سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان

 

در هفته ششم لیگ برتر صورت می‌گیرد
دیدار سرخابی‌ها؛ این‌ بار از جنس جنوب / دربی خوزستان پس از 4 سال 
 

در هفته ششم لیگ برتر سرخابی‌های خوزستان پس از چهار سال با یکدیگر دیدار می‌کنند.

خبرگزاری فارس: دیدار سرخابی‌ها؛ این‌ بار از جنس جنوب / دربی خوزستان پس از 4 سال 

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر جام خلیج فارس از عصر جمعه با برگزاری هفت دیدار آغاز می‌شود.

در رقابت‌های این هفته که در شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود مدعیان برای تثبیت جایگاه و  تیم‌های میانه و پایین جدول نیز برای بهبود وضعیت خود در جدول رقابت‌ها به مصاف یکدیگر می‌روند.

در این بین جدال نفت تهران با پرسپولیس که رویارویی گل محمدی با شاگردان سابقش است، تقابل فجرسپاسی و تراکتور سازی در شیراز، رویارویی شاگردان محمد مایلی‌کهن در تیم صبای قم با سپاهان اصفهان از بازی‌های حساس روز جمعه خواهد بود.

* سرخابی‌های اهواز به هم رسیدند

حساس‌ترین دیدار هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر را دو تیم خوزستانی در دربی این شهر برگزار می‌کنند.تیم‌های فولاد خوزستان و استقلال صنعتی در هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر دربی سرخابی‌های جنوب را رقم خواهند زد.این دیدار  از ساعت 20:15 دقیقه و به قضاوت سید مهدی سید علی در ورزشگاه تختی اهواز آغاز خواهد شد.

در این دیدار دو تیم با شرایطی متفاوت در برابر هم‌ صف‌آرایی خواهند کرد چرا که در یک سو فولادی قرار دارد که به دنبال تداوم موفقیت‌ها و پیروزهای متوالی خود است و در سوی دیگر استقلال صنعتی است که به دنبال جبران نتایج نامناسب هفته‌های اخیر است.

* فولاد به دنبال تثبیت صدرنشینی و پنجمین  برد متوالی

نیم نگاه به عملکرد تیم فولاد خوزستان نشان می‌دهد سرخ‌پوشان اهوازی پس از شکست هفته نخست در برابر سپاهان در اصفهان از هفته دوم روند پیروزی‌های متوالی خود را آغاز کرده‌اند و در چهار هفته اخیر همه حریفان خود را شکست دادند.

تداوم نتیجه‌گیری شاگردان حسین فرکی در رقابت های این فصل فولادی‌ها را در پایان هفته پنجم به تنهایی در صدر جدول رده‌بندی مسابقات قرار داد.این تیم که در فصل جاری هم به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی مطرح است و هم در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد با اتکا به بازیکنان جوان و باتجربه و درایت کادر فنی کم‌حاشیه خود درصدد کسب یک جام در این فصل است.

سرخ‌پوشان خوزستان در خط حمله نیز با اتکا به قدرت گلزنی لوسیانو پریرای برزیلی که در هفته‌های اخیر گل‌های حساسی را برای تیمش به ثمر رسانده است می‌تواند برای هر دروازه‌ای خطرساز باشد.شاگردان حسین فرکی در حالی در این دیدار در برابر استقلال صنعتی قرار می‌گیرند که برای ابقاء در صدر جدول و ادامه روند پیروزهای متوالی خود به سه امتیاز این دیدار نیازی مبرم دارند.

این تیم که هم‌اکنون از پنج بازی خود صاحب 4 پیروزی و یک شکست است با 12 امتیاز در رده نخست جدول قرار دارد.

* استقلال صنعتی در پی جبران ناکامی

در سوی دیگر این دیدار استقلال صنعتی قرار دارد که شرایط متفاوتی را در این مسابقه خواهد داشت.این تیم که در فصل جاری نخستین حضور خود را در لیگ برتر سپری می‌کند با سرمربی‌گری عبدالله ویسی پا به این رقابت‌ها گذارد.آبی‌های خوزستان در فصل نقل و انتقالات نیز بیشتر به دنبال جذب بازیکنان خوزستانی شاغل در تیم‌های دیگر بودند و تیمی کاملاً بومی را وارد آوردگاه لیگ برتر کردند.

شاگردان ویسی با برد دو بر صفر در برابر ذوب‌آهن در هفته نخست و تساوی خارج از خانه در برابر مس در هفته دوم لیگ سیزدهم را امیدوارانه آغاز کردند اما تساوی خانگی در برابر سایپا و دو شکست متوالی در برابر ملوان و نفت تهران معادلات این تیم را برهم زد.این در حالی است که شکست چهار برد و این تیم در برابر نفت تهران در اهواز در هفته پنجم با اعتراض هواداران به عملکرد ویسی و شاگردانش همراه بود تا شرایط دیدار هفته ششم برای استقلال صنعتی حساس‌تر شود.شاگردان عبدالله ویسی در این دیدار می‌توانند با اتکا به خط هافبک خود که با حضور ایمان مبعلی و عادل کلاه‌کج وزن یافته و وجود میلاد می‌داودی در نوک پیشانی خط حمله به امتیازات این دیدار حساس امیدوار باشند.هر چند این تیم نشان داده است که در خط دفاعی و دروازه با ضعف‌هایی مواجه است که به ویژه در دیدار با نفت تهران بیش از پیش مشهود بود.

* دربی سرخابی‌های خوزستان پس از 4 سال

اما نکته جلب دیگر در خصوص رویارویی فولاد و استقلال صنعتی خوزستان برگزاری دربی سرخ‌آبی‌های خوزستان پس از چهار سال است.

فصل نهم لیگ برتر که دو تیم استقلال اهواز و فولاد حضور داشتند با سقوط استقلال اهواز به لیگ دسته اول آخرین دربی سرخابی‌های خوزستان در این فصل رقم خورد.حالا پس از چهار سال و با صعود استقلال صنعتی  به لیگ برتر فصل جاری بار دیگر شاهد برگزاری دربی حساس خوزستان بین دو تیم قرمز و آبی‌پوش خواهیم بود.

  

 

 

 

با اعلام کمیته داوران
سیدمهدی سیدعلی داور دربی خوزستان شد

با اعلام کمیته داوران سیدمهدی سیدعلی، داور دربی خوزستان شد.

خبرگزاری فارس: سیدمهدی سیدعلی داور دربی خوزستان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، کمیته داوران اسامی داوران هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر جام خلیج فارس را اعلام کرد.بر این اساس دیدار حساس تیم‌های فولاد خوزستان و استقلال خوزستان را سیدمهدی سیدعلی قضاوت خواهد کرد.سیدعلی در این دیدار را مهدی عالیقدر، سخاوت سلیمان‌نژاد و محمد کمانی کمک می‌کنند.همچنین حیدر شکور ناظر این دیدار خواهد بود.مسابقه تیم‌های فولاد خوزستان و استقلال صنعتی خوزستان از ساعت 20 و 15 دقیقه در ورزشگاه تختی اهواز آغاز می‌شود. 

 

 

 

در دیداری دوستانه
نفت آبادان در برابر استقلال اهواز به پیروزی دست یافت

تیم صنعت نفت آبادان در یک دیدار دوستانه در برابر استقلال اهواز به برتری دست یافت.

خبرگزاری فارس: نفت آبادان در برابر استقلال اهواز به پیروزی دست یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، تیم فوتبال نفت آبادان که برای آمادگی حضور در رقابت‌های لیگ دسته اول اردوی آمادگی خود را در تهران برگزار کرده است در دیدار تدارکاتی در برابر استقلال اهواز به برتری دست یافت.

در این دیدار تیم صنعت نفت آبادان موفق شد با حساب سه بر دو استقلال اهواز دیگر تیم دسته اولی را شکست دهد.طلایی‌پوشان آبادانی قرار است در ادامه اردوی آماده‌سازی خود در تهران دیداری تدارکاتی را نیز با تیم لیگ برتری نفت تهران برگزار کند.این تیم که در گروه نخست لیگ دسته اول قرار دارد در هفته نخست این رقابت‌ها به مصاف گل گهر سیرجان خواهد رفت. 

 

 

سرپرست فولاد خوزستان:
تمام بازیکنان به جز «والی»را در اختیار داریم / هیچ تیمی را دست کم نمی‌گیریم

سرپرست فولاد خوزستان گفت: تمام بازیکنان خود به غیر از ایوب والی را به دلیل مصدومیت در اختیار داریم.

خبرگزاری فارس: تمام بازیکنان به جز «والی»را در اختیار داریم / هیچ تیمی را دست کم نمی‌گیریم 

حسین ابن قاسم امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: اگر چه حریف اولین حضور خود در این فصل را تجربه می‌کند اما بازیکنان این تیم سالیان سال تجربه بازی در لیگ بر‌تر را دارند.

وی بیان کرد: در این بازی تمام بازیکنان خود به غیر از ایوب والی را به دلیل مصدومیت در اختیار داریم و با تمام قوا به دیدار حریف خواهیم رفت.

سرپرست فولاد خوزستان گفت: درست است که حریف دو بازی قبلی خود را با شکست پشت سر نهاده اما دلیل بر آن نمی‌شود که تصور کنیم بازی آسانی پیش رو خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در هر صورت حریف نیز همچون ما در خانه بازی کرده و از امتیاز میزبانی برخوردار است. امیدوارم روز جمعه شاهد یک بازی تماشاگرپسند خوزستانی باشیم.

ابن قاسم افزود: هدف ما قهرمانی در مسابقات لیگ بوده لذا تمام بازی‌ها را به یک شکل نگاه کرده و هیچ تیمی را دست کم نمی‌گیریم.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه در این فصل باید در سه جناح رقابت کنیم علاوه بر بازیکنان داخلی، دو بازیکن برزیلی خوب را جذب کردیم که امیدوارم به تیم کمک کنند.

سرپرست فولاد خوزستان در خصوص حضور استقلال خوزستان در رقابت‌های لیگ بر‌تر گفت: در اهواز به مراتب بازیکنان بسیاری وجود دارد که شایسته بازی در لیگ بر‌تر هستند و تیم استقلال خوزستان در کنار فولاد باعث شده است که این جوانان مستعد فرصت حضور پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس در اهواز دیدار بین دو تیم خوزستانی فولاد و استقلال از هفته ششم سیزدهمین دوره رقابت‌های لیگ بر‌تر روز جمعه یکم شهریورماه در ورزشگاه تختی اهواز برگزار می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد