سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار کار و کارگری در خوزستان

 

گزارش فارس از تجمع اعتراض آمیز کارگری در اهواز
بیمارستانی که مسئولان در کنارش عکس یادگاری می‌گیرند 

جمعی از کارگران بیمارستان امیرکبیر اهواز برای احقاق حقوقشان امروز در مقابل این بیمارستان تجمع کردند.

خبرگزاری فارس: بیمارستانی که مسئولان در کنارش عکس یادگاری می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، یکی از پروژه‌های استان خوزستان بیمارستان امیر کبیر اهواز است که کلنگ احداث آن در تاریخ 15 مهر سال 1388 زده شد.

ساخت بیمارستان امیرکبیر اهواز که در کوی انقلاب واقع شده، قرار بود تا 20 مرداد سال 1390 به پایان برسد و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

اخراج کارگران در اسفند 91

علاوه بر اینکه در تاریخ مقرر راه‌اندازی نشد، بلکه در اسفند سال گذشته تمام نیروهای خود را به طور ناگهانی اخراج کرد که پس از گذشت چند ماه، کارگران بیمارستان امیرکبیر اهواز برای احقاق حقوقشان در مقابل این بیمارستان تجمع اعتراض آمیز برپا کردند.

در این تجمع کارگران بیمارستان امیرکبیر اهواز خواستار پرداخت مطالبات خود تا پایان سال 91 شده‌اند که تا کنون پرداخت نشده است.

یکی از کارگران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: ما تا 25 اسفند سال 91 در این بیمارستان مشغول کار بوده‌ایم، ولی ما را اخراج کرده‌اند.

حقوق 91 را طلب داریم

وی افزود: از آن تاریخ تا امروز ما برای کارکرد سال 91 از شرکت طلب داریم و تا کنون مبلغی برای مطالبات به ما پرداخت نشده است.

یکی دیگر از کارگران چنین لب به سخن گشود: ما حدود 35 کارگر هستیم که برای ساخت بیمارستان امیرکبیر کار کرده‌ایم و در اسفند سال 91 اخراج شده‌ایم، ولی نه طلبمان را می‌دهند نه روند کار ادامه پیدا می‌کند تا بیمارستان ساخته شود.

کارگر دیگری نیز گفت: مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان در تاریخ 15 اسفند سال در مصاحبه‌ای با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد که تا اردیبهشت ماه سال 92 به پایان می‌رسد، ولی الان که دو ماه از اردیبهشت هم گذشته این بیمارستان مانند قبل به حال خود‌‌ رها شده است.

عکس یادگاری مسئولان در کنار بیمارستان

وی افزود: این بیمارستان جایی برای گرفتن عکس یادگاری برای مسئولان شده و هر از چندگاهی یکی از مسئولان تا کنار این ساختمان نیمه کاره می‌آید و اعلام می‌کند از بیمارستان امیرکبیر بازدیدی داشته، در صورتی که کار ساخت آن چند ماهی تعطیل شده است.

یکی دیگر از کارگران معترض در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: بیمارستان 96 تختخوابی امیرکبیر برای راه‌اندازی کار زیادی دارد، از بیرون آجرنما شده، ولی کارهای داخل ساختمان زیاد است که اگر از همین امروز دوباره کار را شروع کنند، پیش‌بینی من این است که حداقل یک‌سال و نیم دیگر باید کار مداوم صورت گیرد تا این بیمارستان در اهواز راه‌اندازی شود.

امیدواریم که روند ساخت بیمارستان امیرکبیر اهواز دوباره از سر گرفته شود که علاوه بر به کارگیری مجدد نیرو‌ها، خدمات‌دهی این بیمارستان نیز در این کلانشهر آغاز شود.

================

گزارش از: حسین یزدی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد