سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

 

حدود یکصد هکتار ازنیزارهای تالاب بین المللی شادگان در آتش سوخت

اهواز- مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان خوزستان گفت: حدود 100 هکتار از نیزارهای تالاب بین المللی شادگان 20 کیلومتر مانده به سه راهی دارخوین- شادگان دچار آتش سوزی شد. 

احمدرضا لاهیجان زاده جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علت این آتش سوزی که پس از گزارش های مردمی از شادگان مبنی بر مشاهده دود درآسمان این شهر، دیروز پنج شنبه با رصد تصاویر و نقشه های ماهواره ای انجام و قابل تشخیص شد، هنوز نامعلوم است و مشخص نیست عامل این آتش سوزی انسانی یا عامل طبیعی بوده است .

وی گفت: گرچه اتفاقاتی نظیر خشکسالی،سیلاب و آتش سوزی به طور معمول از حوادث زیست محیطی چرخه تالاب هاست اما ماهی گیران نیز می توانند علت آتش سوزی در این منطقه باشند که این موضوع و میزان دقیق خسارات باید مورد بررسی قرار گیرد.

لاهیجان زاده افزود: این آتش سوزی که از عصر چهارشنبه آغاز شده بود به دلیل آنکه محل آن مشخص نبود و ازسویی این منطقه قابل ورود برای انسان نیست مورد تشخیص نبود و دیروز برای یافتن منشا دود پس از بررسی 5 واحد نیشکری که در این مورد مسبوق به سابقه هستند و پس از آن که معلوم شد هم اینک فصل برداشت نیشکر هم نیست با بررسی تصاویر ماهواره ای نقطه آتش سوزی در تالاب بین المللی شادگان مشخص شد.

مدیرکل محیط زیست خوزستان افزود: خوشبختانه آتش سوزی این محدوده از تالاب به علت باتلاقی بودن محل بدون دخالت عوامل انسانی پس از حدود چهار - پنج ساعت فروکش و رو به خاموشی گذاشته است.

تالاب شادگان یکی از تالاب های بزرگ ایران است که در جنوب غربی ایران و جنوب شهر شادگان دراستان خوزستان قرارگرفته است ،درهمایش تالاب های جهان که در رامسر برگزار شده تصمیم گرفته شد شادگان - خورموسی و خورالامیه باعنوان تالاب شادگان شناخته شود.

این تالاب 400 هزار هکتار وسعت دارد و 327 هزارو 765 هکتار آن پناهگاه حیات وحش است. ک /1

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد