سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش تاسف آور



ارسال به دوستان
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خبر داد
وجود 650 هزار بی‌سواد در خوزستان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در حال حاضر بیش از 650 هزار بی‌سواد در استان خوزستان وجود دارد.

خبرگزاری فارس: وجود 650 هزار بی‌سواد در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمد تقی‌زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در اداره کل آموزش و پرورش خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: هیچ تحولی در هیچ جامعه‌ای اتفاق نخواهد افتاد مگر آن که آموزش و پرورش آن جامعه دچار تحول شود.

وی ادامه داد: سطح فکری و فرهنگی هیچ جامعه‌ای و ملتی بالاتر از سطح مدرسه آن جامعه نخواهد بود بنابراین مدارس باید اولویت ما باشد و سرمایه گذاری در مدرسه و روی دانش‌آموز باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: آموزش و پرورش کشور را تا قبل از انقلاب یک مصیبت بزرگ تهدید می‌کرد که آن هم عدم توجه به آموزش و پرورش بود که پس از انقلاب توجه ویژه‌ای به آن شد.

وی با اشاره به رتبه خوزستان در بحث آموزش و پرورش در کشور گفت: خوزستان در بین 32 استان کشور رتبه 31 را کسب کرده که این موضوع زیبنده خوزستان نیست.

تقی‌زاده بیان کرد: در حال حاضر همکارانم در حال تهیه و تدوین برنامه توسعه استان هستند که براساس شاخص‌های ملی تهیه و تنظیم شده که در آن به چهار محور دانش‌آموز، معلم، خانواده و تجهیزات توجه شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 650 هزار بی‌سواد در استان وجود دارند که 200 هزار نفر از آنها در اهواز قرار دارند خاطرنشان کرد: آمار بی‌سوادی در استان آمار بالایی است و تا زمانی که این پدیده ریشه‌کن نشود مشکلات برطرف نمی‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای به مدارس دخترانه دارد و باتوجه به این که دختران و زنان در جامعه نقش مهمی دارند و اثرگذار هستند برای آن‌ها برنامه‌هایی داریم.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930404001069#sthash.ITUsIUep.dpuf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد