سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از مسجدسلیمان

 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان خبر داد
افتتاح بزرگترین پروژه نفتی پس از انقلاب در زادگاه نفت 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان از اجرای عملیات پیش راه‌اندازی و ورود موقتی واحد بهره‌برداری هفت شهیدان به مدار تولید که بزرگ‌ترین پروژه نفتی پس از انقلاب در زادگاه نفت است، خبر داد.

خبرگزاری فارس: افتتاح بزرگترین پروژه نفتی پس از انقلاب در زادگاه نفت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، ابراهیم پیرامون اظهارکرد: با تلاش متخصصان و کارشناسان صنعت نفت هم اکنون عملیات اجرایی این مجتمع بزرگ نفتی به مرحله  اتمام رسیده و با ارسال نفت از میادین تابعه این شرکت، در مرحله پیش راه‌اندازی و مراحل آزمایش فنی خود قرار دارد.

وی افزود: این مجتمع پیشرفته صنعتی با طراحی، نظارت و اجرای کارشناسان و متخصصان زبده و توانمند شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اعتبار ٩٦٠ میلیارد ریال و زمینی به مساحت ٤٨ هکتار به روش EPC احداث شده است.

پیرامون افزود: این مجتمع با هدف ساماندهی تاسیسات بهره ‌برداری قدیمی میدان نفتی مسجدسلیمان اجرا و با ظرفیت فرآورش روزانه 55 هزار بشکه نفت در زمره عمده‌ترین پروژه‌های صنعتی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب قرار دارد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با بیان اینکه واحد بهره‌برداری و نمکزدایی هفت شهیدان مسجدسلیمان در نوع خود در کشور بی‌نظیر است ادامه داد: در این کارخانه نفت استحصال شده از میدان مسجدسلیمان و میدان‌های لالی، پرسیاه، زیلایی و کارون فرآورش و نمکزدایی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: به محض پایان عملیات پیش‌راه اندازی و گذراندن آزمون‌های مختلف فنی و ایمنی و پس از انجام هماهنگی‌های لازم این واحد بزرگ صنعتی در مراسمی رسماً وارد مدار تولید خواهد شد.

پیرامون در خصوص سایر اقدامات صورت گرفته در این پروژه خاطر نشان کرد: احداث خط لوله انتقال نفت از واحد بهره‌برداری و نمکزدایی هفت شهیدان به واحد بهره‌برداری اهواز به طول ١١٥ کیلومتر، احداث خطوط لوله از چاه‌ها و واحدهای اقماری به واحد بهره‌برداری و  نمکزدایی هفت شهیدان به طول حدود ١٢٥ کیلومتر و انجام عملیات خاکبرداری به میزان ٤ میلیون و ٥٠٠ متر مکعب برای محوطه‌سازی واحدها  و احداث مسیرهای دسترسی، جاده‌ها و خطوط لوله زیر زمینی بخشی از اقدامات صورت گرفته برای اجرای این پروژه است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان همچنین احداث خطوط لوله آبرسانی از ایستگاه آبگیری و پمپاژ و تزریق پساب به چاه‌های تزریقی این واحد به طول نزدیک به ٥٠ کیلومتر، کابل اندازی در سطح مقطع و متراژ مختلف به طول ١٥٠ کیلومتر، جوشکاری ٢١٠ هزار اینچ قطر لوله و احداث ١٠ کیلومتر جاده اسفالت را از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه تحقق این پروژه برشمرد.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان یکی از پنج شرکت بهره‌بردار نفت و گاز تابعه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است که براساس برنامه ابلاغی و صیانتی بطور متوسط روزانه 145 هزار بشکه نفت را از میادین واقع در حوزه عملیاتی خود تولید می‌کند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد