سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

نماینده مردم شوش در مجلس

:

واگذاری شرکت «کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه» به بخشِ خصوصی منتفی شد

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی از منتفی شدن واگذاری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه به بخش خصوصی و غیربومی خبر داد.

خبرگزاری فارس: واگذاری شرکت «کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه» به بخشِ خصوصی منتفی شد                

سید راضی نوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوش به واگذاری شرکت کشت‌ و‌ صنعت نیشکر هفت‌تپه به بخش خصوصی و غیربومی اشاره و اظهار کرد: ما از ابتدا که مساله واگذاری این شرکت به بخش خصوصی و غیر‌بومی مطرح شد مخالفت خود را اعلام کردیم و در جلوگیری از این اقدام همچون گذشته از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه فروش شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه به بخش خصوصی غیربومی برای ما قابل قبول نیست، ادامه داد: این شرکت به سرمایه‌گذارانی از استان لرستان فروخته شد که ما نسبت به این موضوع واکنش نشان دادیم.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی به اهمیت مجموعه هفت‌تپه و کارخانه‌های آن برای شهرستان شوش اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه این شرکت با دوران شکوفایی خود فاصله دارد اما همچنان شمار کارکنان شرکت هفت‌تپه بالا است و تعطیلی این شرکت می‌تواند تبعات زیان‌باری برای اقتصاد شهرستان به همراه داشته باشد.

نوری به اهمیت اصل 44 قانون اساسی اشاره کرد و گفت: می‌توان در نگاهی منطقی‌تر، شرکت را به ارگان و یا بخش قوی‌تری مثل بنیاد مستضعفان یا مجموعه سازمان تامین اجتماعی واگذار کرد تا از حیث امنیت شغلی به مردم اطمینان کافی را داد.

وی با بیان اینکه واگذاری این شرکت به غیربومی منتفی شد، افزود: با حضور در تهران و با رایزنی‌هایی که با مقامات ذی‌ربط همچون وزارت اقتصاد و دیگر سازمان‌های مربوطه داشتیم، توانستیم این اتفاق سنگین را منتفی کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، کشت و صنعت هفت‌تپه، که چند سالی است با مشکلات کارگری ناشی از پرداخت نشدن به‌موقع حقوق روبه‌رو شده است، قدیمی‌ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم‌قرن از تاسیس آن می‌گذرد.

در سال 1391 پروژه بازسازی و نوسازی تجهیزات مکانیکی با هدف افزایش تولید شکر٬ برعهده شرکت نوسازی صنایع ایران قرار گرفت.

ظرفیت تولید این کارخانه 100 هزار تن شکر در سال است که به‌دلیل فرسودگی خط تولید کمتر از ظرفیت اسمی شکر تولید می‌کند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد