سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار آلودگی آب و هوای اهواز

 

چرا باران نفس اهوازی‌ها را می‌گیرد؟
هیچ گمانه‌ای درباره نوع آلاینده هوای اهواز اثبات نشده‌ است
اجتماعی  11:56:15 1392/08/29

928-15114-5 کد خبر
 

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: مجموعه مسئولان در حال اقدام و پیگیری برای مشخص شدن علت وقوع تنگی نفس در میان شهروندان اهوازی پس از بارندگی‌ها هستند.

 

محمدرضا آملازاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: بارش‌های اولیه پاییز در ساعات اولیه بارندگی، موجب شده تعدادی از شهروندان اهوازی به دلیل مشکلات تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کنند. در 17 روز گذشته 15 هزار نفر با علایم مشکلات تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند که تقریبا 60 درصد این رقم، مراجعه مجدد داشته‌اند.

 

وی ادامه داد: پس از بارندگی‌های دو روز گذشته در اهواز و وقوع مجدد مشکلات تنفسی و تنگی‌نفس در بین شهروندان، اقدامات اجرایی برای درمان این بیماران در حال انجام است و مجموعه بهداشت و درمان با بسیج مراکز درمانی، به مراجعان رسیدگی می‌کنند.

 

آملازاده تصریح کرد: روند بیشتر معالجات بر روی این بیماران طولانی نیست مگر این‌که بیمار نیاز به بستری داشته باشد که موارد کمی تا کنون بستری شده‌اند.

 

وی افزود: با توجه به آمادگی مراکز درمانی ضمن اقدامات لازم برای درمان این بیماران، از طریق دستگاه‌های مختلف مانند حفاظت محیط‌ زیست و بهداشت و درمان هشدار داده شده که در ساعات اولیه بارندگی موارد ایمنی رعایت شود تا آلودگی رفع گردد.

 

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: با توجه به تکرار مراجعات، کمیته‌ای تخصصی متشکل از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، حفاظت محیط‌ زیست و دستگاه‌ها و صنایعی که ممکن است موجب آلایندگی هوا شوند، تشکیل شده تا اقدامات لازم را جهت رفع مشکل انجام دهند.

 

وی ادامه داد: حدودی برای میزان شاخص‌های آلایندگی هوا در سطح جهانی تعیین شده است که با بررسی این شاخص‌ها، مشخص شد در روزهای بارندگی میزان این مواد در هوای اهواز بسیار کمتر از حد آلاینده بوده است. طبق حدود تعیین شده، اگر مونواکسید کربن به 35، دی‌اکسید گوگرد به 140، دی‌اکسید نیترات به 50، گرد و غبار به 150 و ازن به 80 برسد، آلاینده خواهند بود که در روزهای بارندگی در اهواز میزان این مواد بسیار کمتر از این ارقام بوده و هوای پاک داشته‌ایم.

 

آملازاده عنوان کرد: گمانه‌های مختلفی در زمینه نوع آلاینده هوا در اهواز مطرح است که تا کنون هیچ‌کدام اثبات نشده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد