سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

اوباما: سه چهارم سوریه در کنترل بشار اسد نیست

اوباما با انتقاد از هم پیمانی مسکو و دمشق، این سوال را مطرح کرد: روسیه از یک هم پیمان ویران شده چه می تواند به دست بیاورد؟
اوباما گفت: سه چهارم خاک سوریه در اختیار بشار اسد نیست.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، رئیس ایالات متحده آمریکا افزود: حملات نظامی روسیه در سوریه نشان دهنده ضعف موضع بشار اسد است.
باراک اوباما تاکید کرد که عملیات نظامی روسیه در سوریه نشان دهنده قدرت نیست بلکه شاهدی بر ضعف موضع بشار اسد رئیس جمهوری سوریه است. من قبل از این هم گفته بودم که روسیه خود را درگیر باتلاق سوریه می کند.اوباما که در نشست خبری در ایالت کالیفرنیا سخن می گفت ادامه داد: به دلیل اینکه دولت دمشق و روسیه، برخی دستاوردهای اولیه را کسب کردند جنگ در سوریه پایان نمی یابد. 75 درصد از خاک سوریه در کنترل گروهای دیگری است نه دولت سوریه.
وی افزود: اگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعتقاد دارد که او از طریق نیروی نظامی برای اشغال دائمی سوریه گام برمی دارد این برای اقتصاد روسیه، گران تمام می شود. قدرت نظامی مشکل بی ثباتی در سوریه را حل نمی کند.اوباما با انتقاد از هم پیمانی مسکو و دمشق، این سوال را مطرح کرد: روسیه از یک هم پیمان ویران شده چه می تواند به دست بیاورد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جنگنده بمب افکن های ترکیه چهارشنبه شب مناطقی از شمال عراق را که گفته شده عناصر پ.ک.ک در آنجا حضور داشتند، بمباران کردند.  
به گزارش ایرنا تلویزیون دولتی ترکیه امروز پنجشنبه به نقل از ستاد ارتش این کشور با اعلام این مطلب افزود: منطقه هافتانین در این بمباران ها مورد هدف قرار گرفته است. 
ستاد ارتش ترکیه با عنوان اینکه حدود هفتاد تن از عناصر پ.ک.ک از جمله شماری از رهبران آنان در این منطقه حضور داشتند، افزود: ساعت حدود 21 به وقت محلی چهارشنبه شب (22.30 به وقت تهران) منطقه هافتانین در شمال عراق بمباران شد. 
عراق بارها به تجاوز جنگنده های ترکیه به حریم فضایی کشورش اعتراض کرده است.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دیپلماسی ایرانی: جک استراو، وزیر امور خارجه اسبق بریتانیا به شبکه خبری بی بی سی ورلد گفت: «بیشتر از اینها از عربستان انتظار می رفت. ما از عربستان انتظار داریم که رویکرد متوازن تری داشته باشد. عربستان باید بفهمد که همسایه ای در آن سوی خلیج فارس دارد که نگاه های کاملا متفاوتی با آن دارد و باید با آن تعامل کند.»
جک استراو با این اظهارات به قدرت منطقه ای ایران اعتراف کرد و آن را در برابر عربستان یک سوی کفه توازن خاورمیانه دانست.
استراو در ادامه گفت: «عربستان باید روابط طبیعی با ایران داشته باشد و باید در امور سیاست خارجی اش با ایران همکاری کند تا توازن در منطقه خلیج فارس برقرار شود و به این ترتیب بار دیگر توازن در روابط عربستان و امریکا به وجود آید.»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در پی ادعای «احمد داوود اوغلو» نخست‌وزیر ترکیه مبنی بر نقش داشتن حزب کُردی اتحاد دموکراتیک سوریه در انفجار شب گذشته در آنکارا، «صالح مسلم» رئیس این حزب این خبر را تکذیب و اعلام کرد که این حزب هیچ نقشی در این انفجار نداشته است.
به گزارش انتخاب، وی با متهم کردن داعش در این انفجار اعلام کرد که این حزب مسئولیت انفجار آنکارا را برعهده نمی‌گیرد.
در انفجار شب گذشته آنکارا 28 نفر کشته و 61 تن زخمی شدند که نخست‌وزیر ترکیه امروز در یک کنفرانس خبری نظام اسد و حزب دموکراتیک سوریه را متهم کرد که با همکاری پ‌ک‌ک این حمله تروریستی را انجام داده‌اند.

منبع: فارس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور سابق یمن، تأکید کرد که نیروهای یمنی برای یازده سال، ذخایر سلاح دارند.
به گزارش فارس، «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور سابق یمن که نیروهایش در جریان حمله عربستان سعودی به یمن، به مقابله با ائتلاف سعودی، برخواسته‌اند، تأکید کرد که عربستان خواستار تجزیه یمن است.
به گزارش شبکه المیادین، عبدالله صالح ادامه داد: این عربستان است که باید با ما سازگار باشد و همه باید بدانند که این ما نیستیم که با عربستان سازگار باشیم و با آن کنار بیاییم.
با وجود اینکه عربستان یکی از اهداف خود را نابودی ذخایر سلاح یمنی‌ها اعلام کرده بود، اما رئیس‌جمهور سابق یمن، تأکید کرد که برای ذخایر سلاح‌های ما تا یازده سال کافی است.

پیشرفته ترین هواپیمای جاسوسی روسیه در سوریه (+عکس)

این هواپیما دارای رادار فوق پیشرفته و سیستم شنود بسیار پیشرفته و دوربین های بسیار پیشرفته برای شناسایی تحرکات زمینی است.روسیه یک فروند از هواپیمای پیشرفته جاسوسی خود را به سوریه اعزام کرده است.
به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان ترک، این هواپیما که " تی یو 214 آر " نام دارد از شهر کازان روسیه برخاسته و با عبور از حریم هوایی ایران و عراق در پایگاه هوایی شهر لاذقیه سوریه مستقر شده است.از این هواپیمای جاسوسی پیشرفته  تنها دو فروند در ناوگان نیروی هوایی روسیه موجود است.
این هواپیما دارای رادار فوق پیشرفته و سیستم شنود بسیار پیشرفته و دوربین های بسیار پیشرفته برای شناسایی تحرکات زمینی است.
این هواپیما پیشتر در جریان بحران اوکراین و در شبه جزیره کریمه مورد استفاده ناوگان هوایی روسیه قرار گرفته بود. این هواپیمای جاسوسی در سال 2013 وارد ناوگان هوایی روسیه شده است.هم اکنون شمار زیادی از جنگنده ها و هواپیماهای نظامی روسیه در سوریه حضور دارند. جنگنده های روسی در سوریه مراکز گروه های مسلح مخالف دولت، گروه های تروریستی و داعش را بمباران می کنند.

پیشرفته ترین هواپیمای جاسوسی روسیه در سوریه (+عکس)

پیشرفته ترین هواپیمای جاسوسی روسیه در سوریه (+عکس)
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد