانون اساسی بر حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی تاکید دارد و بر این اساس دولت باید به سمت اقتصاد غیر دولتی و چابک سازی حرکت کند.
وی افزود: دولت باید به سمت خصوصی سازی و حمایت از بخش خصوصی به منظور رونق اقتصادی حرکت کند.
وی به نامگذاری 2 سال پیاپی توسط رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و بیان داشت: همانطور که در بخش دفاعی توانمندی خود را تقویت کردیم برای مقابله با تهدیدهای اقتصادی دشمن باید به گونه ای اقتصاد خود را تقویت کنیم که مردم احساس کنند در یک رفاه عمومی قرار دارند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر استفاده از کالای ساخت داخل به منظور تقویت تولیدکنندگان داخلی و ایجاد تمهیدات لازم برای صادارت کالا ایرانی به خارج کشور تاکید کرد و کرد: دولت باید واردات کالاهایی که در داخل کشور تولید مشابه دارند را متوقف کند.
وی گفت: دولت باید علاوه بر فراهم کردن زمینه استفاده از کالاهای تولید داخل در مرحله دوم زمینه را برای صادرات کالاهای ایرانی فراهم کند.
وی در ادامه اظهارکرد: به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی وظیفه ماقانونگذاری است و غزل و نصب مسئولان ادارات در دست قویه مجریه است ولی اگر جایی مشاهده شود مدیری از تعهد و انگیزه لازم برای کار خود برخوردار نیست به مقام ارشد آن تذکر داده می شود.

** کمیسیون اقتصادی مخالف واگذاری پالایشگاه آبادان به سهام عدالت بود
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت:دولت قصد داشت با استفاده از نقش حاکمیتی خود پالایشگاه آبادان را در قالب واگذاری به بخش خصوصی در اختیار سهام عدالت قرار دهد.
کعبی افزود:طبق اعلام مسئولان وزارت نفت پالایشگاه آبادان ضرر ده است و به همین دلیل نمی توان سهام پالایشگاه ضرر ده را به سهام عدالت برد و بر این اساس با این موضوع در کمیسیون تطبیق مجلس شورای اسلامی مخالفت و جلوی این اتفاق گرفته شد.

** تاکید بر استخدام نیروی های بومی در آبادان و خرمشهر
نماینده مردم آبادان در بخش دیگری از سخنان خود بر استخدام نیروهای بومی در شهرستان های آبادان و خرمشهر تاکید کرد و بیان داشت: به گمرک خوزستان تاکید شد که شرکت پیمانکاری برای کنترل گیت های ورود و خروج منطقه آزاد اروند فقط از جوانان بومی آبادان و خرمشهر استفاده کند.
وی اظهارکرد:بیکاری در آبادان و خرمشهر بالاست و نیروهای تحصیلکرده بیکار بسیار است و بارها به همه نهادهای دولتی و خصوصی تاکید کردیم در بحث اشتغالزایی از نیروهای بومی استفاده شود مگر اینکه نیروی متخصص در منطقه نباشد.
کعبی گفت:بر روند استخدام نیروی بومی در فاز 2 پالایشگاه آبادان نظارت کامل خواهیم داشت چرا که استخدام حق مسلم جوانان منطقه است.
وی در پاسخ سوالی در خصوص اخراج کارکنان برخی از شرکت های و کارخانه های شهرک صنعتی آبادان از کارخانه فسفات کارون افزود:بیشتر کارخانه های شهرک صنعتی آبادان با مشکل گردش مالی روبه رو هستند.
وی گفت:برای جبران چالش سرمایه در گردش شرکت های شهرک صنعتی دولت موظف شد تا سقف 10میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت کند به اضافه اینکه استانداری خوزستان نیز به صورت جداگانه مبلغ 30 میلیاد ریال به این کار اختصاص داده است.
3015 / 6037
خبرنگار: عدنان جواهری ** انتشاردهنده: عبدالحمید راجی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد