سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارش یک نظر سنجی

 

در نظرسنجی از بازدیدکنندگان خوزنیوز بدست آمد:
این دو مقام مسئول برخلاف درخواست خوزستانی ها مبنی بر کارشناسی مجدد کارون برای اتخاذ تصمیم درست و بدون آسیب های بعدی، اصل انتقال آب از سرشاخه های کارون را پذیرفته شده تلقی و تنها این قول را به مردم خوزستان دادند که این آب تنها برای مصرف شرب منتقل می شود

خوزنیوز: پس از مسائل پیش آمده در ماههای گذشته در استان خوزستان از جمله تشکیل زنجیره های انسانی در کنار کارون ، مخالفت مردم خوزستان در فضای رسانه های و اجتماعی و استعفای دستجمعی نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی (که از جمله دلایل استعفایشان مخالفت با انتقال آب کارون بوده است) در سفر هفته گذشته دولت به استان خوزستان حجت الاسلام روحانی؛ رییس جمهور و چیت چیان؛ وزیر نیرو موضوع رسمی خود را در این زمینه اعلام نمودند.

این دو مقام مسئول برخلاف درخواست خوزستانی ها مبنی بر کارشناسی مجدد کارون برای اتخاذ تصمیم درست و بدون آسیب های بعدی، اصل انتقال آب از سرشاخه های کارون را پذیرفته شده تلقی و تنها این قول را به مردم خوزستان دادند که این آب تنها برای مصرف شرب منتقل می شود. ( رییس جمهور: کارون یعنی شریان حیات استان خوزستان،‌ کارون یعنی رودخانه‌ زیبایی‌ها،‌ برای احیای این رودخانه شورای عالی آب دولت تصمیم گرفت از سرشاخه‌های کارون جز برای آب آشامیدنی هیچ اقدام دیگری صورت نگیرد / انتقال آب از سرشاخه های رودخانه کارون تنها برای تامین آب آشامیدنی سایر نقاط کشور صورت می گیرد. )

شرح این موارد که 1- چه ضرورتی برای انتقال آب شرب برای استانهای مرکزی وجود دارد؟ 2- آیا کارون نیمه جان و اقلیم و مردم خوزستان ظرفیت این انتقال –بابت هر مصرفی- را دارند؟ از آنجا مجالی فراخ تر می طلبد را به مطالب و گزارشات بعدی حواله می دهیم.

در همین راستا پایگاه خبری خوزنیوز باور مندی مردم به صحبت های مطرح شده از سوی مسئولان را به نظرسنجی گذاشت. 65.67 درصد مخاطبان بی اعتمادی خود را به به وعده رییس جمهور و وزیر نیرو در سفر استانی به خوزستان مبنی بر «انتقال آب کارون تنها برای مصرف شرب» به استانهای مرکزی اعلام نمودند. 26.05درصد به اظهارات مسئولین باورمند و 8.28 درصد بدون نظر بودند. قطعا این نتایج از آنجا که برشی از نگرش مردم خوزستان به دیدگاهها و صحبت های مسئولین است می تواند آنها را در  اتخاذ تصمیم درست یاری دهد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد