سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار استانداری خوزستان

 

استاندار خوزستان:
نرخ بیکاری در خوزستان براساس خوداظهاری ۲۷ درصد است 

استاندار خوزستان گفت: آمار بیکاری در خوزستان براساس خوداظهاری ۲۷ درصد است.

سید جعفر حجازی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: ثروت کشور‌‌‌ همان فعالیتی است که با کار و تولید به دست می‌آید نه پول فروش نفت، و متاسفانه جامعه ما چه در بخش تولید از این ثروت بی‌بهره است.

وی به آمارهای غلطی که در یک سایت در زمینه اعلام نرخ بیکاری درج شده بود اشاره کرد و ادامه داد: سیاه‌نمایی، خراب کردن و پائین آوردن سطح استان تأثیری در قضیه ندارد و ملاک آماری است که از مرکز آمار خارج می‌شود.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: در بعضی از رسانه‌ها رشد اقتصادی را منفی بیان کرده‌اند در حالی که ممکن است رشد اقتصادی به صفر برسد اما منفی بودن آن اشتباه است.

وی عنوان کرد: اگر شغل رایج در منطقه‌ای کشاورزی باشد برای ارائه آمار بیکاری و اشتغال باید فصول بیکاری، زمان درو و تمام این مفاهیم را لحاظ کرد و اگر مشاغل رایج در جامعه و منطقه‌ای، مشاغل صنعتی باشد شرایط آن را هم باید لحاظ کرد.

حجازی اضافه کرد: اگر برای آمار نرخ بیکاری، استخدام شغل مستمر حقوق بگیری را در نظر بگیریم با رشد 30 درصدی آمار بیکاری مواجه می‌شویم اما اگر یک دستفروش را هم شاغل حساب کنیم آمار بیکاری به 10 درصد می‌رسد.

وی با اشاره به آماری که مربوط به سه ماهه زمستان سال گذشته تصریح کرد: بر اساس اینکه فرد روزانه دو ساعت کار کند آمار بیکاری حدود 11 درصد است. 

* زنگ خطر افزایش مشاغل خدماتی در خوزستان

استاندار خوزستان با بیان اینکه استان‌های ایلام، لرستان و کهگلویه و بویر احمد از نظر بیکاری بسیار بد‌تر از خوزستان است گفت: بر  اساس آمار سال 90 بیکاری در خوزستان 9.4 درصد بود که از میانگین کشوری پائین‌تر است.

وی بیان کرد: اگر آمار بیکاری را براساس افراد شاغل از طریق بیمه در نظر بگیریم حدود 17 تا 18 درصد است.

حجازی اذعان داشت: آمار بیکاری براساس خوداظهاری در خوزستان حدود 27 درصد است زیرا فرد شغل‌های موقتی را که از طریق آن کسب درآمد می‌کند به حساب نمی‌آورد و خود را بیکار می‌داند.

استاندار خوزستان به آمار بیکاری در اسپانیا اشاره کرد و ابراز داشت: از زمانی که اوضاع اقتصادی در جهان رو به رکود رفت نرخ بیکاری در اسپانیا به 12 درصد رسید، چراکه 80 درصد درآمد این کشور از طریق گردشگری است و حال که گردشگری افت کرده، آمار بیکاری بالا رفته است.

وی ادامه داد: مانند این است که وضع مالی مردم ایران بد شود و نتوانند به مسافرت شمال و مشهد بروند و افراد بسیاری که شغلشان وابسته به وجود مسافران است بیکار می‌شوند.

وی در پایان عنوان کرد: در خوزستان شغل‌های خدماتی نسبت به کشاورزی و تولید بالا رفته است و این مسئله یک زنگ خطر است که نباید اجازه دهیم با توجه به ظرفیتی که در استان ما وجود دارد خدمات بالا برود. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد