سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار برگزیده

 

ناخرسندی رئیس‌جمهور منتخب از برخورد طلبکارانه خاتمی،حکم تخلیه اشرف و تصمیم برای تبدیل آن به یک مرکز بزرگ تجاری،ادعای داماد بن لادن درباره تبانی آمریکا با ایران،حضور امیر قطر در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب،ابطال بخشنامه استحکام خانواده پس از یک سال،تکذیب دعوت از جک استراو،آن روی لبخند استراو در سخنان رئیس سازمان جاسوسی انگلیس،واعظی جایگزین مشایی می‌شود،جلسه عفت مرعشی با همسر خاتمی و احمدی‌نژاد،مراجع عراق احمدی‌نژاد را به حضور نپذیرفتند،اعزام لشکری از اجنه برای کشتن رئیس‌جمهور سوریه!...از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز هستند.
به گزارش بولتن نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛



*کیهان

ناخرسندی رئیس‌جمهور منتخب از برخورد طلبکارانه خاتمی

اظهارات از موضع بالای خاتمی مبنی بر معرفی وزیر ارشاد دولت خود به عنوان وزیر ارشاد دولت جدید با ناراحتی حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی روبه‌رو شده است.

خاتمی اخیرا در جمع گروهی از سینماگران و در جواب اصغر فرهادی، احمد مسجدجامعی را به عنوان وزیر ارشاد معرفی کرده بود.
به گزارش مشرق، اطرافیان حسن روحانی از موضع‌گیری سیدمحمد خاتمی درباره وزیر ارشاد دولت یازدهم در دیدار با اصغر فرهادی به شدت ناراحت هستند و می‌گویند چرا باید خاتمی اعلام کند که احمد مسجدجامعی وزیر ارشاد خواهد بود. نزدیکان روحانی می‌گویند این‌گونه برخوردها اخلال در روند بررسی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها به وجود آورده و علایم سهم‌خواهی افراد و گروه‌ها را آشکار می‌کند.

ظاهرا پس از اظهارات خاتمی بخت وزارت مسجدجامعی کاهش یافته چرا که این تلقی را به وجود آورده که معرفی و تحمیل مسجدجامعی توسط خاتمی صورت گرفته است. گفته می‌شود رئیس‌جمهور منتخب نیز از این جنس اظهارنظرها ابراز ناراحتی کرده است.

این گزارش همچنین حاکی است تلاش برخی چهره‌های نزدیک به فتنه برای حضور خاتمی در مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس‌جمهور منتخب نقش بر آب شده است. این افراد می‌خواستند خاتمی را بدون عذرخواهی از فتنه 88 و اعتراف به دروغ بزرگ تقلب به صحنه سیاسی کشور بازگردانند این در حالی است که خاتمی هنوز مرزبندی خود را با فتنه اعلام نکرده است.

در راستای برخوردهای طلبکارانه فعالان جریان فتنه و افراطی‌گری با رئیس‌جمهور منتخب، سعید حجاریان نیز به مجله آسمان گفته که «روحانی باید بداند آرای او متعلق به خاتمی و هاشمی بوده است. روحانی باید بداند این رای‌ها از کجا آمده»!

ما ضعیف نیستیم؛جمهوری اسلامی خیلی قدرتمند است

یک رسانه وابسته به ضد انقلاب در توجیه شکست سی و چهار ساله گروه‌های اپوزیسیون در هم‌آوردی با جمهوری اسلامی تصریح کرد اپوزیسیون ضعیف نیست بلکه این جمهوری اسلامی و روحانیت است که بسیار قدرتمند است.

گویانیوز دراین‌باره با طرح این سوال که جمهوری اسلامی چگونه مقتدرانه توانسته سی‌وپنج سال دوام داشته باشد، می‌نویسد: در عالم اینترنت که همه می‌توانند بدون این که به آن چه می‌نویسند فکر کنند، معمولا اولین پاسخی که به این سوال داده می‌شود، ضعف اپوزیسیون است.

تعجب از این است که اپوزیسیون با وجود داشتن سرانی چون رضا پهلوی، یا فعالانی چون اکبر گنجی، شیرین عبادی، مهرانگیز کار، حسن شریعتمداری، محسن سازگارا، نوری‌زاده و امثال ایشان که جملگی افکار و اندیشه‌های متجددانه دارند چطور اپوزیسیون ضعیفی خوانده می‌شود؟ هر کدام از این آقایان یا کسانی چون دکتر سروش، دکتر مجتهد شبستری، عبدالعلی بازرگان و حجت‌الاسلام دکتر کدیور و حامیان آنها چگونه است که نمی‌توانند در تغییر حکومت نقشی موثر ایفا کنند؟

نویسنده تأکید می‌کند: نکته‌ای که در این زمینه معمولا نادیده می‌ماند اراده روحانیت و حاکمیت است. موضوع این است که اپوزیسیون ضعیف نیست بلکه این روحانیت حاکم است که قوی است آن‌قدر که می‌تواند حتی بر توازن قوای اپوزیسیون تاثیر بگذارد. اما این قوت از کجا ناشی می‌شود و منشأ آن کدام است؟

گویانیوز تأکید کرد: یکی از برتری‌های روحانیت حاکم، مسلح بودن او به سلاح منطق است. این منطق بازمانده از عصر ارسطو است. بخش بزرگی از روحانیت با همان منطق صغراکبرای ارسطویی، می‌تواند «برای هر چیز» پاسخی بیابد این هنری است که روحانیت در اثر ممارست برای پاسخگویی به شبهات دین کسب کرده است.اعتماد به نفس و ایستادن در برابر دشمنان دین خدا از جمله دیگر ویژگی‌هایی است که به نظر نویسنده گویانیوز موجب قدرتمندی جمهوری اسلامی شده است.

آن روی لبخند استراو در سخنان رئیس سازمان جاسوسی انگلیس

«آمریکا و اسرائیل باید تصمیم بگیرند که چه زمانی حمله نظامی به ایران را اجرایی کنند.»
قطعاً شنیدن این جمله از زبان بلندپایه‌ترین مقام امنیتی دولت انگلیس برای کسانی که این روزها در تب و تاب فرش قرمز پهن کردن برای مقامات بریتانیا می‌سوزند، خوشایند نباشد اما این عین عبارتی است که جان ساورز، رئیس دستگاه جاسوسی انگلیس موسوم به MI6 آن هم در دومین سخنرانی علنی رئیس این دستگاه امنیتی در صد سال گذشته، علیه کشورمان بیان کرده است.

به گزارش رجا، جان ساورز در ادامه سخنانش، در جمع تعدادی از فعالان سرشناس اجتماعی در انگلیس، مدعی شده است که ایران با وجود همه خرابکاری‌هایی که در مسیر تکمیل فناوری هسته‌ای صورت گرفته، تا دو سال آینده به بمب اتمی دست پیدا می‌کند و به یک منطقه هسته‌ای در خاورمیانه تبدیل خواهد شد.

ساورز می‌افزاید: «ایران به تمام تکنولوژی لازم برای تهیه و تولید سلاح اتمی دست پیدا کرده و همگان می‌دانند که در صورت وقوع این مسأله، چه خطر بزرگی، ایالات متحده و اسرائیل را تهدید خواهد کرد. به همین دلیل، واضح است که آمریکا و اسرائیل باید تصمیم بگیرند که چه زمانی حمله نظامی به ایران را در این دو سال اجرایی کنند. در واقع جهان باید بین پذیرش یک ایران اتمی و حمله نظامی به ایران، یکی را انتخاب کند.»

پاییز 89 زمانی که جان ساورز در مقام رئیس دستگاه جاسوسی انگلیس (MI6) مقابل دوربین رفت، برای افکار عمومی این سؤال پیش آمد که کدام موضوع مهمی رئیس MI6 را برای اولین بار در صد سال اخیر در انگلیس مقابل دوربین کشانده است.

برنامه هسته‌ای ایران مهمترین موضوعی بود که صحبت‌های او را تشکیل می‌داد؛ جان ساورز اعلام کرد سازمان تحت ریاستش در حال «انجام عملیات» با هدف «توقف برنامه هسته‌ای ایران» است؛ اما صحبت‌های او شاه‌کلیدی داشت که از اتفاقات آتی رمزگشایی می‌کرد؛ شاه کلیدی که به نظر می‌رسید فرمان آغاز یک عملیات جدید و غیر انسانی علیه مردم ایران باشد: «دیپلماسی برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران کافی نیست و باید به فعالیت‌های جاسوسی و اطلاعاتی برای مقابله با ایران ادامه داد.»

8 آذر ماه 89 و تنها چند روز پس از این اظهارات، مجید شهریاری و فریدون عباسی از برجسته‌ترین و کلیدی‌ترین دانشمندان هسته‌ای ایران در 2 عملیات جداگانه ترور شدند تا به زودی ترجمه عملی سخنان ساورز و مراد او از فعالیت‌های جاسوسی و اطلاعاتی علیه برنامه هسته‌ای ایران نمایان شود.

با این حال جان ساورز در دومین سخنرانی علنی خود، باز هم ترجیح داده است تا موضوع این سخنان را «اقدام سخت» علیه ایران قرار دهد تا برخلاف ادعای گسترده رسانه‌های وطنی مبنی بر تمایل انگلیس به تجدید مناسبات با ایران آن هم با استناد به سخنان جک استراو که اینک تنها یک نماینده مجلس انگلیس است، رویکرد واقعی این دولت خبیث در قبال ایران را روشن و مشخص کند.

اظهارات خصمانه رئیس سرویس جاسوسی انگلیس به این دلیل در خور توجه است که در روزهای گذشته، رسانه‌های طیف اصلاحات و بی‌بی‌سی فارسی، با انتشار برخی اظهارات جک استراو، وزیر امور خارجه سابق انگلیس که این روزها تنها یک نماینده در پارلمان این کشور است از تمایل انگلیس نسبت به تجدید مناسبات با ایران سخن گفته‌اند. استراو گفته بود مایل است به تهران سفر کند.

این مسئله تا جایی بالا گرفت که یک مشاور رئیس جمهور منتخب (بانک) در گفت‌وگویی، از حضور مهمانانی ویژه در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب ملت خبر داد و یکی از آن‌ها را «جک استراو» وزیر خارجه سابق انگلیس معرفی کرد که در روزهای گذشته از آمادگی برای سفر به تهران و دیدار با روحانی سخن گفته بود.

با این حال یک منبع آگاه مستقر در دفتر رئیس جمهور منتخب در گفت‌وگو با تسنیم، خبر دعوت از «جک ‌استراو» برای حضور در مراسم تحلیف روحانی را تکذیب کرد و گفت: چنین دعوتی از سوی دفتر رئیس جمهور منتخب صورت نگرفته است.

عبدی: کیهان با موفقیت اصلاح‌طلبان را به بازی گرفته است!

عضو مستعفی حزب مشارکت می‌گوید کیهان در بازی گرفتن مخالفان اصلاح‌طلبش موفق عمل کرده است.عبدی در نشریه آسمان نوشت: روزنامه کیهان در بازی گرفتن از برخی از مخالفانش موفق بوده است. این بیشتر به دلیل ضعف این گروه از مخالفانش است که از بس با کیهان دشمنی دارند، کمابیش شبیه آن شده‌اند.

هرچه بیشتر آن روزنامه را متهم به خلاف‌نویسی و وارونه‌نمایی می‌کنند، خودشان بیشتر تحت تاثیر نوشته‌های آن قرار می‌گیرند. متاسفانه این نیروها بیش از هر کسی آب به آسیاب چیزی می‌ریزند که از آن نفرت دارند و حتی با وجود تجربه صد باره باز هم به اخبار و تحلیل‌های آن اهمیت می‌دهند و تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند و تا وقتی چنین هدفی را محقق می‌کنند روزنامه کیهان نیز در برنامه خود موفق است.

افرادی که بیشترین دشمنی را با کیهان دارند بیشترین اثرپذیری را هم از آن دارند. این مخالفان کیهان، بیشترین استنادشان به مطالب دیگران از کیهان نقل می‌شود! خوب اگر کسی بخواهد مخالفانش را این گونه به بازی بگیرد، چه راهی بهتر از کاری که کیهان انجام می‌دهد برای او وجود دارد؟

وی البته ادعا کرده که «کیهان می‌خواهد وجه ملی انتخابات را به وجه جناحی (اصلاح‌طلب) تبدیل کند» و این در حالی است که دست بر قضا این دوستان و همفکران آقای عبدی هستند که چنین تقلای بی‌حاصلی را برای اصلاح‌طلب جا زدن رئیس‌جمهور منتخب و مصادره آرای ملی وی در پیش گرفته‌اند و در مقابل کیهان با تایید حرف آقای عبدی، معتقد است که رای به آقای روحانی مطلقا رای جناحی و مثلا اصلاح‌طلبانه نبوده است.

کیهان در این باره مکررا استدلال کرده که طبق نظرسنجی‌ها و بر اساس رای اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر تهران و همچنین بر اساس مقایسه مشارکت 65درصدی انتخابات مجلس نهم و 72درصدی ریاست‌جمهوری یازدهم، رای اصلاح‌طلبان حداکثر بین 7 تا 10درصد بوده است، درعین حال به تصریح کسانی چون آقایان محمدعلی نجفی، حسن رسولی و خیلی‌های دیگر، نام آقای روحانی در میان 4 نامزد اصلاح‌طلبان برای اجماع (عارف، جهانگیری، مهرعلیزاده و محمد شریعتمداری) نبوده است.

کیهان در عین حال با این فراز از سخنان آقای عبدی کاملا موافق است که «دولت روحانی تا وقتی به این برداشت ملتزم باشد که انتخابات 24 خرداد یک پیام ملی و نه جناحی دارد و باید خود را متعهد به اجرا و تامین آن پیام و درخواست بداند، هیچ خطر مهمی آن را تهدید نخواهد کرد. ولی اگر قرار باشد که هدف و برنامه اصلی این دولت به رقابت‌های جناحی تنزل یابد، زودتر از آنچه که فکر می‌کنیم پایان آن آغاز خواهد شد.»
یادآور می‌شود عباس عبدی پیش از این هم در مصاحبه‌ای تصریح کرده بود سهم اصلاح‌طلبان از مشارکت مردم در انتخابات 10درصد بوده است.

عبدی این را هم درباره کیهان نوشته که «بیایید فرض کنیم که همه اتهامات مخالفان کیهان علیه آن روزنامه درست باشد. یعنی به دیگران اتهامات دروغ زده و وارونه‌نمایی می‌کند و هیچ حقیقت مفیدی در آن نباشد. اگر کسی به این گزاره‌ها علیه کیهان اعتقاد دارد، به ناچار باید عطای کیهان را به لقایش ببخشد و از خواندن آن پرهیز کند. پس چه اصراری به خواندن و توجه کردن به آن وجود دارد؟ حالا اگر هم می‌خوانید، چه اصراری دارید که تحت تاثیر مطالب آن قرار بگیرید؟».

مخملی‌ها معاون اولی را نشانه رفتند

روزنامه زنجیره‌ای بهار از قول یکی از عناصر فعال در حوزه جنگ نرم و مرتبط با حلقه سیرا در آمریکا از رئیس‌جمهور منتخب خواست محمدرضا عارف را معاون اول خود کند.

ناصر- ه که از حدود دو دهه پیش با برخی حلقه‌های سیاسی ضدانقلاب در آمریکا نظیر حلقه سیرا مرتبط بوده، می‌گوید گماشتن عارف به معاون اولی دولت جدید، باعث طولانی شدن ماه‌عسل رئیس‌جمهور منتخب خواهد شد و رهبری ائتلاف انتخاباتی را بدین ترتیب به عهده بگیرد.

تلاش برای وامدار کردن روحانی به اصلاح‌طلبان در حالی است که اولا نام روحانی در میان 4 نامزد اصلاح‌طلبان قرار نداشت و ثانیا حتی همین طیف، عارف را نیز به خاطر ارتکاب جرم اعلام نامزدی، اصلاح‌طلب بدلی و تحریک شده نیروهای امنیتی معرفی می‌کردند. در نظرسنجی‌ها نیز رای اصلاح‌طلبان 7 تا 10 درصد بوده است.

*وطن امروز

درخواست جمعی از اعضای کنگره آمریکا درباره امیر حکمتی

جمعی از نمایندگان کنگره آمریکا از وزیر خارجه این کشور خواستند به وضع حکمتی که به جرم جاسوسی در ایران در زندان بسر می‌برد، رسیدگی کند. به گزارش ایسنا، شبکه خبری بی‌بی‌سی فارسی گزارش داد: گروهی از نمایندگان کنگره در نامه‌ای به جان کری، وزیر خارجه آمریکا در اولویت قرار گرفتن رسیدگی به وضع امیرمیرزا حکمتی را خواستار شدند. 112عضو دموکرات و جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا در این نامه خود از کری خواستند همه راه‌های ممکن برای آزادی حکمتی مورد بررسی قرار گیرد. حکمتی به اتهام جاسوسی در ایران دستگیر و در جریان محاکمه به اعدام محکوم شد اما این حکم لغو و گفته شد دیوانعالی به محاکمه دوباره او رای داده است. خواهر حکمتی اخیرا از بهتر شدن وضع او در زندان اوین و ملاقات‌های هفتگی‌اش با 3 نفر از بستگانش که مقیم ایران هستند، خبر داده بود.

حکم تخلیه اشرف و تصمیم برای تبدیل آن به یک مرکز بزرگ تجاری

فرماندار شهر خالص عراق از صدور حکم قضایی از سوی دادگاه‌های بغداد خبر داد که بر اساس آن پادگان اشرف تخلیه و به اداره محلی شهر الخالص واگذار می‌شود. به گزارش ایسنا، عدی الخدران، فرماندار شهر خالص عراق در کنفرانسی خبری اعلام کرد پس از تصمیم سال گذشته سازمان ملل مبنی بر اسکان اعضای پادگان اشرف، اکنون در این پادگان تنها یکصد تن از اعضای گروهک منافقین حضور دارند.

بنابر گزارش اشرف‌نیوز، وی گفت: این افراد به واسطه مخالفت با فروش مایملک موجود در اشرف، فعالیت‌های سیاسی مشکوکی دارند، این در حالی است که آنها پیشنهادات وسوسه‌انگیزی از سوی شرکت‌ها و تجار عراقی و خارجی برای فروش این مایملک دارند. مسؤولان شهر دیاله عراق بارها اعلام کرده‌اند قصد دارند پس از تخلیه این اردوگاه به واسطه رایزنی با مسؤولان محلی، اشرف را به یک مرکز گردشگری و تجاری بزرگ بین منطقه کردستان عراق و بغداد تبدیل کنند.

ادعای داماد بن لادن درباره تبانی آمریکا با ایران

داماد اسامه بن لادن و وکلایش ضمن درخواست از دادگاهی در نیویورک برای رفع اتهامات در زمینه تروریسم علیه وی به این دلیل که در هواپیمایی که وی را به آمریکا منتقل کرده، شکنجه شده است، مدعی تبانی آمریکا با ایران برای دستگیری وی شدند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری فرانسه گزارش داد: وکلای سلیمان ابوغیث، سخنگوی پیشین القاعده در درخواستشان برای مختومه شدن پرونده وی، مدعی شده‌اند مقامات آمریکایی درباره بازداشت ابوغیث که بیش از یک دهه پس از حوادث 11 سپتامبر رخ داد، با ایران تبانی کرده‌اند. وکلای ابوغیث قصد دارند رفتار دولت آمریکا در زمینه «جنگ علیه تروریسم» را به چالش بکشند. دادستان‌ها از اظهار نظر درباره درخواست برای مختومه کردن پرونده خودداری کرده‌اند.

آنها 3 هفته فرصت دارند به این درخواست پاسخ دهند و سپس قاضی 2 هفته فرصت خواهد داشت تاریخی را برای تصمیم‌گیری با برگزاری جلسه استماع درباره مسائل مطرح شده اعلام کند. در این دادخواست با طرح ادعای حضور ابوغیث در ایران آمده است: این سخنگوی پیشین القاعده ممکن بود زودتر محاکمه شود اگر آمریکا می‌توانست در سال‌های بعد از حوادث 11 سپتامبر توافقی برای انتقال مظنونین القاعده از ایران به دست آورد.

این گزارش مدعی است ابوغیث اواخر سال 2002 افغانستان را به قصد ایران ترک کرد و تا زمان سفرش به ترکیه در اوایل 2013 در آنجا بسر برد. وکلای وی می‌گویند: آمریکا همیشه از محل نگهداری ابوغیث مطلع بوده و به دنبال افشای همه اسناد رسمی درباره آنچه تماس‌ها با ایران خوانده شده برای توضیح تاخیر بیش از 11 سال در دستگیری وی هستند. آنها می‌گویند: شانس ابوغیث برای محاکمه منصفانه به دلیل کشته شدن شاهدان احتمالی در حملات پهپادهای آمریکایی و نیز کشته شدن دیگر مقامات القاعده از جمله خود بن لادن با دشواری‌هایی روبه‌رو شده است.

حضور امیر قطر در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب

امیر جدید قطر در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب حضور خواهد داشت. به گزارش فارس، «شیخ تمیم بن‌حمد بن‌خلیفه آل‌ثانی» امیر جدید قطر در مراسم تحلیف حسن روحانی، رئیس‌جمهور منتخب که اواسط مرداد ماه برگزار خواهد شد، شرکت می‌کند. مراسم تحلیف حسن روحانی احتمالا 13 مرداد ماه در مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. مقام‌هایی از کشورهای مختلف درخواست حضور در این مراسم را داده‌اند.

*آرمان

 تکذیب خبر انتخاب رئیس دفتر روحانی

شنیده شد که خبر برخی از سایت‌ها مبنی بر انتخاب محمد شریعتمداری به‌عنوان رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور منتخب تکذیب شد. برخی سایت‌های خبری دیروز خبر از انتخاب محمد شریعتمداری به‌عنوان رئیس‌دفتر رئیس جمهور منتخب‌ دادند که طی تماسی با دفتر دکتر حسن روحانی چنین خبری رد و اعلام شد تاکنون تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.

ترور نافرجام سفیر ایران در لبنان

شنیده شد که یک روزنامه کویتی مدعی شد که سفیر ایران در لبنان ماه گذشته میلادی از یک ترور نافرجام جان به‌در برده است. مشرق نوشت؛ روزنامه السیاسه کویت که به مواضع خصمانه علیه حزب‌ا... لبنان معروف است، در تازه‌ترین خبرسازی خود علیه ایران و جریان مقاومت در منطقه به نقل از یک دیپلمات خلیجی مدعی شد که بنا بر اطلاعات دستگاه‌های اطلاعاتی آلمان، غضنفر رکن‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان در 20 ژوئن گذشته از تلاش برای ترور با یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی مسجد رسول اعظم در منطقه طریق المطار در ضاحیه بیروت جان سالم به‌در برده است.

گمانه‌زنی‌ سعودی درباره تیم هسته‌ای ایران

شنیده شد که یک روزنامه‌ عربستانی به نقل از منابع ایرانی از افرادی نام برد که مدعی شد اسامی اعضای تیم جدید هسته‌ای ایران هستند. روزنامه‌ المدینه به نقل از این منابع که نامی از آنها برده نشده، آورده است: علی‌اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل رهبری ایران ریاست این تیم را بر عهده دارد.

المدینه هم از محمدجواد ظریف، سیروس ناصری، حسین موسویان، محمدرضا البرزی، امیرحسین زمانی‌نیا، محمد صدر، علی جنتی، فریدون وردی‌نژاد، علی‌اکبر صالحی، محمود واعظی، محمد سعیدی، غلامعلی خوشرو و محمدمهدی آخوندزاده به عنوان اعضای تیم جدید هسته‌ای ایران نام برد.

تکذیب درگیری میان زندانی و مامور زندان

شنیده شد که مدیرکل زندان‌های استان تهران با تکذیب درگیری ماموران زندان اوین با برخی از زندانیان، گفت: بازرسی از زندان، موضوع جدید و تازه‌ای نیست و هر ماه صورت می‌گیرد. سهراب سلیمانی درباره انتشار اخباری مبنی بر درگیری ماموران زندان اوین با برخی از زندانیان، ضمن تکذیب این موضوع، اظهار کرد: ساعت 8:30 صبح روز پنجشنبه بازرسی زندان توسط ماموران انجام شد که این بازرسی طبق آیین‌نامه سازمان زندان‌ها هر ماه انجام می‌شود. وی ادامه داد: بازرسی از زندان، موضوع جدید و تازه‌ای نیست و هر ماه صورت می‌گیرد و بازرسی عمومی بوده و از تمامی زندانیان انجام می‌شود؛ بنابراین بازرسی صورت گرفته، معمولی و ماهانه بوده است.

هدیه بدون سند و پلاک

شنیده شد که شهریور پارسال، بهنام احسان‌پور، قهرمان کشتی آزاد جوانان جهان شد. پس از قهرمانی این کشتی‌گیر مازندرانی، فرمانداری و شورای شهر بهشهر برای تقدیر، به او یک دستگاه پراید هدیه دادند. اما ماجرای این ماشین پس از یک سال بسیار جالب و پیچیده شده است.

انتخاب نوشت؛ پراید اهدایی به احسان پور نه سندی داشته و نه پلاکی! پول ماشین هم به حساب شرکت مربوطه واریز نشده و حالا فرمانداری بهشهر از احسان‌پور خواسته که ماشین را به شرکت پس بدهد.احسان‌پور که چند روز قبل در بازی‌های دانشجویان جهان مدال نقره گرفت، درحالی به روسیه اعزام شد که هفته قبلش از او خواسته شده بود ماشین را پس دهد.

الجزیره آمریکا رقیب تازه سی‌ان‌ان

شنیده شد که شبکه الجزیره قصد دارد به‌زودی شبکه تلویزیونی مخصوص شهروندان آمریکایی راه‌اندازی کند. قرار است این شبکه همانند شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان عمل کند اما در رقابت با آن در آمریکا برنامه پخش کند. الرساله گزارش داد؛ قرار است در این شبکه از کارکنان شبکه سی‌ان‌ان استفاده شود. الجزیره قصد دارد به کمک این شبکه از رویکرد ضداسرائیلی خود که در شبکه الجزیره عربی دنبال می‌کند بکاهد و لابی صهیونیست‌ها را در این کشور با خود همراه کند.

پرتاب تخم مرغ به سمت یک رئیس جمهور

شنیده شد که یک رسانه غربی از پرتاب تخم مرغ به سوی رئیس جمهوری لهستان هنگام سخنرانی در شمال غربی این کشور خبر داد. صراط به نقل از خبرگزاری فرانسه، نوشت؛ «برونیسلاو کوموروسکی» امروز یکشنبه هنگام سخنرانی در شمال غربی لهستان که برای گرامیداشت هفتادمین سالگرد کشتار دهها هزار نفر از مردم کشورش در جنگ جهانی دوم به شهر لوتسک رفته بود، با پرتاب تخم مرغ از سوی یکی از معترضین مواجه شد.

 این فرد معترض به رئیس جمهوری لهستان هنگام سخنرانی حمله ور شد اما برونیسلاو کوموروسکی در جریان حمله آسیبی ندید. پلیس اعلام کرد فرد مهاجم بر شانه رئیس جمهوری تخم مرغ شکاند و وی بازداشت شد و تحقیقات درباره هویت و انگیزه فرد مهاجم آغاز شده است.

درخواست برای رسیدگی به وضعیت حکمتی

شنیده شد که جمعی از نمایندگان کنگره آمریکا از وزیر امورخارجه این کشور خواستند به وضعیت «حکمتی» که به جرم جاسوسی در ایران در زندان به‌سر می‌برد رسیدگی کند. ایسنا نوشت؛ گروهی از نمایندگان کنگره در نامه‌ای به جان کری وزیر امورخارجه آمریکا در اولویت قرار گرفتن رسیدگی به وضعیت امیرمیرزا حکمتی را خواستار شدند.

 112 عضو دموکرات و جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا در این نامه خود از کری خواستند همه راه‌های ممکن برای آزادی مورد بررسی قرار گیرد. حکمتی به اتهام جاسوسی در ایران دستگیر و در جریان محاکمه به اعدام محکوم شد اما این حکم لغو و گفته شد که دیوان عالی به محاکمه دوباره او رای داده است.

حضور حامد کرزای در مراسم تحلیف روحانی

شنیده شد که سفیر افغانستان در ایران از سفر رئیس‌جمهور کشورش به ایران به منظور شرکت در مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب خبر داد. به گزارش ایسنا، نصیر احمد نور با اعلام این خبر گفت: آقای حامد کرزای، رئیس‌جمهور افغانستان اولین رئیس‌جمهوری بودند که به طور تلفنی به رئیس جمهور منتخب ایران تبریک گفتند و بعد از‌ آن نیز در پیامی کتبی ضمن آرزوی سعادت و موفقیت برای رئیس‌جمهور جدید ایران ابراز امیداوری کردند که روابط میان افغانستان و ایران هر چه بیشتر گسترش یابد.

سفیر افغانستان در ایران گفت: رئیس‌جمهور افغانستان در راس هیاتی به منظور شرکت و حضور در مراسم تحلیف حسن روحانی به تهران سفر می‌کند.

عیادت نماینده هاشمی از آیت‌ا... گرامی

شنیده شد که حجت‌الاسلام والمسلمین نوری شاهرودی به نمایندگی از آیت‌‌ا... هاشمی رفسنجانی از آیت‌ا... گرامی از مدرسین حوزه علمیه قم عیادت کرد و سلامتی و تندرستی ایشان را از درگاه خداوند متعال مسألت کرد. آفتاب نوشت؛آیت‌ا... گرامی نیز در این دیدار با تشکر از مراتب لطف رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام و ابراز خرسندی از شرایط پیش آمده پس از انتخابات 24 خرداد، برای ایشان آرزوی توفیق و بهروزی کردو حضور در مراسم تحلیف حسن روحانی به تهران سفر می‌کند.

*خراسان

ابطال بخشنامه استحکام خانواده پس از یک سال

در حالی که دولت در اردیبهشت سال 91 با ابلاغ بخشنامه ای به همه دستگاههای اجرایی مستقر در تهران با عنوان "ضرورت استحکام خانواده" اعلام کرد که کارمندان زن متاهل می توانند به تبعیت از همسر خود به استانهای دیگر غیر از کلانشهرها و شهرستانهای استان تهران و البرز منتقل شوند، یک مسئول ارشد دولتی طی روزهای گذشته با ابلاغ بخشنامه ای اعلام کرده دستور سال گذشته به علت مشکلات متعدد، لغو می شود.

دستور دولت برای استخراج یک ماده معدنی استراتژیک

بر اساس ابلاغیه یکی از مدیران ارشد اجرایی به وزارت صنعت، بانک مرکزی و تعدادی دیگر از دستگاههای دولتی مقرر شده سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران از محل تسهیلات خارجی نسبت به خرید خدمات و یا کالای وارداتی یا پرداخت به پیمانکار طرح تولید "نفلین سینیت" در منطقه سراب برای اجرای طرح یاد شده به مبلغ 180 میلیون و 334 هزار یورو اقدام کند. نفلین سینیت به علت ارزش فوق العاده خود، در صنایع مختلفی چون آلومینیوم، شیشه و سرامیک، پلاستیک و کائوچو، تهیه پشم شیشه معدنى و کود شیمیایى کاربرد دارد.


اعلام جرم دادستان زاهدان علیه شرکت ایرانسل

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان علیه مدیرعامل شرکت ایرانسل به اتهام تشویش اذهان عمومی و اهانت به مقدسات اعلام جرم کرد.به گزارش خراسان محمد مرزیه اظهار داشت: در راستای انجام تکلیفی که بر عهده داریم و به عنوان مدعی العموم با مسئله اخیر برخورد می کنیم و رسیدگی به اتهام شرکت ایرانسل در دستور کار این دادستانی قرار گرفته است.

وی افزود: فتوای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تصریح دارد که اهانت به مقدسات اهل سنت حرام شرعی و تخلف قانونی است و لذا اقدام شرکت ایرانسل در صورت اثبات، جرم و خلاف قانون تلقی می گردد.گزارش خبرنگار خراسان حاکی است حجت الاسلام والمسلمین رضا ایمانی خواه، مدیر حوزه علمیه سیستان و بلوچستان نیز گفت: طلاب و دانشجویان حوزه های علمیه سراسر استان نیز با محکوم کردن این اقدام، خواستار پیگیری قاطع و برخورد جدی با عوامل این حرکت ناپسند شدند تا در آینده دیگر شاهد چنین اقدامات تفرقه انگیزی نباشیم.شرکت ایرانسل با بدسلیقگی و بی دقتی در طراحی یکی از سوالات مسابقه پیامکی خود در چند روز گذشته موجب واکنش هایی از سوی هموطنان اهل سنت در سیستان و بلوچستان شده بود.

*تهران امروز

تکذیب دعوت از جک استراو


یک منبع آگاه مستقر در دفتر رئیس‌جمهور منتخب در گفت‌و‌گو با تسنیم، خبر دعوت از «جک استراو» برای حضور در مراسم تحلیف روحانی را تکذیب کرد و گفت: چنین دعوتی از سوی دفتر رئیس‌جمهور منتخب صورت نگرفته است.این منبع آگاه افزود: نباید رسانه‌ها فکر خود را بر چنین موضوعاتی متمرکز کنند؛ ما مسائل مهم‌تر از این موضوع هم داریم و پرداختن به این مسائل جز وقت‌ تلف کردن فایده دیگری ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که یکی از مشاوران آقای روحانی از احتمال حضور وی در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب خبر داده بود، گفت: البته خبر به‌شکل درست منعکس نشده و خبرنگار نتوانسته منظور را به‌خوبی درک کند.

احمدی‌نژاد هم ونک می‌رود، هم نارمک

دکتر احمدی‌نژاد دفتر کار و مراجعات خود را در یکی از ساختمان‌های اطراف میدان ونک دایر خواهد کرد.پس از پایان دوره ریاست‌جمهوری دکتر احمدی‌نژاد، وی در پاستور دفتری نخواهد داشت بلکه دفتر کار و مراجعات خود را در یکی از ساختمان‌های اطراف میدان ونک، دایر خواهد کرد.به گزارش مشرق، این دفتر در حال آماده‌سازی برای انتقال احمدی‌نژاد است.

آقای تقلب عاشق هاشمی است

مصطفی تاج‌زاده درباره حضور هاشمی‌رفسنجانی در نماز جمعه گفته: نظام با این کار، تلخی رد‌صلاحیت را جبران کند. به گزارش مشرق تظاهر تاج‌زاده به داشتن دغدغه درباره آقای هاشمی در حالی است که وی به عنوان معاون وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات در دولت اصلاحات، متهم اول تقلب در انتخابات مجلس ششم علیه هاشمی و حذف وی بود. محسن هاشمی پیش از این بر انجام تقلب در انتخابات مجلس از سوی اصلاح‌طلبان و ستاد انتخابات دولت اصلاحات برای حذف هاشمی تاکید کرده است.

واعظی جایگزین مشایی می‌شود

به گزارش مشرق از محمود واعظی به عنوان جدی‌ترین گزینه برای ریاست دبیرخانه جنبش عدم تعهد نام می‌برند که در حال حاضر اسفندیار رحیم‌مشایی ریاست آن را بر عهده دارد.

جلسه عفت مرعشی با همسر خاتمی و احمدی‌نژاد

قرار است همسران روسای جمهور پیشین ایران به زودی در جلسه‌ای دور هم جمع شوند تا برای رفع موانع سیاسی زنان در کشور تصمیم بگیرند. به گزارش مهر، جامعه اسلامی زینب(س) اعلام کرده که قرار است یک جلسه هم‌اندیشی با حضور زنان نخبه و همسران روسای جمهور پیشین برگزار کرده و مقدمات بنیان‌گذاری حزب فراگیر زنان را فراهم کند. حزبی که به توصیه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای رفع موانع سیاسی زنان فعالیت خواهد کرد.

مراجع عراق احمدی‌نژاد را به حضور نپذیرفتند

آقای احمدی‌نژاد در حالی پس از پایان سفر دو روزه خود به عراق، بعد از دیدار مقامات عراقی، عراق را به مقصد تهران ترک کرد که هیچ یک از مراجع تقلید عراق با وی دیدار نکردند. محمود احمدی‌نژاد که در سال‌های اخیر با اعتراضات شدید مراجع تقلید قم روبه‌رو بود و اغلب مراجع وی را به حضور نمی‌پذیرفتند، در سفر عراق هم موفق به دیدار با مراجع شیعه در نجف نشد و ظاهرا مراجع تقلید این کشور نیز، هم راستا با مراجع قم از دادن وقت ملاقات به وی خودداری کرده‌اند.

به گزارش آینده علاوه بر آیت‌الله العظمی سیستانی، حضرات آیات بشیر نجفی، اسحاق فیاض و محمدسعید حکیم در نجف حضور دارند؛ شهری که از دیرباز و حتی قبل از قم، مرکز حوزه‌های علمیه شیعیان جهان بوده است. در سفر قبلی احمدی‌نژاد هم که به دلیل بیمار شدن جلال طالبانی لغو شد، گفته شده بود که ملاقات با مراجع در برنامه سفر نخواهد بود. دکتر احمدی‌نژاد در سفر قبلی به عراق تنها در بغداد حضور یافت و به زیارت مراقد مقدسه در کاظمین رفت اما به عتبات سفر نکرد.

نظر ابطحی درمورد آینده دولت روحانی

محمدعلی ابطحی معاون سیدمحمد خاتمی در دولت اصلاحات طی گفت‌وگویی با روزنامه اعتماد درخصوص آینده دولت حسن روحانی گفته: من دولت آقای روحانی را با شعار اعتدال متناسب با سال 92 می‌دانم و قابل مقایسه با گذشته نیست. وقتی فضای بسته پیش از دوم خرداد به یکباره بازشد، مسائل متعددی اتفاق افتاد و به صورت نهادینه اتفاقات زیادی به وجود آمد. ابطحی گفته:من در نگاه لانگ شات اصلاح‌طلبی را بسیار موفق ارزیابی می‌کنم.

به نظر من آقای روحانی می‌تواند مرد سال 92 باشد با شعارهایی که داده است. از این جهت برایش احترام زیادی قائلم. این فارغ از عملکرد آینده ایشان است. در مرحله‌ایی که ما در اوج افراطی‌گری بودیم و نزدیک بود با یک انتخاب دیگر این موضوع نهادینه شود شعار اعتدال آقای روحانی مطرح شد. من از اینکه حتی افراطی‌های اصولگرا اعلام می‌کنند روحانی مال ماست هم خوشحالم. بالاخره بخش‌های زیادی از قدرت در اختیار آنهاست و نمی‌شود نادیده گرفت.

محمدعلی ابطحی همچنین گفته:من اصلاح‌طلبی را یک تفکر می‌بینم و آن را محدود به افراد نمی‌دانم. اینکه جامعه می‌خواهد به سمت مدنی شدن پیش برود و از انقلابی‌گری و آشوب پرهیز داشته باشد و به فکر براندازی نباشد، یعنی اعتقاد به اصلاح‌طلبی.

ابطحی در ادامه گفته:من معتقدم در هر صورت ظرفیت بسیار خوبی برای اصلاحات درست می‌شود. من هم قبول دارم که پیشینه آدم‌ها باعث پذیرش یا رد آنها در نظر مردم می‌شود. به عنوان مثال به نظر من شکست آقای احمدی‌نژاد از جایی شروع شد که به پیشینه خودش پشت کرد. او اگر دیدگاه‌های خودش را که با نیروهای تند افراطی گره زده بود ادامه می‌داد، خیلی در همان جمع موفق تلقی می‌شد.

من ژنرال مجلسم

محمدرضا با‌هنر در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی شناسنامه در پاسخ به اینکه بین لاریجانی و حدادعادل کدام یک در تعامل با احمدی‌نژاد موفق‌تر بودند گفته: اصطکاک‌هایی که در زمان آقای حدادعادل بود قطعا از اصطکاک‌های دوران آقای لاریجانی کمتر بود. اما اینکه آیا کارهای خلاف قانون آقای احمدی‌نژاد در دوره آقای حداد کمتر بود یا خیر چیزی است که ما روی آن حرف داریم.

با‌هنر در ادامه گفته:مجلس باید به وظایف خود به‌طور کامل عمل کند. مجلس حق گذشت ندارد. البته مجلس می‌تواند هدایت و راهنمایی نماید اما مجلس نمی‌تواند خارج از موازین قانونی به دولت اجازه دهد برخی قوانین را اجرا نکند. باهنر در واکنش به این نظر که برخی می‌گویند آقای ولایتی بیشتر از اینکه به آقای قالیباف نزدیک باشد، به آقای روحانی نزدیک بود، گفت: «نه، این نظریه را قبول ندارم. آقای ولایتی با آقای قالیباف و آقای حداد عادل اختلاف داشتند اما اینطور نبود که پشت‌پرده زد و‌بندی انجام شده باشد.»

باهنر درپاسخ به این سوال که شما در مصاحبه‌ای گفته بودید دولت آقای روحانی، دولت ژنرال هاست، آیا شما هم جزو این ژنرال‌ها خواهید بود؟ گفته: اگر ژنرالی باشم، در مجلس ژنرالم. البته منظور من از ژنرال بچه‌های سپاه و ارتش نبود من معتقدم آدم‌های متخصص باید در راس وزارتخانه‌ها باشند. در واقع معتقدم دولت را باید با مدیران مجرب و کارآمد اداره کرد.

اعتدال و افراط را ول کن پتروپارس را بچسب!

اکبر ترکان مدیرعامل اسبق شرکت نفتی پتروپارس، مدیر مسئول کیهان را سمبل افراط معرفی کرده بود.در همین زمینه سایت مشرق در مطلبی نوشت:برای کیهان روشن است که چرا آقای ترکان به این روزنامه حمله می‌کند و آن را افراطی می‌خواند.

ماجرا از این قرار است که روزنامه کیهان قریب 12 سال پیش پرونده تخلفات در شرکت نفتی پتروپارس را که ترکان مدیرعامل و بهزاد نبوی رئیس هیات مدیره آن بود، گشود و این پیگیری آنقدر مستند و مستدل بود که علی اکبر محتشمی‌پور رئیس فراکسیون دوم خرداد در مجلس ششم ضمن اعتراض به زنگنه وزیر نفت در مرداد سال 1380 گفت «فاجعه در وزارت نفت در حال وقوع است. قرارداد در مورد شرکت پتروپارس یکی از موارد بی‌توجهی وزارت نفت است. این اقدام خارج از کنترل دولت و مجلس و سایر دستگاه‌های نظارتی بوده و این واگذار کردن شبهه انگیز است.»

مشرق در ادامه می‌نویسد: البته آقای محتشمی‌پور چنان تحت فشار مافیای نفتی قرار گرفت که چند روز بعد در پی اصرار خبرنگاران برای توضیحات بیشتر گفت:من دیگر در این باره مصاحبه نمی‌کنم.

*جمهوری اسلامی

سیلی محکم نماینده مجلس به صورت یک معاون

* یکی از نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی، سیلی محکمی به صورت معاون شرکت آب و فاضلاب خوزستان نواخت و با این اقدام ثابت کرد که سیلی بیشتر از قانون کاربرد دارد! معاون شرکت آب و فاضلاب خوزستان که برای بازدید از وضعیت آب رسانی به مردم یکی از مناطق جنوب استان رفته بود پس از آنکه نماینده یاد شده بعد از بحثی کوتاه به صورت او سیلی می‌زند، نقش زمین می‌شود.

خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی در اهواز با توصیف معاون شرکت آب و فاضلاب خوزستان به عنوان فردی خوشنام، پرکار و دلسوز، در خبر خود از رئیس مجلس شورای اسلامی خواسته است موضوع را مورد بررسی قرار دهد تا با برخورد انضباطی جلوی استمرار این قبیل اقدامات این نماینده را که تکرار نیز شده است گرفته شود.

اعزام لشکری از اجنه برای کشتن رئیس‌جمهور سوریه!

* مخالفان بشار اسد، بعد از ناکامی در صحنه جنگ، اکنون به توهمات متوسل شده‌اند. یک فعال زن کویتی از اعزام لشکری از جنیان برای کشتن رئیس‌جمهور سوریه خبر داد! به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "سلوی المطیری" فعال اجتماعی مشهور کویتی بر صفحه شخصی خود در یک سایت اجتماعی اینترنتی مدعی شد: یکی از فرماندهان جنیان را تسخیر کرده‌ام که لشکری قوی را در اختیار دارد و پیش از این هم از آنها برای انجام برخی کارها استفاده کرده‌ام.

به نوشته سایت عرب زبان "وطن" این زن کویتی در ادامه آورده است: "این فرمانده جنی را برای یاری دادن به ارتش آزاد سوریه و کشتن بشار اسد اعزام می‌کنم. در آخرین جلسه‌ای که با این فرمانده جنی داشتم، قرار شد آنها به جنگ اسد بروند و با سلاح کمری او را به قتل برسانند."

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد