سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار بهداشت در خوزستان

 

کنترل بیماری سل در خوزستان
اجتماعی  10:27:49 1392/04/31

924-18914-5 کد خبر

 

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در چند سال اخیر با اجرای پروژه بزرگ سل، تحقیقات وسیع و پردامنه‌ای در زمینه‌های اپیدمیولوژی، علایم بالینی، میکروبیولوژی، تشخیص و درمان و بروز این بیماری در افراد خاص نظیر دیابتی‌ها و سیگاری‌ها در خوزستان انجام شده است.

 

دکتر محمد علوی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ اظهارکرد: مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز قدم‌های مؤثری در روشن کردن زوایای تاریک بیماری سل در استان برداشته و مقالات متعددی را در نشریات بین‌المللی علمی به چاپ رسانده است.

 

وی افزود: بیماری سل یکی از سه بیماری مهم عفونی در دنیا محسوب می‌شود که سازمان بهداشت جهانی بر کنترل این بیماری‌ها تاکید بسیاری دارد. سل درحال حاضر کشنده‌ترین بیماری عفونی در دنیا است و هر سال حدود 8 تا 10 میلیون نفر در دنیا به این بیماری مبتلا و حدود 3 میلیون نفر بر اثر این بیماری فوت می‌کنند.

 

علوی ادامه ‌داد: مرکز بهداشت خوزستان با تشکیلات گسترده و با بهره‌گیری از مراکز بهداشتی و درمانی و خانه‌های بهداشت در سراسر استان نسبت به کنترل این بیماری مهم اهتمام ورزیده و در چند سال اخیر موفقیت‌های بسیاری در کنترل بیماری و بهبود شاخص‌های مهم آن داشته است.

 

رییس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه که در حقیقت بازوی پژوهشی و تولید علم دانشگاه در حوزه سلامت و در بخش بیماری‌های عفونی است، در این زمینه فعالیت‌های زیادی در جهت روشن کردن مشکلات و چالش‌های این بیماری داشته است.

 

علوی گفت: تعدادی از این مقالات در قالب یک بسته آموزشی آماده و در فایلی تحت عنوان پروژه سل در سایت معاونت بهداشت و مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری قرار داده می‌شود. همچنین دانش‌پژوهان، دانشجویان و کلیه دست اندرکاران حوزه سلامت به خصوص کارکنان واحد مبارزه با بیماری‌های استان، می‌توانند به وب‌سایت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز به نشانی vchhealth.ajums.ac.ir مراجعه و این فایل را دانلود کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد