سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار برگزیده

 

اخلالگران آزاد شده در قم، از اینکه فریب عناصر افراطی وابسته به گروه‌های سیاسی را خورده و مرتکب اقدام خلاف شرع و قانون در مراسم 22 بهمن و در جوار حرم حضرت معصومه شده‌اند به شدت ابراز پشیمانی می‌کنند. دو تن از این اخلالگران آزاد شده درحالی که اشک در چشمانشان حلقه زده بود گفتند تصور ما این بود که درحالت حمایت از انقلاب و اسلام هستیم و نمی‌دانستیم در خدمت قدرت طلبانی قرار گرفته‌ایم که از ما برای رسیدن به اهداف سیاسی خود به عنوان ابزار استفاده می‌کنند. یکی از این افراد که اهل لرستان است گفت اگر پدرو مادرم بفهمند که من به جای آنکه در حوزه مشغول تحصیل علوم دینی باشم مرتکب چنین اقدامی شده‌ام و سروکارم با زندان افتاده، هرگز مرا نخواهند بخشید.


* روزنامه الشرق الاوسط در اقدامی همراه با دروغ پراکنی، نامه 17 تن از اساتید دانشگاه‌های ایران به رئیس‌جمهور مصر را نامه رهبر انقلاب اسلامی خطاب به مرسی وانمود کرد که به ادعای این روزنامه در آن از مرسی خواسته شده است که نظام ولایت فقیه را برای مصر برگزیند. چند روز قبل، 17 نفر از اساتید دانشگاه‌های ایران در نامه‌ای به رئیس‌جمهور مصر اعلام کردند، اندیشمندان مسلمان ایرانی آمادگی دارند تجربه و توان علمی خود را به دولت مصر انتقال دهند. روزنامه الشرق الاوسط در اقدامی دور از اخلاق رسانه‌ای این نامه را به رهبر انقلاب اسلامی و مشاوران ایشان خطاب به محمد مرسی رئیس‌جمهور مصر منتسب کرد و با تیتر شیطنت‌آمیز "خامنه‌ای خطاب به مرسی: از ولایت فقیه الهام بگیرید" تلاش کرد این طور به خواننده القاء کند که ایران تلاش می‌کند با دخالت در مصر مدل جمهوری اسلامی را در این کشور پیاده کند. روزنامه الشرق الاوسط به شاهزاده‌های سعودی وابسته است و سلفی‌ها در آن نفوذ دارند.

 

پاسخ آیت الله خزعلی در مورد فرزندشان مجله پاسدار اسلام خطاب به ایت الله خزعلی:اگر صلاح می‌دانید دربارۀ آن فرزندتان که در جهت مخالف نظام اسلامی حرکت می‌کند، نیز برای اطلاع مردم به نکاتی اشاره کنید
آیت الله خزعلی:چند‌وقت پیش، آمد اینجا و بیرونش کردم. به خانم هم گفتم جواب سلامش را ندهید. وقتی در صدای آمریکا صحبت کرد، گفتم از خانۀ من برو بیرون.

***نمایش فیلم مستهجن در کلاس درس!سیدمحمد جوزی، برادر شهیدان جوزی در اعتراض به وضعیت فعلی سینما، خاطرات خود در بازرسی از یکی از مراکز فیلمسازی را بیان کرد.
وی به خاطره‌ای از سال‌های مدیریت علی لاریجانی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: در دو نوبت به عنوان ناظر به مرکز تولید فیلم اسلامی در خیابان ولیعصر رفتیم؛ در بار دوم که به صورت سرزده بود، دیدیم در یکی از اتاق‌ها یک فیلم مستهجن به نمایش گذاشته‌اند.
دختر و پسر به اسم کلاس درس در آن اتاق حضور داشتند؛ این فیلم را از مسئول پخش گرفتیم، اما قبل از اینکه گزارش را تحویل وزیر بدهیم، علیه ما حرف درست کردند که اینها کلاس مقدس درس را بر هم زده‌ و مانع تدریس شده‌اند.
زمانی که فیلم را به علی لاریجانی نشان دادیم، وی پس از دیدن تصویر اول حاضر نشد، ادامه فیلم را ببیند.
متاسفانه مدیر آن دستگاه هنوز هم در مسئولیت‌های فرهنگی کشور حضور دارد و همان‌ها که در آن کلاس حضور داشتند هنرمندان سینمای امروز ما هستند؛ با این اوضاع نمی‌توان توقعی از این گونه سینما داشت.وی به اوضاع فساد در سینما اشاره کرد و گفت: اوضاع آنقدر خراب است که محمدعلی کشاورز گفته اگر دخترم هنرپیشه می شد، سرش را می‌بریدم.

***حدادعادل: اگر بگویم اصلاً قصد کاندیداتوری در انتخابات را ندارم یا دارم دروغ گفته‌امحدادعادل نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه هنوز ورود به بحث‌های انتخابات ریاست جمهوری را زود می‌دانم، خاطرنشان کرد:‌ تصور می‌کنم، مسائل اقتصادی مهم‌تر است.
وی درباره احتمال کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، اظهار داشت: اگر بگویم اصلا قصد کاندیداتوری ندارم، دروغ گفته‌ام و اگر هم بگویم که تصمیم قطعی برای کاندیداتوری ریاست جمهوری دارم، باز هم دروغ است.
حدادعادل با اشاره به اینکه مهم نیست، من بیایم و یا فرد دیگری، یادآور شد: امیدوارم آنچه به صلاح کشور است اتفاق بیفتد.

***پخش سریال کلاه پهلوی متوقف می شوددارابی معاون سیما درجایی گفته است: در جلسه ای با حضور عوامل سریال "کلاه پهلوی"عنوان شد که اگر این سریال به همین شکل ادامه پیدا کند، اجازه پخش نخواهد داشت؛ البته این کار در زمان مسئولان قبلی بسته شده، ولی مسئولیت پخش آن با بنده است.
ممیزی‌هایی وجود دارد که امکان پخش بعضی از مسائل را به ما نمی‌دهد. بعضی از اشخاص در حالی که در شبکه‌های مختلف حضور دارند، از ممنوع‌التصویر بودن خود گلایه دارند..
*** جلسات مشکوک داستان‌نویسان فتنه با لیدر جریان انحرافیشنیده شده که اخیرا دو تن از داستان‌نویسان متعلق به جریان فتنه جلساتی را با لیدر جریان انحرافی برگزار کرده‌اند.
این دو نویسنده که علاوه بر انتشار داستان‌های مبتذل، مدیریت سایتی به ظاهرا ادبی را بر عهده دارند در این جلسه پیرامون مسائلی چون کمک به داستان‌نویسان و نیز لغو ممیزی کتاب بحث و گفت‌وگو داشته‌اند.
همچنین شنیده شده این جریان قولی را مبنی به لغو ممیزی یا کاهش نظارت بر کتاب را از این شخص گرفته‌اند.
بنا بر این گزارش یکی از این دو نویسنده اخیرا کتاب خود را علیرغم داشتن مجوز چاپ از ارشاد، به صورت رایگان در سایت شخصی‌خود منتشر و مدعی شد نمی‌تواند در برابر ممیزی ساکت بنشیند.
نکته آخر این که این جریان قصد دارد تا در ماه‌های آتی تعداد دیگری رمان و داستان را به این شیوه در فضای مجازی منتشر کند تا فشارها نسبت به ممیزی بیشتر شود.

حذف صحنه‌ای دیگر از فیلم "من مادر هستم"در حالی که حرف و حدیثهای بسیاری درباره میزان سانسور در نسخه های اصلاحی «من مادر هستم» وجود دارد غلامرضا موسوی تهیه کننده فیلم درباره نماهای حذف شده می گوید:« به واسطه اصلاحیه جدید ارشاد دقیقا 31 فریم فیلم حذف شده است. اصلی ترین صحنه حذف شده، صحنه ای است که «سیمین کاشف» چهار پایه را از زیر پای «آوا دلنواز» برداشته و قصاص را اجرا می کند.»

خرید خاص همسر رئیس جمهورهمسر باراک اوباما قبل از کریسمس برای فرزندان بی سر پناه به خرید رفت و هدایای زیادی را هم خریداری کرد.
اما چهره غمگین او سوژه ی دیل میل شد و این روزنامه در تیتر خود نوشت: خانم اول آمریکا در هنگام خرید هدایا برای کریسمس، خنده را فراموش کرده است.

قتل عام علوی ها در سوریهگزارش‌ها از سوریه حاکی از آن است که تعداد زیادی از علوی‌های این کشور در روستایی در استان حماة کشته و یا زخمی شده‌اند.
وب سایت "بی بی سی" با انعکاس این خبر مدعی شد: مخالفان می‌گویند شبه‌نظامیان طرفدار دولت که توسط شورشیان محاصره شده‌ بودند، ساختمانی را که ساکنان روستا را در آن به گروگان گرفته بودند، منفجر کردند. این ساختمان همچنین توسط هواپیماهای جنگی بمباران شده بود. برخی از مخالفان حکومت سوریه گفته‌اند که نزدیک به سیصد نفر در روستای عقرب کشته شده‌اند. دولت سوریه و یا رسانه‌های دولتی هنوز در این باره واکنشی نشان نداده‌اند.

 شهرام همایون: غلط کردمبا بالا گرفتن دعوا و جدال بین مدیر شبکه بی بی سی فارسی و مدیر شبکه سلطنت طلب "کانال یک" که با انتشار مطالبی علیه یک دیگر در فضای مجازی به اوج خود رسید، با تهدید صادق صبا به افشاگری علیه شهرام همایون، همایون مجبور شد بازی را به حریف انگلیسی خود واگذار نماید.
بنابر این گزارش، آنچه که از ظاهرا ماجرا پیداست تهدیدات جناب صادق صبا، که از پشتوانه دولت فخیمه انگلیس نیز برخوردار است، علیه مدیر "کانال یک"کارساز واقع شد تا جایی که شهرام همایون از ترس برملا شدن بیش از پیش ماهیت واقعی خود در یک اقدام منفعلانه و با عقب نشینی از موضع تند و آتشینش، عذر تقصیر به درگاه بی بی سی برد و با عجز و لابه خود را از عواقب این کار رهانید.

خالکوبی بهداشتی هم امدمتخصصان علوم پزشکی دانشگاه تورنتو اسکاربورگ به تازگی موفق به تولید نوعی خالکوبی هوشمند و بهداشتی شده‌اند که می‌تواند میزان خستگی افراد را اندازه‌گیری کند.
این خالکوبی هوشمند مجهز به حسگرهای پزشکی است و بویژه می‌تواند برای مربیان ورزشی و کارشناسان پزشکی و درمانگرها کاربرد داشته باشد.

راهکار زن سعودی برای فرار از سنگسارروزنامه «ایندیپندنت» اعلام کرد انگلیس با درخواست پناهندگی یک شاهزاده عربستانی موافقت کرده است.
این شاهزاده بعد از ارتباط نامشروع با یک مرد انگلیسی از دادگاه خواست با دادن حق پناهندگی او را از مجازات سنگسار نجات دهند.
همسر این شاهزاده نیز از خاندان پادشاهی عربستان است که دادگاه از انتشار اسم آنها خودداری کرده است.
شاهزاده عربستانی در سفری به انگلیس با یک مرد انگلیسی غیر مسلمان ارتباط نامشروع داشته و پس از وضع حمل پنهانی به اداره مهاجرت انگلستان تقاضای پناهندگی داده بود که از سوی دادگاه با موافقت روبرو شد.

طرحهای لاغری در نیروی انتظامی فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه تناسب اندام و تحرک ماموران انتظامی برای پلیس بسیار مهم است گفت: اصلاح الگوی تغذیه و افزایش تحرک جزو برنامه‌های لاغری ماموران است.
سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در پاسخ به سوالی مبنی بر فعالیت‌ پلیس‌های چاق در نیروی انتظامی گفت:‌ چاقی ماموران تنها محدود به نیروهای مسلح نیست اما برای پیشگیری و همچنین تناسب اندام و افزایش تحرک الگوهای خاصی را مدنظر می‌گیریم.
احمدی‌مقدم با بیان اینکه تناسب اندام و تحرک ماموران برای ما بسیار مهم است گفت: ماموران چاق نمی‌توانند تحرک و چالاکی مدنظر ما را فراهم کنند.
فرمانده ناجا با بیان اینکه برای استخدام ویژگی‌های خاصی در نظر گرفته شد گفت: میانگین قد ماموران از 165 سانتیمتر به 170 سانتیمتر ارتقاء یافت و فلورانس وزن ماموران نیز مثبت و منفی سه کیلوگرم از وزن ایده آلشان که متناسب با قدشان است در نظر گرفته شد.
احمدی‌مقدم با بیان اینکه در ابتدای استخدام تمام این موارد مدنظر قرار می‌گرید و حتی شما با حضور در جشن فارغ‌التحصیلان می‌توانید این مسئله را به وضوح مشاهده کنید گفت: این چاقی و اضافه خدمت در طول خدمت ایجاد می‌شود و به همین دلیل توسعه مراکز ورزشی و همچنین اصلاح الگوی‌تغذیه را برای پرسنل در نظر داریم. اما برای یگان‌های رزمی و مرزی که فعالیت سخت‌تری دارند این مسئله با اولویت کمتری لحاظ می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر ماموران چاق نتوانند وزن خود را اصلاح کنند در ترفیع آنان مشکل ایجاد می‌شود گفت: بر اساس دستورالعمل ستادکل نیروهای مسلح نیز اگر ماموری پس از هشت سال نتواند ترفیع بگیرد پس از بررسی در کمیسیون از خدمت رها می‌شود.
به گفته احمدی‌مقدم از اجرای این برنامه، نیروهای رزمی پنج کیلوگرم از وزن خود را کم کرده‌اند.

درخواست بازیگر زن از نمایندگانریما رامین‌فر با بیان اینکه حسرت اجرای «ترن» به دلم ماند، گفت: نمایندگان مجلس باید در موضوع اجرای «ترن» ورود کنند، همیشه نباید فقط عزل باشد، گاهی اوقات هم باید آنها محکم برای حمایت از یک اثر وارد شوند.

کارگران در محرم لباس سیاه نپوشیدندشبکه بی بی سی در برنامه ای با حضور کارشناسانی از واشینگتن و پاریس، موضوع عاشورا در ایران را بررسی کرد.مجری بی بی سی، از کارشناس برنامه پرسید: «چرا محرم، عاشورا، حج و زیارت مرقدها در ایران پررنگ تر شده است؟»
«علیجانی»، فعال ملی مذهبی که با عنوان کارشناس سخن می گفت، ابتدا مدعی شد: «من درباره این که الان حج و عاشورا در ایران پرنگ تر از گذشته است نمی توانم نظر بدهم، باید به آمارها نگاه کرد؛ اما گزاره های عکس هم وجود دارد. خودم در تهران شاهد بودم که چادرهایی که زده می شد، نسبت به سال های قبل، رنگ و لعابش کمتر شده است. همچنین بر اساس برخی شنیده ها کسانی که در اداره ها و شرکت ها پیراهن سیاه می پوشیدند، نسبت به سال های قبل کمتر بودند!»
وی بدون اشاره به جنبه سیاسی نهضت امام حسین(ع)، دین آئینی و دین سیاسی را از هم جدا کرد و گفت: «یک پویش در جامعه ایران این است که از دین سیاسی به دین آئینی، تغییر جهت داده است.»
ظاهرا مسافت زیاد فرانسه از ایران و عدم شناخت کافی از عاشورا و عزاداری و مردم ایران، موجب این تناقض گویی ها شده است!

تهدید جانی برای موسوی و رهنورد

وب‌سایت "کلمه" نزدیک به میرحسین موسوی، یکشنبه 19 آذر مدعی تغییر رفتار محافظان میرحسین و خودداری مأموران امنیتی از تأمین مواد غذایی برای او و همسرش زهرا رهنورد شد و آن را "نگران کننده" توصیف کرد.
کلمه می‌نویسد: «مأموران امنیتی که پیش تر از آوردن هرگونه مواد غذایی از سوی فرزندان میرحسین و رهنورد برای پدر و مادر زندانی‌شان جلوگیری می‌کردند و مواد غذایی را خود رأسا تأمین می‌کردند» هم‌اینک «می‌گویند خود را مسئول مواد غذایی آن ها نمی‌دانند و خانواده باید این کار را بر عهده بگیرند.»

به گزارش رادیوفردا به نقل از کلمه، «هم‌اکنون مأموران، مواد غذایی را که فرزندان تهیه کرده‌اند، جلوی در تحویل می‌گیرند تا به پدر و مادر آن ها برسانند.»

این رادیو با عجیب خواندن این حرکت ،در تحلیلی مضحک عنوان می کند"این حرکت عجیب،اکنون این نگرانی را در خانواده موسوی ایجاد کرده که نیت و غرض خاصی در کار باشد و شاید قصد سوئی برای خدشه به سلامتی میرحسین و رهنورد و رفع مسئولیت از خود داشته باشند .....

برگزاری پارتی در درمانگاه!معاون دادستان تهران گفت: کار به جایی رسیده است که روز روشن یک طبقه درمانگاه را قرق کرده و پارتی راه می اندازند.
حجت الاسلام حوزان سرپرست سابق دادسرای ارشاد تهران در مراسم تودیع خود از اقدامات این دادسرا در خصوص برخورد با جرایم مشروبات الکلی، قهوه خانه ها و مفاسد اخلاقی توضیح داد.
وی گفت: من عادت ندارم آمار ارائه کنم ولی می گویم که به جایی رسیده ایم که در طبقه دوم یک درمانگاه پارتی برگزار می کنند اگر پلیس با قدرت پای کار باشد با همین کمبود نیرو می توانیم چهره تهران را تغییر دهیم.
*** اموزش رقص درشب شهادت ازتلویزیون!مستند نجما با کلی تبلیغ توسط صدا وسیما بلاخره روی انتن رفت , خیلی ها دوست داشتند ببیند چیست و چرا با این همه تبلیغ روی انتن می رود , این مستند  پخش شد به رقص و اموزش توسط بازیگران بد حجاب خانم ... پرداخت , چرا باید در شب شهادت امام سجاد این مستند پخش شود؟!
حکایت پخش چنین مستندی در شام شهادت امام سجاد (ع) معلوم نیست , این مستند که به طور علنی به ترویج رقص با حضور بازیگر بد حجاب معنایی ندارد جز در خواب بودن مسئولین صدا و سیما و بگوئیم در خواب بودن شما انتن تلوزیون کشور اسلامی در شب شهادت امام شهیدشان مستند اموزشی رقاصی پخش می کند.
این مستند مطلبی جز اموزش رقص به مخاطبان خود نمایش نمی دهد , هدف از پخش این مستند چه بوده است که شب شهادت امام عزیزمان باید بر روی انتن صدا و سیما جمهوری اسلامی برود

شکایت پسر رئیس جمهور از شکیراماجرا از این قرار است که سال‌ها پیش، زمانی که «شکیرا» و «آنتونیو دلاروا» با یکدیگر دوست بودند، فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری را با یکدیگر شروع کردند.
بعد از آنکه رابطه شکیرا و «جرارد پیکه»، دفاع تیم ملی اسپانیا و بارسلونا، جدی شد، شکیرا از بزرگ‌‌ترین پسر رئیس‌جمهوری سابق آرژانتین شکایت کرد و ادعا کرد در زمان شراکت اقتصادی‌شان، این آقا از اموال شکیرا سواستفاده کرده و در مواردی، بدون اطلاع او از آن برداشت کرده است. این مورد حقوقی سروصدای خاصی به پا نکرد.
اما هفته‌ پیش، دلاروا اعلام کرد با یک شکایت 100 میلیون دلاری، پاسخ شکیرا را در دادگاه خواهد داد. او ادعا کرده شکیرا در گذشته، حال و آینده او را از سود فعالیت‌های اقتصادی‌شان محروم کرده، می‌کند و خواهد کرد.
بر خلاف آنچه هواداران شکیرا دل‌شان می‌خواهد بشنوند، این بار ممکن است دلاروا واقعا برنده‌ میدان باشد. او مدیر برنامه‌های کمپین انتخاباتی پدرش در همان انتخاباتی بود که برنده هم شد. علاوه بر این موفقیت، آنتونیو دلاروا، بیزنس‌من و تاجر قابلی هم هست.

فعالیتهای پنهانی انتخاباتی اصلاح‌طلبان در بلوچستان طبق برخی شنیده ها اخیرا تعدادی از اصلاح طلبان در زاهدان و برخی شهرهای بلوچستان به نمایندگی از برخی جریانات اصلاح طلب در تهران جلسات متعدد انتخاباتی با برخی فعالین سیاسی و متنفذین برگزار کرده اند.
برخی چهره های اصلاح طلب سیستان و بلوچستان که اخیرا دیداری نیز با یکی از فعالین ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداهای احتمالی اصلاح طلب ریاست جمهوری داشته اند پس از بازگشت از جلسه تهران و دریافت برخی دستورات از چند هفته قبل فعالیت خود را به صورت پنهانی آغاز کرده اند.
در همین حال طیف افراطی تر اصلاح طلب استان نیز اخیرا با کدهای که از تهران دریافت کرده اند منتظر نظر نهایی محمد خاتمی در تهران برای شدت بخشیدن فعالیت خود در زاهدان و برخی شهرهای بلوچستان می باشند.

***دانشگاه آزاد از هیچ کاندیدایی حمایت نمی کندرئیس دانشگاه آزاد گفت: سیاست دانشگاه آزاد در انتخابات حمایت از هیچ کاندیدایی نیست و امکانات دانشگاه آزاد در اختیار کسی قرار نمی‌گیرد.
فرهاد دانشجو گفت: دانشگاه آزاد در انتخابات از هیچ کاندیدایی حمایت نمی‌کنند و فرهاد دانشجو نیز کاندید نمی‌شود.وی افزود: کسانی هم که کاندید شوند نمی‌توانند از امکانات دانشگاه آزاد بهره گیری کنند ولی مسئله به این معنی نیست که تشکل‌ها در دانشگاه آزاد فعالیت نکنند.
رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: رشد دانشگاه آزاد در این است که مسئولان دانشگاه‌ها از مسائل حاشیه‌ای جلوگیری کنند زیرا ما وارد احزاب سیاسی نمی‌شویم و هیچ حزبی نیز اجازه ندارد از امکانات دانشگاه استفاده کند.
***جنجال شبکه های اجتماعی برای یک خوانندهعلی اصحابی این روزها به سختی در حال کار کردن روی آلبوم جدیدش است و به قول خودش روزانه بیش از 11 ساعت را در استودیو می گذراند. این خواننده به تازگی در صفحه شخصی اش تصمیم گرفته که بخش هایی از ترانه یک کار جدیدش را منتشر کند ولی نوشتن همین چند خط در صفحه شخصی این خواننده، باعث به وجود آمدن جنجال های فراوان در شبکه های اجتماعی شد و باعث شد تنش های زیادی بین طرفداران این خواننده و دوستداران یکی دیگر از خواننده هایی که به تازگی نیز آلبومش در بازار منتشر شده، به وجود آید.
دوستداران آن خواننده اعتقاد داشتندکه اصحابی با این شعر قصد تخریب خواننده مورد نظرشان را داشته ولی خود علی اصحابی در این باره به «موسیقی ما» گفت: «هیچ کدام از قطعات من علیه کسی ساخته نشده و این جوسازی ها را نمی توانم درک کنم. هرگز در دوران کاری ام به کسی توهین نکرده ام و قطعا در ادامه نیز رویه ام همینطور خواهد بود.»

این خواننده درباره آلبوم جدیدش نیز گفت: «اسم آلبومم «فقط خودش باش» است که در حال طی مراحل اخذ مجوز است. جدیدا با دوست خوبم «کوشان حداد» پروژه هایی را برای آلبوم شروع کرده ایم که به موفقیت آنها بسیار امید دارم. اگر همه چیز مرتب پیش برود به نظرم اوایل فروردین ماه آلبوم را در بازار موسیقی کشور منتشر خواهیم کرد.»

داستان جالب از یک اختلاس در لیگ برتریکی از مدیران سابق یکی از باشگاههای لیگ برتری، به گفته یکی از مربیان این تیم نزدیک به ۳ میلیارد تومان اختلاس کرده است!به گزارش حدیدنیوز؛ این مدیر عامل در یکی از استان های بزرگ کشور، مدیر عامل یک باشگاه بود که توانست بودجه کلانی را دریافت کند اما از این بودجه ۴ میلیاردی تنها یک میلیارد هزینه تیم کرد و مابقی را به جیب زد! مربی وقت این باشگاه تعریف می کند: «شما در جریان نیستید آن زمان چه اتفاقاتی افتاد. مستند دارم که ایشان ۳ میلیارد تومان بالا کشید و رفت.» اما همین مربی تعریف می کند که مدیر عامل مذکور بعدها این پول بادآورده را به باد داد: «بله، او برای فردی ضامن شد اما آن فرد که وام کلانی گرفته بود از پس پرداخت آن برنیامد تا پول های برباد رفته این مدیر همانطور به باد برود!» این مدیر عامل تا سال گذشته نیز در فوتبال بود ولی حالا هیچ سمتی در این رشته ندارد.
*پسررئیس‌جمهور به دنبال شغلی با پردرآمد ! جنبش اخوان المسلمین پس از انتخاب محمدمرسی یکی از اعضای مشهور خود به عنوان رییس جمهور مصر، یکی از برنامه های مهم خود را مبارزه قاطعانه با فساد و خویشاوند سالاری عنوان کرده اما اکنون در معرض آزمونی جدی است چراکه هم اکنون در این کشور جنجالی در رابطه با انتصاب غیرمنتظره پسر رئیس جمهور در یک سمت بالا در وزارت حمل و نقل هوایی ایجاد شده است.
اگرچه این وزارتخانه با انتشار بیانیه ای اعلام کرده که عمر یکی از پنج پسر محمد مرسی با شرکت در مصاحبه های رایج این سمت را به دست آورده است اما برخی مخالفان استخدام وی در شرکت فرودگاه‌ها را مصداق بازر خویشاوند سالاری می دانند.بر اساس اعلام مخالفان دولت، عمرمرسی که به تازگی از یکی از دانشگاههای کشور فارغ التحصیل شده، سمتی با حقوق پنج هزار دلار به دست آورده است و این در حالی است که این مساله در مصر یک امر عادی محسوب نمی شود چون بیشتر فارغ التحصیلان فعالیت خود را در اداره های دولتی از سمت هایی شروع می کنند که حقوقشان به ندرت از 75 دلار در ماه تجاوز می کند.هرچند برخی منابع نزدیک به دولت، حقوق فرزند رییس جمهور را 750 دلار اعلام کرده اند اما این موضوع در کشوری با نرخ بیکاری 13 درصد و دستمزد پایین یک اتفاق قابل تامل محسوب می شود.
*جذب تک‌تیراندازدرشهرداری تهران

شهرداری تهران تک‌تیراندازهای حرفه‌ای را برای معدوم کردن موش‌ها در نظر گرفته و طی دو ماه گذشته 2 هزار و 205 موش در شهر معدوم شده است.محمدهادی حیدرزاده رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای رفع مشکل موش و سگ در تهران اقداماتی انجام شده است گفت: در تمام دنیا تا زمانی که آب، غذا و پناهگاه داشته باشیم موضوع موش وجود دارد.حیدرزاده از اتلاف موش با تفنگ بادی خبر داد و گفت: تک‌تیراندازهای حرفه‌ای برای این کار در نظر گرفته‌ایم که کانون موش را شناسایی و آنها را معدوم می‌کنند.به گفته حیدرزاده در حال حاضر یک گروه 10 نفره مبارزه با موش را بر عهده دارند اما تا پایان سال 20 نفر و در سال آینده تعداد آنها افزایش بیشتری می‌یابد.

*وقف‌های جالب خارجی وقف‌های عجیب و جالب، فقط به ایرانیان اختصاص ندارد. در نقاط دیگر دنیا هم می‌شود از این موقوفه‌های جالب دید. به عنوان مثال آن طور که در کتاب «جامعه توحیدی اسلام و عدالت اجتماعی» نوشته «مصطفی سباعی» و ترجمه: « سید علی محمد حیدری» آمده، در لبنان موقوفه‌ای وجود دارد که از درآمد آن، باید هرروز 2 نفر به بیمارستان‌های مختلف شهر بروند و بر بالین بیماران حاضر شوند. این دو نفر باید در حالی که بیمار، صدای آن‌ها را بشنود به آهستگی صحبت کنند و جملاتی را ردوبدل کنند تا روحیه بیمار را بهتر کند. جمله‌هایی با این مضمون: «چشمهاشو نگاه کن. قیافه ش رو ببین! حالش خیلی بهتر شده. » درهمین کتاب، از وقفی جالب در عراق نیز یاد شده است. وقفی که صلاح الدین ایوبی در قرن ششم هجری قمری برای کمک به زنان شیرده ثبت کرده است. او در قلعه‏‌ی دمشق مراکزی را برای امداد به زنان شیرده وقف کرده بود، طوری که در آن جا دو ناودان تعبیه کرده بودند، که در هفته دو روز، از یکی شیر و از دیگری آمیزه‏ای از آب و شکر می‏ریخت، تا زنان شیردهی که با کمبود شیر روبه‏‌رو بودند، از آنها استفاده کنند و برای نوزادان خود ببرند. 
 قیمت سرسام آور یک هتل در کیش!رئیس جامعه هتلداران جزیره کیش گفت: برای هتلی با پنج ستاره و تمام خدمات جانبی قیمت 540 هزار تومان ویژه نوروز پیشنهاد داده شده است.به گزارش مهر، مسیح الله صفا گفت: هتلداران کیش قیمت پیشنهادی خود را برای سال جدید اعلام کردند و قیمت ها در جامعه هتلداران جزیره نیز تصویب شد تا در معاونت گردشگری مورد بررسی و تایید قرار گیرد از آن به بعد این قیمت ها به آژانسداران اعلام می شود تا با احتساب نرخ بلیت و خدمات جانبی پکیجی را به مسافر ارائه کنند.صفا تصریح کرد: در جلسه ای که با هتلداران جزیره کیش و نماینده معاونت گردشگری داشتیم در این باره صحبت شد و بالاترین نرخ برای اتاق هتلی با 5 ستاره و تمامی خدمات جانبی از جمله صبحانه، ناهار، استخر ،سونا و ... 540 هزار تومان و پایین ترین نرخ برای هتلی با دو ستاره 180 هزار تومان در نظر گرفته شد.
دانشکده مداحی راه اندازی می‌شودسازمان بسیج مداحان کشور گفت: تا دو سال آینده، دانشکده "هنر و ادبیات آیینی (مداحی) در دانشگاه بسیج راه اندازی می‌شود. علی اکبر مداحی اظهار داشت: سرفصل ها و طرح درس های این رشته توسط دکتر سنگری و کمیته تحقیق و پژوهش سازمان بسیج مداحان کشور تهیه شده و تحقیق برای تهیه متون درسی آن در حال انجام است. وی افزود: در این رشته تحصیلی علاوه بر دروس تخصصی مداحی به درس هایی همچون اخلاق، اعتقادات، سیره پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (س) نیز توجه شده است.
دلایل بد حجابی دختران در تهرانرئیس مرکز مطالعات و پژوهش های وزارت ورزش و جوانان گفت: نگرش به زندگی، نگرش به نظام سیاسی، نگرش به لباس و نگرش به استفاده از رسانه های گروهی خارجی در تعیین نوع و الگوی پوشش زنان و دختران نقش بسزایی ایفا می کند. به گفته محمد تقی حسن زاده مجموع زنان و دختران بدحجاب در مقایسه با زنان و دختران با پوشش مناسب از نگرش های لذت طلبانه تر برخوردارند و عاقبت گرایی و رابطه با محرم و نامحرم در این گروه از زنان آسان تر از زنان باحجاب است. وی با بیان اینکه جامعه آماری این تحقیق از زنان و دختران مناطق ۲۰ گانه شهر تهران انتخاب شده اند، تصریح کرد: نتایج تحقیق نشان می دهد که زنان و دختران بدحجاب موافق با پوشش اسلامی نیستند و همواره از رسانه های خارجی، اینترنت و شبکه های ماهواره ای استفاده می کنند. رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های وزارت ورزش و جوانان درباره دلایل جامعه آماری برای گرایش به بی حجابی توضیح داد: متغیرهای مختلفی همچون اختلال شخصیتی و تمایل به خودشیفتگی، دنباله رو بودن، توجه بیش از اندازه به رسانه های خارجی، گرایش اندک مذهبی از جمله دلایل گرایش آنها به سمت بی حجابی است. 

مرتدی که حتی حمام را هم با محافظ می‌رود!سلمان رشدی می گوید: من یک مرد مرده هستم،دچار بیماری «کلوستروفوبیا» (ترس از فضای تنگ و محصور) شده‌ام که برایم بسیار دردآور است.رشدی درکتابی پیرامون شرح حال بیست سال زندگی زیر زمینی خود در خصوص زندگی مخفیانه اش و روش‌های انتقال بین بیست خانه تحت کنترل نیروهای پلیس انگلستان و چگونگی ملاقات با دوستان خود پس از صدور فتوای تاریخی مهدور الدم شدنش، توضیح می‌دهد. وی در این کتب نوشته است که نیروهای پلیس انگلستان با وی دائماً همراه هستند و حتی برای جلوگیری از احتمال ترور شدن، در داخل حمام با او هستند تا بلکه این نویسنده مرتد از کابوس 24 ساله خود، جان سالم به در برد.

برچسب زنی و لج بازی یک مدیر فرهنگی با رسانه های منتقد چند صباحی است که مسئولین در یک دستگاه فرهنگی بجای پرداختن به علل انتقادها و دغدغه های اهالی رسانه و فرهنگ دست بکار اعمال انواع متنوعی از فشار و تهاجم شده اند. اخیرا عالی ترین مسئول در این دستگاه فرهنگی مدعی شده است کسانیکه به وی انتقاد میکنند مخالفان دولت هستند و منتقدان دولت در این طیف قرار دارند ، حال آنکه بر کسی پوشیده نیست که طرح چنین اتهامات بی اساسی علیه اصحاب رسانه ناشی از ناتوانی و استیصال یک مدیر فرهنگی است که بسیاری از اقدامات خرد و کلانش در تمامی محافل متدینین و حتی هنرمندان سکولار مورد نقد های جدی قرار دارد و چنین حملاتی نمیتواند مشکلات ریشه ای که وی و دستگاه تحت مدیریتش به بار آورده اند را مهار کند.رویداد نوشت:در این اظهار نظر جالب که اواخر هفته گذشته در برخی از سایتهای نزدیک به دستگاه یاد شده منتشر شده است ، خطوط کلی برچسب زنی بر رسانه های منتقد این ناهنجاری های فرهنگی در کشور ترسیم شده است ، من جمله از برچسب های مورد اشاره ، لیبرال بودن،منتقد دولت بودن(البته انتقاد از دولت و هر دستگاه دیگری در کشور حق مسلم رسانه ها و اصحاب قلم است اما در اینجا بار کلام معطوف به استفاده از نقد با کاربری القای تخریب بوده است که طبیعتا درباره آن اختلاف نظری وجود ندارد)،جنجال آفرینی و.. است که نمایانگر عزم این دستگاه برای ادامه اشتباهات زشت و نابخشودنی گذشته اش می باشد.
پیامک های تبریک به استاندار نیامده
ارسال پیامک های تبریک گروه های مختلف به فردی که گفته می شود طی چند روز آینده به صورت رسمی به عنوان استاندار معارفه می شود از ان اقدامات خاص در کشورمان است معلوم نیست هنوز این حکم قطعی شده باشد پیامک های حمایت از این مسئول در شهر و استان مورد نظر رو به افزایش است!
* نخستین بانوی استاد فیزیک ایران کجاست؟


نخستین بانوی استاد فیزیک ایران بعد از بنیانگذاری نخستین رصدخانه و تلسکوپ خورشیدی تاریخ نجوم ایران ، فارغ التحصیلی از دانشگاه سوربن پاریس و 30 سال تدریس در دانشگاه هم اکنون با خیالی آسوده و خاطراتی خوش بر روی تخت آسایشگاه سالمندان ، تنها افتخار خود را تربیت دانشجویان موفق (استادان امروز) می‌داند .
آلینوش طریان در سال 1299 در خانواده ارمنی در تهران متولد شد . وی در خرداد سال 1326 با درجه لیسانس فیزیک از دانشکده علوم دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل و در مهرماه همان سال به سمت کارمند آزمایشگاه فیزیک دانشکده علوم استخدام شد و یکسال بعد به عنوان متصدی عملیات آزمایشگاهی در دانشکده علوم منصوب شد . وی که اولین کسی بود که در ایران درس فیزیک ستاره‌ها را تدریس کرد ، در سال 58 تقاضای بازنشستگی داد و به افتخار بازنشستگی نائل شد .
بنای تاریخی که به تصرف معتادان درآمد! شهر 10 هزار ساله بم مملو از آثار و محوطه های تاریخی است که حفاظت از آنها ضروری به نظر می رسد با این وجود بنای قجری حناسایی این شهر کهن این روزها به محلی برای تجمع معتادان و زباله ها تبدیل شده است.
حناسایی بم بنایی بجای مانده از دوران قاجار محسوب می شود که تا چندی قبل در این شهر کهن فعال بوده است هر چند این بنا از زمین لرزه بم جان سالم به در برد اما گویی پیکره این بنا را تبعات بجای مانده از این زمین لرزه سالهاست می لرزاند.
عدم توجه در نگهداری این بنای تاریخی سبب شده است حناسایی رفته رفته به متروکه ای تبدیل شود که حتی مردم بم نیز تمایلی برای بازدید از این بنا نداشته باشند و این درحالی است که کهنسالان بمی در خاطرات خود هنوز از فعالیت و شور و نشاطی که چند سال قبل و در هنگام فعال بودنش به یادگار دارند سخن می گویند.
لامبورگینی شخصی کشاورز چینی


وان جیان کشاورز 28 ساله چینی در کنار کشاورزی به کار مکانیکی مشغول است. وی یک سال برای ساخت لامبورگینی مدل رونتون با استفاده از تکه آهن های وقت صرف کرده است.این کشاورز برای خود یک لامبورگینی شخصی ساخته است.
لامبورگینی هر سال تنها چند دستگاه برای ثروتمندان جهان ساخته می شود که کمتر از 2میلیون دلار قیمت دارد.

 صادرات قطعات پیکان به انگلیس!
آمار گمرک ایران حاکی از رشد 319 درصدی صادرات خودرو کشور طی پنج ماه نخست 1391 است.
در بین خودروهای صادراتی ایران، پراید بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است. انواع پژو و تیبا نیز از دیگر خودروهای صادراتی ایران به شمار می‌روند.

از نکات جالب توجه که در آمار گمرک ایران به ثبت رسیده، می‌توان به صادرات تعدادی از اجزا و قطعات خودرو سواری پیکان به ارزش بیش از 4200 دلار از حوزه تجاری فرودگاه امام خمینی (ره) به انگلستان در مرداد ماه امسال اشاره کرد که دقیقا مشخص نیست دلیل این صادرات چه بوده است.

 نوجوانان در اینترنت به دنبال چه می‌گردند؟ دکتر فرهاد محمدی، روانشناس با اشاره به گسترش استفاده از اینترنت در کشور و با بیان این‌که مطابق آمار موجود تعداد زیادی از کاربران ایرانی در رده سنی 15 تا 24 سال قرار دارند‌، عنوان کرد: بر همین اساس توجه به میزان استفاده از اینترنت بویژه در ارتباط با آموزش، یادگیری و اثرات آن بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان مسئله‌ای پراهمیت است.
این روانشناس در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان گفت که استفاده از اینترنت به عنوان یک فناوری موجب بهبود عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان می‌شود، عنوان کرد: باید توجه داشت که استفاده از اینترنت تنها محدود به آموزش و یادگیری نیست، زیرا اگر‌ چه به دلیل قابلیت‌های زیاد، اینترنت به عنوان یک ابزار ایده‌آل آموزشی شناخته شده است، اما گروهی از دانش‌آموزان به جای انجام فعالیت خلاقانه، اغلب در سایت‌های نامربوط، اتاق‌های گپ، سرویس‌های دوستی اینترنتی، بازی‌های آن‌لاین، عکس‌ها و فیلم‌ها به گشت و گذار می‌پردازند.
وی ادامه داد: وجود هزاران بخش مختلف از قبیل بازی و سرگرمی، تبلیغات، برنامه‌های اقتصادی و سیاسی، گفتگوهای اینترنتی و دوست‌یابی، این محیط مجازی را به اندازه‌ای پیچیده ساخته که در بررسی هر جنبه‌ای از این فن‌آوری بویژه جنبه‌های آموزشی لازم است به ابعاد دیگر و اثرات آن نیز پرداخته شود. 
تله کابین سواری دو وزیر  

ماجرای جابجایی مجدد دفتر میراث فرهنگی پس از آنکه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در اقدامی سوال برانگیز به دستور حمید بقایی (سال 1389) از ساختمان نوساز و مستحکم ارگ آزادی (واقع در خیابان آزادی – تقاطع اتوبان یادگار امام خمینی (ره) ) به ساختمانی واقع در خیابان 30 تیر (محدوده طرح ترافیک) منتقل شد،اکنون خبر رسیده است که رئیس جدید این سازمان قصد دارد این مکان را به محل سابقش عودت دهد!به گزارش رویداد انتقال بدون توجیه این سازمان که میلیاردها تومان برجای گذاشته،در زمانی صورت گرفت که بقایی (رئیس اسبق میراث و معاون فعلی رئیس جمهور) تحت تعقیب قضایی قرار گرفته بود.
این اقدام بقایی که مشخص نشد با چه انگیزه‌ای صورت گرفته در پی آن تمام اسناد سازمان جابه جا شده و ساختمان ارگ آزادی با لطمات جدی مواجه و ،در همان موقع با مخالفت شدید کارمندان متعهد این سازمان (علی الخصوص بسیجیان میراث فرهنگی) مواجه شد. 

 خودروی محافظان رئیس جمهور  به سرقت رفتافراد ناشناس خودروی امنیتی وابسته به گارد ریاست جمهوری مصر را از مقابل منزل «محمد مرسی» رئیس جمهور این کشور به سرقت بردند.افراد ناشناس یک خودروی امنیتی وابسته به گارد ریاست جمهوری را از مقابل منزل مرسی در شهر الزقازیق به سرقت بردند و تلاش برای دستگیری عاملان این سرقت آغاز شده است.بر اساس این گزارش مرکز امنیت الشرقیه ابلاغیه‌ای در خصوص به سرقت رفتن خودروی وابسته به گارد ریاست جمهوری مصر متعلق به تیم محافظان دریافت کرد و این ابلاغیه حاکی از آن است که این خودرو در جریان سفر مرسی به منطقه «فلل الجامعه» در شهر الزقازیق از مقابل منزل وی به سرقت رفته است.بنابر این گزارش تیم جست‌وجو برای دستگیری عاملان این سرقت و بازپس گیری خودروی به سرقت رفته، تشکیل شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد