سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار انتخابات

 

سخنگوی ستاد محسن رضایی در خراسان رضوی از برگزاری مانور تبلیغاتی محسن رضایی با ۱۷۰ خودرو در خیابان های شهر و از کمبود بودجه به خاطر عدم سفر رضایی به مشهد خبرداد.
به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، سید کاظم هاشمی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این احتمال وجود دارد که محسن رضایی به مشهد سفر نکند.

وی در این ارتباط گفت: با توجه به برآورد هزینه سفر انتخاباتی محسن رضایی به مشهد که حدود مبلغ 30 میلیون تومان می باشد، به دلیل نبود هزینه های کافی، احتمال کنسل شدن سفرانتخاباتی رضایی به مشهد وجود دارد.

هاشمی خاطرنشان کرد: در بیانیه های مختلف از سوی ستاد محسن رضایی تأکید شده است که با هرگونه کارناوال های انتخاباتی و استفاده از رنگ و نماد مخالف هستیم.

وی با بیان اینکه فضای انتخاباتی در شهر مشهد مُرده است، گفت: برای اینکه این فضای مرده، زنده شود، بیش از 170 ماشین امشب همزمان با شب عید مبعث در خیابان های مشهد مانور خواهند داشت.

سخنگوی ستاد محسن رضایی در خراسان رضوی با اشاره به اینکه هماهنگی این مانور با فرمانداری مشهد و اطلاعات صورت گرفته است، ابراز کرد: این مانور بدون هیچ گونه مزاحمتی از ساعت عصر امروز در محلات شهر مشهد برگزار می ‌شود.
 
 
 
 
 
نگاه خارجی به انتخابی ایرانی
در پی برگزاری دومین مناظره میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، بخشی از مطالب امروز مطبوعات بین‌المللی درباره انتخابات ایران، به این موضوع اختصاص یافته است. بررسی نقش قم در انتخابات ایران، رویکرد ایران نسبت به غرب و ادعای احتمال شکل‌‌گیری حرکات اعتراضی در پی انتخابات ایران، از جمله دیگر مطالب انتخاباتی امروز مطبوعات جهان به شمار می‌رود.
کد خبر: ۳۲۴۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۲
بازتاب دومین مناظره انتخاباتی ایران در مطبوعات خارجی
در پی برگزاری دومین مناظره میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، بخشی از مطالب امروز مطبوعات بین‌المللی درباره انتخابات ایران، به این موضوع اختصاص یافته است. بررسی نقش قم در انتخابات ایران، رویکرد ایران نسبت به غرب و ادعای احتمال شکل‌‌گیری حرکات اعتراضی در پی انتخابات ایران، از جمله دیگر مطالب انتخاباتی امروز مطبوعات جهان به شمار می‌رود.

به گزارش «تابناک»، روزنامه «واشنگتن پست» از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می‌نویسد، نامزدهای ریاست جمهوری ایران در آستانه انتخابات چهاردهم ژوئن درباره آزادی‌ها و حقوق زنان ‌مناظره کردند.

این روزنامه می‌نویسد: «هشت نامزدی که برای انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ژوئن ایران رقابت می‌کنند، در مناظره‌ای تلویزیونی که چهارشنبه پخش شد، دیدگاه‌های به شدت متفاوتی را درباره آزادی‌ها، حقوق زنان و سانسور ابراز کردند. میانه‌روها خواستار کاهش محدودیت‌ها بودند و تندروها، از مداخله بیشتر دولت در زندگی مردم دفاع می‌کردند». این روزنامه در ادامه ‌‌مختصر به بیان مواضع نامزدها درباره موضوعات ‌فرهنگی و اجتماعی پرداخته است.

«الشرق الاوسط» نیز یکی از مطالب خود را به موضوع مناظره روز گذشته اختصاص داده و همچون واشنگتن پست، از اختلاف‌نظر نامزدها در این مناظره سخن گفته است. این روزنامه می‌نویسد، نقش دولت در موضوعات فرهنگی، موضوعی بسیار مهم در ایران به شمار می‌رود و شاخصی برای درک جهان بینی گسترده‌تر هر یک از نامزدهاست.

الشرق الاوسط ادامه می‌دهد در مناظره دیروز، به جز جلیلی و حداد عادل، بقیه نامزدها از سیاست‌های فرهنگی کنونی انتقاد کرده و وعده تغییر روندها را دادند. در این میان، روحانی، عارف، رضایی و غرضی گفتند که می‌خواهند در صورت برگزیده شدن، سیاست‌های فرهنگی معتدلی را همراه با کاهش دخالت دولت در پیش بگیرند. قالیباف نیز هرچند از ورود مستقیم به این موضوع خودداری کرد، ‌گفت، دولت وی به زندگی خصوصی شهروندان احترام خواهد گذاشت.

خبرگزاری فرانسه در تیتری که برای مطلب خود درباره مناظره دیروز انتخاب کرده، می‌نویسد: «محدودیت‌های رسانه ای ایران برای نخستین بار در مناظره انتخاباتی مورد بحث قرار گرفت». این خبرگزاری می‌نویسد در مناظره انتخاباتی روز گذشته، دو تن از نامزدها (عارف و روحانی) از محدودیت‌های گسترده اعمال شده بر مطبوعات در ایران انتقاد کرده و خواستار آزادی بیشتر در این عرصه شدند.

خبرگزاری فرانسه در مطلب خود به برخی محدودیت‌های موجود در عرصه رسانه‌ای و مطبوعاتی ایران پرداخته و در ادامه، به مخالفت سعید جلیلی با انتقادات دیگر نامزدها اشاره می‌کند. در این مطلب به نقل از جلیلی آمده: «تنها به خاطر اینکه دو روزنامه وابسته به یک جریان سیاسی تعطیل شده‌اند، نمی توانیم بگوییم که آزادی وجود ندارد».

سایت شبکه خبری «بلومبرگ» نیز گزارش کم و بیش مشابهی را درباره مناظره دیروز منتشر کرده است.

در میان دیگر مطالب انتخاباتی، روزنامه «نیویورک تایمز» گزارشی را منتشر کرده که از نظر سوژه در میان مطبوعات غربی بدیع می‌نماید. این روزنامه در مطلب خود به بررسی «نقش شهر قم» در رقابت‌های انتخاباتی ایران پرداخته است. نیویورک تایمز می‌نویسد قم نه تنها شهری مذهبی و مقدس در ایران است، بلکه یکی از مراکز مهم قدرت در این کشور به شمار می‌رود؛ بنابراین، عجیب نیست که تقریباً همه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری هفته آینده ایران، این شهر را به عنوان مقصد بازدیدهای خود برگزده‌اند. به نوشته این روزنامه، کسب حمایت روحانیت قم، موضوع مهمی است که همه نامزدها درصدد کسب آن و اطمینان از وجود آن هستند.

اما مانند همیشه، مطالب یک‌جانبه و تخریبی درباره انتخابات ایران نیز جای خود را در مطبوعات جهان دارد. در این زمینه، «لس آنجلس تایمز» در مطلبی با تیتر «تلاش بسیار سخت برای معامله با ایران» می‌نویسد، انتخابات ایران، بار دیگر سبب شکل‌گیری گمانه‌زنی‌ها و طرح پرسش‌هایی شده، مبنی بر اینکه کدام یک از نامزدها می‌توانند این کشور را به سمت میانه روی و عملگرایی سوق دهند. با این حال، لس آنجلس تایمز بر این باور است که فارغ از بحث اشخاص و جریان‌ها، ماهیت نظام جمهوری اسلامی ایران و آنچه این روزنامه «ایدئولوژی اهریمن جلوه دادن غرب» در ایران می‌خواند، جلوی هر گونه نزدیکی روابط میان ایران و غرب و تعامل مناسب در موضوع هسته‌ای را می‌گیرد.

در پایان، روزنامه «تودی زمان» نیز با انتشار مطلبی مدعی شده ایران در انتخابات پیش روی، بیش از هر زمان دیگری نگران شکل‌گیری حرکت‌ها و جنبش‌های مخالف در کشور است. در شرایطی که خود ترکیه این روزها درگیر حرکت‌های اعتراضی کم سابقه علیه دولت است، این روزنامه ترک مدعی شده مقامات ایران نگران هستند که در پی وقوع تحولات جهان عرب، انتخابات پیش روی در ایران به شکل‌گیری حرکت‌های مشابهی در ایران منجر شود.

در مجموع، تودی زمان در این مطلب یکجانبه و مبتنی بر اتهام زنی، ادعاهای فراوانی را علیه نظام جمهوری اسلامی و همچنین فرایند انتخاباتی در ایران مطرح کرده است. 
 
 
 
کد خبر: ۳۲۴۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۵
پایگاه اطلاع رسانی دولت در مطلبی با عنوان «پاسخ پایگاه اطلاع رسانی دولت به برخی ادعاهای انتخاباتی: فضای دانشگاهی ترسیم شده از سوی برخی کاندیداها مصداق سیاه نمایی است» نوشت:

با توجه به نزدیکی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، لازم است کاندیداهای محترم برنامه های عملیاتی خود را در حوزه های مختلف به سمع و نظر ملت ایران برسانند اما موضوعی که بسیار مهم است و رهبر معظم انقلاب هم بارها بر آن تاکید کرده اند این است که کاندیداها در زمان تبلیغات به منظور جلب آرای ملت، در نقد، سیاه نمایی و بی انصافی نکنند. ایشان در سخنرانی 14 خرداد 1392 در مرقد مطهر حضرت امام راحل فرمودند: "نامزدهای محترم از هر چیزی که می خواهند انتقاد کنند، اما متوجه باشند که معنای انتقاد، بی‌انصافی، منفی‌بافی و سیاه‌نمایی نیست بلکه جوهره انتقاد به معنای عزم و نیت و تلاش برای حل مشکلات و پیمودن راهی پر افتخار است."
این در حالی است که تبعیت از فرمایشات ایشان برای آحاد ملت خصوصا کاندیداهای ریاست جمهوری امری لازم و ضروری است و خلاف آن عمل کردن از چشم بینای ملت ایران پنهان نخواهد ماند.
از جمله نقدهای غیرمنصفانه کاندیداها در برخی اظهارنظرهای مناظره اخیر 8 کاندیدای ریاست جمهوری که 15 خرداد برگزار شد قابل مشاهده است.
در این مناظره نقاط مثبت و منفی عملکرد دولتهای گذشته پس از انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگی و اجتماعی مطرح شد که به نظر می رسد برخی از نقدها با فرمایشات رهبر معظم انقلاب همخوانی نداشت.
از جمله یکی از کاندیداهای محترم، نقدی را در حوزه فضای دانشگاهی مطرح کرد و معتقد بود طی سالهای اخیر با فضایی که در دانشگاهها ایجاد شده موجبات بی انگیزگی دانشجویان فراهم شده است به نحوی که دانشجو هیچ رغبتی نمی کند در فعالیت های سیاسی و فرهنگی مشارکت کند و همچنین جایگاه تشکل های دانشجویی و فعالیت های صنفی، گروهی، سیاسی و فرهنگی نیز کمرنگ شده حتی بعضی از تشکل ها نیز در دانشگاهها تعطیل شده‌اند.
به منظور پاسخگویی تبیینی به این شبهات به پاره ای از آمار و ارقام مقایسه ای حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاهها در بازه زمانی قبل از سال 84 و بعد از آن اشاره می شود که نشان‌دهنده پویایی و فعالیت گسترده جامعه دانشجویی کشور است.
- تعداد تشکلهای دانشجویی با رشدی حدود 1.5 برابر از 162 تشکل در سال 84 به 234 تشکل در سال 91 رسیده است.
- تعداد کانونهای فرهنگی با رشد 7 برابری از 495 کانون در سال 84 به 3215 کانون در سال 91 رسیده است.
- تعداد انجمن های علمی دانشجویی با رشد 8 برابری از 800 انجمن در سال 84 به 6324 انجمن در سال 91 رسیده است.
- تعداد معاونت های فرهنگی مستقل در دانشگاهها از صفر معاونت در سال 84 به 70 معاونت مستقل در سال 91 رسیده است.
- تعداد نشریات دانشجویی با رشد بیش از 2 برابر از 2500 نشریه در سال 84 به 5366 نشریه در سال 91 رسیده است.
- تعداد قطبهای علمی کشور با رشد 2 برابری از 84 قطب در سال 84 به 153 قطب در سال 91 رسیده است.
- تعداد دانشجویان دوره دکتری بورس داخل با رشد 3 برابری از 591 دانشجو در سال 84 به 1695 دانشجو در سال 91 رسیده است.
همچنین بر اساس گزارش پایگاه بین‌المللی ISI رتبه ایران در تولید علم جهان از رتبه 37 در سال 84 به رتبه 17 در سال 91 ارتقا پیدا کرده و کشورمان رتبه اول تولید علم در منطقه را از آن خود کرده است و این مرهون تلاش اساتید، دانشجویان و بستر سازی مناسب دولت برای شکوفایی علمی کشور بوده است هرچند این باز شایسته ملت ایران نیست و باید بیش از این تلاش شود.
این پایگاه بین‌المللی نیز اذعان داشته از سال 1357 تا کنون 157 هزار سند علمی از ایران به ثبت رسیده است و این در حالی است که 150 هزار سند آن طی دولتهای نهم و دهم ثبت شده‌اند.
همچنین "اسکوپوس" بزرگترین پایگاه اطلاعاتی «چکیده» و «استنادی» جهان اعلام کرده از سوی ایران طی سال 1357 تا کنون 216 هزار مقاله علمی در این پایگاه به ثبت رسیده که 192 هزار آن از سال 84 به بعد بوده است.
در مناظره اخیر همچنین به تعداد بازنشسته شدن اساتید طی سالهای گذشته انتقاد شد که در پاسخ کافی است مقایسه ای ساده صورت گیرد مثلا تعداد اساتید بازنشسته شده در دو سال آخر دولت اصلاحات(82 و 83) 169 نفر و در دو سال پایانی دولت دهم(90 و 91) 96 نفر بوده است.
شایان ذکر است طی دولتهای نهم و دهم 17 هزار هیئت علمی و استاد جذب دانشگاههای کشور شده‌اند.
همچنین در پاسخ به این نقد که فضای کنونی دانشگاها فضای انتخاباتی نیست لازم است اعلام شود که تنها در نیمسال دوم سال 1391، 1700 نشست انتخاباتی در دانشگاههای سراسر کشور برگزار شده که 970 نشست آن در دانشگاههای دولتی بوده است البته این بدون احتساب نشست های انتخاباتی دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی است.
در پایان تاکید می شود مسیری که جامعه علمی و دانشگاهی کشور طی سالهای پس از انقلاب اسلامی بویژه دولتهای نهم و دهم طی کرد نه تنها جایگاه علمی ایران را به تراز جهانی ارتقا داد بلکه با اتکا به دانش بومی در حوزه های مختلف صنعتی، کشاورزی، بهداشت و خدماتی به ویژه فناوری های نوین، هوا و فضا، هسته ای و تولید داروهای با تکنولوژی بالا و مربوط به بیماریهای صعب العلاج را به دنبال داشت که مورد توجه و اعتراف دوستان و دشمنان کشورمان نیز بوده است لذا شایسته نیست خدمات و پیشرفتهایی را که بدخواهان این ملت بدان اذعان دارند از سوی برخی دوستداران نظام انکار شود که به واقع مصداق بی انصافی و سیاه‌نمایی است لذا نگارش این مطلب به منزله ورود به مباحث تبلیغاتی و انتخاباتی کاندیدای محترم ریاست جمهوری نیست اما هر کجا که احساس شود در حق خدمات ماندگار و ارزشی دولتهای نهم و دهم بی انصافی صورت گرفته و بر خلاف فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب عمل شده که مصداق سیاهنمایی است به نحو شایسته و مقتضی پاسخ های تفصیلی برای تنویر افکار عمومی منتشر خواهد شد.

گفتنی است در مناظره روز گذشته نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی، محمدرضا عارف و حسن روحانی درباره فضای امنیتی حاکم بر دانشگاهها مطالبی را مطرح کرده بودند.

 

عارف عصر دوشنبه به اهواز می رود
 
کد مطلب : 12350
گروه سیاسی: محمدرضا عارف، کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هفته آینده به اهواز سفر می کند.
عارف عصر دوشنبه به اهواز می رود
 
علی شریعتی، رئیس ستاد انتخاباتی محمدرضا عارف در خوزستان اظهار کرد: آقای عارف عصر روز دوشنبه (۲۰ خرداد) به اهواز سفر می کند و حضور در گلزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه و سخنرانی در جمع مردم اهواز از جمله برنامه هایی است که برای این سفر پیش بینی شده است. وی افزود: جزئیات برنامه این سفر و همچنین مکان سخنرانی عمومی ابتدای هفته آینده اعلام می شود.
 
 
 
 
نتیجه ائتلاف روحانی و عارف به زودی مشخص ‌می‌شود
ائتلاف، مورد توافق همه حامیان روحانی و عارف است
کد مطلب : 12361
 
گروه سیاسی: رییس ستاد انتخاباتی استان تهران حسن روحانی، از برگزاری همایش حامیان این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در روز شنبه در ورزشگاه شهید شیرودی تهران خبر داد و همچنین گفت که احتمال دارد نتیجه ائتلاف بین روحانی و عارف به زودی مشخص شود.
ائتلاف، مورد توافق همه حامیان روحانی و عارف است
به گزارش ایسنا، حسن اکبری در نشست خبری حزب اعتدال و توسعه با اشاره به برگزاری این همایش گفت: این همایش از مدت‌ها قبل با کمک احزاب و جریان‌هایی که از دکتر روحانی حمایت می‌کنند طراحی شده بود؛ به ویژه حزب اعتدال و توسعه تلاش‌های گسترده‌ای در جهت هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این همایش انجام داد، چراکه برگزاری چنین مراسمی در تهران نشان‌دهنده اقبال مردمی از آن کاندیداست. وی افزود: این همایش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به این دلیل که در تهران برگزار می‌شود و پایتخت، برآیند تمایلات و گرایش‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مردم ایران را نمایندگی می‌کند.

اکبری در تشریح جزئیات این همایش اظهار کرد: تمام مراحل قانونی این همایش طی شده بود اما متاسفانه یکسری ناهماهنگی‌ها به وجود آمد تا احتمال ضعیفی بوجود بیاید که این همایش برگزار نشود. وی دلیل این مساله را یکسری ناهماهنگی‌ها بین نهادهای سیاسی و انتظامی برگزار کننده این همایش عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم این ناهماهنگی‌ها رفع شود و همایش برگزار شود. این همایش به دلیل احتمال مشخص شدن نتیجه ائتلاف تا آن روز، از اهمیت دوچندانی برای ما برخوردار است.

رییس ستاد استان تهران حسن روحانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه "آیا محمدرضا عارف به نفع روحانی کناره‌گیری می‌کند؟" گفت: من برخی مسائل را چون به مصلحت ائتلاف نیست، معذورم بازگو کنم اما بخشی که می‌خواهم بیان کنم این است که یک کارگروه تشکیل شده و مورد توافق همه گروه‌ها و حزب‌های سیاسی که دوست دارند این ائتلاف انجام شود، قرار گرفته است. مشخصا می‌شود تمامی این گروه‌ها و حزب‌ها را در قالب گرایش‌های اصلاح‌طلبانه جای داد. ائتلاف، مورد توافق همه این گروه‌هاست و کارگروه در تلاش است این ائتلاف انجام شود. البته نمی‌توان گفت که حتما آقای دکتر عارف به نفع دکتر روحانی کناره‌گیری می‌کنند. ممکن است اتفاقات دیگری بیفتد.

این کارگروه هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است اما امیدواریم طی دو روز آینده خبرهای خوشی از این کارگروه منتشر شود. دبیر همایش‌های حسن روحانی در پاسخ به این پرسش که "با توجه به قرابتی که میان گفتمان آقایان روحانی و عارف وجود دارد، آیا در نهایت می‌توان روحانی را کاندیدایی اصلاح‌طلب دانست؟"، گفت: آقای روحانی در معنای قاموسی، اصلاح‌طلب است و این قرابت هم به همین دلیل است که در جایی این گفتمان‌ها را خیلی به هم نزدیک می‌کند و حتی در موقعیت‌هایی یکسان می‌شوند. از وجوهی، این گفتمان‌ها خیلی به هم نزدیک هستند به طوری که می‌توان گفت در بین این هشت کاندیدا، عارف و روحانی در یک طرف و شش کاندیدای دیگر در طرف دیگری قرار دارند.

وی در رابطه با برنامه حسن روحانی در مورد دانشگاه‌ها نیز اظهار کرد: خیلی خوب است که یک رییس‌جمهور، خود دانشگاهی باشد و در حیطه امنیتی نیز کار کرده باشد و بداند دید امنیتی به دانشگاه چه عواقبی دارد. اکبری با اشاره به صحبت‌های روحانی در گفت‌وگوهای انجام شده در رادیو و تلویزیون گفت: دکتر روحانی بارها اشاره کرده‌اند که در دولت ایشان فضای امنیتی دانشگاه‌ها برچیده خواهد شد و استادان و دانشجویانی که به دلایل امنیتی اخراج شده‌اند، به دانشگاه برگردانده می‌شوند.

رییس ستاد استان تهران حسن روحانی در برابر این پرسش که "آیا کلید استفاده شده در تبلیغات روحانی، نماد حصر آقایان موسوی و کروبی است؟"، تاکید کرد: متاسفانه در کشور ما قفل‌های زیادی بوجود آمده است. بر این اساس آقای روحانی تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا این قفل‌ها را یکی یکی باز کند. در زمان اصلاحات تلاش این بود که خیلی سریع این قفل‌ها باز شود که نتیجه مطلوب نداد اما در دولت تدبیر و امید این کار با تدبیر انجام می‌شود؛ البته در زندان و حصر ماندن هرکسی غم‌انگیز است.

در این نشست خبری، غلامعلی عرب خدایی رییس ستاد انتخابات حزب اعتدال و توسعه نیز در مورد اینکه گفته می‌شود نشست‌های خبری در این انتخابات کم انجام می‌شود، گفت: به دلیل اینکه اصحاب رسانه کنجاو و موشکاف هستند، برای برگزاری نشست خبری باید یک دلیل موجه وجود داشته باشد تا خبرنگاران پذیرای این نشست‌های خبری باشند. نشست بعدی، پس از مشخص شدن نتیجه ائتلاف خواهد بود.

قائم مقام ستاد همایش‌های حسن روحانی ادامه داد: آقای روحانی تشخیص داد که هم می‌تواند با افراد معتدل اصولگرا و هم افراد معتدل اصلاح‌طلب کار کند. وی مورد قبول روحانیت و علمای حوزه قم و نجف است و برای این افراد انسان شناخته‌شده‌ای است و ما اعتقاد داریم آقای عارف اینچنین نیست. عرب‌خدایی در پاسخ به این پرسش که "اگر نتیجه ائتلاف، عارف باشد، آیا حزب اعتدال و توسعه از ایشان حمایت می‌کند؟"، گفت: کاندیدای اصلی ما آقای روحانی است و ایشان کناره‌گیری نمی‌کنند.

وی افزود: حزب اعتدال و توسعه رسما از آقای روحانی دعوت کرد برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری، بعد از حضور آقای هاشمی و به دلیل وحدت گفتمانی بین آقای هاشمی و روحانی، از آقای هاشمی حمایت کند اما بعد از آمدن هاشمی نیز ما توصیه به کناره‌گیری ایشان نکردیم.
 
 
 
 
 
درخواست سنندجی‌ها از عارف و روحانی برای رسیدن به ائتلاف
حواشی سفر عارف به سنندج+تصاویر
 
کد مطلب : 12375
گروه سیاسی: سفر چند ساعته محمدرضا عارف به استان کردستان و سخنرانی وی در مسجد والی شهر سنندج باعث شد تا شور و نشاط انتخاباتی برای چند ساعتی در مرکز استان حکم فرما شود.

شامگاه پنج شنبه فضای عمومی شهر سنندج به ویژه خیابان فردوسی این شهر برای چند ساعتی تحت تاثیر سفر انتخاباتی محمدرضا عارف قرار گرفت و با حضور قابل توجه مردم شور و نشاط جالبی در مرکز این شهر به وجود آمد.

عارف که روز گذشته به سه استان ایلام، کرمانشاه و کردستان سفر کرده بود در ایستگاه آخر سفر خود به سه استان غربی کشور وارد سنندج شد و از میدان آزادی این شهر تا مسجد والی مورد استقبال مردم قرار گرفت. محمدرضا عارف پیاده مسیر میدان آزادی تا مقابل مسجد والی در نزدیک میدان انقلاب شهر سنندج را طی کرد و جمعی از طرفداران وی با سردادن شعارهایی، حمایت خود را از این کاندیدای اصلاح طلب در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اعلام کردند.

همراهی همسر عارف با این کاندیداهای اصلاح طلب انتخابات ریاست جمهوری یازدهم از جمله نکات جالبی بود که از سوی مردم سنندج مورد اشاره قرار می گرفت و مردم در طول مسیر این موضوع را به همدیگر یادآور می شدند. یکی از نکات قابل توجه که جزو حاشیه های پررنگ سفر معاون اول دولت اصلاحات به کردستان بود را می توان تبلیغات گسترده کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر سنندج عنوان کرد و به همین دلیل تیم های متعدد تبلیغاتی ۱۴۷ نامزد حاضر در انتخابات شوراهای شهر سنندج اقدام به توزیع اقلام تبلیغاتی خود می کردند.

همچنین در لابلای مردم حاضر در مسجد والی شهر سنندج در مراسم سخنرانی محمدرضا عارف نیز شماری از نامزدهای شورای اسلامی شهر سنندج نیز حضور داشتند و از این فرصت هم برای معرفی خود به مردم استفاده می کردند. مردم حاضر در مسجد والی شهر سنندج با تشویق محمد رضا عارف یک صدا شعار "عارف روحانی، ائتلاف ائتلاف" را سر می دادند و همچنین در سخنرانی دکتر آزاد جلالی زاده از جوانان اصلاح طلب کردستانی نیز به صراحت این موضوع مورد تاکید قرار گرفت.

بعد از سردادن شعارهای مختلف از سوی مردم، دکتر آزاد جلالی زاده از جوانان اصلاح طلب کردستان در سخنرانی خود خواستار رسیدن به اجماع در بین اصلاح طلبان شد و افزود: باید از تجربه های گذشته درس گرفت و در این دوره از انتخابات به اجماع رسید. بعد از آن نوبت به سید معروف صمدی نماینده مردم سنندج در دوره های پنجم و ششم مجلس رسید و وی نیز در سخنانی به مطالبات مردم کردستان اشاره کرد و افزود: من از دولت آقای عارف انتظار دارم که مطالبات قانونی و به حق مردم کردستان را به خوبی عملیاتی کند.

حاصل داسه نماینده اصلاح طلب مجلس ششم نیز در سخنانی با اشاره به حضور مردم برای استقبال از محمدرضا عارف بیان کرد: این حضور نشان می دهد که مردم به دنبال ایجاد تغییر و دگرگونی هستند. عارف نیز به عنوان سخنران آخر این مراسم در جایگاه قرار گرفت و در اولین جمله خود گفت: حضور شما مردم عزیز سنندج در این مسجد یادآور حضورتان در استقبال از سید محمد خاتمی در خرداد سال ۷۶ در همین مکان بود.

با آوردن اسم رمضان زاده استاندار سابق کردستان و سخنگوی دولت اصلاحات از سوی عارف، مردم حاضر در مسجد یک صدا رمضان زاده را تشویق کردند. عارف در سخنرانی خود به مسائل و مشکلات استان کردستان و دیگر نقاط کشور اشاره کرد و وعده داد در صورت انتخاب برای رفع این مشکلات تلاش می کند.
 
 
 
 
 
محسن رضایی: مناظره‌ تلویزیونی از سطح کودکستان به دبیرستان رسید
کد مطلب : 12357
 
 
گروه سیاسی: کاندیدای مستقل انتخابات ریاست جمهوری با اشاره بر اینکه در تبلیغات انتخاباتی شعار‌های جدید برای کاهش تحریم‌های اقتصادی داده می‌شود، بیان داشت: این شعار ها جدید یک کلاهبرداری سیاسی است که می‌خواهند عوام فریبی سیاسی را در بین مردم ایجاد کنند.
محسن رضایی: مناظره‌ تلویزیونی از سطح کودکستان به دبیرستان رسید
محسن رضایی بعد از ظهر پنج شنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه با بیان اینکه از جمله اهداف اجرای طرح یارانه سبز ایجاد اشتغال و بالا بردن درآمد مردم کشور است، اظهار داشت: یارانه سبز در هشت مورد در بخش‌های کشاورزی، باغداری، شیلات و … تحولات بزرگی را ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در استان چهارمحال و بختیاری ثروت فروان وجود دارد، اما مردمان و خود این استان جز استان‌های محروم کشور است، بیان داشت: از جمله ثروت‌های این استان آب، معادن، موقعیت جغرافیایی، گردشگری، و از همه مهمتر نیروی انسانی فرهیخته است و نیاز است که در تمامی فنون و حرفه ها استعداد یابی انسانی در این استان صورت گیرد. رضایی با اشاره بر اینکه این استان در حوزه گردشگری در بین پنج شش استان قرار داد، بیان داشت: باید زیر ساخت‌های گردشگری در این استان از قبیل هتل، جاده، کمپینگ و .. در راستای توسعه صنعت گردشگری ابجاد شود.

رضایی با بیان اینکه باید کیفیت زندگی ملت ایران را بالا ببریم، اذعان داشت: گرانی یک اژدها پنج سر است که در دولت‌های گذشته تنها به یک سر حمله شده است و سر ها دیگر اصلا توجهی نشده است. در مسئله مقابله با گرانی اقداماتی از قبیل مدیریت بازار پول و ارز و اهمیت به شورای پول ارز کشور، پایان دادن به کسری بودجه، جلوگیری از چاپ اسکنانس بدون پشتوانه ،تغییر دلار نفتی و از بین بردن تحریم اقتصادی با توجه به مذاکرات هسته ای در راستای کاهش گرانی در کشور انجام خواهد شد.

رضایی با اشاره بر اینکه در حوزه محیط زیست با فاجعه بزرگ و عظیم روبه رو هستیم، بیان داشت: برای کم آبی رودخانه کارون و زاینده رود رژیم آب در نظر گرفته شده است که بعد از ده کیلومتری رودخانه ها تحت پوشش انضباط قرار می‌گیرند که که در هر منطقه با توجه به شرایط محصولات کشاورزی و کارخانجات صنعتی و .. کاشت و احداث شود.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور جای تعهد دادن به حزب ها و گروه ها باید به ملت ایران تعهد دهد، بیان داشت: در کابینه دولت خود از تمامی جناح ها و حزب ها استفاده خواهم کرد و برای این افراد تنها دو شرط دارم یک به نظام و رهبری را قبول داشته باشند و فردی کار آمد باشد. رضایی با اشاره بر اینکه دولت من یک دولت فراگیر است و از همه توانمندی ها و توانایی ها بدون هیچ گونه تبعیضی استفاده می‌کند، اظهار داشت: به جوانانی به شرطی کار داده می‌شود که کار را انجام داده و مسئولیت پذیر مسئولیت خود باشند.

ارزش پول ملی آب رفته و پول ملی سقوط کرده است
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ارزش پول ملی آب رفته و پول ملی سقوط کرده است، بیان داشت: در مقابله با تحریم اقتصادی از استراتژی قیچی استفاده می‌کنیم که در لبه قیچی دیپلماسی‌های قوی و در لبه دیگر خنثی کردن امید دشمن از تحریم‌های در آمد‌های اقتصادی است.

وی با اشاره بر اینکه درتبلیغات انتخاباتی شعار‌های جدید برای کاهش تحریم‌های اقتصادی داده می‌شود، بیان داشت: این شعار ها جدید یک کلاهبرداری سیاسی است که می‌خواهند عوام فریبی سیاسی را در بین مردم ایجاد کنند. رضایی با بیان اینکه رسانه ها با پدیده معکوس مواجهه بوده اند، اذعان داشت: رسانه ها و مجلات از رشد کیفی خوبی برخوردارشده اند اما حمایت از رسانه ها کاهش یافته است و در راستای حمایت از رسانه ها صندوق فرهنگ، هنر و رسانه زیر مجموعه صندوق توسعه ملی تشکیل شده که نیم درصد در آمد نفت به این صندوق اختصاص می‌دهیم و ثبات و پشتیبانی را به وجود می‌آوریم.

وی در رابطه با مناظرات تلویزیونی با اشاره به اینکه از سطح کودکستان به دبیرستان رسیده است، یاد آور شد: امید این مناظرات به سطح فوق لیسانس برسد. رضایی با بیان اینکه در این مناظرات هیچ گونه شور و هیجانی وجود ندارد، بیان داشت: این مناظرات تبدیل به گفتگو شده است و در این دوره احتیاط کاری زیادی در مناظرات صورت می‌گیرد .
  
 
 
 
 
 

مقایسه فیلم‌های تبلیغاتی دو دیپلمات

  

وسعت جغرافیایی ایران، گران بودن تبلیغات محیطی و البته اثرگذاری بیشتر تلویزیون باعث شده است اکثر کاندیداها از ظرفیت تبلیغ تلویزیونی بیشترین بهره برداری را بکنند از جمله می توان گفتگوی ویژه تلویزیونی، مناظره ها و فیلم‌های تبلیغاتی را نام برد.


به گزارش عصرایران، 2 مورد اول به ویژگی و توانایی‌های شخصی کاندیدا مرتبط است ولی در فیلم تبلیغاتی، فکر و ایده و هنر تیم سازنده غالب است.


فیلم‌های دکتر ولایتی و دکتر روحانی که در یک شب پخش شد را دو چهره بزرگ سینمایی ایران ساخته بودند.

"پزشک دیپلمات" و "شیخ دیپلمات" در یک حوزه تخصصی و برهه زمانی، بیشترین نقش آفرینی را داشتند اما تیم هنری دکتر روحانی بهترین استفاده را از این امکان تبلیغی برد و خود را به رخ کشید.


استراتژی هر دو کاندیدا این بود که در فیلم خود به مردم و خاصه نسل جوان ، تاریخ معاصر انقلاب و نقش خود در آن را گوشزد کنند و برتری تاریخی خود بر دیگر کاندیداها را مورد تأکید قرار دهند.


با این حال ، تیم فیلمساز ولایتی ، به طور آشکاری کم فروشی کرد و با تدوین سکانس هایی از تاریخ معاصر و قرار دادن ولایتی به عنوان تماشاچی صرف ، سر و ته کار را به هم آورد و به جز در چند صحنه محدود ، رد پای پررنگی از او در تصاویر پخش شده نبود و علاوه بر آن ، نقش ولایتی در دوران بعد از هاشمی تا امروز نیز کات شد!


اما در مقابل ، تیم هنری شیخ دیپلمات ، با تنوع بصری بهتری کار خود را عرضه کرد و علاوه بر تصاویر تاریخی ، از افرادی چون هاشمی و خاتمی هم به عنوان تأیید کنندگان روحانی به خوبی بهره گرفت.


در مسابقات فوتبال بارها دیده ایم که بازیکنان بزرگ در بازیهای حساس، پنالتی خود را گل نمی کنند. تیم هنری دکتر ولایتی هم پنالتی اش را گل نکرد اما کارگردان فیلم دکتر روحانی به خوبی از عهده این پنالتی حساس برآمد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد