سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک انتقاد وارده

 

قابل توجه شورا ، شهرداری اهواز و استانداری خوزستان:
چنانچه تغییری نیاز می باشد چه در تاکتیک و یا حتا در استراتژی منتظر نمانیم چون اهواز سال ها عقب افتادگی زیر بنایی دارد
شوشان - یوسف مندنی زاده الهی:
الم یعلم بان الله یرا؟ آیا نمی دانید خداوند بیناست؟ 
واقعا قدیمی ها خوب  گفته اند که : هر سال دریغ از پارسال "این  حال و وضع مدیران خوزستان بخصوص کلانشهر اهواز است و باید گفت : فاین تذهبون // بکجا می روید؟
هر مدیری که می آید باید گفت صد رحمت بقبلی!  البته در ایام سفر رییس محترم جمهور که بخوبی و به گرمی مورد استقبال مردم نجیب خوزستان هم قرار گرفت - قصد نقد فعلا ندارم - ولی باور فرمایید سالی که نکوست از بهارش پیداست. بودجه سال های میانی دکتر احمدی نژاد بسیار بیشتر و حتا تا دو برابر بودجه فعلی این استان بزرگ است و بغیر یکی دو سال آخر که تحریم ها جدی تر شد یکی از بالا ترین ارقام متعلق به خوزستان بود.
بفرموده رهبر فرزانه خوزستان دروازه ورود تشیع عزیز به ایران بزرگ است و حق این مردم و عشایر شریف آن خیلی بیشتر است. ولی همیشه کمابیش در دفاع از حقوق شان مدیریتی کم کار داشته اند و متاسفانه باید اذعان کرد کهچنانچه اوضاع فعلی تغییری نکند رکورد می زنیم.
بالاخره ما هم رکورد دار شدیم آن هم در سن بالای مدیران اجرایی و این خود مشکلی مضاعف و فرصت سوزی است که بجای استفاده از جوان ترها که انگیزه و جسارت بیشتری دارند چارت مدیران تکراری مثل سریال های دهه های قبل صدا و سیما شده و ظاهرا هیچ تحولی هم در راه نیست.
بگذریم بحث بنده فعلا در خصوص دولت محترم نیست "الان بیش از  6 ماه از عمر شورای محترم شهر در دوره چهارم می گذرد و حدود  5 ماه یا کمی کمتر از مدیریت جدید شهرداری ولی قبل از ورود به بحث و نقد جا دارد تا ذکر خیری داشته باشیم از شورای اول و بخصوص موفقیت های شورای دوم اهواز و هم چنین شورای سوم که علیرغم همه حاشیه ها انصافا تلاش های خوبی داشتند...
اما در این شورا که همگی از دوستان و خواهران و برادرانم هستند و از اقشار متوسط و دردآشنا که به مشکلات هم اشراف دارند ، روند کارها بشدت کند و فرسایشی است و بفرموده حضرت آقا رهبر معظم نیاز به مدیریت جهادی مثل تهران دارد.
لذا انتظار است چنانچه تغییری نیاز می باشد چه در تاکتیک و یا حتی در استراتژی منتظر نمانیم چون اهواز سال ها عقب افتادگی زیر بنایی دارد و برای همین امروز هم دیر است که اگر اقدام عاجل و فوری نشود یک سال بعد با چندین برابر هزینه و صرف وقت هم شاید کار موثری نتوان کرد.
مضافا باید از شهردار های سال های اخیر اهواز نیز ذکرخیری کرد که انصافا بجز یکی دو نفر الباقی از مدیران خوب و با انگیزه بوده اند و تلاش های خوبی کرده اند. هر چند که آنان نیز متاسفانه هیچ وقت نیاز به نقد و مشاوره  را جدی نگرفتند.
صادق آل محمد (ع) می فرماید: بهترین دوست من کسی است که عیب من را به من هدیه می دهد پس باور کنید قصد نگارنده رضای حق تعالی است و در راس همه حرف ها واقعا آیا شهرداری اهواز برنامه ای و هدفی مدون و کارشناسی شده در جهت رشد و توسعه انسانی و ساختاری در اهواز دارند؟ چون هر چه جلو می رویم هیچ هارمونی و انسجامی در روند تغییر و تحولات مشاهده نمی شود. مدیران موفق و با سابقه شهرداری به هیچ وجه مورد تقدیر و ارتقاء قرار نگرفته و در عوض اکثر جابجایی ها به صورت خصلتی و سنتی و بر اساس بله قربان گویی بوده و سرنوشتی جز روز مرگی ندارد!
 در بخش معاونان که بسیار حرف و حدث است، اینجانت بعد از قول مساعد آقایان دوستی که مدیرکل است را جهت برگشت به استان راضی کردم که علیرغم همه توانمندی بالا مدیرکلی را با یکی از معاونت های شهرداری معاوضه کند و ایشان با کمال میل پذیرفت اما آقایان  حتا از قرآن هم یاد نگرفتند که و اذا عاهدو...
آخر انسان از چند چیز فریاد بکشد اخلاق قرآنی و اسلامی ما را چه شده ؟ یا نکند آن را هم صادر کرده ایم؟! در سایر حوزه ها هم بجز یکی دو مدیر جوان مشتاق خدمت هم چیزی ندیده ایم. در بخش مشاوران هم اوضاع ناامید کننده است. واقعا خدا راضی است با این همه نخبه و کارشناس در اهواز از کسانی با چند پست و مشغله با عنوان مشاور استفاده شود ولی جوان تر های طراح و دارای جسارت و حرف برای گفتن بیکار بمانند. ای وای که از پس امروز بود فردایی...
در چارت بندی که این طور شد، اما در اجرا چکار کرده ایم؟ تا کی مردم شریف اهواز در ملاشیه و عین دو و سیاحی و کوی علوی و یا زرگان و منبع آب و حصیرآباد و حتا هسته مرکزی شهر گرفتار آب های سطحی و عدم بهداشت و ترافیک و ساخت و سازهای غیر استاندارد و عدم وجود فضاهای تفریحی و فقر فرهنگی کافی و در یک کلام عدم توسعه یافتگی باشند؟
آیا کسی بدنبال شناخت پتانسیل ها و اولویت های این مناطق هست؟
البته برخی شهرداران این مناطق بخصوص در منطقه 6 از مدیران موفق شهرداری هستند ولی چون درآمد اندک و خرابی بسیار است بدون کمک های مرکز نمی شود کارهای بزرگی به اتمام رساند.    
                              
در نادری که چشم اهواز است آیا با سنگ فرش و یا یک آبنما می توان طرح های ابتکاری ایجاد کرد، این گونه کارها متعلق به دو ده قبل است! چرا بدنبال طراحی های بکر و جدید و با طراوت نیستیم؟

چرا نباید سازه هایی بسازیم که از تمام ایران برای دیدن آن توریست بیاید؟
ساختار اسلامی و سنتی که تاکید مقام معظم رهبری است را کی و کجا ببینیم ؟!
آیا در زمینه احیاء اماکن قدیمی و کاروانسرا ها و امثال آن برنامه ای داریم ؟
و یا در خصوص حاشیه های شهر و یا بافت فرسوده و یا تفکیک و دفع صنعتی زباله و درآمد زایی؟
در بخش فرهنگ و توسعه شهری و حقوق شهروندی چه!؟
چرا با دلسوزان این بخش بخصوص اصحاب رسانه و خبرنگاران و فرهنگ دوستان جلساتی سازنده برگزار و هم فکری صورت نمی گیرد ؟
در خصوص تسهیل قوانین ساخت و ساز که بعضا صعب و دشوار تصویب شده و باعث افت ساخت و ساز و درآمد شهرداری ها می شود و یا حتا در خصوص راه های جذب بهتر و بهینه عوارض و انجام خدمات شهری و یا حتا ارتقاع سطح کمی و کیفی مردم و کارکنان زحمتکش و شریف شهرداری و کلا در جهت ایجاد امید و انگیزه در زندگی مردم آیا شهرداری هیچ وظیفه ای ندارد ؟!
در بسیاری از این موارد اگر الآن کاری نکنیم سال بعد با هزینه های چند برابر و صرف وقت های بیشتر هم شاید کار موثری نتوان کرد - بقول دکتر روحانی رییس جمهور محترم خوزستان- و به زعم نگارنده اهواز باید مثل نگین باید برای  ایران اسلامی بدرخشد و باور کنیم که ما می توانیم و می شود ... 
یاعلی 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد