سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار استانداری خوزستان

استاندار خوزستان با بیان اینکه بیش از 99 درصد از پروژه های بنیاد برکت در استان خوزستان اجرایی شده است، گفت: باقی مانده  این پروژه ها در مناطق محروم لالی، اندیکا و مسجد سلیمان نیز تا پایان خردادماه سال جاری به پایان می رسد.

سیدجعفر حجازی با اعلام این خبر اظهار کرد:  صدها پروژه از جمله طرح جامع توسعه مناطق محروم اندیکا، لالی و بخش عشایری مسجد سلیمان که با مشارکت استانداری خوزستان و بنیاد برکت اجرایی و مراحل نهایی خود را طی می کند.
وی  افزود: از جمله این طرح ها می توان به پروژه های آبرسانی به 285 روستا، برق رسانی به 110 روستا و احداث 355 کیلومتر جاده روستایی در این مناطق اشاره کرد.
استاندار خوزستان تصریح کرد: ساخت 350 واحد مسکونی، 47 مدرسه، 22 خانه بهداشت و ساخت و تکمیل 180 اتاق و خانه عالم از دیگر خدمات در مناطق مذکور است که اجرای این طرح ها تحول مثبتی در بهبود کیفیت زندگی، پایداری جمعیت و شرایط اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی منطقه ایجاد کرده است.
حجازی گفت: انجام 13 هزار و  700هکتار عملیات آبخیزداری، تاسیس 319  واحد دامی، ساخت 5 انبار علوفه و 10 جایگاه نفت و گاز از دیگر پروژه های این حرکت عظیم در استان خوزستان است.
وی با بیان اینکه حجم بیشتری از طرح های بنیاد برکت به دلیل محرومیت در منطقه اندیکا  انجام شده، افزود: این پروژه ها شامل آبرسانی به 179 روستا، برق رسانی به 61 روستا، احداث 185 کیلومتر جاده روستایی، ساخت 23 مدرسه، 9 خانه بهداشت، 59 مسجد، 125 منزل مسکونی، تاسیس 90 واحد دامی، انجام 9 هزار و 900 هکتار عملیات آبخیزداری، ساخت دو انبار علوفه و پنج جایگاه نفت و گاز است که تمامی این پروژه ها در منطقه به بهره برداری رسیده  است.
استاندار خوزستان اظهار کرد: در مجموع 457 پروژه در 363 روستای منطقه اندیکا اجرا شده که این امر بخش قابل توجهی از مشکلات مردم در منطقه اندیکا را برطرف کرده است.
حجازی با اشاره برخی پروژه های بنیاد برکت در منطقه لالی گفت: در منطقه محروم لالی نیز پروژه های آبرسانی به 92 روستا، برق رسانی به 40 روستا، ساخت 145 کیلومتر جاده روستایی، تاسیس 14 مدرسه و 6 خانه بهداشت، ساخت 125 واحد مسکونی و 19 مسجد  به بهره برداری رسیده است.
وی افزود: در این منطقه همچنین ساخت 97 واحد دامی، آبخیزداری 3800 هکتار اراضی، ساخت پنج جایگاه نفت و گاز و سه انبار علوفه اجرایی شده است.
استاندار خوزستان با اشاره به دیگر پروژه های اجرا شده در منطقه لالی به انجام طرح های مخابراتی  اشاره و تصریح کرد: احداث بندهای خاکی و سنگی، ساخت پل، تاسیس حمام ضدکنه و سرویس های بهداشتی، توسعه باغبانی، ساخت دارالقرآن، ایجاد پاسگاه و حوزه انتظامی از دیگر پروژه های بهره برداری شده در منطقه لالی است.
حجازی گفت: ساخت تعدادی مسجد و اتاق های عالم توسط اداره کل نوسازی مدارس، آماده سازی کانون های اسکان عشایر توسط بنیاد مسکن، راه اندازی مجتمع آب درمانی گلگیر توسط سازمان هلال احمر استان و ساخت سد خاکی چلو توسط منابع طبیعی استان است نیز از جمله پروژه های باقی مانده از طرح بنیاد برکت در استان خوزستان است که تا پایان خردادماه سال جاری به  بهره برداری می رسند.
مرجع / ایسنا
 
 
با توجه به بدی آب و هوا در استانهای خوزستان، ایلام، هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان و همچنین برای افزایش رغبت ماندگاری نیروهای انسانی آموزش و پرورش در این استانها به افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد 25 درصد و به افراد دارای مدرک کارشناسی17 درصد افزایش حقوق در نظر گرفته شده است
استاندار خوزستان گفت: مصوبه دولت برای جذب دو هزار نفر در دستگاه های مختلف استان به استانداری ابلاغ شده و آگهی آن پس از جمع بندی در رسانه ها منتشر می شود.

سید جعفر حجازی در نشست شورای آموزش و پرورش استان خوزستان اظهار کرد: با توجه به بدی آب و هوا در استانهای خوزستان، ایلام، هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان و همچنین برای افزایش رغبت ماندگاری نیروهای انسانی آموزش و پرورش در این استانها به افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد 25 درصد و به افراد دارای مدرک کارشناسی17 درصد افزایش حقوق در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان خوزستان، هشت هزار نفر معلم حق التدریسی دارد، گفت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش هزینه این تعداد از نیروهای حق التدریسی را پرداخت می کند اما این افراد از ثبات شغلی برخوردار نیستند مقرر شده مشکل نیروهای حق التدریسی استان در زمینه ثبات شغلی حل شود.

حجاری در خصوص کم شدن انگیزه دانش آموزان عقب مانده از تحصیل به خصوص در روستاها که همواره با مشکلاتی از قبیل سختی رفت و آمد به شهرها یا روستاهای دیگر مواجه هستند، گفت: برای این مسئله باید در همه شهرها متناسب با شرایط هر منطقه و با کمک سازمانهای متولی این مشکلات پیگیری و حل شود.

استاندار خوزستان با اشاره بر این امر که در سفر استانی چهارم ریاست جمهوری دو مصوبه در خصوص استخدام دو هزار نفر در استان به تصویب رسید، عنوان کرد: این مصوبه به استان ابلاغ شده است و مقرر شد؛ این مصوبه برای تقسیم بندی افراد به شهرستانهای استان ارسال و بعد از جمع بندی نهایی، آگهی آن در رسانه ها به اطلاع عموم مردم برسد.

وی افزود: با توجه به ارتقای سطح علمی دانش آموزان خوزستانی از رتبه 27 به 12در کنکور، فرمانداران شهرستانها آمادگی های لازم را در جهت هر چه بهتر برگزار شدن کنکور در شهرستانها را فراهم کنند تا جوانان خوزستانی در شرایطی مناسب نمره بالاتری در کنکور سراسری به دست بیاورند.

حجازی  با بیان اینکه وجود رتبه های تک رقمی در کنکور توسط دانش آموزان خوزستانی نشان دهنده صحت این موضوع است که سطح قبولی دانش آموزان خوزستان در کنکور سراسری بالا رفته است، عنوان کرد: در سالهای گذشته تلاش دانش آموزان برای قبولی درکنکور بسیار مناسب بوده است ولی توجه زیادی به انتخاب رشته مناسب و کاربردی برای استان در کنکور نداشتند اما در حال  حاضر رقابت خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه رشته های فنی و حرفه ای کاربردی ترین رشته های برای یافتن شغل در خوزستان هستند، تلاش ما بر این است که این رشته ها بیشتر مورد توجه قرار بگیرند به این منظور، بیشتر از 55 درصد رشته های  تحصیلی دانشگاه پیام نور اهواز را رشته های فنی مهندسی تشکیل می دهد و همچنین توانستیم به رغم برخی مشکلات، دوره های شبانه دانشگاه سراسری را در اهواز افزایش دادیم.

استاندار خوزستان  عنوان کرد: در خصوص افزایش ارتقا سطح علمی دانش آموزان در استان اقدامات اساسی در حال رخ دادن است و شورای آموزش و پرورش باید این اقدامات را پیگیری کند.

مرجع / مـهـر
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد