سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی

 

سعدون زاده عنوان کرد:
 رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای سفر هیئت دولت به این استان، جلوگیری از انتقال آب از سرشاخه های کارون برای مصارف غیر شرب بود.

جواد سعدون زاده عنوان کرد: سفر رئیس جمهور و برخی اعضای هیئت دولت در قالب سفر استانی به استان خوزستان به نظر من بسیار خوب و پربار و از همه جنبه تاثیرگذار بود. خوشبختانه دولت نشان داد نسبت به حل مشکلات خوزستان توجه ویژه ایی دارد زیرا خوزستان از جهت پهناوری، وسعت و تنوع اقوام خود در جایگاه بالایی قرار دارد.

وی افزود: خوزستان به لحاظ فرهنگی و اقتصادی، ظرفیت های شگرف و عمیقی دارد. دولت با درک مناسب از مشکلات خوزستان و با شناخت جایگاه ویژه آن در اقتصاد ملی، تلاش کرد به مطالبات مردم این استان تا اندازه ای که امکان دارد پاسخ مثبت بدهد.

نماینده مردم آبادان در مجلس ادامه داد: یکی از مهمترین دستاوردهای این سفر  اختصاص بودجه ای به مبلغ سه هزار و 500 میلیارد تومان به احیای 550 هزار هکتار از زمین های بایر استان و تبدیل آنها به زمین های کشاورزی در یک بازه زمانی سه ساله بود که کار ارزشمندی از سوی دولت به شمار می رود.

سعدون زاده عنوان کرد: بعد از این مدت امیدواریم به همت مسئولان، این زمین ها تا پایان سه سال آینده به زمین هایی حاصلخیز و زیر کشت رفته تبدیل شوند. این اقدام می تواند خوزستان را از نظر ظرفیت های شغلی به سطح بالاتری برساند.

وی ادامه داد: همچنین دستاورد دیگر این سفر، مسئله آب آشامیدنی شهر اهواز بود که رئییس جمهور قول داد تا آخر هفته مشکل آب آشامیدنی این شهرستان حل بشود.

سعدون زاده تاکید کرد: دولت وعده دارد هرچه سریع تر طرح انتقال آب به جنوب غربی استان خوزستان پیگیری شود و این معضل دیرینه به زودی حل شود و آب آشامیدنی با کیفیت برای مردم این استان هرچه سریع تر تأمین شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان گفت: در این سفر اعتباراتی برای اصلاح و نوسازی شبکه فاضلاب شهرهای استان تخصیص داده شد تا پروژه های این شهرستانها که از دیر باز درگیر مشکلاتی بوده اند، پیشرفتی داشته باشند.

سعدون زاده عنوان کرد: یکی از مهمترین دستاورد های سفر هیئت دولت به استان، حل مشکل انتقال آب از سرشاخه های رودخانه کارون به سایر استانها بود که با تصمیم دولت، انتقال آب از سرشاخه های کارون برای مواد صنعتی و یا کشاورزی متوقف شد و این انتقال تنها به صورت کارشناسی و فقط برای آب آشامیدن امکانپذیر است.

وی اضافه کرد: در صورتی که طرح انتقال آب از سرشاخه های کاورن به سایر نقاط کشور  متوقف شود؛ این اقدام، خدمت بزرگی به خوزستان و مردم آن به حساب می آید در غیر این صورت با برداشت بی رویه آب، کارون نابود می شود و شوری آب آن به طبع بالا خواهد رفت که این امر به زمینهای کشاورزی ضرر خواهد اورد. در این صورت با یک چالش و معضل زیست محیطی و اقتصادی جدی در جلگه خوزستان مواجه خواهیم شد.

نماینده مردم آبادان در مجلس در خصوص دیگر تصمیم مهم دولت در این سفر نیز اظهار کرد: یکی از تصمیمات خوبی که در این سفر از سوی دولت اتحاذ شد و آن را می توان در مقیاس مصوبات ملی به حساب آورد و در آینده اقتصادی استان و کشور بسیار تأثیر گذار خواهد بود لایروبی رودخانه اروندرود بود.

وی افزود: دولت بر اساس توافقنامه ای که با کشور عراق امضا کرده وزارتخانه های مربوط را برای این کار مسئول کرده است تا طرح به سرانجام برسد. شروع این طرح می تواند تأثیر شوق الجیشی و ژئوپولوتیکی بر اقتصاد این منطقه داشته باشد.

سعدون زاده گفت: یکی از قدم های محکم، مفید و قابل ستایشی که در منطقه آزاد اروند اتفاق افتاد؛ توسعه این منطقه به کل شهرهای آبادان و خرمشهر بود که امید آن می رود با انجام این طرح، مردم این دو شهرستان رونقی از نظر اقتصادی و تجاری در زندگی خود ببینند.

وی عنوان کرد: در جلسه شورای اداری استان خوزستان با حضور رئیس جمهور در آبادان، شخصا اشاره ایی بر اختصاص دو درصد از درآمد نفتی به خوزستان کردم و خواستار این شدم که با ارسال لایحه از سوی دولت به مجلس، این موضوع به صورت جدی پیگیری شود. همچنین در صورت رسیدن این لایحه به مجلس شورای اسلامی، کار و رایزنی نماینده های استان خوزستان به صورت جدی آغاز خواهد شد.

سعدو زاده تصریح کرد: اگر تصمیمات دولت در سفر به خوزستان عملیاتی شود؛ یک تحول ساختاری و بنیادی در استان خوزستان به وجود خواهد آمد. نمایندگان به اجرایی شدن تصمیمات دولت در این سفر خوش بین هستند و قصد دارند تا مرحله اجرا، آنها را پیگیری کنند.

مرجع / مـهـر
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد