سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار انتظامی خوزستان

 

دو محموله سوخت قاچاق حین خروج از کشور در آبهای خوزستان توقیف شد 

اهواز- فرمانده مرزبانی خوزستان از توقیف دو محموله سوخت قاچاق (گازوییل) حین خروج از کشور در آبهای ساحلی خوزستانی خبر داد.

سرهنگ ˈعبدالله نظرپورˈ روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ارزش این دو محموله سوخت قاچاق را که 51هزار و 360لیتر است 980میلیون ریال عنوان کرد و گفت: قاچاقچیان قصد داشتند سوخت قاچاق را به صورت غیرقانونی به بازار فراورده های نفتی خلیج فارس انتقال دهند که با هوشیاری ماموران مرزبانی از خروج آن جلوگیری به عمل آمد.

وی علت پدیده قاچاق سوخت در آبهای جنوبی استان را اختلاف قیمت داخلی سوخت با بهای خارجی آن و سودجویی دلالان عنوان کرد و گفت: مرزبانان با پدیده مخرب قاچاق در همه اشکال آن قاطعانه خواهند کرد.

در سال جاری دهها محموله سوخت قاچاق با بیش از 1/1میلیون لیتر قبل از خروج از مرزهای آبی استان توسط ماموران مرزبانی استان توقیف شده است.

سوخت مکشوفه تحویل شرکت پخش فراورده های نفتی اهواز و آبادان می شود تا به مصارف داخلی برسد.

در دو سال اخیر با افزایش نرخ ارز گرایش به سوخت قاچاق توسط برخی شناورهای تجاری و صیادی افزایش یافته است.ک/3 646

 

معاون نیروی انتظامی خوزستان: طرح فیلم‌برداری از پوشش زنان هنوز ابلاغ نشده است
اجتماعی  10:26:16 1392/05/30
925-18514-5 کد خبر
RSS :: پرینت

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان درباره طرح فیلم‌برداری ماهانه از حجاب زنان در شهرهای بزرگ و بررسی آن، که به تازگی از سوی پلیس امنیت اخلاقی مطرح شده است؛ گفت: هنوز چنین طرحی به ما ابلاغ نشده است ولی بررسی ماهانه مشکلات اجتماعی استان خوزستان از جمله بدحجابی در اتاق‌های فکر، انجام می‌گیرد.

 

سرهنگ سیدرحمان موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: امروز نیروی انتظامی به عنوان یک سازمان اجتماعی، علاوه بر این‌که با ناامنی‌های اجتماعی مانند باندهای موادمخدر، سرقت و ... مبارزه می‌کند، با برگزاری همایش‌های تخصصی و اتاق‌های فکر در نشست با اساتید دانشگاهی و حوزوی، تلاش دارد به جای این‌که به مسایل نگاه امنیتی داشته باشد، مشکلات را از نظر جامعه‌شناسی بررسی کند.

 

وی ادامه داد: یکی از مسایل مهم اجتماعی، بحث بدحجابی بانوان است؛ باید دید چه می‌شود که دختری با اعتقادات مذهبی، به پوششی روی می‌آورد که با آن بیگانه بوده و نسبت به نمادهای آن شناختی ندارد.

 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان در میان عوامل تاثیرگذار در ترویج بدحجابی، استفاده از تجهیزات ماهواره‌ای را موثرترین عامل دانست و تصریح کرد: تهاجم فرهنگی از طریق کانال‌های ماهواره‌ای، موثرترین عامل در ترویج فجیع بدحجابی است که مستقیما جامعه جوان را نشانه گرفته است.

 

وی درباره راهکارهای مقابله با عوامل بدحجابی توضیح داد: بهترین راهکار مقابله با چنین آموزش‌های سوئی، ارتقا سطح دانش عمومی در جهت خودکنترلی خانواده‌ها و فرزندان است که نیروی انتظامی در این جهت، برنامه‌هایی را از طریق مراکز فرهنگی، رسانه‌ها و صدا و سیما در دست انجام دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد