سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل های روز










نتانیاهو خطاب به کشورهای غربی:
در شرایطی که دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 به منظور دستیابی به توافق نهایی در موضوع هسته ای، هفته جاری در وین برگزار می شود، تمامی شواهد حاکی از آن است که رژیم اسرائیل به شدت از احتمال حصول توافق احساس نگرانی کرده و درصدد جلوگیری از وقوع این امر است. اظهارات امشب نتانیاهو در گفت و گو با رسانه های بین المللی، در همین راستا قابل ارزیابی است.
کد خبر: ۴۱۲۱۰۵
تاریخ انتشار:۰۹ تیر ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۴-30 June 2014
با ایران همان رفتاری را بکنید که با سوریه کردید!در شرایطی که دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 به منظور دستیابی به توافق نهایی در موضوع هسته ای، هفته جاری در وین برگزار می شود، تمامی شواهد حاکی از آن است که رژیم اسرائیل به شدت از احتمال حصول توافق احساس نگرانی کرده و درصدد جلوگیری از وقوع این امر است. اظهارات امشب نتانیاهو در گفت و گو با رسانه های بین المللی، در همین راستا قابل ارزیابی است.

به گزارش «تابناک»، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، ساعاتی پیش با رسانه های کشورهای عضو گروه 1+5 به گفت و گو پرداخته و در جریان این گفت و گو، ادعاهایی را درباره برنامه هسته ای ایران مطرح کرده است. وی ضمن طرح مجدد این موضوع که ایران باید از هرگونه توانایی غنی سازی هسته ای خلع شود، گفته توافق با ایران، باید مشابه توافقی باشد که کشورهای غربی درباره سلاح های شیمیایی سوریه با دولت این کشور منعقد کردند.

وی در ابتدا به شبکه خبری «اسکای نیوز» انگلیس گفته: «آنچه ایران از انگلیس و گروه 1+5 می خواهد، این است که مواد و ابزارهای لازم برای ساخت سلاح هسته ای را حفظ کرده و اجازه بازرسی از آن ها را بدهد. نگه داشتن و بازرسی، در مقابل «از میان بردن» و «خارج کردن» قرار دارد. این یک توافق بد است». 

وی افزوده: «من فکر می کنم این بدان معناست که ایران می تواند در هر زمانی، بازرسان را کنار گذاشته و یا آن ها فریب دهد – همان گونه که در گذشته نیز این کار را کرده – و به تولید اورانیوم غنی شده لازم برای ساخت بمب هسته ای اقدام کند. آن ها می توانند ظرف چند هفته یا چند ماه این کار را انجام دهند. این برای انگلیس بد است؛ برای اروپا بد است؛ برای ایالات متحده بد است؛ برای روسیه بد است؛ برای چین بد است؛ برای اسرائیل بسیار بد است؛ برای عرب ها هم بد است؛ و برای جهان بد است». 

نتانیاهو بار دیگر مواضع تکراری رژیم اسرائیل را در این زمینه مطرح کرده و گفته: «موضع من از ابتدا این بوده که آن ها نباید هیچ گونه توانایی غنی سازی داشته باشند؛ زیرا برای انرژی صلح آمیز هسته ای به آن نیاز ندارند... آن ها حتی به یک سانتریفیوژ هم نیاز ندارند. موضع غربی ها این بوده که آن ها باید چند صد سانتریفیوژ داشته باشند. اکنون ما می شنویم که 1+5 درباره 1500 سانتریفیوژ سخن می گوید. اما این عدد، تنها مربوط به سانتریفیوژهای فعال است». 

وی در ادامه اظهار داشته: «آن ها می گویند یا شاید آن ها می خواهند چند هزار سانتریفیوژ دیگر نیز به صورت غیرفعال، اما آماده به کار داشته باشند که مهر و موم شده باشد. خوب، یک روز ایران تصمیم می گیرد که مهر و موم را بشکند، سانتریفیوژها را در کنار هم قرار دهد و با آن، طی زمان بسیار کوتاهی به بمب هسته ای دست پیدا کند. این توافقی است که ایران می خواهد. این توافق به معنای تسلیم شدن است. 1+5 باید چنین توافقی را رد کند. آن ها نباید اجازه دهند ایران توان ساخت سلاح هسته ای داشته باشد».

نخست وزیر رژیم اسرائیل پس از طرح این ادعاها، موضع جدیدی که به تازگی از سوی برخی از دیگر مقامات این رژیم نیز بیان شده را مطرح کرده و گفته توافق هسته ای با ایران، باید مشابه توافقی باشد که درباره سلاح های شیمیایی سوریه حاصل شد و در نتیجه آن، تمامی مواد مرتبط با سلاح های شیمیایی این کشور به خارج منتقل شد. از دید وی، چنین اقدامی باید درباره تأسیسات و مواد مربوط به فعالیت های هسته ای ایران نیز تکرار شود.

به هر حال، آن گونه که مشخص است، این روزها مقامات رژیم اسرائیل و به ویژه شخص نتانیاهو، به شدت از چشم انداز حصول توافق نهایی هسته ای میان ایران و گروه 1+5 احساس نگرانی کرده و تلاش دارند تا از حصول چنین توافقی جلوگیری کنند. در همین راستا، اقدامات این رژیم در هر دو سطح دیپلماتیک و همچنین رسانه ای در جهت فضاسازی علیه ایران جریان یافته که کنفرانس مطبوعاتی امشب نیز بخشی از همین اقدامات به شمار می رود. 





روس‌ها با تحویل فوری هواپیما به دولت عراق نشان دادند
پیش از حمله آمریکا به عراق در سال 2003 و سرنگون کردن حکومت صدام، عراق روابط صمیمانه‌ای با روسیه و پیش از آن با شوروی سابق داشت. حمله تروریست‌های داعش و حوادث بعد از آن، راه روسیه را برای بازگشت به عراق هموار کرده است. به عقیده کارشناسان قرار نیست که روسیه در مقابل حوادق عراق بی‌تفاوت باقی بماند.
کد خبر: ۴۱۲۱۰۷
تاریخ انتشار:۰۹ تیر ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۹-30 June 2014
قرار نیست روسیه در مسائل عراق بی‌تفاوت باشد

پیش از حمله آمریکا به عراق در سال 2003 و سرنگون کردن حکومت صدام، عراق روابط صمیمانه‌ای با روسیه و پیش از آن با شوروی سابق داشت. حمله تروریست‌های داعش و حوادث بعد از آن، راه روسیه را برای بازگشت به عراق هموار کرده است. به عقیده کارشناسان قرار نیست که روسیه در مقابل حوادق عراق بی‌تفاوت باقی بماند.

به گزارش تابناک و به نقل از بلومبرگ، مشاورین نظامی روس روز یک‌شنبه وارد عراق شده‌اند تا نیروی هوایی عراق را برای استفاده از جنگنده‌هایی که اخیرا از روسیه خریداری شده‌اند اماده کنند. این اقدام، ارتش عراق را برای وارد شدن جدی‌تر به فاز تهاجمی در مقابل عناصر داعش آماده خواهد کرد.

وزارت دفاع عراق اعلام کرده است که در روز یک‌شنبه پنج فروند هواپیمای جنگی روسی را دریافت کرده است و مشاورین روس در اجرای اقدامات لجستیکی برای استفاده از این هواپیماها به کمک عراق آمده‌اند. ژنرال انوار امین فرمانده نیروی هوایی عراق اعلام کرده است که این هواپیماها در سه یا چهار روز آینده در حمله به مواضع داعش مورد استفاده قرار خواهند گرفت.


اعلام این خبر در روز یک‌شنبه با اخبار غیرقطعی از تلاش ارتش عراق برای بازپس‌گیری شهر تکریت مرکز استان صلاح‌الدین همراه شده است.

یک روز پس از این که معاون وزیر حارجه روسیه اعلام کرد که این کشور در موضوع عراق بی‌تفاوت باقی نخواهد ماند، این کشور اولین بخش از 25 فروند هواپیمایی که قرار است به این کشور داده شود را به عراق تحویل داده است .

تئودور کاراسیک مدیر پژوهشی موسسه خاور نزدیک و بررسی مسائل نظامی در منطقه خلیج فارس، این اقدام روسیه را نشان دهنده سرعت روسیه در کمک به دولت عراق در مقابله با داعش و تضمینی برای ادامه سهم روسیه در آینده تسلیحاتی دولت عراق دانسته است.

در همین حال ، نیویورک تایمز اقدام روسیه را مقابله‌جویی با آمریکا دانسته است که با توجه به مخالفت‌های کنگره با نوری المالکی و آینده سیاسی وی در عراق، مانع تحویل به موقع سفارشات نظامی عراق شده است.

به نوشته این روزنامه آمریکایی؛ در شب شنبه پنج فروند و بعدا در روز یک‌شنبه دو فروند هواپیمای جنگی به وسیله هواپیماهای باری روسیه به بغداد منتقل شده‌اند.

منابع آمریکایی، زمان حضور مشاورین روس در عراق را کوتاه دانسته‌اند. این در حالی است که ژنرال عراقی ترجیح داده است به جای عبارت مشاورین نظامی از عبارت کارشناسان استفاده کند.

اگر چه عراق در دوران جنگ تحمیلی ایران و عراق به طور گسترده از هواپیماهای سوخوی 25 استفاده کرده است ولی این هواپیماها از سال 2002 به این سوی مورد استفاده عراق قرار نگرفته است. ژنرال امین اظهار داشته است که عراق خلبانان باتجربه برای استفاده از این هواپیماها را در اختیار دارد و کارشناسان روس نیز برای اماده‌سازی هواپیماها به عراق کمک خواهند کرد.

به نوشته نیویورک تایمز، نیروی هوایی عراق تاکنون تنها دو فروند هواپیمای ملخی سسنا در اختیار داشته است که موشک‌های هل‌فایر مورد استفاده انها نیز در هفته گذشته به پایان رسیده است ولی در سه روز گذشته، 75 فروند موشک جدید هل‌فایر توسط دولت آمریکا به عراق تحویل داده شده است.

عراق همچنین 180 فروند هلی‌کوپتر مسلح به مسلسل در اختیار داشته است که در تحولات اخیر، شش فروند آنها در موصل از بین رفته است و به 60 فروند دیگر نیز آسیب وارد شده است.




گروهک تروریستی داعش با حذف پسوند "عراق و شام" از نام خود و اعلام برپایی "خلافت اسلامی"، با ابوبکر بغدادی به عنوان خلیفه مسلمانان بیعت کرد!

کد خبر: ۴۱۲۰۸۲
تاریخ انتشار:۰۸ تیر ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۷-29 June 2014
گروهک تروریستی داعش با حذف پسوند "عراق و شام" از نام خود و اعلام برپایی "خلافت اسلامی"، با ابوبکر بغدادی به عنوان خلیفه مسلمانان بیعت کرد!
به گزارش العالم، ابو محمد عدنانی سخنگوی داعش در یک فایل صوتی، به عنوان "نمایندۀ اهل حل و عقد" با اعلام برپایی آنچه "خلافت اسلامی" نامید، بر بیعت عناصر تروریست این گروهک با ابوبکر بغدادی به عنوان خلیفه مسلمانان تاکید کرد.
عدنانی با بیان این که بزرگان و سران و مجلس شورای داعش برپایی "خلافت اسلامی" را تصویب کرده اند، افزود: «این عده بیعت خود را با "شیخ مجاهد ابوبکر بغدادی" اعلام کرده و او را به عنوان خلیفه مسلمانان منصوب کرده اند و وی نیز با پذیرش این منصب، رهبر و خلیفه مسلمانان در سراسر جهان شده است»(!)
به گزارش فرانس پرس، در این فایل صوتی آمده است: بدین ترتیب از این لحظه پسوند "عراق و شام" از انتهای نام دولت اسلامی حذف می شود و در تمامی عناوین و مکاتبات رسمی (!) تنها نام "دولت اسلامی" ذکر خواهد شد.
این بیانیه در حالی منتشر می شود که داعش پس از پیشروی هایی که در پی خیانت برخی از نظامیان و مسئولان عراقی انجام داده بود، اکنون در برابر حملات همه جانبه ارتش عراق در حال عقب نشینی از مناطق تحت اشغال است.
گفتنی است، عنوان "اهل حل و عقد" که در این بیانیه به آن اشاره شده، یادآور همان شورایی است که بلافاصله پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) و در حالی که اصحاب وفادار ایشان مشغول تدفین آن حضرت بودند، تشکیل شد و در آن افرادی گرد هم آمدند و برخلاف آنچه خدا و رسول از پیش تعیین کرده بودند، به انتخاب خود خلیفه ای برگزیدند و به اجبار از دیگران هم برای او بیعت گرفتند.

فریب‌جامعه‌جهانی‌توسط‌اسرائیل+عکس

به گزارش جهان به نقل از ابنا، «افیخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با ایجاد یک صفحه اجتماعی سعی زیادی کرده است تا چهره کریه و کودک‌کُش رژیم صهیونیستی را زیبا جلوه دهد.
این مزدور صهیونیست روز گذشته با انتشار تصویری در فیسبوک خود که به زبان عربی اداره می‌کند از سفر خود به عربستان و مکه مکرمه خبر داده است.
در تصویر منتشر شده که وی را با لباس احرام و در کنار کعبه نشان می‌دهد و این تصویر در صفحات اجتماعی همچون آتشی در انبار کاه شعله‌ور شده و بسیار زیاد در صفحات اجتماعی منتشر شده است.


 سخنگوی رژیم صهیونیستی در توضیح این تصویر نوشته است: می‌خواهم یک زندگی معنوی را با برادران مسلمان خود در عمره رجب تجربه کنم... سال جدید شما مبارک ... رمضان دم درب خانه شماست.. ما را از دعای خیر خود فراموش نکنید. رمضان کریم.


پس از بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد که این عکس با فتوشاپ درست شده و تصویر اصلی متعلق «عاصی الحلانی» هنرپیشه لبنانی است که چند سال پیش به مکه مکرمه مشرف شده بود.
رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کرده که در ماه رمضان امسال محدودیت‌های ویژه‌ای را در کرانه باختری اعمال خواهد کرد.این رژیم اعلام کرده است که مراسم‌های امسال فلسطینیان در خلال ماه مبارک رمضان مانند سالهای قبل نخواهد بود و در برخی مناطق مانند الخلیل محدودیت‌های خاصی اعمال خواهد شد.ارتش رژیم صهیونیستی در خلال ماه رمضان دو سال گذشته به صدها فلسطینی در کرانه باختری اجازه می‌داد به قدس بیایند و نماز را در مسجدالاقصی اقامه کنند.

ماجرای سفر محرمانه مقامات سعودی به تهران/ یکی از اقوام خاتمی سفیر احتمالی ایران
بعد از دوره اصلاحالت رابطه ایران و عربستان در طول هشت سال ریاست جمهوری احمدی نژاد تیره و تار شد. اما بعد از انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور، عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه وقت عربستان سعودی، از اولین رهبران سیاسی بود که انتخاب روحانی را تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت کرد.
ماجرای سفر محرمانه مقامات سعودی به تهران/ یکی از اقوام خاتمی سفیر احتمالی ایران
گروه سیاسی جهان نیوز ـ ماجرای سفر محرمانه چند تن از مسؤولان مرکز مطالعات وزارت خارجه عربستان به تهران در روزهای اخیر و دیدار آنان با برخی مقامات وزارت خارجه کشورمان نشان می دهد که سعودی ها عزمی جدی برای ارتباط با تهران دارند. وزارت خارجه کشورمان نیز این دیدارها را مقدمه ای برای سفر به عربستان می داند. 
از سویی گفته می شود قرار است دولت، حسین صادقی سفیر سابق ایران در عربستان و برادر خانم سید محمد خاتمی را که رابطه خوبی با برخی مقامات عربستانی دارد به عنوان سفیر ایران در این کشور معرفی کند. 
برخی معتقدند دوره طلایی رابطه ایران و عربستان به دوران اصلاحات بر می گردد. محمد صدر معاون وزیر خارجه در دولت اصلاحات با اشاره به رابطه خوب ملک عبدالله و سیدمحمد خاتمی می گوید: «پادشاه عربستان علاقه فراوانی به آقای خاتمی داشت. بارها ملک عبدالله به من گفت که خاتمی را برای حج به عربستان بیاور. عبدالله گفت اگر این سفر انجام شود من تمام کارهای خود را رها خواهم کرد و همراه خاتمی، لباس احرام خواهم پوشید و اعمال حج را انجام خواهم داد.» رابطه سعودی ها با خاتمی آنقدر نزدیک و صمیمی است که در فتنه سال ۸۸ خبر کمک های میلیاردی به وی در آن ایام تبدیل به رسوایی بزرگ فتنه گران شد!
بعد از دوره اصلاحات رابطه ایران و عربستان در طول هشت سال ریاست جمهوری احمدی نژاد تیره و تار شد. اما بعد از انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور، عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه وقت عربستان سعودی، از اولین رهبران سیاسی بود که انتخاب روحانی را تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت کرد.
برخی تحلیل گران در همان ایام، پیام پادشاه سعودی را چراغ سبز عربستان به ایران برای گسترش روابطی دانستند که سالهای پیش از آن تیره و تار شده بود. هرچند مقامات سعودی از روی کار آمدن دولت یازدهم در ظاهر خوشحال به نظر می رسند اما برخی مقامات دولتی و افراد سرشناس عربستانی بارها نارضایتی خود را از امضای توافق‌نامه ژنو ابراز کرده اند. در همان زمان برخی رسانه‌ها از سنگ‌اندازی عربستان سعودی و اسرائیل در مسیر حصول توافق هسته‌ای ایران و غرب خبر دادند اما بعد از حصول توافق هسته‌ای ژنو، عربستانی‌ها بعد از سکوتی چند روزه، پیام تبریکی محتاطانه در خصوص امضای چنین تفاهم‌نامه‌ای منتشر کردند.
از سوی دیگر صحنه خاورمیانه هم چند سال است که درگیر فعالیت های تروریستی القاعده و گروه های سلفی است. در حال حاضر این گروه ها دامنه فعالیت های خود را از سوریه به عراق و لبنان نیز گسترش داده و با برخورداری از حمایت همه جانبه عربستان، مردم بی دفاع این کشورها را به خاک و خون می کشند.
اما بسیاری از تحلیلگران معتقدند با وجود موفقیت های ارتش عراق در مبارزه با داعش، این به معنای پایان داعش و القاعده در عراق نخواهد بود و اگر این گروه در سوریه، لبنان و عراق موفق شود، به عربستان، حامی سرسخت خود، نیز حمله می کند.
حال با وجود چنین شرایط در منطقه و رویارویی ایران و عربستان در صحنه های مختلف چون بحران سوریه، بحرین و اوضاع این روزهای عراق و حمایت سعودی ها از تکفیری ها، وزارت خارجه کشورمان باید با ظرافت خاصی ادامه ارتباط خود را با سعودی ها دنبال نماید.


کشف میادین جدید نفت و گاز در ایران


به گزارش جهان به نقل از ایرنا، رکن الدین جوادی اظهار داشت: مطالعات اولیه حکایت از آن دارد که در آینده نزدیک کشفیات جدی نفت و گاز در ایران خواهیم داشت. چندی پیش نیز بیژن نامدار زنگنه با اشاره به احتمال کشف میادین جدید نفت و گاز در مناطق غرب و شمال شرق کشور، اظهار داشته بود: هنوز عملیات اکتشاف در این مناطق در مرحله ای نیست که بتوان نتایج آن را به صورت رسمی اعلام کرد.

وی ادامه داد: تاکنون افق های جدیدی از منابع نفتی و گازی در استانهای گلستان، خراسان رضوی و خراسان شمالی، مناطق مرزی مانند شهرستان قصر شیرین پیدا شده و به نظر می رسد امیدهایی در این زمینه وجود داشته باشد، اما این منابع از نظر عملیات اکتشاف در مرحله ای نیستند که بتوان به صورت رسمی اعلام کرد، زیرا باید چاه های اکتشافی در این مناطق حفاری شود.

زنگنه در مورد احتمال اتصال لایه های نفتی زمین شناسی میدانهای موجود در حوزه نفتی غرب کارون شامل آزادگان جنوبی، آزادگان شمالی، یادآوران و یاران، گفت: هنوز این فرضیه قطعی نشده است.

به گزارش وزارت نفت، بر اساس اعلام مدیریت امور اکتشاف شرکت ملی نفت ایران برنامه های اکتشافی در سه سال نخست برنامه پنجم توسعه ۹۵ درصد پیشرفت داشته است. مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران آبان سال گذشته، تعداد میدانهای کشف شده نفتی و گازی در حوضه های رسوبی ایران را به ترتیب ۱۷۸ و ۷۰ میدان اعلام کرده و گفته بود: از ۱۷۸ میدان نفتی کشف شده، تعداد ۱۷۶ میدان در حوضه زاگرس و خلیج فارس و ۲ میدان در حوضه ایران مرکزی بوده است؛ ضمن اینکه از میان میدانهای گازی کشف شده، ۶۵ میدان گازی نیز در حوضه زاگرس و خلیج فارس، ۲ میدان در حوضه ایران مرکزی و ۳ میدان در حوضه کپه داغ قرار دارد.



شرکت سهامی " دهشت افکنی" از 81 کشور و از 5 قاره
شاکله اصلی تروریست های فعال در گروه داعش از کشورهای عربی خاورمیانه و شمال آفریقا تشکیل می شود، اما بسیاری نیز از دیگر کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا به این گروه تروریستی پیوسته اند.
یک مرکز مطالعات در آمریکا با انتشار یک گزارش از حضور گسترده شهروندان آمریکایی و اروپایی و بسیاری از کشورهای عربی در گروه تروریستی داعش خبر داد.

به گزارش عصر ایران مرکز مطالعات " سوفان گروپ" در نیویورک آمریکا با انتشار یک گزارش که نتیجه ارایه آمارهای سازمان های اطلاعاتی کشورها است ، تعداد افراد با ملیت های گوناگون در گروه تروریستی داعش را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش در میان کشورهای عربی عربستان سعودی و تونس به ترتیب با بیش از 2500 و 3 هزار نفر بیشترین سهم را در بدنه تروریست های داعش دارند.

این آمار ترکیبی از تروریست های فعال داعش در جنگ داخلی سوریه در 3 سال گذشته و نیز تروریست های فعال این گروه در 3 هفته گذشته در عراق است.

بر اساس گزارش سوفان گروپ شاکله اصلی تروریست های فعال در گروه داعش از کشورهای عربی خاورمیانه و شمال آفریقا تشکیل می شود، اما بسیاری نیز از دیگر کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا به این گروه تروریستی پیوسته اند.

در این گزارش تاکید شده است که تروریست های گروه داعش از بین 81 کشور جهان و از 5 قاره جهان گرد هم آمده اند.

در میان کشورهای عربی مغرب با 500 و الجزایر با 200 نفر در رده های بعدی قرار دارند و  از ترکیه نیز  400 نفر  در جمع این گروه تروریستی فعال اند.

از میان کشورهای اروپایی نیز 700 نفر از فرانسه، 800 نفر از روسیه و 400 نفر از شهروندان انگلیسی در بین تروریست های گروه داعش دز عراق و سوریه هستند.

طبق این گزارش آمار حضور شهروندان از دیگر کشورهای جهان به شرح زیر است:

بلژیک : 280 نفر

استرالیا : 150  

کوزوو:120 

هلند:120 

دانمارک : 100

آلمان : 70

آمریکا: 70

اسپانیا : 51

نروژ : 50 

کانادا ، فنلاند، ایرلند و سوئد(به طور مساوری) : 30 نفر

طبق این گزارش از میان تروریست هایی که از کشورهای اروپایی به داعش پیوسته اند 6 درصد از آنها بعدا مسلمان شده اند و 94 درصد آنها مسلمان بوده و بیشتر از مهاجران نسل اول ، دوم و یا سوم به کشورهای اروپایی هستند.

سوفان گروپ در گزارش خود تاکید می کند جنگ داخلی سوریه رکورد قبلی افغانستان در ورود جنگجویان از خارج را شکسته است و در 3 سال گذشته بیش از 12 هزار تروریست خارجی برای جنگ با ارتش سوریه وارد این کشور شده اند ، این در حالی است که آمار ورود جنگجویان خارجی به افغانستان در دوره اشغال این کشور از سوی ارتش سرخ شوروی 10 هزار نفر بوده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد