سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سازمان میراث فرهنگی خوزستان

 

اشیای تاریخی خوزستان باید در موزه های این استان نگهداری شود 

 -اهواز- مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: آثار و اشیای تاریخی خوزستان باید در موزه های این استان نگهداری شود و درهمین راستا با اتمام کار موزه منطقه ای اهواز این آثار از مخزن موزه ملی به استان بازگردانده می شود.

افشین حیدری پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بسیاری از اشیای تاریخی استان خوزستان در مخزن موزه ملی نگهداری می شود گفت: با اتمام کار موزه منطقه ای در اهواز می توان این آثار را به استان انتقال داد و این امر زمینه جذب گردشگر در استان را فراهم خواهد کرد.

وی از اختصاص بودجه ملی و استانی برای اتمام کار موزه منطقه ای در اهواز خبر داد و افزود: در راستای ساخت موزه منطقه ای در جزیره شادی شهرداری اهواز اقداماتی مانند ایجاد فضای سبز را انجام داده و فعالیت مجدد پروژه ساخت موزه منطقه ای اهواز نیز در این جزیره آغاز شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خوزستان بیان داشت: میراث فرهنگی استان خوزستان در سال جاری نگاه ویژه ای به ساخت موزه در شهر های مختلف استان دارد و مشکل موزه های شهرستان های آبادان و رامهرمز برطرف خواهد شد.

حیدری همچنین با اشاره به توافقات انجام شده با اداره کل راه آهن جنوب برای احداث موزه راه آهن در اهواز گفت: معین شده که در برای ساخت این موزه اداره کل راه آهن جنوب زمینی را در اختیار میراث فرهنگی استان قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه در کلان شهر اهواز جاذبه های گردشگری بسیاری وجود دارد گفت: یکی از جاذبه های گردشگری هر شهر وجود موزه در شهرها است که متاسفانه کلان شهر اهواز تاکنون از این موهبت بی بهره بوده است.

مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری خوزستان اظهار داشت: در شهر اهواز می توان با ساخت موزه های علوم ،تاریخ ،مشاهیر و حتی نفت زمینه توسعه بخش گردشگری را فراهم کرد.

وی افزود: در حال حاضر هیچ موزه ای در شهری مانند شوشتر با قدمت چندین هزار ساله وجود ندارد و امیدواریم بتوانیم با ساخت موزه در شهرهای استان ،مردم کشور را با تمدن غنی استان خوزستان آشنا کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان با اشاره به راه اندازی موزه مسجد سلیمان بعد از هشت سال گفت: تا یک ماه آینده موزه این شهرستان نیز راه اندازی می شود .

حیدری بیان داشت: در استان خوزستان برخی پروژه ها وجود دارند که روند فعالیت های عمرانی این پروژه ها به قدری طولانی می شود که مردم آن پروژه را فراموش می کنند در صورتی که وقتی پروژه ای مشکل معارض نداشته و اعتبارات آن نیز فراهم است نباید با تاخیر روبرو باشد.

وی افزود: همچنین پیگیری های بسیاری برای ثبت جهانی چاه نفت شماره یک مسجد سلیمان به عنوان اولین میراث صنعتی خاورمیانه انجام شده که امیدواریم این اقدامات به نتیجه برسد. ک /3 7161/641 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد