سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی،اقتصادی و تحلیل متنوع

 

کد خبر: ۳۷۲۵۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۴ - 20 January 2014
یک مقام آگاه با اشاره به فرارسیدن روز اجرای توافقات ژنو و واریز 4.2 میلیارد دلار پول بلوکه‌شده ایران، گفت: سه بانک برای عاملیت انتقال این پول‌ها تعیین شده‌اند.

یک مقام آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به عاملیت بانک خارجی برای انتقال 4.2 میلیارد دلاری به ایران، اظهارداشت: سه بانک برای انتقال این پول مشخص شده‌اند.

وی افزود: بانک‌های SOCIETE GENERALE  و  STANDARED CHARTERED و یک بانک دیگر، عاملیت انتقال این مبالغ به ایران را دارند.

این مقام آگاه با بیان اینکه در این باره نباید شتاب زده تحلیل کرد، گفت: فضا به سمت خوش‌بینی و کاهش سطح محدودیت‌ها پیش می‌رود، امیدواریم محدودیت‌ها به طور کامل از سیستم بانکی برداشته شود.
دوشنبه سی‌ام دی‌ماه ۱۳۹۲؛
مدیرکل امور پادمان‌های سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد: غنی‌سازی ۲۰ درصد تعلیق شد. همچنین فرایند اکسید ‌و رقیق‌سازی آغاز شده است. در صورتی که ایران با اجرا نشدن تعهدات طرف مقابل روبه‌رو شود، برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای خود را به سرعت به حالت اولیه بر‌می‌گرداند. اجرای موفق تعهدات دو طرف، مقدمه‌ای بر‌‌‌ توافق نهایی و جامع است.
کد خبر: ۳۷۲۵۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۱ - 20 January 2014
غنی‌سازی ۲۰ درصدی ایران تعلیق شدمدیرکل امور پادمان‌های سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد: غنی‌سازی ۲۰ درصد تعلیق شد.

به گزارش «تابناک»، محمد امیری روز دوشنبه در مصاحبه با خبرگزاری‌ها گفت: جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای برنامه اقدام مشترک ژنو‌ با حضور بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تولید غنی‌سازی ۲۰ درصد را در سایت‌های نطنز و فردو تعلیق کرد.
 
این عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران تصریح کرد: از این پس، دستگاه‌های سانتریفیوژی که برای تولید غنی‌سازی ۲۰ درصد استفاده می‌شدند، برای غنی‌سازی ۵ درصد استفاده می‌شوند.

وی افزود: ‌‌در بازدید امروز بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به سرپرستی «ماسیمو آپارو»، رئیس بخش B پادمانی آژانس، تولید اورانیوم ۲۰ درصد با ‌جداسازی سیلندرهای خوراک‌های زنجیره و قطع خطوط ارتباطی در این تأسیسات متوقف شد.

از این پس سانتریفیوژ‌ها، اورانیوم ۵ درصد تولید می‌کنند

امیری در پاسخ به پرسشی در‌باره وضعیت سانتریفیوژهایی که اورانیوم ۲۰ درصدی انجام می‌دادند، گفت: از این پس، دستگاه‌های سانتریفیوژی که برای تولید غنی‌سازی ۲۰ درصد استفاده می‌شدند، برای غنی‌سازی ۵ درصد استفاده می‌شوند.

مدیر کل امور پادمان‌های سازمان انرژی اتمی ایران درباره فرایندهای اکسید ‌کردن و رقیق سازی نیز گفت: فرایند اکسید کردن نیمی از ذخیره ۱۹۶ کیلوگرمی اورانیوم ۲۰ درصدی که از امروز آغاز شده ‌در ‌شش ماه و هر ماه، ۱۵ کیلو گرم خواهد بود.

وی افزود: همچنین نیم دیگر ذخیره اورانیوم ۲۰ درصد که قرار است بر پایه برنامه اقدام مشترک ژنو رقیق‌سازی شود، در ‌سه ماه و هر سه هفته یک سیلندر خواهد بود.

اجرای موفق تعهدات دو طرف، مقدمه توافق نهایی است‌

مدیرکل امور پادمان‌های سازمان انرژی اتمی با تأکید بر اینکه اقدامات ایران و ۱+۵ همزمان است، تصریح کرد: در صورتی که ایران با اجرا نشدن تعهدات طرف مقابل روبه‌رو شود، برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای خود را به سرعت به حالت اولیه بر‌می‌گرداند.

امیری اظهار داشت: اجرای موفق تعهدات دو طرف، مقدمه‌ای بر‌ توافق نهایی و جامع است.

 

 

 

مدیران ۹۶ شرکت فرانسوی در راه تهران

کد خبر: ۳۷۲۶۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۵ - 20 January 2014
سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه از سفر هیئت بزرگ بازرگانی فرانسه به تهران خبر داد.

«علی آهنی» در مصاحبه با واحد مرکزی خبر در پاریس با بیان اینکه شرایط تحریم برای شرکت های فرانسوی بسیار آزار دهنده بود و به دنبال فرصتی برای فعالیت مجدد در بازار ایران بودند، گفت: پس از فراهم شدن این فرصت ، شورای کارفرمایان فرانسه با ابتکار وزارت خارجه و اتاق های بازرگانی دو کشور، هیئتی را از بخش های مختلف ،سرمایه گذاری ، تولیدی و تجاری فرانسه اواسط بهمن ماه به ایران اعزام می کند.

وی با اشاره به اینکه این هیئت ۱۱۴نفره از ۹۶ شرکت بزرگ فرانسوی سه روز در ایران حضور خواهد داشت، افزود: این سفر با هدف بررسی و شناسایی فرصت های همکاری و سرمایه گذاری انجام می شود.

سفیر ایران در پاریس تصریح کرد: شورای کارفرمایان فرانسه برای ثبت نام شرکت ها دو هفته مهلت تعیین کرده بود و ابتدا خود مسئولان این شورا پیش بینی می کردند که بیش از ۳۰ شرکت ثبت نام نخواهند کرد اما به دلیل استقبال پیش بینی نشده مجبور شدند ثبت نام را دو روز قبل از پایان مهلت خاتمه دهند.

آهنی با بیان اینکه این هئیت از بخش های صنعتی ، کشاورزی ، موادغذایی ،تجهیزات پزشکی ، دارویی ، بهداشتی و درمانی ، حمل و نقل ، راه و ساختمان ،محیط زیست ، پزشکی و دانپزشکی و مخابرات حضور دارند، گفت: سوابق شرکت هایی که ثبت نام کرده اند نشان می دهد که در گذشته هم در بازار ایران فعال بوده اند و به خوبی بازار ایران را می شناسند، هرچند تعداد شرکت های جدید هم در این فهرست چشم گیر است.

وی تاکید کرد: از اظهار نظر مسئولان این شرکت ها می توان متوجه شد که بابت از دست دادن فرصت ها و سهم تجاری شان در بازار ایران متاسف و متاثر هستند.

آهنی با اشاره به اینکه با توجه به اهمیت همکاری با ایران شاهد تحول در رویکرد دولت فرانسه هستیم، گفت: فرانسه تصمیم گرفته رایزن اقتصادی در سفارت خود در تهران مستقر کند و این نشانه بسیار خوبی برای همکاری و برقراری خط ارتباط تجاری میان دو کشور محسوب می شود.

وی در پاسخ به سئوالی درباره بازگشت مجدد پژو سیتروئن به ایران نیز گفت: این تصمیمی است که باید در داخل کشور اتخاذ شود و بدون شک با درنظر گرفتن همه جوانب و بررسی اشتیاق سایر شرکت های خودروسازی در کشورهای مختلف ، در این باره بخش صنعتی کشور و وزراتخانه مربوطه تصمیم گیری خواهد کرد.

سفیر ایران در پاریس در ادامه با بیان اینکه از دو سال قبل مشخص بود که شرکت های فرانسوی از دو نکته رنج می برند گفت: محروم ماندن شرکت های فرانسوی از بازار ایران و همچنین سیاست های تبعیض آمیز آمریکا دو نکته ای بود که شرکت های فرانسوی را آزار می داد.

آهنی با تشریح ضرر و زیان های هنگفت شرکت های فرانسوی از ناحیه تحریم های ناعادلانه افزود: مسئولان شرکت های فرانسوی به صورت مستقیم و غیر مستقیم اعلام می کردند که شرکت های امریکایی به رغم محدودیت های یک طرفه ای که امریکا برای ایران بوجود اورده است سهم بیشتری نسبت به شرکت های فرانسوی از بازار ایران دارند.

سفیر کشورمان در فرانسه گفت: فرانسه در سال چهار و نیم میلیارد یورو با ایران در بخش های مختلف تبادل تجاری داشت اما این رقم در سال ۲۰۱۳ به ۴۰۰ هزار یورو کاهش یافت .
در حالی که سرانجام پس از هفته‌ها بحث و گمانه‌زنی، دبیرکل سازمان ملل ‌رسما از ایران برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی صلح سوریه دعوت کرد، بهانه‌جویی‌های گروه‌های مخالف سوری و همچنین حامیان بین‌المللی آن‌ها وارد فاز جدیدی شد. اکنون باید دید، ‌دو روز مانده به برگزاری این کنفرانس مهم، این بهانه‌جویی‌ها چه تأثیری بر نتیجه نهایی خواهد داشت.
کد خبر: ۳۷۲۶۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۰ - 20 January 2014
آیا ایران برای شرکت در «ژنو ۲» پیش‌شرط پذیرفته است؟در حالی که سرانجام پس از هفته‌ها بحث و گمانه‌زنی، دبیرکل سازمان ملل ‌رسما از ایران برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی صلح سوریه دعوت کرد، بهانه‌جویی‌های گروه‌های مخالف سوری و همچنین حامیان بین‌المللی آن‌ها وارد فاز جدیدی شد. اکنون باید دید، ‌دو روز مانده به برگزاری این کنفرانس مهم، این بهانه‌جویی‌ها چه تأثیری بر نتیجه نهایی خواهد داشت.

به گزارش «تابناک»، ائتلاف مخالفین دولت سوریه اعلام کرد، در صورتی که سازمان ملل دعوت خود از ایران برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی صلح سوریه (‌به نام ژنو ۲) را پس نگیرد، در این کنفرانس شرکت نخواهد کرد. 

سایت شبکه خبری «اسکای نیوز» ضمن انتشار این خبر می‌نویسد: ایالات متحده نیز ضمن اعلام مخالفت با دعوت از ایران برای حضور در این کنفرانس، اعلام کرده این دعوت باید پس گرفته شود، مگر آنکه ایران «به صراحت» حمایت خود را از بیانیه پایانی کنفرانس «ژنو ۱» اعلام کند؛ محتوای اصلی این بیانیه، تشکیل یک دولت انتقالی در سوریه، با نظارت‌های بین‌المللی است. 

این در حالی است که‌ بان‌کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل در زمان اعلام دعوت خود از ایران، اظهار داشت، این دعوت پس از دو روز گفت‌و‌گوی فشرده با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران انجام می‌شود. 

وی در این زمینه گفت: «ظریف و من توافق داریم که هدف مذاکرات، استقرار یک هیأت حاکمه انتقالی با قدرت اجرایی کامل و بر مبنای توافق دو طرفه است. وی بار‌ها و بار‌ها به من اطمینان داد که اگر آن‌ها دعوت شوند، نقشی بسیار مثبت و سازنده ‌خواهند داشت». 

به هر حال، باید اشاره کرد که ‌هفته‌های اخیر و در اوج بحث‌های مربوط به حضور یافتن یا نیافتن‌ ایران در کنفرانس ژنو ۲، دولت آمریکا همواره بر این موضع تأکید کرده بود که دعوت از ایران، باید بسته به اعلام حمایت رسمی جمهوری اسلامی از بیانیه ژنو باشد. 

در عین حال و در طرف مقابل، ایران همواره تأکید داشته، تنها در صورتی در این کنفرانس شرکت خواهد کرد که هیچ گونه پیش‌شرطی ‌در میان نباشد. 

با ‌وجود این، شاید این پرسش‌‌ مطرح شود، اگر توافق ژنو ناظر بر تشکیل یک دولت انتقالی در سوریه است و به گفته ‌بان، ایران نیز صراحتاً حمایت خود را از این کار اعلام کرده، دلیل اصلی پافشاری دوباره آمریکا برای حمایت صریح ایران از بیانیه ژنو چیست؟ 

‌باید اشاره کرد که مهم‌ترین مسأله موجود درباره بیاینه ژنو، ابهاماتی است که در این بیانیه وجود دارد و به تفسیرهای گوناگون از این بیانیه دامن زده است. همین موضوع سبب شده که روسیه و برخی دیگر از کشورهای حامی دولت سوریه در یک سو و کشورهای غربی حامی مخالفان در سوی دیگر، تفسیرهای متفاوتی ‌از بیانیه ژنو ارائه دهند.

در بند نهم بیانیه پایانی کنفرانس ژنو‌ با نام «گام‌های مشخص در فرایند گذار»، به عنوان نخستین گام، این عبارات ‌نوشته شده است: «استقرار یک هیأت حاکمه انتقالی که فضایی بی‌طرفانه را برای انجام فرایند گذار فراهم نماید و دارای قدرت اجرایی کامل باشد. این هیأت می‌تواند شامل اعضای دولت کنونی و مخالفان و دیگر گروه‌ها باشد و البته باید بر مبنای توافق مشترک شکل بگیرد». 

در واقع آنچه مبنای تفسیرهای متفاوت را فراهم کرده، همین بخش از بیانیه ژنو است. کشورهای حامی دولت سوریه‌ با استناد به این عبارات‌ استدلال می‌کنند، از آنجا که امکان حضور اعضای دولت کنونی در بدنه دولت انتقالی مطرح شده، کناره‌گیری اسد از قدرت (موضوعی که مخالفان بر انجام آن پیش از هر کار ‌دیگر‌ اصرار می‌ورزند) نباید ‌پیش‌شرطی در این زمینه مطرح باشد. 

اما در طرف مقابل، دولت‌های غربی با استناد به عبارت «توافق مشترک»‌ می‌گویند، از آنجا که مخالفان به هیچ وجه با حضور بشار اسد در قدرت موافقت نخواهند کرد، ‌برای تأمین این شرط، باید اسد از قدرت کناره‌گیری کرده و دولت انتقالی بدون حضور وی تشکیل شود. 

این تفسیر از توافق ژنو، موضعی است که از‌‌ همان آغاز از سوی کشورهای غربی و همچنین دولت‌های منطقه‌ای حامی مخالفین سوری در پیش گرفته شده و بر آن تأکید می‌شود. در حقیقت، هدف اصلی این کشور‌ها از شرکت در کنفرانس ژنو ۲ ‌تلاش برای تحقق بخشیدن به همین امر است. به این ترتیب، باید گفت که تأکید آمریکا بر اعلام حمایت ایران از بیانیه ژنو نیز در حقیقت به معنای حمایت از همین تفسیر است. 

این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران همواره تأکید کرده که مبنای هر ‌تصمیم‌گیری برای آینده سیاسی سوریه، باید اراده مردم این کشور و رأی آن‌ها باشد، نه تعبیر‌ها، تفسیر‌ها و بیانیه‌های دولت‌های خارجی؛ به عبارت دیگر، با اینکه ایران با اصل تشکیل یک دولت انتقالی در سوریه مخالفتی ندارد، ‌با تعیین پیش‌شرط برای تشکیل چنین دولتی مخالف بوده و اصل و پایه آن را اراده مردم سوریه می‌داند.

 

از زمان شدت‌ گرفتن درگیری‌ها در سوریه و تبدیل آن به ‌جنگ داخلی تمام عیار، جنگ روانی و رسانه‌ای برخی رسانه‌های غربی و عربی علیه دولت دمشق‌ به یکی از اصول ثابت این درگیری‌ها تبدیل شده است. در جدید‌ترین نمونه، انتشار یک عکس جعلی در برخی رسانه‌ها که با هدف تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی انجام گرفته، به رسوایی بزرگی برای رسانه‌های حامی مخالفان سوری تبدیل شده است.
کد خبر: ۳۷۲۵۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲ - 20 January 2014
تحریف عکس به شیوه رهبر مخالفان سوریه!از زمان شدت‌ گرفتن درگیری‌ها در سوریه و تبدیل آن به ‌جنگ داخلی تمام عیار، جنگ روانی و رسانه‌ای برخی رسانه‌های غربی و عربی علیه دولت دمشق‌ به یکی از اصول ثابت این درگیری‌ها تبدیل شده است. در جدید‌ترین نمونه، انتشار یک عکس جعلی در برخی رسانه‌ها که با هدف تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی انجام گرفته، به رسوایی بزرگی برای رسانه‌های حامی مخالفان سوری تبدیل شده است.

به گزارش «تابناک»، در روزهای اخیر، تصویری در برخی رسانه‌ها ‌و نیز به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که از آن به ‌دردآور‌ترین تصویر مربوط به سوریه یاد شد. این عکس، ‌کودکی را نشان می‌داد که در میان قبر پدر و مادرش ‌خوابیده است که گفته می‌شد در درگیری‌های سوریه کشته شده‌اند.

روزنامه «هاآرتص» که نخستین بار جعلی بودن این تصویر را افشا کرده، می‌نویسد: نخستین بار، «احمد جیرا»، رئیس ائتلاف مخالفین سوری، این تصویر را در صفحه توئیتر خود منتشر کرد. وی مدعی شده بود، پدر و مادر این کودک به دست نیروهای دولتی سوریه کشته شده‌اند. 

تحریف عکس به شیوه رهبر مخالفان سوریه!

اما اندکی پس از انتشار گسترده این تصویر، مشخص شد که همه داستان جعلی بوده و ماجرا ‌چیز دیگری است. در حقیقت، این تصویر‌ نه در سوریه که در عربستان سعودی گرفته شده و آن کودک نیز پدر و مادر خود را از دست نداده، بلکه صرفاً به عنوان مدل‌ در یک پروژه عکاسی به عموی عکاس خود کمک می‌کرده است.

عبدالعزیز العتیبی، عکاس این تصویر‌ از اینکه چنین سوءاستفاده‌ای از عکس وی شده، بسیار ‌ناراحت شده و‌ گفته است: «ببینید، عکس من به هیچ وجه ارتباطی به سوریه ندارد. من واقعاً از اینکه مردم چگونه عکس من را تحریف کردند، شوکه شدم». 

تحریف عکس به شیوه رهبر مخالفان سوریه!

به هر حال، این ماجرا نشان می‌دهد که فضاسازی‌های رسانه‌ای و بازی با افکار عمومی، این روز‌ها تا چه میزان نقش مهمی در هدایت افکار مربوط به روندهای سیاسی در نقاط ‌جهان بازی می‌کند؛ اما نکته جالب‌تر اینکه شدت ناشیگری در استفاده از این حربه، این بار چنان زیاد بوده که حتی یک رسانه اسرائیلی همچون هاآرتص نیز آن را افشا و نقد کرده است!

 

 

کد خبر: ۳۷۲۴۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۲ - 20 January 2014
روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود ضمن برشمردن نقاط قوت و ضعف سفرهای استانی از رییس‌جمهور به خاطر برخی مسایل در اولین سفر استانی‌اش انتقاد کرده است.

در بخشی از سرمقاله جمهوری اسلامی آمده است:

فراموش نکنیم که انتخابات 24 خرداد 92 و رویکرد مردم به تفکر اعتدال به معنای ایجاد تغییرات عمده و اساسی در روش‌های حکومتی 8 سال گذشته بود. یکی از این روش‌ها نوع استفاده از مردم در سفرهای استانی بود. در سفرهای استانی رئیس‌جمهور سابق، کرامت مردم در نظر گرفته نمی‌شد و از لحظه ورود وی به هر استان تا پایان سفر، از مردم برای نمایش وجاهت و محبوبیت رئیس‌جمهور استفاده می‌شد. دویدن مردم به دنبال خودروی حامل رئیس جمهور، دست تکان دادن‌های نمایشی رئیس‌جمهور برای مردم، جمع‌آوری نامه‌های انبوه و به به و چه چه‌های مکرر درباره حضور مردم در خیابان‌های مسیر و پرشکوه توصیف کردن استقبال مردمی توسط رسانه‌های طرفدار، فرازهای تکراری و ملال آور سفرهای استانی بودند که ماهیت واقعی آنها استفاده ابزاری از مردم بود. متأسفانه این روش در اولین سفر استانی رئیس‌جمهور روحانی نیز ادامه یافت و علیرغم وعده‌های داده شده، تغییر قابل توجهی مشاهده نشد.

در بخش دیگری از این سرمقاله با انتقاد از تعابیر رییس جمهور در باره پرونده هسته ای نوشته است: توافق‌نامه ژنو را یک نقطه مثبت در کارنامه دولت یازدهم می‌دانیم و روشن است که این نقطه مثبت را نمی‌توان تسلیم شدن طرف مقابل دانست. رئیس‌جمهور باید با مردم بگونه‌ای سخن بگوید که مردم محتوای تمام عبارات وکلمات او را منطبق با واقعیت بیابند.

 

کد خبر: ۳۷۲۴۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۷ - 20 January 2014
یک منبع آگاه از تعیین تکلیف شدن سهمیه و قیمت بنزین در گام دوم هدفمند کردن یارانه ها خبرداد وگفت: به طور قطع بنزین آزاد از 700 تومان فعلی افزایش قیمت خواهد یافت و نرخی بین 1000 تا 1200 تومان خواهد داشت.

یک منبع آگاه در گفت وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به بحث و بررسی دولت در خصوص سهیمه و قیمت بنزین در گام دوم قانون هدفمند کردن یارانه ها گفت: چند سناریو در دولت مورد بررسی قرار گرفت؛ که همه این سناریو ها با افزایش قیمت بنزین آزاد از 700 تومان فعلی به 1000 تا 1200 تومان توافق دارند.

وی ادامه داد:اما نکته مهم این است که در برخی از سناریوها خبری از بنزین سهمیه ای نیست و بنزین به طور آزاد و با کارت سوخت عرضه می شود و در برخی از سناریو ها نیز بنزین سهمیه ای وجود دارد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: به نظر می رسد آنچه که در نهایت قرار است اتفاق بیافتد وجود بنزین سهمیه ای است اما نرخ این بنزین از 400 تومان بالاتر خواهد رفت.

وی ادامه داد: براساس بحث های صورت گرفته میزان سهمیه بنزین برای سال آینده تغییر نخواهد یافت.

این منبع آگاه ادامه داد: بنابراین از سال آینده به نظر می رسد باید منتظر بنزین 60 لیتر سهمیه ای، با نرخ حدود 700 تومان و بنزین آزاد با نرخ 1000 تا 1200 تومان باشیم.

وی با اشاره به حجم بنزین سهمیه ای با نرخ 400 تومانی که هم اکنون در کارت های سوخت وجود دارد گفت: براین اساس دولت قرار است مهلت یک یا دو ماهه ای را برای مصرف بنزین سهمیه ای ذخیره شده در کارتهای سوخت بدهد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد