سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

شب و صبح شرجی در خوزستان/ نفس ایذه هم گرفت

خبرگزاری فارس: شب و صبح شرجی در خوزستان/ نفس ایذه هم گرفت

با وجود گرمای طاقت‌فرسای روزهای اخیر در خوزستان، پدیده شرجی در برخی از شهرستان‌های این استان خودنمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، با توجه به گرمای بیش از حد این روز‌ها در این استان، وقوع پدیده شرجی دور از انتظار نبوده و همواره این وضعیت در استان وجود داشته است.

با وجود اینکه خوزستان دارای چند اقلیم متفاوت است اما در فصول گرم سال تقریبا پدیده گرمای شدید و ورود گرد و خاک از مشخصه‌های مشترک اغلب شهرستان‌های آن به حساب می‌آید.

در روز‌ها و هفته اخیر با توجه به اعلام‌های متوالی سازمان هوا‌شناسی دما در بسیاری از مناطق این استان به بالا‌تر و یا نزدیک 50 درجه سانتی‌گراد رسید و از این رو روزهای سخت و طاقت‌فرسای تابستانی در حال سپری شدن است.

با این وجود در برخی از شهرستان‌های جنوبی این استان از جمله آبادان، خرمشهر، ماهشهر، هندیجان و حتی اهواز پدیده شرجی و بالا رفتن رطوبت وجود داشته که علاوه بر گرمای شدید موجب آزاد شهورندان شده است.

از این رو قرار داشتن شهرستان‌های شمالی و شرقی استان در میان سدهای بزرگ کشور و منطقه نیز می‌تواند یک عامل موثر در افزایش رطوبت هوا و تجربه این روز‌ها باشد، به طوری که شهرستان ایذه با وجود اینکه همواره به عنوان متفاوت‌ترین و خوش آب و هوا‌ترین منطقه در خوزستان به حساب می‌آمد، امروز هم‌پای شهرستان‌های جنوبی گرما را به خوبی تجربه می‌کند.

همزمان با افزایش پدیده شرجی در استان خوزستان، شهرستان‌های شرقی از جمله ایذه نیز از این مساله جدا نبوده و شب گذشته تا صبح با افزایش رطوبت علاوه بر تجربه یک هوای کاملا گرم، پدیده شرجی هم جانی به خود گرفت و مردم را درگیر خود کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد