سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار نماینده محترم ولی فقیه در خوزستان

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان:
بخش عمده اجرای طرح مقام معظم رهبری مسئولیت خطیر سازمان آب و برق است
اقتصادی  15:30:0 1392/10/30

9210-13574-5 کد خبر
 

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: در سفر رییس‌جمهور به خوزستان بر اجرای طرح مقام معظم رهبری تاکید شد.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) –منطقه‌خوزستان- آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی‌جزایری در مراسم تودیع و معارفه مدیران سازمان آب و برق خوزستان که امروز، 30 دی‌ماه برگزار شد، اظهارکرد: نتایج بهره‌برداری از این طرح فقط برای خوزستان مثمر ثمر نیست، بلکه یک طرح کشوری و ملی محسوب می‌شود و حتی کشورهای همسایه هم از برکات آن بهره‌مند می‌شوند.

 

وی افزود: به‌طور کلی طرح مقام معظم رهبری یک فرصت عام‌المنفعه است که بخش عمده آن به آب‌رسانی مربوط می‌شود که یقیناً به عنوان یک مسئولیت خطیر بر دوش سازمان آب و برق قرار گرفته است.

 

آیت‌الله موسوی‌جزایری خاطرنشان‌کرد: از سرشاخه‌های کارون چیزی منتقل نمی‌شود و کارون احیا می‌شود. این‌ها مباحث توسط ریاست جمهوری در سفر به خوزستان بیان‌ شد و این اظهارات نشان‌دهنده عزم راسخ رییس‌جمهور در توجه ویژه به مردم خوزستان است.

 

همچنین جواد سعدون‌زاده، رییس مجمع نمایندگان خوزستان در این مراسم گفت: لایروبی اروند و اجرای طرح غدیر یکی از مطالبات جدی مردم خوزستان است.

 

وی عنوان‌کرد: احیای کارون به معنای زنده کردن آن است. اولین کاری که در سازمان آب و برق باید انجام شود احیای کارون مرده و نیمه جان است؛ یعنی باید تدبیری به خرج دهیم تا کارون را زنده کنیم.

 

سعدون‌زاده افزود: پروژه انتقال آب از سرشاخه‌های کارون، انتقال 2 میلیارد مترمکعب است و اگر فقط برای مصارف شرب منتقل شود، فقط 2 درصد آن منبع آب را شامل می‌شود. در حالی که مقیاس تعیین شده برای مصارف صنعتی و کشاورزی است.

 

رییس مجمع نمایندگان خوزستان خاطرنشان‌‌کرد: برداشت‌های بی‌حساب و کتاب، جلگه مستعد خوزستان را از بین می‌برد. اجرای طرح مقام معظم رهبری می‌تواند کابوس بیکاری را از آسمان خوزستان بزداید.

 

وی تصریح‌کرد: لایروبی اروند یکی‌دیگر از اساسی‌ترین مطالبات مردم است. احیای آن می‌تواند حلقه مکمل حیاط اقتصادی خوزستان باشد زیرا این آب‌راه، یک آب‌راد مهم از لحاظ رونق تجاری و گردشگری در مرزهای کشور است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد