سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از آبادان

فرماندار ویژه آبادان وعده داد:
در صورت تعامل بخش‌های مختلف و ادارات و دستگاه‌ها اجرایی شهرستان، با تولید 43 هزار شغل، می‌توان آینده خوبی را برای منطقه ترسیم کرد/ طی برنامه ریزی‌های انجام شده، قصد بر این شد که تا یک سال آینده، در احیای 74 واحد صنعتی در آبادان اهتمام ویژه‌ای ورزیده شود، که با راه اندازی این واحدها، می‌توان 10 هزار فرصت شغلی ایجاد کرد
فرماندار ویژه آبادان گفت: در صورت تعامل بخش‌های مختلف و ادارات و دستگاه‌ها اجرایی شهرستان، با تولید 43 هزار شغل، می‌توان آینده خوبی را برای منطقه ترسیم کرد.

عزیزالله شهبازی امروز ضمن ارزیابی از عملکرد دولت، گزارشی را در خصوص اقدامات انجام شده توسط دولت را ارائه داد و اظهار کرد: در چند ماه اخیر و از ابتدای سال جاری، دولت در بخش‌های اجتماعی، فرهنگی، اخلاق و سیاست داخلی و خارجی به ثبات رسیده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون هیچ اختلافی بین ارکان نظام وجود ندارد و شکاف‌های موجود از رأس هرم نظام به پایین برچیده شده است و این موضوع جای خرسندی  است.

فرماندار ویژه آبادان تصریح کرد: دولت با وجود فشارهای شکننده که در سیاست خارجه داشته، توانسته ماشین پر سرعت تحریم را از حرکت خود بازدارد و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری بود که اعلام شد تورم به مرز 25 درصد رسیده است.

شهبازی افزود: شیب سرمایه گذاری در کشور آغاز شده است و در منطقه نیز، از ابتدای سال حدود 40 سرمایه گذار در خوزستان و شهرهای آبادان و خرمشهر و مشخصاً منطقه آزاد اروند تمایل خود را برای سرمایه گذاری ابراز و غالباً نیز آغاز به کار کرده‌اند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان تاکید کرد: نسبت به مدت مشابه سال گذشته که فقط پنج یا شش سرمایه گذار در منطقه حضور داشتند، جذب سرمایه رو به فزونی داشته و پیشرفت محسوسی در این زمینه نصیب منطقه آزاد اروند شده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر مبادلات ارزی در کشور به راحتی انجام پذیر است و هیچ نگرانی از این حیث وجود ندارد.

شهبازی ابراز کرد: در حال حاضر شوق خدمت در مسئولان همچون سال‌های پر افتخار جنگ تحمیلی و دوران سازندگی وجود دارد و کارها و برنامه‌های دولت به خوبی در حال اجرا است.

فرماندار ویژه آبادان در چند مورد، شاخص‌ترین اقدامات استاندار خوزستان را در خصوص احیای منابع این استان نام برد و اظهار کرد: ایجاد همبستگی بین دستگاه‌ها، صدور مجوز تردد ماشین‌های پلاک اروند، رویکرد فعالانه در جلوگیری از انتقال آب کارون، احیای طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری که در سفر ریاست جمهوری به خوزستان محقق شد، از جمله اقدامات استاندار در این مدت بوده است.

شهبازی یادآور شد: همچنین توجه خاص به مدیران استان و رعایت اصل شایسته سالاری، حمایت از تولید کنندگان استان، حمایت از پیمانکاران و نیروی انسانی بومی استان، از مهم‌ترین دغدغه‌های نماینده دولت در استان به شمار می‌رود.

وی گفت: انتصاب اساتید برجسته دانشگاهی در پست‌های راهبردی نیز از جمله عملکردهای مثبت استاندار خوزستان بوده که خود نیز با وجود دارا بودن فرصت‌های کشوری متعدد، در زادگاه خود باقی مانده‌ و برای پیشرفت و رفع مشکلات با جدیت در حال تلاش است.

وی بیان کرد: در این بین نیز از خارج نشینان خوزستانی که در اقصی نقاط کشور حضور دارند درخواست داریم برای احیای خوزستان کمک حال دولت باشند تا بتوان سیاست‌های دولت یازدهم را در استان اجرا کرد.

معاون استاندار خوزستان تصریح کرد: طی برنامه ریزی‌های انجام شده، قصد بر این شد که تا یک سال آینده، در احیای 74 واحد صنعتی در آبادان اهتمام ویژه‌ای ورزیده شود، که با راه اندازی این واحدها، می‌توان 10 هزار فرصت شغلی ایجاد کرد.

شهبازی عنوان کرد: در زمینه کشاورزی و دامداری منطقه، با توجه به زیرساخت‌های موجود، در حال حاضر 9 هزار نفر در بازار دام و طیور و کشاورزی مشغول به کار هستند که با احیای این صنعت می‌توان تا سال آینده 8 هزار و 500 فرصت شغلی دیگر را به وجود آورد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه بنادر نیز هم اکنون 3 هزار و 300 نفر به طور مستقیم و 5 هزار و 500 نفر نیز مشغول به کار هستند که اگر زمین‌ها تانک فارم هر چه زودتر تحویل اداره کل بنادر و دریانوردی آبادان شوند، به طور مستقیم و غیر مستقیم، 14 هزار فرصت شغلی دیگر ایجاد خواهد شد که با جمع بندی در این حوزه، می‌توان 28 هزار فرصت شغلی ایجاد کرد و در کل با تولید 43 هزار شغل آینده خوبی را در انتظار منطقه خواهیم دید.
مرجع / فـارس
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد