سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ائمه جمعه و جماعات در خوزستان

 

انتقاد امام جمعه هویزه از مسئولین استان / پیشرفت خوزستان فقط بر روی کاغذ است !       

 

متاسفانه اگر پیشرفتی در استان صورت گرفته نه به صورت واقعی که روی کاغذ و در کلام مسئولان صورت گرفته است.

چهارشنبه ، 29 خرداد 1392 ، 09:35

امام جمعه هویزه گفت: اعتبارات فراوانی در سال های اخیر به خوزستان اختصاص یافت ولی این اعتبارات به خوبی از سوی مدیریت ارشد استان مورد استفاده قرار نگرفت.

حجت الاسلام جابر بوعذار اظهار کرد: برخی مدیران استان می گویند، خوزستان مثل یک چاه عمیق است که هر چه در آن اعتبار هزینه شود، دیده نمی شود ولی من با این گفته به هیچ وجه موافق نیستم زیرا این اعتبارات به خوبی از سوی مدیران ارشد استان، تقسیم و مورد استفاده قرار نگرفت.

وی افزود: طبق آمارهای اعلام شده از سوی دستگاه های دولتی استان، منابع فراوانی از سوی دولت های نهم و دهم به خوزستان اختصاص یافت و حتی در مقطعی اعلام شد که خوزستان بیشتری اعتبارات عمرانی در چند سال در مقایسه با سایر استانها را به خود اختصاص داده ولی چرا در این مدت مشکلات اساسی استان به هیچ وجه حل نشد و خوزستان همچنان درگیر مشکلات بی شمار اجتماعی، اقتصادی و معیشتی است.

حجت الاسلام بوعذار تصریح کرد: به نظر می رسد این اعتبارات کلان اختصاص یافته در خوزستان که گفته می شود در تاریخ استان بی سابقه بوده با بی تدبیری مدیران ارشد استان ضایع شد و یک فرصت تاریخی برای توسعه و عمران استان از بین رفت.

امام جمعه هویزه با بیان اینکه مسئولان استان ادعا می کنند کارهای فراوانی برای استان به این اعتبارات صورت گرفته، تصریح کرد: البته آمار قابل اعتنایی در این خصوص وجود ندارد ولی اگر یکی از شاخص توسعه و عمران استان را رضایت نسبی مردم از عملکرد دولت و مدیران ارشد استان عنوان کنیم در حال حاضر در هیچ یک از شهرهای خوزستان چنین رضایتی را نزد مردم نمی بینیم و این امر نشان می دهد وضع در استان خوزستان همچنان نامناسب است.

وی افزود: در سال های اخیر بارها پیش آمده برخی مدیران در یک اجتماع عمومی با حضور یکی از مدیران ارشد کشور و نظام از توسعه یافتگی خوزستان صحبت کرده اند که مردم حاضر در مراسم با فریاد اعتراض خود را به گوش مسئولان ارشد کشور رسانده اند. متاسفانه اگر پیشرفتی در استان صورت گرفته نه به صورت واقعی که روی کاغذ و در کلام مسئولان صورت گرفته است.

حجت الاسلام بوعذار در گفتگو با مهر تاکید کرد: انتظار داریم دولت جدید با انتخاب مدیران شایسته و کارآمد و اختصاص اعتبار مطلوب، توسعه در استان خوزستان به خصوص شهرهای محروم آن را آغاز کند تا مردم از نعمت انقلاب اسلامی همانند سایر مردم کشور بهره مند شوند.

امام جمعه هویزه همچنین در خصوص انتظارش از رئیس جمهور آینده گفت: نخستین کاری که رئیس جمهور آینده باید انجام دهد، باز کردن قفل های اقتصاد کشور است که در چند سال اخیر به مردم آسیب های فراوانی وارده کرده است. برداشتن تحریم یا موانع افزایش تاثیر آن بر معیشت مردم و اقتصاد کشور نیز یکی از خواسته های مردم از رئیس جمهور آینده است.

حجت الاسلام بوعذار با بیان اینکه طرحهای خوبی در دولت احمدی نژاد پایه ریزی شد ولی به شکلی مطلوب عملیاتی نشد، عنوان کرد: طرح مسکن مهر یک شاخص در دولت احمدی نژاد به شمار می رود ولی این طرح به خوبی اجرا نشد. در این بین هم نمی توان تنها شخص رئیس جمهور را مقصر دانست زیرا در این طرح چندین وزیر، استانداران، برخی مدیران کل و فرمانداران و خود مردم مشارکت داشتند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان هویزه ادامه داد: اجرای طرح بنگاه‌های زودبازده نیز در دولت احمدی‌نژاد از آن طرح‌های شاخص بود ولی به دلیل عدم همکاری موسسات پولی و مالی و ضعف برخی مدیران این طرح نیز به سرانجام نرسید.

وی به اجرای طرح هدفمندی یارانه در کشور نیز اشاره کرد و گفت: این طرحی بود که حتی رهبر معظم انقلاب نیز بر اجرای آن تاکید داشتند ولی به علت حمایت نشدن صنایع تولیدی و کشاورزی، گرانی های فراوانی را به مردم تحمیل کرد. طرح هدفمندی یارانه ضمن اینکه باید در دولت بعدی ادامه یابد، باید ضعف‌های آن شناسایی و رفع شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد