سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

پیمانکاران داخلی، گزینه‌های ادامه کار مترو اهواز

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز گفت: در صورت عدم همکاری شرکت کیسون با شرایط موجود در قرارداد سال 1385 و پایان همکاری مترو اهواز با این شرکت، اولویت برای قرارداد جدید با چند پیمانکار داخلی است.

عباس هلاکویی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: در حال حاضر شرایط اجرای پروژه‌های قطار شهری نسبت به گذشت بسیار تغییر کرده و همچنین بسیاری از ابزارآلات مورد نیاز این پروژه‌ها که در خارج از کشور برای ایران ساخته می‌شدند، اکنون در کشور قابل تولید هستند. 

وی افزود: در سال‌های گذشته ساخت و ساز زیرزمینی در ایران نیز بومی شده است. در گذشته و ابتدای کار پروژه‌های قطار شهری، دستگاه‌های مورد نیاز برای حفاری زمین در دسترس نبود ولی اکنون تهران، کرج، اصفهان، شیراز، مشهد، اهواز و به تازگی کرمانشاه نیز مجهز به این دستگاه‌ها شده‌اند.

هلاکویی با اشاره به احتمال تغییر پیمانکار قطار شهری اهواز گفت: تعداد پیمانکاران در داخل کشور نسبت به گذشته چند برابر بیشتر شده است؛ بنابراین در صورت عدم همکاری شرکت کیسون با شرایط موجود در قرارداد سال 1385 و پایان همکاری با این شرکت، اولویت برای قرارداد جدید با چند پیمانکار داخلی است. 

وی با اشاره به تاثیر رفع تحریم‌های ایران بر آینده پروژه مترو اهواز گفت: به تازگی شرکت‌های خارجی مختلفی برای همکاری اعلام آمادگی کرده‌اند. کارشناسان کشور ژاپن نیز به مدت 40 روز در ایران حضور داشتند و تمام امکانات را بررسی و ارزیابی کردند و کشورهای دیگر مانند چین و روسیه نیز برای ارزیابی به ایران سفر کرده‌اند. مجموع این شرایط می‌تواند پس از سال‌ها تحریم و مشکلاتی که برای قطار شهری اهواز پیش آمد، بر آینده مترو اهواز و چگونگی ادامه کار موثر باشد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز تصریح کرد: پیشرفت پروژه مترو اهواز بیشتر به همت مسئولان شهر اهواز و استان خوزستان بستگی دارد و لازم است شهرداری و شورای شهر اهواز و استانداری خوزستان با مشکلات موجود به شکل جدی مقابله کنند و موانع را کنار بزنند.  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد