سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

 

رئیس ستاد انتخاباتی رضایی در گفت‌وگو با فارس:
زمان سفر رضایی تغییر کرد / صبح 18 خرداد خوزستان میزبان محسن رضایی است

رئیس ستاد شبکه‌های انتخاباتی محسن رضایی در استان خوزستان گفت: محسن رضایی صبح شنبه 18 خرداد به اهواز سفر است.

خبرگزاری فارس: زمان سفر رضایی تغییر کرد / صبح  18 خرداد خوزستان میزبان محسن رضایی است 

سهراب کیانپور لحظاتی پیش در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: محسن رضایی صبح شنبه به اهواز می‌آید و جزئیات سفر ایشان در نشست خبری، به اصحاب رسانه و جراید اعلام می شود.

 

 

استاندار خوزستان:
سیاه‌نمایی در تبلیغات انتخاباتی نشاط مردم را از بین می‌برد

استاندار خوزستان گفت: سیاه‌نمایی در تبلیغات انتخاباتی نشاط و انگیزه مردم را برای حضور در انتخابات از بین می‌برد.

خبرگزاری فارس: سیاه‌نمایی در تبلیغات انتخاباتی نشاط مردم را از بین می‌برد 

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز سیدجعفر حجازی پیش از ظهر امروز در جلسه با مسئولان و دبیران احزاب و تشکل‌های سیاسی که در استانداری خوزستان تشکیل شد، اظهار کرد: به نقش احزاب و تشکل‌های سیاسی نه تنها در خوزستان بلکه در کل کشور توجه نمی‌شود و به آن جایگاهی که باید پیدا کنند، دست نیافته‌اند.

وی ادامه داد: در یک جلسه باید آسیب‌شناسی شود که چرا احزاب و تشکل‌ها به یک حلقه مفقوده تبدیل شده‌اند و به این گروه‌ها در جامعه‌ای که بر پایه مردم سالاری دینی است، باید بیشتر توجه شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه وسعت و تنوع انتخابات در ایران بسیار زیاد است و در هیچ نقطه‌ای از جهان به این تعداد نیست، اذعان داشت: احزاب در انتخابات نقش پررنگی دارند و با تاسیس خانه احزاب، مکانی فراهم می‌شود که در آن گفت‌و‌گو و تبادل نظر انجام شود و روابط تنها مختص انتخابات نباشد.

وی با اشاره به اینکه این اولین تجربه دو انتخابات با تنوع مختلف است، تصریح کرد: با افزایش تعداد اعضای شورای شهر در روز انتخابات هماهنگی کار‌ها بسیار سخت شده است و تعداد زیادی از مردم رای دادن خود را به ساعت‌های پایانی روز موکول می‌کنند که این باعث به وجود آمدن ازدحام می‌شود.

حجازی افزود: انتخاب 21 نفر برای شورای شهر اهواز حداقل 25 الی 30 دقیقه وقت‌گیر است و باید در مردم خوزستان نهادینه شود که در اول وقت پای صندوق‌های رای حضور یابند تا از ازدحام در ساعات پایانی جلوگیری شود.

وی از عدم استقبال نخبگان برای کاندیدا شدن در شورای شهر انتقاد کرد و گفت: باید تلاش کنیم این دید که شورای شهر جای سالمی نیست، در نخبگان از بین برود و آن‌ها با طیب خاطر وارد شوند و دید صنفی نسبت به شورا‌ها از بین برود.

استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: مردم خوزستان همیشه در صحنه حضور داشته‌اند و پیروز میدان بوده‌اند، اما خواص اینگونه نبوده‌اند، آن‌ها باید کمک کنند و نسبت به استان احساس مسئولیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه یک شورای شهر خوب شهر را می‌سازد، عنوان کرد: شورای شهر اگر خوب و سالم باشد، راه‌های تشویق مردم را برای سرمایه‌گذاری در شهر پیدا می‌کند، نه اینکه تنها هزینه‌های شهرداری را بالا ببرد و نیروهای زائد را استخدام کند.

حجازی حرف احزاب شرکت کننده در جلسه را مبنی بر اینکه انتخابات شورای شهر تحت‌الشعاع انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفته است، تایید کرد و گفت: از شهرداری‌ها می‌خواهیم که فضای شهر برای انتخابات شورای شهر را آماده کنند.

وی به روش‌های تبلیغات سیاه نمایی که در انتخابات ریاست جمهوری انجام می‌شود اشاره کرد و توضیح داد: رهبر معظم انقلاب از ابتدای امسال 16 بار در جلسات مختلف درباره انتخابات و پرهیز از سیاه نمایی سخنرانی کرده‌اند و هیچ‌گاه این اندازه وارد میدان نشده‌اند.

استاندار خوزستان اضافه کرد: چرا باید عده‌ای که تریبون در اختیار آن‌ها است، به سیاه نمایی بپردازند و زحمات دولت را نادیده بگیرند در حالی که الان دورانی است که باید در مردم شادابی و نشاط را به وجود آورند نه اینکه انگیزه و نشاط مردم را از بین ببرند.

وی با بیان اینکه در پایان دولت هاشمی، دولت 30 میلیارد دلار بدهکار بود یادآوری کرد: در پایان دولت اصلاحات نیز 47 میلیارد دلار دولت بدهکار بود، در حالی که دولت نهم و دهم با وجود تحریم‌های شدید 13 میلیارد دلار بدهی دارد و 54 میلیارد دلار ذخیره صندوق توسعه ملی است.

حجازی با بیان اینکه در این دولت اصلا کسری بودجه نداریم، عنوان کرد: باید سعی کنیم در مردم امیدواری به وجود آوریم و کارهای مثبت را بیان کنیم و تدبیر مقام معظم رهبری را در پیشبرد کار‌ها نادیده نگیریم.

وی با بیان اینکه باید مردم را نسبت به اهمیت شورا‌ها آگاه کنیم خاطر نشان کرد: مردم در انتخاب خود باید دقت کنند و توجه داشته باشند که چه کسی برای این کار مفید‌تر است.

وی در پایان اظهار کرد: در اهواز ظرف مدت سه سال هفت شهردار بر سر کار آمدند، در حالی که اگر یک شورای کارآمد در خوزستان انتخاب می‌شد، وضعیت به این شکل نبود و شش ماه بحث بر سر این نبود که چه کسی را به عنوان شهردار انتخاب کنند.

 

حاشیه‌های دیدار سعید جلیلی به خوزستان
از دیدار با عشایر خوزستان تا تجمع مردمی «مقاومت رمز پیشرفت» برای جلیلی

سفر یک روزه سعید جلیلی به خوزستان با حاشیه‌های جالبی همراه بود.

خبرگزاری فارس: از دیدار با عشایر خوزستان تا تجمع مردمی «مقاومت رمز پیشرفت» برای جلیلی 

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، در آئین استقبال از سعید جلیلی جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، عشایر عرب و بختیاری و مردم شهرهای مختلف خوزستان حضور داشتند.

جمعیت حاضر در فرودگاه شعارهای نه سازش نه تسلیم/ حمایت از جلیلی، برگ برنده ما/ شهید زنده ما، از جمله شعارهایی بود که مردم در حمایت از جلیلی سر می‌دادند.

سعید جلیلی، کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشورمان در این سفر یک روزه ابتدا به گلزار شهدای اهواز رفت و به مقام شامخ شهدای والامقام این شهر ادای احترام کرد.

وی همچنین با تنی چند از خانواده‌های شهدا و جانبازان دیدار کرد.

یکی دیگر از برنامه‌های سفر سعید جلیلی به استان خوزستان، دیدار با علمای استان از جمله آن‌ها آیت‌الله سیدمحمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز بود که در بیت آیت‌الله جزایری انجام گرفت.دو دیدار مردمی نیز در سفر امروز جلیلی به خوزستان در دستورکار بود که با شور و اشتیاق عشایر و اقشار مختلف حامی وی محقق شد.سخنرانی در تجمع مردمی «مقاومت رمز پیشرفت» با حضور سعید جلیلی در مسجد ارشاد واقع در میدان بسیج مستضعفین (فلکه ساعت) پایان بخش برنامه‌های سفر یک روزه وی بود.

 

 

رئیس شورای راهبردی ستاد ارتباطات مردمی رضایی:
دست‌های پینه بسته عشایر مشکلات کشور را باز می‌کند

رئیس شورای راهبردی ستاد ارتباطات مردمی محسن رضایی گفت: دست‌های عشایر باعث افتخار ایران اسلامی است و گره بسیاری از کارها با دست‌های پینه این قشر زحمتکش باز شده است.

خبرگزاری فارس: دست‌های پینه بسته عشایر مشکلات کشور را باز می‌کند 

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید حمزه حسینی در تجمع اعتراض آمیز عشایر لر و عرب هوادار محسن رضایی با عنوان حمایت از دستان پینه بسته که شامگاه سه شنبه در ستاد مرکزی وی برگزار شد اظهار کرد: بنیانگذار انقلاب افتخار داشت که دوست دار عشایر است و ما نیز باید به عشایر بودن خود افتخار کنیم.

وی ادامه داد: گره بسیاری از کار‌ها با دست پینه بسته عشایر باز شده است و اگر این قشر نباشند نانی در تنورهای نانوایی‌ها یافت نمی‌شود، دفاع مقدس را نیز عشایر رقم زدند.

رئیس شورای راهبردی ستاد ارتباطات مردمی ستاد محسن رضایی با بیان اینکه عشایر حلال بسیاری از مسائل و مشکلات بودند اذعان داشت: مردی از عشایر در این دوران که ایران اسلامی درگیر بحران اقتصادی است می‌تواند فرمان اقتصاد کشور را به دست گیرد و توطئه و محاصره‌های اقتصادی دشمن را خنثی کند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط انتخابات کشور نیاز به آرامش و امنیت دارد تصریح کرد: هواداران محسن رضایی پیام رهبر را رهرو راه خود قرار می‌دهند و به هیچ کاندیدی توهین نمی‌کنند و در آرامش نظر خود را بیان می‌کنند.

حسینی خاطر نشان کرد: این پیام را به گوش عشایر در سیاه چادر‌ها می‌رسانیم که جز به فرزند عشایر رای ندهند و تمام عشایر لر، کرد، عرب، بلوچ و دیگران در حمایت از محسن رضایی یک پارچه‌ای را سردر خانه‌های خود نصب می‌کنند و بر روی آن ستاد حمایت از رضایی را می‌نویسند.

به گزارش خبرگزاری فارس در پایان این مراسم عشایر لر و عرب شعرهایی را در حمایت از محسن رضایی خواندند و با شعارهایی چون «فرزند عشایر حمایتت می‌کنیم» و «رای ما رضایی» اعتراض خود را نسبت به توهین سایت رجانیوز به دستان عشایری محسن رضایی اعلام کردند.

 

رئیس ستاد انتخابات خوزستان خبر داد
اختصاص 8 هزار صندوق برای اخذ رای مردم در خوزستان/3 میلیون نفر واجد شرایط

رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: هشت هزار صندوق در خوزستان آرای مردم را در روز 24 خرداد دریافت خواهند کرد.

خبرگزاری فارس: اختصاص 8 هزار صندوق برای اخذ رای مردم در خوزستان/3 میلیون نفر واجد شرایط 

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید کریم حسینی پیش از ظهر امروز در جلسه با مسئولان و دبیران احزاب و تشکل‌های سیاسی خوزستان که پیش از ظهر امروز در استانداری خوزستان تشکیل شد اظهار کرد: در خلق حماسه سیاسی همه اقشار مردم حضور پیدا می‌کنند و قطعا نخبگان و احزاب و تشکل‌های سیاسی می‌توانند در خلق این حماسه ثمرات بسیاری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه هشت روز تا انتخابات باقی مانده است عنوان کرد: 70 هزار نیروی اجرایی، بازرسی و امنیتی در 76 شهر و نزدیک به دو هزار روستا تامین امنیت روز انتخابات را به عهده دارند.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان با بیان اینکه بیش از سه میلیون نفر واجد شرایط رای در خوزستان وجود دارد اذعان داشت: سه هزار و 600 شعبه اخذ رای در خوزستان در نظر گرفته شده است و هشت هزار صندوق رای، آرای مردم را دریافت می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: از ساعات اولیه امروز تبلیغات کاندیداهای شورای شهر و روستا آغاز شده است و همایش‌های توجیهی و جلسات آموزشی برگزار شده است.

حسینی با اشاره به اینکه خوزستان جزء استان‌های خوب حاضر در انتخابات بوده است تصریح کرد: در حدود 13 هزار نفر داوطلب شورای شهر و روستا در خوزستان هستند و در 24 خرداد شاهد حضور گسترده مردم در این استان باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به نشست‌های مختلفی که در این مدت با فرهنگیان، بانوان، اساتید دانشگاه و نخبگان برگزار شده است و با توجه به نقش احزاب و تشکل‌ها در انتخابات نشستی با حضور دبیران و مسئولان احزاب تشکیل شد زیرا این گروه‌ها در اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم نقش موثری دارند.

 

 

دبیر هیئت عالی انتخابات شورای اسلامی خوزستان:
فعالیت‌های انتخاباتی کارمندان در ساعات اداری ممنوع است

دبیر هیئت عالی انتخابات شورای اسلامی خوزستان گفت: فعالیت انتخاباتی کارمندان در ساعات اداری در ارگان‌های دولتی ممنوع است و مرتکبین آن تحت پیگرد قانون قرار می‌گیرند.

خبرگزاری فارس: فعالیت‌های انتخاباتی کارمندان در ساعات اداری ممنوع است 

محمد خانچی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: با توجه به دریافت گزارش‌هایی در خصوص استفاده برخی از داوطلبان از امکانات دولتی فعالیت انتخاباتی کارمندان در ساعات اداری، شرکت‌های دولتی، موسسات وابسته به دولت، شهرداری‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به آنها، نهاد‌ها و موسساتی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند و همچنین گذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع است و متخلفان تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به نظارت دقیق بر فعالیت‌های انتخاباتی داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی بر رعایت اخلاق انتخاباتی و پرهیز از حاشیه‌سازی و تخریب شخصیت‌ها توسط داوطلبان و هواداران آن‌ها تاکید کرد و افزود: جهت جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی از اسامی شخصیت‌های برجسته دینی و رجال سیاسی در تایید نامزد انتخاباتی باید مستندات و مدارک کتبی امضا شده مربوط به تایید و حمایت موجود باشد و در صورتی که نامزد انتخاباتی بخواهد از تایید مراجع یاد شده استفاده کند، باید مستندات و مدارک آن را ارائه کند.

دبیر هیئت عالی انتخابات شورای اسلامی خوزستان عنوان کرد: آیین نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی در خصوص استفاده از امکانات تبلیغات موسساتی که به نحوی از بودجه عمومی استفاده می‌‌کنند، در شرایطی که موسسات مذکور نسبت به رعایت ضوابط و انعقاد قرارداد و اخذ وجه از اشخاص حقیقی و حقوقی برای آن‌ها کارهای تبلیغاتی انجام دهند (مثل نشریات وابسته به دولت) در تبلیغات انتخاباتی بلامانع است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز تبلیغات داوطلبان از ساعت هشت صبح امروز از همه داوطلبان و هواداران آن‌ها درخواست می‌شود با رعایت امر صریح قانون در فعالیت‌های انتخاباتی خود از تخریب سایر داوطلبان پرهیز کرده و صرفا به معرفی برنامه‌های خود بپردازند.

دبیر هیئت عالی بر انتخابات شوراهای اسلامی استان خوزستان زمان پایان تبلیغات را تا 24 ساعت قبل از روز اخذ رای اعلام کرد.

وی ادامه داد: محسن رضایی یک همایش 100 هزار نفری در مجتمع ورزشی 13 آبان در بعداز ظهر، 18 خرداد دارد.

وی ادامه داد: سفر‌های محسن رضایی از ابتدای بهمن 91 آغاز شده است و با توجه به تقاضا‌های مکرر استان‌های مختلف این سفر‌ها ادامه دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد