سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار میراث فرهنگی خوزستان



انجمن دوستداران میراث فرهنگی ایذه از ثبت جهانی شوش حمایت می‌کند
فرهنگی و هنری  10:44:2 1393/04/11
934-3880-5 کد خبر
RSS :: پرینت

دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی ایذه از آمادگی جهت حمایت از ثبت جهانی شوش خبر داد.

 

فرامرز خوشاب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ اظهار کرد: در حال حاضر همه اِن‌جی‌اُها از ثبت جهانی شوش حمایت می‌کنند.

 

وی افزود: هر نقطه از ایران که اثر ثبتی وجود داشته باشد و به ثبت برسد برای ما افتخار است و جزو منافع ملی ما محسوب می‌شود. ما مثل بعضی از افراد که منطقه‌ای و شهرستانی فکر می‌کنند نیستیم.

 

او با بیان این که ثبت هر اثر تاریخی در هر نقطه از ایران قطعاً به معرفی کشور خواهد انجامید خاطرنشان کرد: منافع ما در گرو منافع ملی است. ما به دنبال این نیستیم که بگوییم شوش ثبت نشود یا ایذه ثبت بشود. ما هیچ وقت چنین خواسته‌ای نداریم و نداشته‌ایم.

 

خوشاب اظهار کرد: هر جایی که پنانسیل و استعداد دارد باید به مرحله ثبت جهانی برسد و ما نیز از این حرکت اعلام حمایت رسمی می‌کنیم و هر کمکی که از دست ما بربیاید در این زمینه انجام می‌دهیم. حتی اگر نیروی عملیاتی بخواهند و در توان ما باشد حتماً انجام خواهیم داد بدون هیچ گونه چشم‌داشت مالی.

 

او تصریح کرد: البته هر کمکی که فقط انجمن‌ها از ما بخواهند نه سازمان میراث فرهنگی استان خوزستان چراکه اعتماد ما به آن‌ها سلب شده چون اداره میراث فرهنگی در ایام نوروز به ما وعده‌های دروغ داد.

 

دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی ایذه بیان کرد: من به عنوان یک دوستدار میراث فرهنگی از استاندار و مجموعه‌های مدیریتی استان خوزستان و مسؤولان و نمایندگان استان می‌خواهم که مسأله ثبت جهانی شوش را به جد پیگیری کنند و تا جایی که امکان دارد کمک کنند تا ثبت جهانی شود چراکه امتیاز بزرگی برای کشور و استان خوزستان خواهد بود.




درخواست انجمن دوستداران میراث فرهنگی خوزستان از استاندار
فرهنگی و هنری  11:51:4 1393/04/11
934-4180-5 کد خبر
RSS :: پرینت

انجمن دوستداران میراث فرهنگی خوزستان با نوشتن نامه‌ای به استاندار خوزستان خواهان رعایت مواردی در خصوص آثار ثبت جهانی این استان شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ متن این نامه به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر مقتدایی

استاندار محترم و محبوب خوزستان

با سلام

احتراماً همان گونه که مستحضرید استان خوزستان با دو اثر جهانی چغازنبیل و سازه‌های آبی ـ تاریخی شوشتر و ثبت قریب‌الوقوع محوطه باستانی شوش در فهرست میراث جهانی نخستین استان کشور خواهد بود که با دارا بودن سه اثر جهانی به جایگاه و منزلت خاص و بی‌نظیری در جغرافیای فرهنگی منطقه و بین‌الملل دست خواهد یافت.

وجود سه اثر جهانی در خوزستان لزوما تعهداتی در سطح ملی و بین‌المللی برای دولت به وجود می‌آورد که اجرای آن تعهدات همیاری و همکاری کلیه دستگاه‌های ذیربط، متولی و بالاخص استانداری محترم خوزستان به عنوان بالاترین مرجع دولتی در استان را طلب می‌نماید.

لذا با عنایت به موارد فوق کلیه امضاکنندگان این عریضه از آن والا مقام که حسن نظرتان نسبت به حفاظت و صیانت از میراث فرهنگی بر همگان ثابت شده است، تقاضا داریم موارد ذیل را بذل عنایت بفرمایید:

1- ایجاد ردیف بودجه خاص و اختصاص اعتبارات استانی برای حفاظت و صیانت از سه اثر جهانی در خوزستان جهت انجام تمام و کمال در قبال مواریث بشری.

2- ابطال و لغو کلیه فعالیت‌های متعرضانه اشخاص حقیقی و حقوقی در محدوده عرصه و حریم آثار جهانی خوزستان.

3-  خروج کلیه دستگاه‌های دولتی از محدوده عرصه و حریم آثار جهانی خوزستان.

  انجمن دوستداران میراث فرهنگی خوزستان»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد