سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از دزفول



ˈ انجیرک ˈ روستایی در دزفول که از کمبود امکانات رنج می برد

دزفول - ایرنا - روستای انجیرک محصور در میان باغ های مرکبات و مزارع کشاورزی در هشت کیلومتری جنوب دزفول با پنجهزار نفر جمعیت از کمبود زیر ساخت های لازم رنج می برد.

به گزارش ایرنا عرض کم جاده ، خیابانهای خاکی ، فرسودگی شبکه برق ، افت فشار آب ، کمبود فضای آموزشی و نیمه تمام ماندن طرح هادی از جمله مشکلات اهالی روستای انجیرک می باشد.

یک عضو شورای اسلامی روستای انجیرک به نمایندگی از اهالی با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی به تشریح مسایل و مشکلات این روستا پرداخت و در خصوص گله مندی ساکنان این روستا در رابطه با خیابانهای خاکی و ایجاد گرد و خاک هنگام عبور خودروها و احشام در سطح روستا گفت:این مشکل دیرینه موجب شده تا برخی از اهالی این روستا به بیماریهای تنفسی و پوستی مبتلا شوند.

ˈقدرت پذیرشˈ در خصوص عدم اجرای طرح انتقال دام روستاییان به خارج از روستا گفت:به رغم اختصاص زمینی در مجاورت روستا برای انتقال دام ها اما به دلیل عدم همکاری دامداران و اداره امور عشایر این طرح اجرایی نشده و نیاز است اداره امور عشایر مجوز دامدارانی را که حاضر به همکاری نیستند سلب کند.

این عضو شورای اسلامی روستای انجیرک افت فشار آب را از دیگر مشکلات ساکنان این روستا برشمرد و افزود:شبکه آبرسانی روستای انجیرک سالها پیش برای 200 خانوار طراحی و اجرا شد اما اکنون که جمعیت روستا به 910 خانوار افزایش یافته جوابگو نیست.

پذیرش گفت:عرض کم جاده و پل ورودی این روستا حادثه ساز بوده و نیاز است با تخصیص اعتباری نسبت به تعریض جاده های روستا اقدام شود.

وی فرسودگی شبکه برق را از دیگر مشکلات روستای انجیرک عنوان کرد و افزود:در این خصوص اقداماتی در دست انجام است که امیدواریم با همکاری اداره برق مشکل قطعی برق روستای انجیرک رفع شود.

پذیرش گفت:روستای انجیرک با پنج هزار نفر جمعیت تنها یک مدرسه ابتدایی دارد که اهالی روستا در سال 90 زمینی به مساحت دو هزار متر مربع برای ساخت مدرسه به آموزش و پرورش تحویل دادند اما مسوولان آموزش و پرورش ساخت این واحد آموزشی را منوط به جذب یک فرد خیر مدرسه ساز و یا تامین اعتبار اعلام کرده که تاکنون بلاتکلیف مانده است.

وی افزود:دانش آموزان روستای انجیرک برای تحصیل به شمس آباد سفر می کنند که در سال 91 به دلیل تصادف خودروی حامل دانش آموزان این روستا یکی از دانش آموزان جان خود را از دست داد.

این عضو شورای اسلامی روستای انجیرک گفت:دو مسجد نیمه کاره این روستا در حالی مورد استفاده اهالی قرار می گیرد که امکانات سرمایشی و گرمایشی ندارد.

پذیرش اظهار داشت:مشکلات و کمبودهای روستای انجیرک بارها به گوش مسوولان رسانده شده اما اقدامی صورت نگرفته ضمن اینکه طرح هادی این روستا نیز نیمه کاره رها شده است.

وی به مشکلات بهداشتی و درمانی این روستا نیز اشاره کرد گفت:به منظور احداث خانه بهداشت در این روستا قطعه زمینی به مساحت 800 متر مربع تحویل دانشگاه علوم پزشکی دزفول شد اما اقدامی برای ساخت خانه بهداشت نشده و کارکنان بهداشت روستای انجیرک در یک مکان استیجاری مشغول به فعالیت هستند.

فرسودگی انهار سنتی زمین های کشاورزی و نبود امکانات ورزشی و تفریحی از دیگر مشکلات روستای انجیرک در بخش مرکزی دزفول می باشد که از زبان عضو شورای اسلامی این روستا بیان شد و گفت:روستای انجیرک با پنج هزار نفر جمعیت استعداد تبدیل شدن به شهر را دارد که اگر این امر محقق شود بسیاری از معضلات و مشکلات این روستا از محل اعتبارات شهرداری حل می شود.

بخشدار مرکزی دزفول در خصوص مشکلات طرح شده مربوط به روستای انجیرک حاضر به پاسخگویی تلفنی نشد.ک/4 7278/648

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد