سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

 

باسمه تعالی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
جناب آقای حجت الاسلام والمسلمین روحانی
سلام علیکم
در ابتدای سخن از حسن انتخاب شما در قرار دادن استان خوزستان در صدر سفرهای خود و اولین حضور شما در استان تشکر می نماییم . خوزستانی که دین خود را به اسلام ادا کرد و در راه حفظ اسلام و انقلاب در تمام دوران پربار جمهوری اسلامی آن هیچگاه کوتاهی ننموده است و ارزشمندترین سرمایه های خود چه از نظر سرمایه های انسانی و چه مادی و معنوی در راه اعتلای اسلام و انقلاب به عرصه آورده است. خوزستانی که دروازه ورود تشیع به کشوراست، خوزستانی که محل عروج شهیدان و محل تردد ملائکه بوده وهست. 

استانی که علی رغم استعدادهای کم نظیر از نظر معادن، نهرهای خروشان، سدهای عظیم، زمین های حاصل خیز، داشتن مرزهای آبی و خاکی، مناطق گردشگری ویادگارهای هشت سال دفاع مقدس، پالایشگاه ها، مناطق آزاد، صنایع مادر کشور و از همه مهمتر نیروی انسانی مستعد برگرفته از قومیت های مختلف همچنان با مسائلی از جمله بیکاری و فقر دست و پنجه نرم می کند.

ما جامعه ی دانشگاهیان استان خوزستان از آنجا که با انتخاب گزینشی طیف خاصی در دیدار نخبگان و دانشگاهیان اجازه ورود و دیدار با حضرتعالی داده نشد و شاید برگزار کنندگان این همایش از نقدها و پیشنهادات دیگر می ترسیدند فقط طیف خاصی را به این جلسه دعوت کردند یا اینکه علت بی تدبیری استانداری را می رساند؛ بر آن شدیم تا پاره ای از دغدغه های خود را با حضرتعالی در میان بگذاریم.

در ابتدا اشاره ای به ظرفیت های استان شد و امیدواریم رئیس جمهور محترم بتواند با ارائه تدابیر از ظرفیت ها و پتانسیل استان نهایت استفاده را برده و موجبات شکوفایی استعداد ها را فراهم نماید و از نگاه ناعادلانه به این استان جلوگیری کند.

در خصوص دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی این استان با ظرفیت بالغ بر 300هزارنفر جامعه ی دانشگاهی یکی از استان های فرهیخته کشور عزیزمان است؛ خوب بود در این سفر وزیر محترم علوم حداقل جلسه ای را با جامعه ی دانشگاهی تدارک می دید و از پیشنهادات و نقدهای جامعه ی دانشگاهی استفاده میکرد.عدم برگزاری چنین برنامه ای این را به ذهن می رساند که وزیر محترم خود را محتاج به مشورت نمی دید یا از نقد های منصفانه می هراسید که حتی معاونین وزیر نیز در جمع دانشجویان حاضر نشدند؛ از طرفی از وزیر محترم بهداشت تشکر می کنیم که علاوه بر جلسه با جامعه ی دانشگاهی، معاون خود را در میان دانشجویان فرستاد تا از نظرات آنان استفاده کند.

جناب آقای رئیس جمهور از آنجا که فرصتی برای حضور دکترفرجی دانا وزیر محترم علوم پیش نیامد خدمت شما عرض می کنیم که بعد از انتصابات وزیرعلوم تعدادی از اساتید و دانشجویان که به علت مسائل ساختار شکنانه و اخلاقی از جامعه ی دانشگاهی اخراج شده بودند باز به دانشگاه سرازیر شده اند که نمونه های مصداقی آن در برخی دانشگاه های اصلی استان خوزستان شاهد هستیم این امر فضای بدبینی به دولت و عدم وجود را به وجود می آورد و از لحاظ امنیت اخلاقی و علمی جامعه ی دانشگاهی را نگران کرده است.

در ماه های اخیر عده ای از افراد که سوابق مدیریتی و عملکردشان در گذشته نه چندان دور حاکی از عدم مدیریت و توانایی هایشان دارد و مخصوصا در جریانات فتنه منحوس 88 از جمله کسانی بودند که آگاهانه در صف فتنه گران قرار گرفتند با نامه نگاری ها و فعالیت هایی قصد دارند خود را به شما و دولت شما نزدیک کنند؛ نمونه آن را در سفر اخیرتان به خوزستان شاهد بودیم که در جلسه نخبگان فقط همان افراد با مدیریت و هماهنگی هم طیفی هایشان گروه خاصی را به جلسه با نخبگان دعوت کردند و سایر تشکلها و نخبگان را از دیدار شما محروم نمودند تا هرچه می خواهند سیاه نمایی کنند.
جالب تر اینکه حتی مسئول خانه نخبگان استان هم از افراد دعوت شده خبر نداشت وخودش هم دعوت نشده بود وحتی رئیس دانشگاه مرکز استان نیز جزء مدعوین نبود وبا وساطت سایرین وارد این جلسه شده است. هرچند این عدم تدبیر نشات گرفته از مدیریت ضعیف مسئولین استانداری و اداره کنندگان آن جلسه بود لیکن این امر به نام دولت شما تمام شده است و خاطر جامعه دانشگاهی را مکدر کرده است.

جناب آقای دکتر روحانی اگر کسی آگاهانه به اصل و اساس دین خدشه وارد کند، نباید با او برخورد شود؟ سوءاستفاده از فضای مقدس آموزشی برای برقراری ارتباطات خلاف شرع، سوءاستفاده از تریبون علم برای اشاعه فحشا، نشریات دانشجویی برای توهین به مقدسات و پیامبر(ص)، راه اندازی تشکل های ساختار شکن، اینها به معنای نشاط در محیط علمی است؟ شما که خود هم روحانی هستید و هم حقوقدان، آیا باید به چنین افرادی اجازه فعالیت داده شود؟ آیا اگر قانون اجرا شود فضای امنیتی به وجود می آید؟ ما می دانیم جواب شما چیست ولی عده ای در دولت راستگویان خیالهای دیگری در سر می پرورانند و این امر در وزارت علوم نگران کننده است.

مقام معظم رهبری متذکر شده اند که فضای دانشگاه باید آرام باشد، نباید دانشگاه جولانگاه احزاب و جریانات سیاسی گردد، لزوم حرکت پرشتاب علمی که در چند ساله اخیر به اوجش رسیده وهزارن مطالبه به حق دیگر رهبر حکیم انقلاب برایمان بسیار روشن است که فرصتی برای حاشیه سازان و حاشیه سازی نداریم و باید در جهت برآوردن این مطالبات به سرعت حرکت کنیم.

آقای رئیس جمهور در حال حاضر افرادی در همین استان با جلسات شبانه ومخفیانه در دانشگاه وتحریک برخی جریانات دانشجویی سعی دارند این فضا را برهم زده و موجب تنش شوند.انتظار ما از دولت شما و خصوصا وزیرعلوم این است که با تدبیر خود به ما امید دهید که این رشد علمی و فضای علمی حاکم بر مجموعه های دانشگاهی استان به فضای پرتنش سیاسی بازی و سیاست زدگی تبدیل نمی شود و ازعزل ونصب های بی مورد وتحت فشار لابی های ایجاد شده به دور خواهید بود چون معتقدیم که این افراد وجریانات نه صلاح شما را می خواهند ونه صلاح کشور را.

آنچه گفته شد دغدغه های جامعه دانشگاهی استان خوزستان به محضر رییس جمهور بود باشد که شاهد اجرای مطالبات عمومی آینده سازان کشور باشیم.

والسلام علیکم و رحمه ا... . البرکاته
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد