سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

وزارت اطلاعات: کشف 2 تن مواد منفجره داعش در ایران

معاون بررسی های استراتژیک امنیت ملی وزارت اطلاعات گفت: شناسایی و کشف حدود 2 تن مواد منفجره در گرمسار نتیجه همراهی، تعامل و مشارکت مردم بود.
به گزارش ایرنا، شفیعی روز سه شنبه در نشست شورای اداری کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج بدون اشاره به زمان کشف این میزان مواد منفجره اظهار داشت: قرار بود که با آمدن سرکرده گروهک تروریستی تکفیری سرشاخه نظامی داعش در ایران، با این میزان مواد منفجره حداقل در 10 نقطه از کشور بمب گذاری کنند.
وی یادآور شد: ابتدای عملیات اطلاعاتی و امنیتی برای کشف و مقابله با این اقدام ترورریستی یک تماس تلفنی از سوی مردم بود.
شفیعی تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) یک روز فرمودند اگر این کشور 36 میلیون جمعیت دارد، تمام این افراد اطلاعاتی هستند.
وی با اشاره به رویکرد مردمی وزارت اطلاعات گفت: امروز نیز جمعیت حدود 80 میلیونی ایران یعنی اینکه 80 میلیون اطلاعاتی برای دفاع از کیان این نظام و کشور وجود دارد.
شفیعی به منظور شرکت در نشست شورای اداری کهگیلویه وبویراحمد با موضوع بررسی و تحلیل مسایل جاری کشور و منطقه به یاسوج سفر کرد.
منبع: ایرنا

کمیته سوم سازمان ملل مشارکت ایران را در جنگ سوریه محکوم کرد

کمیته سوم سازمان ملل با صدور قطعنامه‌ای آنچه را «وضعیت بد حقوق بشر در سوریه» خواند، محکوم کرد.
به گزارش فارس، مجمع عمومی سازمان ملل روز سه‌شنبه به قطعنامه‌ای که توسط گروهی از کشورهای غربی و عربی علیه وضعیت حقوق بشر در سوریه تدوین شده بود، رأی مثبت داد.در این قطعنامه که نماینده سوریه آن را «سیاسی» و «جهت‌دار» خواند، دولت سوریه به نقض حقوق بشر متهم شده است.ایالات متحده، انگلستان، استرالیا، فرانسه، ترکیه، بحرین، کویت، اردن، قطر و عربستان سعودی از جمله کشورهای تدوین‌کننده این طرح بودند.
این قطعنامه که با 116 رأی مثبت، 15 رأی منفی و 49 رأی ممتنع تصویب شد، از دولت سوریه با عبارت منفی «رژیم سوریه» یاد کرده، که این مسئله با انتقاد دمشق مواجه شد. «بشار الجعفری» نماینده سوریه در سازمان ملل گفت استفاده از این عبارت به تنهایی نشان می‌دهد که تدوین این سند با اهداف سیاسی صورت گرفته است.در یکی از بندهای این قطعنامه به ایران هم اشاره و ادعا شده است که «سپاه قدس» ایران در جنگ سوریه مشارکت دارد. این قطعنامه حضور نیروهای ایرانی در سوریه را محکوم کرده است.نماینده ایران در این نشست ضمن اعلام مخالفت جدی با این قطعنامه، گفت تصویب چنین سندهایی اراده ایران و دولت سوریه برای مقابله با افراط‌گرایی در سوریه را متزلزل نمی‌کند.منبع: فارس

استقبال بشار اسد از پیروزی ترامپ: آمریکای ترامپ می تواند متحد طبیعی سوریه باشد

ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی خود وعده مبارزه با تروریسم در سوریه را داده و گفته است اولویت او سرنگون کردن بشار اسد نخواهد بود.
بشار اسد رییس جمهوری سوریه با استقبال از انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا گفت آمریکای تحت رهبری ترامپ می تواند یک متحد طبیعی برای کشورش باشد.استقبال بشار اسد از پیروزی ترامپ: آمریکای ترامپ می تواند متحد طبیعی سوریه باشد

به گزارش عصر ایران به نقل از گاردین اسد در مصاحبه ای با تلویزیون دولتی پرتغال (RTP) با اعلام این مطلب گفت در صورتی که دونالد ترامپ به شعارهای انتخاباتی خود در زمینه مبارزه با تروریست ها در سوریه وفادار بماند، آمریکا می تواند یک متحد طبیعی در این زمینه برای کشورش باشد.
بشار اسد گفت: ما نمی توانیم بگوییم او (ترامپ) دقیقا چه کار خواهد کرد.. اما اگر او بخواهد با تروریست ها بجنگد البته که می تواند در زمینه مبارزه با تروریسم همچون کشورهایی چون ایران و روسیه یک متحد طبیعی برای دولت سوریه باشد.
اسد در عین حال گفت دولت کشورش در زمینه عملی شدن وعده های انتخاباتی ترامپ نگاه محتاطانه ای دارد با این حال به گفته اسد شعارهای انتخاباتی ترامپ در زمینه مبارزه با تروریسم در سوریه امیدوار کننده بوده است.
بشار اسد گفت عملی کردن شعارهای انتخاباتی ترامپ – به ویژه در زمینه مساله سیاست خارجی و مبارزه با تروریسم – به عوامل زیادی بستگی دارد از جمله غلبه ترامپ بر فشارهای نیروهای مخالف برنامه های او  درون سیستم آمریکا و یا فشار رسانه ها که بیشترشان مخالف دونالد ترامپ هستند.
بشار اسد گفت در قضاوت کردن درباره رفتار آینده ترامپ محتاط است، چون او سابقه هیچ فعالیت سیاسی در گذشته را ندارد.
ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی خود بارها با انتقاد از سیاست آمریکا در سوریه ، خواهان تشدید مبارزه این کشور با تروریسم و گروه های افراطی در سوریه شده است. ترامپ گفته است برای او اولویت اصلی در سوریه نه سرنگون کردن دولت بشار اسد بلکه مبارزه با گروه های افراطی به ویژه داعش خواهد بود.
او گفته است داعش را در کوتاه ترین زمان ممکن نابود خواهد کرد، اما راه های احتمالی و شیوه نابود کردن هر چه سریع تر داعش را نگفته است و در مصاحبه یکشنبه این هفته خود با شبکه خبری "سی بی اس " آمریکا در پاسخ به سوال مجری برنامه که درباره راه های مبارزه با داعش پرسید، گفت او همانند دولت فعلی آمریکا پیش از اقدام استراتژی خود را اعلام نخواهد کرد تا دشمن پیش از اقدام از طرح و برنامه اش آگاه نشود.
ترامپ در جریان مناظره های انتخاباتی خود نیز بارها از اینکه دولت آمریکا هفته ها پیش از حمله به داعش در این باره سروصدا می کند ، انتقاد کرده و گفته بود نباید پیش از انجام حمله آن را اعلام کنیم چون دشمن خود را آماده می کند.
رییس جمهوری سوریه در حالی از انتخاب ترامپ استقبال کرده است که رییس جمهور منتخب آمریکا دو روز پیش از مصاحبه تلویزیونی بشار اسد ، در یک گفت و گوی تلفنی با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه با او درباره آینده روابط دوجانبه واشنگتن – مسکو رایزنی کرده و دو طرف در این گفت و گو درباره دیدار دو جانبه در آینده نزدیک گفت و گو کرده اند.
در حالی کشورهایی چون روسیه و سوریه از انتخاب ترامپ استقبال کرده اند که بسیاری از متحدان اروپایی آمریکا پس از انتخابات اخیر در آمریکا شوکه شده اند و از اینکه ترامپ ممکن است در چارچوب همکاری هایی چون "سازمان ناتو" و یا "معاهده پاریس" – برای کاهش گرمایش زمین  - و یا "توافق هسته ای با ایران" عقب گرد داشته باشد، ابراز نگرانی کرده اند.
دیروز باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا به منظور فرونشاندن همین قسم نگرانی ها آخرین سفر خود در مقام ریاست جمهوری آمریکا را به چند کشور اروپایی با ورود به شهر آتن یونان آغاز کرده است.
سرمایه گذاری ۱۴میلیارد دلاری برای نوسازی پالایشگاه‌ها
معاون وزیر نفت با اشاره به هزینه ۱۴ میلیارد دلاری برای اصلاح پالایشگاه‌های موجود نفت کشور، اعلام کرد: با وجود کاهش قیمت نفت، احداث پالایشگاه نفت در ایران کماکان دارای توجیه اقتصادی است.

عباس کاظمی در گفت‌وگو با مهر در تشریح مهمترین برنامه‌های پالایشگاه سازی ایران، گفت: پس از ورود به دوره پسا برجام، استقبال زیادی از سرمایه گذاران خارجی به ویژه شرکت‌هایی از کره جنوبی و ژاپن برای اصلاح پالایشگاه‌های قدیمی نفتی انجام شده است.
معاون وزیر نفت با اعلام اینکه هم اکنون پالایشگاه‌های قدیمی نفت دارای تولید نفت کوره بسیار بالایی هستند، تصریح کرد: بر این اساس کاهش تولید نفت کوره و افزایش ظرفیت تولید محصولاتی با ارزش افزوده در پالایشگاه‌های نفت کشور به عنوان اولویت دارترین برنامه اجرایی در دستور کار قرار گرفته است.مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه هم اکنون روند مذاکرات با شرکت دایلم کره جنوبی برای اجرای طرح کاهش تولید نفت کوره پالایشگاه اصفهان از وضعیت مطلوبی برخوردار است، اظهار داشت: علاوه بر این گفتگوهایی با شرکت هایی از ژاپن و کره جنوبی برای اصلاح وضعیت تولید نفت کوره در پالایشگاه‌های نفت بندرعباس و تهران انجام شده است.
این مقام مسئول با اشاره به مذاکرات انجام گرفته با دو شرکت ژاپنی JCCP و JGC   برای کاهش ظرفیت تولید نفت کوره در برخی از پالایشگاه‌های کشور، بیان کرد: مذاکرات با چینی‌ها هم برای اجرای طرح تثبیت و کاهش تولید نفت کوره پالایشگاه نفت آبادان هم وارد مراحل نهایی شده است.
وی با یادآوری اینکه هم اکنون بازگشایی خط اعتباری چین برای اجرای طرح جدید توسعه‌ای پالایشگاه آبادان در مرحله اخذ مصوبات از دولت چین بوده و در بخش ایرانی هم به دنبال اخذ تضامین از بانک مرکزی برای سرمایه گذار بخش خصوصی هستیم، تاکید کرد: پیش بینی می‌شود تا چند هفته آینده به طور رسمی عملیات اجرایی این طرح عظیم پالایشگاهی آغاز شود.
کاظمی در ادامه با بیان اینکه در مجموع برای اصلاح روند تولید و کاهش ظرفیت تولید نفت کوره در پالایشگاه نفت کشور شامل تهران، بندرعباس، اصفهان، تبریز، آبادان و ... به حدود ۱۴ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است، تبیین کرد: در صورت اجرای طرح‌ها، علاوه بر ارتقای استاندارد تولید محصولات نفتی به یورو ۴ و ۵ اتحادیه اروپا، سهم تولید نفت کوره در سبد محصولات پالایشگاهی ایران به کمتر از ۱۰ درصد کاهش می‌یابد.
معاون وزیر نفت با اعلام اینکه قطعا کاهش ظرفیت تولید نفت کوره منجر به افزایش حاشیه سود فعالیت پالایشگاه‌های نفت کشور خواهد شد، افزود: در کنار سرمایه گذارانی از کره جنوبی و ژاپن، اخیرا دور جدید گفتگوها با شرکت‌های آلمانی هم برای اصلاح پالایشگاه‌های نفت کشور آغاز شده است.
این مقام مسئول همچنین در پاسخ به پرسش مهر که آیا ساخت پالایشگاه نفت هنوز توجیه اقتصادی دارد؟ توضیح داد: احداث پالایشگاه نفت در کشور در راستای سیاست‌های جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده بوده و ایران به دنبال اصلاح و یا احداث پالایشگاه‌های موجود و یا جدید نفتی است.مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه احداث پالایشگاه نفت در ایران با هر قیمت نفت خام دارای توجیه اقتصادی است، خاطرنشان کرد: احداث پالایشگاه با استفاده از تکنولوژی‌های مدرن قطعا برای اقتصاد کشور دستاوردهای متعددی به همراه دارد.
منبع: مهر
روسیه به ایران بالگرد می فروشد؟
شرکت بالگردسازی روسیه حاضر در نمایشگاه هوایی ایرشو 2016 در جزیره کیش اعلام کرد که امیدوار به گسترش همکاری ها با ایران برای فروش بالگرد است.

به گزارش ایرنا، این شرکت وابسته به مجتمع صنعتی دولتی روس تک، خبر داده است با چندین فروند بالگرد متوسط و سبک چندمنظوره در نمایشگاه چهار روزه هوایی ایران در کیش که از فردا (چهارشنبه) آغاز می شود، شرکت دارد.
خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از دفتر مطبوعاتی این شرکت نوشته است: بالگرد های می ـ 171А2، کا ـ 226Тو آنسات از جمله مدل های ارائه شده در کیش است.مقام های شرکت بالگردسازی روسیه همچنین نهم مهرماه اعلام کردند که با شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران (پنها) درباره تحویل مدل آنسات و سازماندهی مونتاژ آن مذاکراتی انجام داده اند.
این شرکت افزوده بود: روسیه و ایران در زمان حاضر شرکت مشترک بالگردسازی ندارند، اما طرف روسی آماده همکاری همه جانبه و تعاون صنعتی است تا در صورت وجود تقاضا نه فقط برای این کشور بلکه برای کشورهای همجوار دیگر در خاورمیانه نیز بالگرد تولید شود.اوایل شهریورماه نیز این شرکت بر آمادگی فروش بالگردهای سبک چند منظوره آنسات و کا-226 ت به ایران تاکید و اعلام کرد که مذاکراتی با طرف های ایرانی برای رسیدن به توافق در این زمینه در حال انجام است.آلکساندر شربینین مدیر عامل شرکت بالگردسازی روسیه گفته بود: در حال مذاکره با ایران برای تحویل بالگردهای سبک هستیم تا در اختیار بخش های بهداشتی و درمانی این کشور قرار گیرد. به گفته مقام روسی، در چارچوب این مذاکرات همچنین ایجاد مرکز خدمات فنی و تعمیر بالگردها در ایران بررسی می شود.انسات و کا-226 ت نوعی بالگردهای سبک با کاربری های مختلف به شمار می روند که در عرصه های مختلف از جمله آمبولانس هوایی و امدادی استفاده می شود.منبع: ایرنا
هواپیماهای جنگی سوخو 27 روسیه به «کیش» رفتند
گروه هواپیماهای جنگی سوخو 27 شوالیه هوایی روسیه از ماهرترین گروههای نمایشی اکروبات جهان برای هنرنمایی در نمایشگاه هوایی کیش راهی این جزیره در ایران شدند.

به گزارش ایرنا، بنا به اعلام عصر سه شنبه وزارت دفاع روسیه، شوالیه های هوایی ایران که برای نخستین بار راهی ایران می شوند در نمایشگاه هوایی چهار روزه ایرشو 2016 که فردا در جزیره کیش آغاز می شود، نمایش خواهند داد.

هواپیماهای جنگی سوخو 27 روسیه به «کیش» رفتند

چهار فروند هواپیمای سوخو 27 افزون بر اجرای برنامه های گروهی، نمایش های انفرادی نیز بر فراز جزیره کیش برگزار می کنند.

براساس برنامه اعلام شده این هوپیماها هر روز یک برنامه اجرا می کنند.
منبع: ایرنا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد