سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ناهنجاریهای اجتماعی


/گزارش/
سقف آرزوهایتان کجاست؟
اجتماعی  11:6:9 1393/04/11
934-4914-5 کد خبر
RSS :: پرینت

شاید در جواب این سوال، یکی یکی خواسته‌هایتان را کنار هم بچینید و مجموعه‌ای از چیزهایی را که تاکنون تجربه نکرده‌اید آرزو کنید و شاید هم واقع‌بینانه تر، از امکان دسترسی به آرزوهایتان بگویید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- زندگی نه آن چیزی است که در رویاهایمان تصور می کنیم و نه آن چیزی است که در قبال تلاش هایمان انتظار داریم به دست آوریم. بلکه مجموعه اتفاقاتی است که به هر دلیلی می‌افتند و کدام کودک فکرش را می کند که روزی پدرش در اثر حادثه‌ای قادر به کار کردن نباشد و سقف آرزوهایش بشود وجود یک سقف سالم بالای سرش؟

خانه مهمترین مکان برای کسب آرامش است و اطمینان از وجود و ثبات آن خاطر انسان را آسوده می‌کند. این را "شیما" و "فاطمه" که پنجم و ششم دبستان هستند به خوبی درک کرده‌اند و تا وقتی دیوارها و سقف خانه‌شان محکم نشده باشد، ترس از دل‌های کوچکشان بیرون نخواهد رفت. شاید بسیاری از ما این ترس را که سقف خانه هر لحظه ممکن است بر سرمان خراب شود تجربه نکرده باشیم ولی این دردی است که شور و شوق زندگی را از یک خانواده کوچک روستایی گرفته است.

به خانه بر می گردی و می‌بینی پدرت دچار برق گرفتگی شده، همه دنیای کودکیت با دیدن درد و رنج پدر بر سرت خراب می شود. نه آرامشی برای درس خواندن داری و از سوی دیگر کوچکتر از آنی که بتوانی باری از دوش خانواده برداری. یک سال و نیم است که رنج پدر بعد از گذراندن سه ماه در کما ادامه دارد و ناتوانی‌اش برای کار کردن و کسب درآمد به تنهایی برای از پا انداختن انسان کافی است ولی  استرس خراب شدن خانه بر سرت رنج مضاعفی است که بی رحمانه بر شانه‌های مادر و دو دختر دبستانی سنگینی می‌کند؛ هزار جور مشکلاتی که در پی خانه نشین‌ شدن پدر به وجود می‌آید، چگونه حل خواهد شد؟

این داستان زندگی خانواده کوچکی با دو دختر دبستانی در روستای کوت سیدصالح اهواز است که روزی با درآمد حاصل از کارگری روزگار می گذراندند اما حادثه برق گرفتگی چندسالی است که پدر خانواده را پس از دوران کما، دچار ضعف بدنی، حواس پرتی و تشنج و اجبارا خانه نشین کرده است و مادر خانواده به جز نگهداری از اعضای خانواده کار دیگری از دستش برنمی آید. همه این‌ها در حالی است که سقف خانه‌‌شان که ترکیبی است از چوب و پلاستیک، در آستانه ویرانی است و خانواده از عهده هزینه ساخت آن بر نمی آید.

گروه خیریه دانشجویی انصار، این روزها به دنبال خیری است تا دستهایش سقفی شود برای شیما و فاطمه... نزدیک به 23 سال پیش دو دانشجوی دانشکده نفت اهواز تصمیم گرفتند که غذای یک نفرشان را با هم نصف کنند و غذای دیگری را به فردی نیازمند ببخشند و این جرقه آغاز شکل گیری "گروه خیریه دانشجویی انصار" بود. گروه خیریه دانشجویی انصار دانشکده نفت اهواز هم‌اکنون نیز پس از گذشت نزدیک به ربع قرن، به‌طور فعال در زمینه‌های مختلف فرهنگی،‌ آموزشی، درمانی، ایجاد اشتغال و چاره جویی برای مشکلات ویژه مردم منطقه کوت‌عبدالله اهواز فعالیت می‌کند به‌طوری‌که حالا دیگر امین و معتمد مردم شده‌است.

جواد احمدپور، مسئول واحد تحقیقات منطقه کوی سیدصالح گروه خیریه دانشجویی انصار در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا –منطقه خوزستان- اظهار کرد: این خانواده که تحت پوشش حمایت های گروه هستند، نامه ای برایمان فرستاده و در آن وضعیت بد خانه‌شان را شرح دادند که پس از بررسی متوجه شدیم واقعا نیاز به کمک دارند.

وی ادامه داد: نزدیک به دو میلیون تومان برای بازسازی سقف این خانه نیاز است که امیدوارم با کمک مردم و سازمان‌ها تامین شود.

این دانشجوی دانشگاه صنعت‌نفت اهواز افزود: گروه انصار یک گروه خیریه دانشجویی است، و ما خانواده‌ها را از نظر تامین غذای روزانه حمایت می‌کنیم ولی برای چنین مواردی بودجه‌ای نداریم و بیشتر از کمک های مردمی استفاده میکنیم.

وی گفت: برای بازسازی خانه نیز از نیروهای دانشجویی استفاده می کنیم و امیدوارم هزینه بازسازی منزل این خانواده با کمک های مردمی تامین شود و بتوانیم به آنها کمک کنیم.

بی شک دنیا جای بهتری خواهد بود وقتی تعداد بیشتری از انسان ها احساس آرامش کنند، وقتی بچه‌ها فارغ از دغدغه‌های بزرگتر از سنشان زندگی کنند و مهم‌تر از آن وقتی که حس کمک به همنوع هنوز در بین مردم وجود داشته باشد.

 

گزارش از ندا فهیم، خبرنگار ایسنای خوزستان


خبرنگار: 17016
انتهای پیام
    

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد