سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز




یک حقوقدان فنلاندی معتقد است که مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 به نتیجه نمی‌رسد؛ چون آمریکایی‌ها از واقعه سفارت‌شان در ایران (تسخیر سفارت آمریکا در تهران در سال 1358) از ایرانی‌ها کینه دارند وگرنه طرح مباحثی مثل تعداد سانتریفیوژها انحرافی است
کد خبر: ۴۱۲۸۵۵
تاریخ انتشار:۱۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷-02 July 2014
یک حقوقدان فنلاندی معتقد است که مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 به نتیجه نمی‌رسد؛ چون آمریکایی‌ها از واقعه سفارت‌شان در ایران (تسخیر سفارت آمریکا در تهران در سال 1358) از ایرانی‌ها کینه دارند وگرنه طرح مباحثی مثل تعداد سانتریفیوژها انحرافی است.

به گزارش ایسنا سید رسول موسوی، سفیر ایران در فنلاند در صفحه فیس‌بوک خود با اشاره به گفت‌وگویی که با یک حقوقدان فنلاندی داشته است، نوشت: دیروز (سه شنبه) با یک حقوقدان فنلاندی صحبت می کردم، او متخصص حقوق بین الملل و عدم اشاعه است. موضوع صحبت ما درباره وضعیت موجود در مذاکرات ایران و ١+٥ بود. او به عنوان یک متخصص می گفت: بحث تعداد سانتریفیوژها بحثی غیر اصولی و انحرافی است و هیچ مبنای حقوقی ندارد و اساسا مغایر حقوق شناخته شده کشورها در معاهده عدم اشاعه NPT است.

او معتقد بود که برخی کشورها به عمد موضوعاتی را مطرح می‌کنند تا مذاکرات به گونه‌ای به هم بخورد که ایران مسوول شکست مذاکرات شناخته شود و توصیه کرد که خوب است ایران با تکیه بر اصل شناخته شده حقوق بین الملل در ضرورت حاکم بودن عدالت در معاهدات از پذیرش هرچه که موجب نادیده گفته شدن این اصل حقوقی می شود بدون ترک میز مذاکره خودداری کند.

وی ضمن صحبت درباره ابعاد دیگری از نادیده گرفته شدن حقوق کشورمان در موضوع هسته‌ای گفت: متاسفانه من به این نتیجه رسیده ام آنچه موجب به نتیجه نرسیدن موضوع هسته ای ایران می شود مباحث حقوقی، سیاسی یا فنی نیست بلکه کینه ای است که آمریکایی ها از واقعه سفارت خانه خود در تهران دارند و آن را فراموش نمی کنند. صادر نکردن روادید به نماینده شما (ایران) در سازمان ملل که آشکارا مغایر معاهده مقر سازمان ملل است در همین چارچوب است و این صحبت من حاصل مباحثات حقوقی مختلف با دوستان آمریکایی‌ام است.
موسوی در ادامه نوشت که صحبت های این متخصص حقوق بین الملل در روزهایی که یادآور حادثه دردناک حمله موشکی ناو وینسنس آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران ایر است، فکر مرا به عمق کینه آمریکایی ها مشغول داشته است. آنها به خود حق دادند علیه دکتر مصدق کودتا کنند و انتظار داشتند اجازه داشته باشند تجربه خود را تکرار کنند! 

مشاور امنیت ملی آمریکا افزود: ایران می‌تواند با استفاده از نفوذ خود در عراق نقشی مهم در روند تشکیل دولتی فراگیر در این کشور داشته باشد.
 مشاور امنیت ملی آمریکا از کشورهای همسایه عراق به ویژه ایران خواست تا این کشور را به تشکیل یک دولت فراگیر تشویق کنند.  
به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه اکونومیک تایمز، بن رادز مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: آنچه که ما از کشورهای همسایه در عراق می‌خواهیم این است که اگر شما منافعی در کاهش تنش‌ها در این کشور دارید باید آن را به تشکیل دولتی فراگیر تشویق کنید.  
مشاور امنیت ملی آمریکا افزود: ایران می‌تواند با استفاده از نفوذ خود در عراق نقشی مهم در روند تشکیل دولتی فراگیر در این کشور داشته باشد. 
وی ادامه داد: آمریکا از کشورهای همسایه عراق به ویژه ایران می‌خواهد تا به منظور برقراری ثبات و صلح در عراق و مبارزه با شبه نظامیان سنی در این کشور به تشکیل دولت فراگیر در عراق کمک کند. 
رادز در سخنانش تاکید کرد: افزایش بی‌ثباتی در عراق به نفع هیچ یک از کشورهای همسایه نیست بنابراین پیام ما به ایران همانگونه که به دیگر کشورهای همسایه گفته‌ایم این است که بیایید از سیاست‌های فراگیر در این کشور حمایت کنیم.  
مشاور امنیت ملی آمریکا اظهار کرد:‌ مسلما چالش‌هایی در عراق وجود دارد که خود آنها باید برطرف کنند و شروع این کار با تشکیل یک دولت فراگیر خواهد بود و پس از آن نیز تشکیل نیروهای امنیتی فراگیر خواهد بود که تمام جوامع عراقی به آن اعتماد داشته باشند. 

بارزانی طرح تجزیه عراق را کلید زد!
پس از آنکه ارتش عراق اواسط ژوئن سال جاری میلادی به دنبال حملات گسترده شبه نظامیان دولت اسلامی عراق و شام موسوم به "داعش" از شهر کرکوک خارج شد، نیروهای پیشمرگ دولت منطقه‌ای کردستان عراق کنترل این شهر نفت‌خیز را به دست گرفتند. حالا پس ازگذشت بیش از 10 سال از اشغال عراق و مشخص شدن سیاست های زیگزاگی دولت خود مختار کردستان عراق به رهبری مسعود بارزانی مشخص شده است که پشت پرده اقدامات اخیر او چیست و برای چه وی تلاش داشته و دارد تا بتواند زمینه جدایی کردستان از عراق را فراهم آورد و بیشتر از هر زمان دیگری مشخص شده است که پشت پرده فتنه در عراق چه می گذرد.
سرویس بین الملل شفاف: به نوشته روزنامه حریت، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق پس از دیداری با نیکولای ملادنف، نماینده ویژه سازمان ملل در عراق گفت: ما از سازمان ملل می‌خواهیم تا در تحولات کرکوک و دیگر مناطق مورد مناقشه عراق، جایی که قرار است رفراندومی شفاف برگزار کنیم، مشارکت داشته باشد. 
 
پس از آنکه ارتش عراق اواسط ژوئن سال جاری میلادی به دنبال حملات گسترده شبه نظامیان دولت اسلامی عراق و شام موسوم به "داعش" از شهر کرکوک خارج شد، نیروهای پیشمرگ دولت منطقه‌ای کردستان عراق کنترل این شهر نفت‌خیز را به دست گرفتند.
 
 

در ماده 140 قانون اساسی عراق آمده است، یک رفراندوم می‌تواند در کرکوک و دیگر مناطق مورد مناقشه با هدف تعیین خواسته مردم برای اینکه می‌خواهند چه نوع دولتی در آنجا تشکیل دهند برگزار شود. 

حالا پس ازگذشت بیش از 10 سال از اشغال عراق و مشخص شدن سیاست های زیگزاگی دولت خود مختار کردستان عراق به رهبری مسعود بارزانی مشخص شده است که پشت پرده اقدامات اخیر او چیست و برای چه وی تلاش داشته و دارد تا بتواند زمینه جدایی کردستان از عراق را فراهم آورد و بیشتر از هر زمان دیگری مشخص شده است که پشت پرده فتنه در عراق چه می گذرد.

فتنه ای که این روزها در عراق به راه افتاده است یقینا در دراز مدت هدفی جز تجزیه عراق ندارد و در این میان کسانی سود می برند که سالهاست بر طبل جدایی کوبیده اند.

همین چند روز قبل بود که تصویری از بارزانی و عده ای از مقامات موساد در شمال عراق منتشر شد که نشان میداد بارزانی و اسرائیل طرح هایی را از سال 1971 در سر داشته اند تا بتوانند عراق را تجزیه کرده و کشورهایی کوچک و با قدرت کم در منطقه به وجود بیاورند و تحرکات اخیر در عراق موید همین موضوع است که اگر در عراق مقامات سیاسی به صورت هوشیارانه برخورد نکنند یقینا دست های خارجی به همراه عناصر خائن داخلی برای آینده عراق خواب های شومی دیده اند.
خیانت بارزانی و عده ای از مقامات اقلیم کردستان عراق این روزها بیشتر آشکار می شود.هم از نظر همکاری با نیروهای داعش و هم همکاری با نیروهای خارجی در این کشور تا بتوانند نقشه خاورمیانه بزرگ را به اجرا بگذارند و جغرافیای منطقه را طبق خواسته خود متحول و آماده سازند که این خطری برای تمامی کشورهای منطقه به خصوص کشورهای همسایه عراق به شمار می رود.


یقینا عراق تا زمانی که دست عناصر خائن و همچنین عناصر خارجی از آن کوتاه نشود روی آرامش نخواهد دید و مواضع و سخنان اخیر برخی از سیاستمداران کردستان عراق و سنی مذهب عراق موید همین موضوع است.



نتانیاهو افزود: ارتش ما در روزهای اخیر حملاتی را به نوار غزه صورت داده است . این حملات ادامه داشته و در صورت لزوم شدت خواهد یافت.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز در مراسم تدفین سه نوجوان شهرک نشین گروه های فلسطینی و به ویژه حماس را تهدید به انتقام کرد و گفت ماموریت دولت او خشکاندن ریشه حماس در کرانه غربی رود اردن است.
به گزارش عصر ایران نتانیاهو با اشاره به اینکه دولت او پس از ماجرای کشته شدن سه نوجوان ربوده شده سه ماموریت مهم دارد ، گفت : ماموریت نخست ما پیدا  کردن قاتلان این سه نوجوان است ، آنها باید بدانند هرجا که هستند پیدایشان خواهیم کرد و به سزای اعمالشان خواهیم رساند.
وی افزود: ماموریت دوم ما پاکسازی کامل کرانه غربی رود اردن از وجود شبه نظامیان وابسته به گروه حماس است و بدیتن منظور جستجوی خانه به خانه و عملیات ارتش اسراییل علیه حماس در این منطقه ادامه خواهد یافت.
نخست وزیر دست راستی رژیم صهیونیستی افزود: ماموریت سوم دولت من ادامه حملات به نوار غزه خواهد بود. حماس به تشویق  ربودن و قتل شهروندان و شهرک نشینان اسراییلی و راکت پرانی به شهرهای ما ادامه می دهد.  مادامی که آنها از این کار دست برنداشته اند ، حملات ما به نوار غزه ادامه خواهد یافت.
نتانیاهو در مراسم تدفین سه شهرک نشین و در حال دلداری دادن به پدر یکی از آنها

نتانیاهو در مراسم تدفین سه شهرک نشین : ماموریت ما نابودی حماس است

نتانیاهو افزود: ارتش ما در روزهای اخیر حملاتی را به نوار غزه صورت داده است . این حملات ادامه داشته و در صورت لزوم شدت خواهد یافت.
ادعای دولت اسراییل درباره ربودن سه نوجوان 16 و 19 ساله شهرک نشین از سوی گروه های فلسطینی در حالی است که فلسطینی ها  هر گونه دست داشتن در ربودن این شهرک نشینان را رد کرده اند.در حملات ارتش اسراییل به نوار غزه و کرانه غربی در 3 هفته گذشته دستکم 7 شهروند فلسطینی کشته و دهها خانه ویران شده و دهها نفر از فلسطینیان زخمی شده اند. همچنین رژیم اسراییل از زمان مفقود شدن سه نوجوان شهرک نشین صدها فلسطینی را به ظن ارتباط با آدم ربایان دستگیر کرده و مورد بازجویی قرار داده است.

بازخوانی یک مصاحبه در 40 سال قبل
«عراق، پس از جنگ جهانی اول، توسط سِر وینستون چرچیل خلق شد. قبل از آن تاریخ عراق به امپراتوری عثمانی تعلق داشت و به این ترتیب عراق یک کشور جدید و یک دولت جدید بود و انگلستان مسوولیت سیاست خارجی و امور دیگر عراق را به عهده داشت».
عصر ایران- این روزها مهم ترین خبر منطقه و دنیا وضعیت عراق است و تحرکات گروه داعش و سودای برخی کنش گران سیاسی برای تجزیه این کشور به سه بخش. اگر عراق، امروز برای دنیا به یک معضل بدل شده از بدو تولد برای ایران چنین موضوعی بوده است.

از سوی دیگر پس از مدت ها که ضرب المثل «کار، کار انگلیسی هاست» در ایران از رونق افتاده بود بار دیگر با نوع خبر رسانی رسانه های غربی و خصوصا بریتانیایی ها درباره اتفاقات عراق معتقدان به این دیدگاه از نظریه خود دفاع می کنند و می گویند از ابتدای حمله به عراق پروژه اصلی همین تجزیه عراق بوده است: نقشه انگلیسی با اجرای آمریکایی و گروه داعش نیز تنها بهانه ای برای تحقق این پروژه است و چون هویتی ندارند حذف خواهند شد.

به این بهانه بازخوانی مصاحبه محمد رضا پهلوی - شاه مخلوع ایران- در 40 سال پیش و نکاتی که در مصاحبه با بی بی سی مطرح کرده است می تواند جالب باشدو نشان دهد این قصه کهنه است و در هر زمان به شکلی برای تامین منافع قدرت های بزرگ مطرح می شود. این گفت و گو به نقل از مجله «خواندنی ها» شماره 26- آذر ماه 1353 خوشیدی- عینا نقل می شود:

«عراق، پس از جنگ جهانی اول، توسط سِر وینستون چرچیل خلق شد. قبل از آن تاریخ عراق به امپراتوری عثمانی تعلق داشت و به این ترتیب عراق یک کشور جدید و یک دولت جدید بود و انگلستان مسوولیت سیاست خارجی و امور دیگر عراق را به عهده داشت. به طوری که وقتی در سال 1937 پیمان مرزی بین ما و عراقی ها امضا شد انگلستان که در آن تاریخ تنها قدرت صاحب نیروی دریایی در اقیانوس هند و خلیج فارس به شمار می رفت و شط العرب را به خاطر مقاصد خاص تحت کنترل داشت چند ماده را در این موافقت نامه گنجاند که بسیار استعمارگرانه بود.

چگونه می توان در یک معاهده تصریح کرد که رود مرزی قابل کشتی رانی که 65 درصد آب آن از کشور من سرچشمه می گیرد به کشوری دیگر تعلق داشته باشد؟ مثل این است که رود دانوپ در اروپا به طور کلی متعلق به یک کشور شود یا اگر آلمان و فرانسه هریک ادعا کنند رود راین به تنهایی به آنان تعلق دارد چه پیش می آید؟ حتی در این پیمان قدیمی هم آمده است که هر یک از دو طرف می تواند بی اعلام قبلی و بی اجازه طرف دیگر کشتی های جنگی کشور ثالث را برای بازدید به بنادر خود دعوت کند.

مواد این قرار داد آن قدر متناقض است و به قدری با مقررات موجود بین المللی مباینت دارد که طبعا ما نمی توانیم این گونه نقض حقوق بین الملل را تحمل کنیم. ریشه اختلاف ما با عراق این است.» 

[یاد آور می شود مراد شاه از قرارداد مرزی 1936 همان معاهده ای است که در 13 تیرماه 1316 خورشیدی  نهایی شد و این روزها سالروز انعقاد این قرارداد هم هست. شاه در این مصاحبه به این معاهده اشاره کرده اما نگفته که زمان سلطنت پدرش امضا شده بود و باز نگفته که 5 سال قبل از همین مصاحبه و در 30 فروردین 1348 در پی کودتای بعثی ها در عراق از جانب دولت ایران و به طور یک طرفه مردود اعلام شد. این نکته هم قابل ذکر است که سه ماه پس از این مصاحبه و در 15 اسفند 1353 خورشیدی دو کشور با وساطت الجزایر به یک توافق تازه درباره اروندرود دست یافتند که به اعلامیه الجزایر مشهور شد.]

پس از ورود چند فروند هواپیمای جنگنده دست دوم سوخوی ۲۵ با پرواز هواپیماهای باری روس به این کشور، دومین دسته از این هواپیما‌ها از مبدأ علام نشده‌ای در پایگاه هوایی امام علی در جنوب عراق فرود آمده‌اند. مقامات عراقی ورود این هواپیما‌ها را عامل مهمی در ادامه نبرد ارتش عراق با تروریست‌های داعش دانسته‌اند.
کد خبر: ۴۱۲۸۱۴
تاریخ انتشار:۱۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴-02 July 2014
فرود هفت فروند سوخو ۲۵ در جنوب عراق+ ویدئوپس از ورود چند فروند هواپیمای جنگنده دست دوم سوخوی ۲۵ با پرواز هواپیماهای باری روس به این کشور، دومین دسته از این هواپیما‌ها از مبدأ علام نشده‌ای در پایگاه هوایی امام علی در جنوب عراق فرود آمده‌اند. مقامات عراقی ورود این هواپیما‌ها را عامل مهمی در ادامه نبرد ارتش عراق با تروریست‌های داعش دانسته‌اند. 
به گزارش «تابناک»، پایگاه امام علی نیروی هوایی ارتش عراق در نزدیکی شهر ناصریه در جنوب عراق، ‌پس از مدتی استفاده توسط نیروهای اشغالگر آمریکایی، از سال ۲۰۱۱ در اختیار ارتش عراق قرار گرفته و برنامه بهبود کیفیت خدمات هوایی آن نیز اجرایی شده است. 
فرود هفت فروند سوخو ۲۵ در جنوب عراق+ ویدئو

برخی از منابع غربی این هفت فروند هواپیما را شامل سه فروند هواپیمای Su-۲۵UBK و چهار فروند Su-۲۵K دانسته‌اند. هواپیماهای سوخوی ۲۵ از سال ۱۹۸۱ وارد خدمت در نیروی هوایی اتحاد شوروی سابق شده‌اند و اکنون در ارتش چندین کشور در قاره‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این هواپیما با بالاترین سرعت ۹۷۵ کیلومتر بر ساعت و شعاع عملیاتی ۷۵۰ کیلومتر بیشتر برای پشتیبانی هوایی از قوای زمینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

«محمود صُرخی» مرجع خودخوانده عراقی پس از چند سال اختفا، همزمان با فعالیت تروریسم تکفیری داعشی در عراق، از سه‌شنبه‌شب به همراه برخی هواداران خود امنیت بخش‌هایی از کربلا را مختل کرده است.
کد خبر: ۴۱۲۸۷۴
تاریخ انتشار:۱۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸-02 July 2014
«محمود صُرخی» مرجع خودخوانده عراقی پس از چند سال اختفا، همزمان با فعالیت تروریسم تکفیری داعشی در عراق، از سه‌شنبه‌شب به همراه برخی هواداران خود امنیت بخش‌هایی از کربلا را مختل کرده است.

به گزارش «تابناک»، «محمود بن عبد الرضا بن محمد الحسنی الصرخی» که خود را مرجع دینی در عراق خوانده است و خود را حسنی نسب می‌داند، در سال ۱۹۶۴ در شهر کاظمین به دنیا آمد.

وی فارغ التحصیل دانشکده مهندسی دانشگاه بغداد در سال ۱۹۸۷ است و پس از آن در سال ۱۹۹۴ وارد حوزه علمیه شد.

شیخ محمود بن عبدالرضا بن محمد الصرخی در سال ۲۰۰۳ قبل از سرنگونی رژیم صدام، دیکتاتور معدوم عراق به یکباره ظاهر شد و خود را به عنوان یکی از مراجع دینی عراق در سطح آیت‌الله العظمی معرفی کرد.

الصرخی که همزمان با اعدام صدام و نابودی حزب بعث عراق مخفی شده بود، اکنون بار دیگر همزمان با ظهور داعش و حزب بعث و تحرکات تروریسی آنها در عراق با هدف ایجاد فتنه بین شیعیان این کشور آفتابی شده و گزارش‌های خبری حکایت می‌کند که طرفداران وی از سه‌شنبه شب (۱۰ تیر)  با نیروهای امنیتی و انتظامی کربلا درگیر شده اند.

در سال ۲۰۰۵ ، «محمود الصرخی» به طور ناگهانی در شهر «حله» عراق نمایان شد و در مدت زمان بسیار کوتاهی تعدادی دفتر در شهرهای مختلف شیعه نشین عراق افتتاح کرد و پس از اعلام مرجعیت، علیه ارتش اشغالگر آمریکا موضع گرفت.

نیروهای وی چند روز بعد در شهر کربلای معلا به تعدادی سرباز آمریکایی حمله کردند و سه تن از آنان را کشتند و پس از آن او ادعای دیدار با امام زمان (عج) کرد که با واکنش شدید مراجع و شیعیان عراق مواجه شد. پس از بررسی سابقه وی، مشخص شد که او نیز از نیروهای سابق سازمان امنیت حزب بعث بوده که اکنون با همکاری با سازمان اطلاعات سعودی، با هدف تخریب مرجعیت شیعه، پا به عرصه گذاشته است. مدتی بعد ارتش آمریکا دستور پیگیرد قانونی وی را صادر کرد، از همین رو او فورا ناپدید شد. رسانه های خبری در همان زمان اعلام کردند که او به لبنان گریخت.

علی الشمری یکی از نویسندگان عراقی درباره الصرخی گفته  است که وی در دهه ۹۰ هنگام نصب ماهواره در خانه خود بازداشت شد و به مبلغ ۳۰۰ هزار دینار جریمه شد.

وی مدتی که در بازداشت به سر می برد شروع به نوشتن درباره مسایل فلسفی کرد و یکی از افسران نیروهای امنیتی وقت پس از آشنایی با الصرخی و افکار و آثار او، وی را به دستگاه اطلاعاتی عراق در دوره صدام تحویل داد و این دستگاه امنیتی نیز از وی استقبال و سپس به عنوان نیروی خود به کار گرفت.

گفته می شود نام الصرخی ابتدا محمود عبدالرضا البهادلی بود و سپس به شیخ محمود التمیمی تغییر پیدا کرد. وی زمانی که شیخ محمود التمیمی نام داشت لباس و معمم سفید به تن داشت و از وی به عنوان عنصر پلیس امنیت عراق پیروی می شد.

وی پس از مدتی نام خود را به سید محمود الصرخی تغییر داد و سپس با عمامه مشکی در انظار عمومی ظاهر شد.

علاوه براین در اوایل اردیبهشت ماه سال ۹۳ برخی طرفداران او در اعتراض به آنچه که توهین به دخترش در یک مدرسه نامیدند به آموزش پرورش شهر کربلا حمله کردند.

دهها نفر از هواداران محمود الصرخی مدعی شدند به دختر الصرخی در یکی از مدارس متوسطه کربلا توهین شده است و حال در اعتراض به این موضوع به اداره آموزش و پروش حمله کردند و قصد اشغال و تخریب آن را داشتند.

این افراد با ایجاد آشوب، شعارهایی بر ضد حکومت عراق سر میدادند و تصاویر محمود الصرخی را در دست داشتند. عاملان آشوب مدعی شدند توهین «هدی المسعودی» معلم مدرسه به دختر الصرخی عمدی بوده و خواستار استعفای رئیس کل آموزش و پرورش و نیز معلم مذکور شدند.

در حالیکه عده ای از طرفداران الصرخی شعار سر می دادند ، عده ای دیگر از آنها با پلیس درگیر شده، شیشه های اداره آموزش و پرورش و نیز شیشه های خودروهای اداری آن را شکستند، این غائله با تلاش نیروهای پلیس و نیز عذرخواهی اموزش و پرورش پایان یافت.

صرخی به رغم نداشتن وزن علمی، خود را از شاگردان آیت‌الله شهید محمدباقر صدر و آیت الله سیستانی معرفی کرد و از سال 2003 میلادی (در 40 سالگی) با ادعای «مرجعیت» در عراق فعالیت خود را آغاز نمود.

سپس مسایلی همچون حسنی بودن و ارتباط با امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) درباره وی شایع شد. پس از ظهور علنی وی، طرفدارانی از شیعیان جنوب عراق به دور وی جمع شدند و انحراف جدیدی شکل گرفت که نارضایتی و اعتراض مراجع تقلید را در پی داشت. با ادعای وی مبنی بر اینکه ادامه دهنده راه آیت الله شهید محمدباقر صدر است.  آیت الله سید کاظم حائری در پاسخ یک استفتا در مورد او اعلام کرد: «سید محمود حسنی صرخی مجتهد نیست و ما به وی اعتمادی نداریم».

این در حالی است  که در پی جنجال های متعدد محمود الصرخی و طرفدارانش، رئیس قبیله آل صرخه «شیخ علی الصکبان» و روسای سه طایفه این عشیره یعنی طوایف «آل برجس، الصوایح و االبیبات» در بیانیه ای موضع خود را برای عموم روشن ساختند. افراد ذکر شده در این بیانیه از الصرخی برائت جسته و اعلام کردند به نیابت از تمام افراد عشیره بار دیگر با آیت الله سید علی سیستانی نماینده مذهب اهل بیت (علیهم السلام) بیعت می کنند.

در ادامه این بیانه آمده است: ما شمشیرهای قانونی برای خدمت به مرجعیت بزرگ هستیم و برای نابودی تمام کسانی که به اسم مرجعیت در حال سوء استفاده های گوناگون هستند گوش به فرمان مرجعیت نجف با پیشگامی آیت الله سیستانی می باشیم؛ ما می خواهیم به همگام موارد زیر را اعلام کنیم:

1- عشیره آل صرخه یکی از شاخه های قبیله «بنی لام» است و ما نوشته رسمی از شیخ بزرگ بنی لام «غضبان البنیه» داریم.

2- ما از عامه مردم هستیم و از جمله سادات و ذریه های رسول الله صلى الله علیه وآله نیستیم.

3- تاکید می کنیم که در سال 1999 محمود الصرخی را به علت فسق و بی بند و باری و مرتکب شدن «السوده» برای همیشه از قبیله طرد کردیم.

4- محمود الصرخی یک بعثی است و در زمان مجرم «سبعاوی ابراهیم الحسن تکریتی» برای وی گزارش های حزبی می نوشت و به آن افتخار می‌کرد و حتی عکس یادگاری با سبعاوی را در منزلش قرار داده بود.

5-  سبعاوی برخی از ماموران امنیتی جنوب عراق از جمله الصرخی را در قالب طلبه برای جاسوسی به حوزه علمیه فرستاد و این اقدام پس از شکست تمام تاکتیک های بعث جهت جاسوسی در حوزه علمیه صورت گرفت.

6- از آنجایی که ماموران امنیتی سبعاوی مورد اعتماد نبودند از سوی حوزه علمیه مورد پذیرش قرار نگرفتند، اما این افراد جلسات درسی ضعیفی خارج از حوزه و بدون اشراف آن برای خود برگزار کردند. چیزی نگذشت که سبعاوی محمود فاسق قبیله ما و دیگر ماموران امنیتی را اعلم اعلام کرد.

7- اصطلاح «السوده» در فرهنگ عشایر به کسی اطلاق می شود که با یک محرم و یا با یک متاهل مرتکب زنا شود، محمود الصرخی مرتکب زنا با یک زن متاهل شد و در حال حاضر نیز با وی زندگی می کند و صاحب چندین فرزند است.

منبع:فارس
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد