سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز ایران

روانچی: فعلاً قصدی برای اعزام سفیر به انگلیس نداریم

معاون وزیر خارجه درباره خسارت وارده به سفارت انگلستان نیز عنوان کرد: موضوع پرداخت خسارت به انگلستان در دستور کار مذاکرات قرار دارد و باید کار کارشناسی در این خصوص انجام شود.
معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه با بیان اینکه مناسبات تهران و لندن در سطح کاردار خواهد بود، گفت: فعلاً بحث اعزام و تعیین سفیر را در دستور کار نداریم.
 
به گزارش فارس، مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان امروز شنبه در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص بازگشایی سفارتخانه‌های ایران و انگلیس در لندن و تهران با اشاره به سفر فیلیپ هاموند فردای وزیر خارجه انگلیس اظهار داشت: فردا آقای هاموند در راس یک هیأت سیاسی و اقتصادی به تهران سفر و سفارت انگلیس در تهران را بازگشایی می‌کند و همزمان نیز سفارت ایران در لندن با حضور مهدی دانش یزدی معاون اداری و مالی وزارت خارجه گشایش خواهد یافت.
 
وی با اشاره به اینکه بخش کنسولی سفارت ایران در لندن مدتهاست خدمات کنسولی را به ایرانیان مقیم انگلیس ارائه می‌دهد، خاطرنشان کرد: قرار است در مرحله اول در سفارتخانه‌های دو کشور روادید دیپلماتیک و خدمت صادر شود و در آینده نزدیک و پس از تکمیل کادر سفارتخانه‌ها، روادید عادی و مسافرتی صادر خواهد شد.
 
معاون وزیر خارجه همچنین در خصوص سطح روابط ایران و انگلیس با بیان اینکه پس از بازگشایی سفارتخانه‌ها روابط دیپلماتیک از سطح کارداری و غیر مقیم به کاردار مقیم تغییر خواهد یافت، گفت: آقای جی شارما به عنوان کاردار انگلستان در تهران و محمد حسن حبیب الله زاده به عنوان کاردار ایران در لندن مشغول به فعالیت خواهند شد.
 
روانچی تأکید کرد که در حال حاضر بحث اعزام سفیر در دستور کار قرار ندارد و سفارتخانه‌ها در سطح کاردار به فعالیت خواهند پرداخت.
 
معاون وزیر خارجه درباره خسارت وارده به سفارت انگلستان نیز عنوان کرد: موضوع پرداخت خسارت به انگلستان در دستور کار مذاکرات قرار دارد و باید کار کارشناسی در این خصوص انجام شود.
 
وی همچنین تصریح کرد: ما برای برقراری رابطه و بازگشایی سفارتخانه‌ها هیچ شرطی را نپذیرفته و نخواهیم پذیرفت.
منبع: فارس

ترکان: 80 هزار خودرو در انبار یکی از خودروسازان داخلی/ مردم نمی خرند 

  

با این حال و برغم این که خودروسازان با انباشت خودرو مواجه هستند، قیمت رسمی خود را کاهش نمی دهند و متقابلاً مردم هم تمایل سابق به خرید خودرو را ندارند.
عدم خرید خودرو توسط مردم باعث شده است خودروسازهای داخلی با انباشت محصول در انبارهای خود مواجه شوند.

به گزارش عصر ایران، مشاور ارشد رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی با اعلام این خبر گفت: هم اکنون کمبود عرضه وجود ندارد ولی به طور جدی با کاهش تقاضا مواجه هستیم.

اکبر ترکان که در یک گفت و گوی زنده با رادیو اقتصاد صحبت می کرد، افزود: تقاضا به حدی کم است که هم اکنون یکی از خودروسازان مجبور شده است در انبار خود 80 هزار خودرو نگهداری کند.

در هفته های اخیر خرید خودروهای صفر به طور جدی کاهش یافته است و متعاقب آن، اکثر خودروهای موجود در بازار، نسبت به ماه گذشته کاهش قیمت داشته اند. با این حال و برغم این که خودروسازان با انباشت خودرو مواجه هستند، قیمت رسمی خود را کاهش نمی دهند و متقابلاً مردم هم تمایل سابق به خرید خودرو را ندارند.

همچنین برخی خودروسازان داخلی که در سال های گذشته، به ندرت فروش اقساطی داشته اند یا اصلا نداشته اند، در مواجهه با شرایط جدید به طور جدی تری ناگزیر از فروش اقساطی شده اند تا بلکه بتوانند خودروهای موجود در انبار را بفروشند.

با این حال، بازار خودروهای صفر همچنان کم رونق است و مردم همچنان در انتظار کاهش بیشتر قیمت ها و ارتقاء کیفیت خودروهای داخلی هستند.

حذف طرح 2 تابعیتی ها از دستور کار مجلس

علاوه بر نمایندگان مجلس، وزارت کشور، وزارت اطلاعات و وزارت امور خارجه هم خواستار مشخص شدن افراد و مسئولان 2 تابعیتی هستند.
در حالی که تقاضای تحقیق و تفحص مجلس از دو تابعیتی ها و مسئولان دارای گرین کارت در کمیسیون امنیت ملی مصوب و در دستور کار صحن قرار گرفته و در چندین نوبت در دستور کار هفتگی چاپ شده بود اما اخیرا این طرح در دستور چاپی مجلس حذف شده است.

به گزارش خبرنگار عصرایران، زمزمه «تحقیق و تفحص از وضعیت افراد دو تابعیتی و دارای گرین کارت در حوزه مسؤولان و مدیران ارشد و شناسایی خلأهای قانونی» از اواخر سال گذشته در مجلس شنیده می شد که این زمزمه ها سرانجام با عزم برخی نمایندگان به طرح رسمی تبدیل شد و با امضای بالا در مجلس مطرح و سپس در دستور کار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قرار گرفت.

دلایل ارائه این طرح در مجلس هم این بود که در برخی نشست ها و محافل طرح تابعیت مضاعف و 2 تابعیتی و همچنین داشتن گرین کارت برای برخی از دست اندکاران و مسولان کشور مطرح شده و برخی هم متهم به داشتن 2 تابعیتی و گرین کارت شدند که نمایندگان برای روشن شدن این موضوع و ابعاد آن تقاضای تحقیق و تفحص مجلس در این رابطه را داشتند تا مشخص شود ادعاها در خصوص مسئولان دو تابیعتی و یا دارای گرین کارت درست است یا خیر؟
این طرح در نیمه اردیبهشت ماه در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مصوب شد و برای مطرح شدن در صحن مجلس به هیئت رئیسه مجلس ارجاع و در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

طرح مذکور سپس در نوبت مطرح شدن در صحن مجلس قرار گرفت و چندین بار در دستور چاپی صحن مجلس هم چاپ شده بود بطوریکه این طرح در خرداد و تیر امسال مکررا در دستور کار چاپ شده مجلس مشاهده می شد اما اخیرا و در چند هفته اخیر در دستور چاپی مجلس وجود ندارد.

بعنوان مثال در این هفته 20 دستور کار مجلس چاپ شده که «تحقیق و تفحص از وضعیت افراد 2 تابعیتی و دارای گرین کارت در حوزه مسؤولان و مدیران ارشد و شناسایی خلأهای قانونی» جزو این 20 طرح نیست در حالی که در گذشته جزو 20 طرح بوده و از طرف دیگر با توجه به تصویب برخی از طرح ها و لوایح و خارج شدن آنها از نوبت رسیدگی در صحن، این طرح باید جزو یکی از 15 طرح فعلی در اولویت مجلس باشد نه اینکه اصلا چاپ نشود و در دستور کار قرار نگیرد.

طراحان این طرح افرادی چون روح اله حسینیان نماینده تهران، بهرام بیرانوند نماینده بروجرد، سید شکر خدا موسوی نماینده اهواز، سیدعلی محمد طاهری نماینده گرگان، جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر هستند.

علاوه بر نمایندگان مجلس، وزارت کشور، وزارت اطلاعات و وزارت امور خارجه هم خواستار مشخص شدن افراد و مسئولان 2 تابعیتی هستند.

طبق قانون کشورمان داشتن تابعیت یک کشور بیگانه قابل قبول نیست و ایران تابعیت مضاعف را به رسمیت نمی شناسد.

گفتنی است، گرین کارت یا کارت سبز (به انگلیسی: Green Card) به کارتی گفته می‌شود که نشان دهنده اقامت دائم در ایالات متحده آمریکا است. به کارت‌های اقامت در دیگر کشورها نیز گاهی کارت سبز گفته می‌شود.

گرین کارت آمریکا در واقع اجازه اقامت دائم، کار، تحصیل، زندگی و مسافرت به آمریکا و استفاده از مزیت شهروندی آمریکا بدون تحمل زمان طولانی و هزینه بسیار است.
براساس اعلام فرمانده گروه پدافند هوایی کرمانشاه پهپادی که به منظور شناسایی وارد مرزهای کشور شده بود منهدم شد.
کد خبر: ۵۲۶۰۶۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶ - 22 August 2015
براساس اعلام فرمانده گروه پدافند هوایی کرمانشاه پهپادی که به منظور شناسایی وارد مرزهای کشور شده بود منهدم شد.
 
سرهنگ دوم فرزاد فریدونی در گفت و گویی با ایرنا اعلام کرد: چندی پیش پهپادی ناشناس وارد منطقه و با استفاده از سامانه های بومی شناسایی شد.
 
فرمانده گروه پدافند هوایی کرمانشاه افزود: پس از شناسایی این پهپاد سامانه های موشکی پدافند هوایی درگیر شدند و پهپاد را ساقط کردند.
 
سرهنگ فریدونی توضیح داد: پهپادها دو نوع هستند، پهپادهایی که برای شناسایی مورد استفاده قرار می گیرند و پهپادهایی که علاوه بر شناسایی توانایی درگیری نیز دارند؛ پهپادی که در منطقه ساقط شد از نوع پهپاد شناسایی بود.
 
وی اطلاعاتی در خصوص مبدا این پهپاد و مناطق مورد نظر آن به خبرنگار ایرنا ارائه نکرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد