سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از خرمشهر

امام جمعه خرمشهر:
خرمشهر نباید زمینه رفاه‌طلبی عده‌ای خاص شود

امام جمعه خرمشهر با بیان این مطلب که سرمایه‌گذاری برای ارتقای شهر یک ضرورت است، گفت: خرمشهر که در زمان حضور کاروان‌های راهیان نور پیام‌رسان اسلام و آزادگی است نباید زمینه رفاه‌طلبی شود.

خبرگزاری فارس: خرمشهر نباید زمینه رفاه‌طلبی عده‌ای خاص شود
  •  
 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، سید نبی موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مسجد جامع خرمشهر به فرارسیدن ماه رمضان اشاره کرد و گفت: همه باید برای تکریم این ماه بزرگ نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

وی بر شرایط اقلیمی و گرمی هوا در خوزستان و به ‌ویژه دو شهرستان خرمشهر و آبادان تاکید کرد و ادامه داد: از استاندار می‌خواهم با توجه به تفویض اختیار در مورد کاهش ساعات کار اداری تصمیم‌گیری کند.

امام جمعه خرمشهر، عمل روزه‌خواری را به شدت تقبیح دانست و یادآور شد: روزه‌خواری عملی حرام است و بر شخص روزه‌خوار که جرم آن در محاکم ثابت شده است حد شرعی اجرا و در صورت تکرار این مجازات سنگین‌تر نیز خواهد شد.

وی از مسئولان خواست با موارد مشاهده شده برخورد جدی کنند و تاکید کرد: باید مغازه‌ها و مراکز فروش مواد غذایی را کنترل کرد تا قبل از زمان اذان هیچکس اقدام به روزه‌خواری نکند.

موسوی در ادامه صنف بازاری را مخاطب خود قرار داد و گفت: در برخی شهرها و کشورها به احترام این ماه، اجناس را با قیمت مناسب عرضه می‌کنند و خرمشهر نیز باید در این راستا قرار گیرد تا شاهد گران شدن ارزاق در بازار نباشیم.

وی با اشاره به اخراج شدن نیروهای بومی در برخی شرکت‌های دولتی و غیردولتی اظهار کرد: شرکت‌های دولتی و غیردولتی مانند تاسیسات دریایی چند وقت یکبار تعدادی نیرو را اخراج می‌کند.

امام جمعه خرمشهر تاکید کرد: متاسفانه در این شرکت‌ها شاهد اخراج نیروهای بومی هستیم که این امر موجبات نارضایی مردم را فراهم کرده است.

موسوی به برخی سیاستگذاری‌های صورت گرفته در منطقه پرداخت و گفت: اینکه خرمشهر شهری برای سرمایه‌گذاری عده‌ای سرمایه‌گذار باشد و مردم شهر نگهبان اموال آن‌ها شوند، پسندیده نیست.

وی با تاکید بر لزوم سازندگی و پیشرفت در شهر تصریح کرد: خرمشهری که مورد عنایت شخصیت‌های والایی همچون مقام معظم رهبری است و در ایام سفر راهیان نور پیام آزادگی را مخابره می‌کند نباید زمینه رفاه‌طلبی عده‌ای خاص شود.

امام جمعه خرمشهر به بیان اهمیت مباحث خانواده و افزایش میزان طلاق در شهر پرداخت و عنوان کرد: از مسئولان متولی امر فرهنگ‌سازی می‌خواهیم تا به اولویت‌ها دقت بیشتری داشته باشند.

وی در پایان روحانیون را مورد خطاب قرار داد و گفت: باید در قالب مساجد، حسینیه‌ها و مراکز فرهنگی یک اجتماع گسترده ترتیب داد و به نیازسنجی پرداخت و الفاظ و مطالب دسته اول را در اختیار جوانان قرار داد.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930406000570#sthash.ZUGy8kuA.dpuf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد