سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از خرمشهر

 

فارس گزارش می‌دهد
صدور رای دادگاه در خصوص تخلفات انتخابات اتاق بازرگانی خرمشهر 

رای دادگاه در خصوص تخلفات در انتخابات اتاق بازرگانی خرمشهر مبنی بر تخلف در شمارش آرا صادر شد.

خبرگزاری فارس: صدور رای دادگاه در خصوص تخلفات انتخابات اتاق بازرگانی خرمشهر 

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، انتخابات هیئت‌ نمایندگان اتاق بازرگانی خرمشهر در تاریخ چهارم اسفندماه 89 برگزار و پس از کش و قوص‌های فراوان اعضای هیئت نمایندگان این اتاق تعیین شدند.

این انتخابات با حاشیه‌های فراوانی همراه و برای مدتی به نقل بسیاری از محافل در این شهرستان تبدیل شده بود.

در این بین بسیاری از مسئولان محلی شهرستان گرفته تا مسئولان اتاق ایران در این مدت تلاش‌های زیادی برای رفع این اختلافات در بین اعضای اتاق خرمشهر را انجام دادند که بی نتیجه ماند.

آغاز این اختلافات نیز از اعلام نتایج انتخابات هیئت نمایندگان این این اتاق کلید خورد و با گذشت بیش از دو سال همچنان ادامه دارد.

از یک سو عده‌ای از کاندیداها اعتقاد دارند که تخلفات گسترده‌ای در جریان شمارش آرا انجام و در نتیجه  افرادی به ناحق وارد هیئت نمایندگان شدند.

در سوی دیگر اما تعدادی دیگر از اعضای اتاق بازرگانی اعتقاد دارند انتخابات در سلامت کامل برگزار و افراد معترض فقط به دلیل رای نیاوردن این گونه اظهاراتی را انجام می‌دهند.

در این راستا پیگیری‌های گسترده‌ای از سوی اعضای معترض انجام و سرانجام پس از دو سال و شش ماه رای دادگاه در خصوص پرونده انتخابات هیئت نمایندگان خرمشهر صادر شد.

بر اساس این رای که سند آن نیز در اختیار دفتر خبرگزاری فارس خوزستان رسیده است دادگاه بر دست‌کاری در نتیجه انتخابات صحه گذاشته و رئیس هیئت نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی خرمشهر به عنوان متهم شناخته و به پرداخت جزای نقدی بدل از حبس محکوم شد.

افرادی به ناحق به عضویت هیئت نمایندگان در آمده‌اند

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی خرمشهر در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: در انتخابات اسفندماه 89 اتاق خرمشهر دو گروه برای کسب اکثریت آرا در تلاش بودند.

طاهر سلیمانی افزود: گروه کار و توسعه گروهی بود که برنامه‌های بسیاری را به‌منظور توسعه تجارت در خرمشهر داشت و موفق شد در انتخابات برگزار شده 12 نفر از اعضای خود را به هیئت نمایندگان برساند.

وی ادامه داد: انتخابات در حضور مسئولان فرمانداری، اداره صنعت و معدن و دادگستری برگزار و در همان روز آرا سه بار شمارش شدند که در نتیجه 12 نفر از گروه کار و توسعه موفق به کسب اکثریت آرا شدند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی خرمشهر تصریح‌ کرد: بعد از سه روز افرادی که موفق به کسب رای نشدند، به نتیجه اعتراض کردند و قرار بر شمارش مجدد آرا شد.

سلیمانی اضافه‌کرد: در حالی که طبق قانون، آراء باید پس از شمارش پلمپ می‌شدند با اهمال‌کاری رئیس هیئت نظارت بر انتخابات اتاق خرمشهر آرا پلمپ نشده و در نتیجه  در بازشماری آراء، رای پنج نفر از اعضای کار و توسعه با اختلاف فاحشی نسبت به شمارش اول کاهش و افرادی که موفق به رای آوردن نشده بودند در بازشماری دوم صاحب کرسی هیئت نمایندگان اتاق شدند.

وی خاطرنشان‌ کرد: پس از این اعضای گروه، کار و توسعه به نتیجه اعتراض و پیگیری‌های لازم نیز انجام شد که در نهایت مشخص شد در فاصله شمارش اول تا بازشماری دوم، آرا دچار دست‌خوردگی شده و حکم مجازات برای رئیس هیئت نظارت بر انتخابات اتاق خرمشهر صادر شد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی خرمشهر افزود: با اعلام این رای مشخص شده است که در انتخابات هیئت نمایندگان خرمشهر تخلفات گسترده‌ای انجام و افرادی به ناحق وارد هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی خرمشهر شدند.

سلیمانی ادامه داد: در نتیجه از مسئولان هیئت عالی نظارت تقاضا داریم تا نسبت به ابطال انتخابات در خرمشهر و برگزاری انتخابات میان دوره و یا استناد به شمارش اولیه آرا و حذف افرادی که به ناحق به هیئت نمایندگان و هیئت رئیسه راه یافتند، اقدام کند.

تخلف محرز و منتظر رای هیئت عالی نظارت هستیم

جواد سعیدی یکی از کاندیداهای انتخابات هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی خرمشهر که در شمارش اولیه موفق به کسب اکثریت آرا شد و در بازشماری دوم تعداد آرای وی به شکل قابل توجهی کاهش و از عضویت در هیئت نمایندگان بازماند نیز در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: نتیجه شمارش اولیه انتخابات اتاق خرمشهر در ماهنامه اتاق ایران مندرج و اسامی افرادی که موفق به کسب اکثریت آرا شدند در سایت اتاق ایران نیز منتشر شد.

وی افزود: اما متاسفانه به یکباره در بازشماری آرا، اختلافی فاحش در آرا افراد در مقایسه با شمارش اولیه ایجاد شد.

سعیدی تصریح‌کرد: این در حالی است که تعداد آرا ماخذوه 246 رای بود و این اختلاف بین شمارش اول و بازشماری آرا غیرقابل قبول است.

وی اضافه‌کرد: در بازشماری آرا در بار دوم بنده یکی از افراد ناظر بر بازشماری بودم و به عینه مشاهده کردم که در تعدادی از آرا دست‌خوردگی شده و نام برخی از اعضای گروه کار و توسعه خط خورده و نام افرادی دیگر درج شده بود.

سعیدی خاطرنشان‌کرد: پس از پیگیری بیش از دو سال در این خصوص تخلف از سوی دادگستری خرمشهر محرز اعلام و رای نیز صادر شده است.

وی گفت: در خصوص وضعیت هیئت نمایندگان و هیئت رئیسه اتاق بازرگانی پس از این رای نیز منتظر اعلام نظر هیئت عالی نظارت کشور هستیم.

سعیدی تصریح‌کرد: بر این اساس رئیس هیئت نظارت بر انتخابات اتاق خرمشهر به جرم معاونت در جرم و جعل سند به پرداخت 12 میلیون ریال جزای نقدی و شش ماه حبس محکوم شد که باتوجه به سیاست زندان‌زدایی حکم حبس وی به جزای نقدی تبدیل شد.

وی افزود: حق بنده و چهار نفر دیگر از افرادی که رای آنها با دست‌خوردگی کاهش یافته بود ضایع شده و از هیئت عالی نظارت کشور می‌خواهیم تا رای خود را در این خصوص صادر و از حق ما دفاع کند.

هیچ رایی مبنی بر ابطال انتخابات به اتاق اعلام نشده است

در سوی دیگر اما برخی از اعضای اتاق بازرگانی هرگونه تخلف در انتخابات را رد و بر صحت انتخابات برگزار شده، تاکید می‌کنند.

ماجد مطوریان عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی خرمشهر یکی از این افراد است.

وی در خصوص انتخاب هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی خرمشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: انتخابات هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی شهرستان با صحت و سلامت کامل برگزار شد.

مطوریان افزود: در این بین تعدادی که کاندیدا بودند، به دلیل اینکه رای نیاوردند اوضاع را بر هم زده و انتخابات را تقلب عنوان کردند.

وی تصریح کرد: این افراد به دادگاه شکایت کرده و خواهان رسیدگی به روند این انتخابات شدند و چون خود رای نیاوردند انتخابات را تقلب دانستند.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی خرمشهر همچنین عنوان کرد: اتاق بازرگانی با هیچ مشکلی روبه رو نیست، هیئت نمایندگان مشغول به کار هستند و هیچ رایی تاکنون از دادگاه به اتاق اعلام نشده است.

وی ادامه داد: در واقع بحث تخلفات انتخابات اتاق بازرگانی توسط دعوایی شخصی بوده بین کاندیداهای که رای نیاورده‌اند و هیئت نظارت که هیچ صحت قانونی نیز ندارد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد