سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

مجموعه اخبار ورزشی خوزستان

 

در اهواز
مسابقات بین‌المللی زیبایی اسب‌های اصیل عرب که در اهواز برگزار شد با شناخت برترین‌ها به کار خود پایان داد.
 
مسعود حقیقت‌منش، مسوول کمیته زیبایی هیات سوارکاری استان  اظهار‌کرد: این مسابقات روزهای پنجشنبه و جمعه (26 و 27 بهمن‌ماه) زیر نظر سازمان جهانی اسب اصیل عرب (ایکاهو) در اهواز برگزار شد.
 
وی ادامه‌داد: در این رقابت‌ها 200 راس اسب از فارس، یزد، کرمانشاه، لرستان، کرمان، البرز، تهران، قزوین، تبریز، اردبیل، اصفهان، کهگیلویه‌و بویراحمد، سیستان و بلوچستان و خوزستان و اسب‌هایی از کشورهای لهستان، فرانسه، امارات، عربستان، آمریکا، اسپانیا و مصر شرکت کردند.
 
مسوول کمیته زیبایی هیات سوارکاری خوزستان بیان‌کرد: در رده خردسالان اسب‌های خالص مادیان، اسب "لتک‌بردبار" با مالکیت غلامرضا بردبار و اسب "مهردخت‌سوز" با مالکیت‌ هادی مانگری هر دو از خوزستان به ترتیب مقام‌های اول و دوم را کسب کردند. همچنین در رده بزرگسالان اسب‌های خالص مادیان اسب "زرخش" با مالکیت امیر نیری از خوزستان قهرمان شد و اسب "رعنا مشیر" با مالکیت سبحان و میبد وزیری از یزد دوم شد.
 
وی اضافه‌کرد: همچنین در رده سنی خردسالان اسب‌های خالص نریان اسب "گیبربیک" با مالکیت محمد دهقان‌پور و اسب "لهیب‌نار" با مالکیت اسماعیل روستایی هر دو از یزد مقام‌های اول و دوم را کسب کردند. در رده بزرگسالان اسب‌های خالص نریان، اسب "ذوالفقار" با مالکیت علی بهزادی و اسب "کانا تفت" با مالکیت عباس مکی هر دو از خوزستان به ترتیب مقام‌های اول و دوم را کسب کردند.
 
حقیقت‌منش ادامه‌داد: همچنین در رده خردسالان اسب‌های ایکاهو مادیان، اسب "لیدی آنجلینا" با مالکیت زینب کردونی و اسب "میسون" با مالکیت عباسی هر دو از خوزستان به ترتیب جایگاه اول و دوم را کسب کردند و در رده بزرگسالان اسب‌های ایکاهو ‌مادیان، اسب "دی‌ای‌روبینا" با مالکیت محمدمهدی انتظاری از یزد قهرمان شد و اسب "ویست‌پرا" با مالکیت جمال زاهدی از خوزستان مقام دوم را کسب کرد.
 
وی افزود: در رده سنی خردسالان اسب‌های ایکاهو نریان، اسب "مورنا جولیوس" با مالکیت محمدمهدی انتظاری از یزد قهرمان شد و اسب "محمد الماسی" با مالکیت محمد زینلی از زاهدان مقام دوم را کسب کرد. همچنین در رده سنی بزرگسالان اسب‌های ایکاهو نریان، اسب "شاردبن‌اسکایپ" با مالکیت احسانی از خوزستان به عنوان قهرمانی رسید و اسب "الریان‌صامد" با مالکیت توفیق ‌زاهدی از خوزستان جایگاه دوم را کسب کرد.
 
مسوول کمیته زیبایی هیات سوارکاری خوزستان با اشاره به برترین اسب‌های مسابقه گفت: در بخش بهترین مادیان سال 2012، اسب پروانه با مالکیت سیدحسین حسینی از خوزستان و در بخش بهترین اسب مسابقه، اسب "گیبربیک" با مالکیت محمد دهقان‌پور معرفی شدند.
 
وی اضافه‌کرد: همچنین در بخش بهترین حرکت، اسب "سردار ملی" با مالکیت سامان سلیمانی و در بخش ایکاهو مادیان، اسب "آنجلینا با مالکیت زینب کردونی به عنوان بهترین حرکت و بهترین سر و گردن شناخته شد. دوره گذشته بهترین اسب‌های نریان انتخاب شدند به همین دلیل امسال تصمیم گرفتیم بهترین اسب‌های مادیان را انتخاب کنیم.
 
وی با بیان این‌که سطح مسابقات نسبت به دوره‌های قبل بالا بود، عنوان‌کرد: تمام داورانی که در این مسابقه حضور داشتند از کشورهای چک، ایتالیا و لهستان بودند که همگی سطح مسابقه را بالا دانستند.
مرجع / ایسنا
  
رئیس فدراسیون تکواندو:
تیم ملی تکواندو با وضعیت بد مالی روبه‌رو است 

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون تکواندو کشورمان گفت: در وضعیت بد مالی قرار داریم و این امر امکان برگزاری اردوی مستمر را از تیم ملی تکواندوی کشورمان گرفته است. 

خبرگزاری فارس: تیم ملی تکواندو با وضعیت بد مالی روبه‌رو است  
 

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، سیدمحمد پولادگر در حاشیه برگزاری مسابقات تکواندو نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در این شهرستان از میزبانی آبادان تجلیل کرد و گفت: از حضور در کربلای خوزستان بسیار خرسندم.وی در مورد عدم حضور بزرگان تکواندو کشور در آبادان اظهار کرد: همانطور که از نام مسابقات پیداست، این آوردگاه مربوط به نیروهای مسلح بوده و تیم ملی ما نیز از دیروز وارد اردو شده است اما بازیکنان این تیم با وجود اینکه به آن‌ها پیشنهاد شده بود در این مسابقات شرکت کنند موفق به حضور نشدند.رئیس فدراسیون تکواندو کشورمان در ادامه از وضعیت میزبانی آبادان ابراز رضایت کرد و افزود: خوشحالم که در آبادان، این خاک مقدس حضور دارم و امیدوارم که به همین شکل میزبانی آبادان پیش برود و نمره قبولی از این رویداد دریافت کند. 

*حضور در مسابقات جهانی و آوردگاه کشورهای اسلامی

وی در مورد وضعیت تیم ملی تکواندو کشورمان خاطرنشان کرد: در وضعیت بد مالی قرار داریم و این امر امکان برگزاری اردوی مستمر را از ما گرفته است.پولادگر اضافه کرد: امیدوارم این مشکل به زودی حل شود چرا که روزهای مهمی در مسابقات جهانی و آوردگاه کشورهای اسلامی در انتظار ورزش تکواندو است.وی خاطرنشان کرد: با برگزاری مسابقات نیروهای مسلح نیز امیدواریم، یک تیم ملی خوب و قدرتمند را از این بازی‌ها انتخاب کرده و راهی مسابقات جهانی کرده تا ضمن نمایش اقتدار به عنوان قهرمانی ایران تحکیم بخشند.رئیس فدراسیون تکواندو کشورمان در مورد وضعیت آموزش در این فدراسیون اظهار کرد: در بحث آموزش حرکت‌های بسیار خوبی در این فدراسیون انجام شده و مدارک کاردانی هم با همکاری دانشگاه علمی کابردی به مدرسین داده شده و به دنبال مجوز آن هستیم تا مدرک کارشناسی را به مدرسین خود نیز اعطا کنیم. 

 

   

فارس گزارش می‌دهد
چراغ ورزش صیدون رو به خاموشی ا‌ست/ یک سالن ورزشی برای 8 هزار ورزشکار

خبرگزاری فارس: ورزش صیدون با برخورداری از 8 هزار ورزشکار، با کمبود و کاستی‌هایی مواجه بوده که موجب ترک و دلسردی ورزشکاران از رشته‌های ورزشی مورد علاقه‌شان شده است.

خبرگزاری فارس: چراغ ورزش صیدون رو به خاموشی ا‌ست/ یک سالن ورزشی برای 8 هزار ورزشکار

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، صیدون نام شهری از توابع شهرستان باغملک در شمال استان خوزستان است.

جاذبه‌های گردشگری و وجود منظره‌های سرسبز طبیعی از جمله کوه‌ها، رودها و باغ‌ها، این شهر را میزبان گردشگران زیادی کرده است که از آن جمله می‌توان به مناطق علاء، دره بنیاب و رودزیر اشاره کرد که مزارع برنج چمپا بر جاذبه‌های گردشگری آن در تابستان افزوده است.

همچنین بقعه امامزاده عبدالله(ع) از نوادگان حضرت امام سجاد(ع) در کوه‌های منگشت باعث جذب گردشگران بیشتری شده است.

در شهر که راه می‌روی نشاط را در چهره‌ها می‌توان دید، هوای مطبوع هر رهگذری را به اتراق چند روزه در این منطقه فرا می‌خواند، با چند تن از شهروندان جوان همکلام می‌شوم، از مشکلات ورزش صیدون می‌نالند.

آموزش و پرورش، سالن را پس گرفت/ کسب مدال‌های مختلف

حمید خلیلی جوان 21 ساله صیدونی نخستین کسی است که لب به گلایه می‌گشاید؛ وی درددل‌های خود از کمبود امکانات ورزشی را این گونه بیان می‌کند: شهر صیدون فقط یک سالن ورزشی دارد که برای استفاده از آن باید یک ماه در صف بمانیم.

وی افزود: آموزش و پرورش سالنی را در اختیار ورزشکاران قرار داده بود که آن را هم به دلایل نامعلومی پس گرفت و ورزشکاران سرگردان شدند.

این جوان صیدونی با اشاره به درخشش ورزشکاران این شهر در صحنه‌های مختلف خاطرنشان کرد: با همین کمبود امکانات موجود نیز تعداد زیادی از ورزشکاران در رقابت‌های مختلف مدال کسب می‌کنند که اگر امکانات مورد نیاز آنها تامین شود، قطعا حضور آنها و کسب مدالشان چندین برابر رشد خواهد داشت.

خلیلی به جمعیت زیاد ورزشکاران صیدون اشاره کرد و گفت: وقتی جوان ورزشکار نتواند انرژی خود را در میادین ورزشی تخلیه کند، ممکن است به سراغ تفریحات ناسالم مانند استفاده از قلیان برود.

جیت کاندو کاران ورزش را رها کردند/ بدون سالن همه آواره شدند

وی در ادامه به بیان برخی از مقام‌های کسب شده توسط ورزشکاران صیدون می‌پردازد و اضافه می‌کند: ورزش‌های کیک بوکسینگ و جیت کاندو خیلی فعال بودند و مقام‌هایی را در مسابقات کشوری مسابقات کسب کرده،‌ اما به علت نبود مکان برای تمرین، ورزش را رها کرده‌اند.

این جوان فوتبالیست تصریح کرد: در مسابقات کشوری رشته جیت کاندو، هشت نفر از شهر صیدون به مسابقات اعزام شدند که هر هشت نفر آنها مدال کسب کرده‌اند.

وی با اینکه این رشته استعدادهای زیادی دارد ولی سالنی که در اختیار آنها بود، پس گرفته شد و همه آواره شدند و ورزش را کنار گذاشته‌اند، افزود: یک زمین خاکی در کنار سالن وجود داشت، بچه‌ها در آن فوتبال بازی می‌کردند، بر اساس برنامه ریزی اداره ورزش و جوانان قرار بود چمن شود که زیرسازی آن انجام شده، ولی در حال حاضر قابل استفاده نیست.

پیشرفت 80 درصدی زمین فوتبال/ بهره برداری تا پایان سال 92

همراه حمید خلیلی برای بازدید از زمین فوتبال و سالن ورزشی راهی مجموعه ورزشی شهر می‌شوم، همان طور که گفته بود زمین فوتبال در حال ساخت است و کارگران در حال کار هستند.

سرپرست اداره ورزش و جوانان صیدون که در کنار زمین ایستاده به استقبال ما می آید و عنوان می‌کند: چمن کاری زمین فوتبال تاکنون 80 درصد پیشرفت داشته است.

وی اشاره کرد: اگر اعتبارات تامین شود این زمین تا پایان سال 1392 به بهره برداری می‌رسد.

پرویز افراد، اعتبار اولیه احداث زمین چمن این شهر را یک میلیارد و 300 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این اعتبار در ساخت زمین مصرف شده که پیمانکار طرح در حال حاضر از جیب خود خرج می‌کند و از دولت طلبکار است.

مکاتبه کرده‌ایم/ امکانات پاسخگو نیست

وی نامه نگاری با فرمانداری باغملک، استانداری خوزستان و اداره کل ورزش و جوانان برای اختصاص اعتبار را از جمله اقدامات خود برای تسریع در ساخت زمین چمن صیدون بیان می‌کند.

افراد اضافه کرد: با پیگیری‌هایی که انجام شد، قرار است یک سالن ورزشی در روستای واجل و سالن دیگر در روستای سردره ساخته شود، در روستای علاء نیز یک زمین گرفته شد که سندش به نام دولت ثبت و در اختیار اداره ورزش و جوانان قرار گرفته است.

وی بیان کرد: امکانات موجود در صیدون جوابگوی نیاز جوانان ورزشکار نیست، تلاش می‌کنیم که این امکانات را افزایش دهیم.

سالن، حتی یک آبسردکن هم ندارد/ از چند هفته قبل نوبت می‌گیریم

پس از بازدید از زمین فوتبال، وارد سالن ورزشی می‌شویم که تعداد زیادی از جوانان و نوجوانان در حال فوتسال بازی کردن هستند.

به سراغ عزت‌الله عیدی پور، جوان 23 ساله و فوتبالیست می‌رویم که می‌گوید: شهر صیدون، 8 هزار ورزشکار دارد که از همه امکانات ورزشی روز دنیا فقط یک سالن دارند.

وی خاطرنشان کرد: برای استفاده از همین یک سالن هم باید از چند هفته قبل نوبت بگیریم.

عیدی‌پور نبود امکانات رفاهی در تنها سالن ورزشی صیدون را از دیگر مشکلات ورزشکاران این شهر عنوان کرد و افزود: این سالن حتی یک آبسردکن هم ندارد که ما بتوانیم در فصل گرما از آن استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: تیم‌های زیادی با خرج خودشان در مسابقات مختلف شرکت می‌کنند.

استعدادها شکوفا نمی‌شود

حجت‌الله احمدی با معرفی خود به عنوان یک جوان 20 ساله فوتبالیست عنوان می‌کند: امکانات که نباشد، مجبوریم فقط سراغ فوتبال و فوتسال برویم و ورزش‌های مورد علاقه خود را کنار بگذاریم.

وی افزود: ورزشکاران مستعد زیادی داریم، ولی به دلیل نبود امکانات نمی‌توانند به رشته‌های مورد نظر خود بپردازند و استعدادهایشان شکوفا شود.

برای تمرین به باغملک می‌رویم/ به زمین چمن و استخر نیاز داریم

جمشید آبادیان که مربی تیم منحل شده عقاب منگشت صیدون است نیز با بیان اینکه ما به زمین چمن و استخر نیاز داریم، می‌گوید: خیلی از بچه‌ها برای تمرین و استفاده از زمین چمن به باغملک می‌روند.

این ورزشکار صیدونی با بیان اینکه افراد زیادی به رشته‌های دو میدانی، شنا و والیبال در شهر علاقه‌مند هستند، اضافه کرد: امکانات که نباشد استعدادها شکوفا نمی‌شود و جوانان و نوجوانان ورزش را کنار می‌گذارند.

ورزش مایه شور و نشاط/ پرداخت هزینه‌هایی برای ترک اعتیاد

رضا خلیلی یکی دیگر از جوانان صیدونی تصریح کرد: باید زمینه برای فعالیت‌های ورزشی جوانان و نوجوانان فراهم شود، زیرا ورزش باعث نشاط در روحیه آنان می‌شود.

وی ادامه داد: از مسئولان می‌خواهیم برای شکوفا شدن استعدادهای ورزشی در شهر صیدون تلاش کنند تا مجبور نباشیم هزینه‌هایی را برای مثلا ترک اعتیاد آنها بپردازیم.

حل مشکل ورزشی 30 روستا/ همه روستاییان به شهر می‌آیند

بخشدار صیدون نیز با تایید کمبود امکانات ورزشی در این شهر اظهار کرد: حدود 10 هزار مترمربع زمین برای احداث یک مجموعه ورزشی در روستای علاء از توابع دهستان صیدون جنوبی در نظر گرفته که تسطیح شده و چند اتاقک نیز برای رختکن نیز در آن، احداث شده است.

فرهاد علی بخشی تصریح کرد: برای احداث زمین چمن شهر در مجموعه ورزشی شهدا نیز در شورای برنامه ریزی سال 1391 حدود 1.5 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که هنوز اختصاص نیافته است.

وی با بیان اینکه برای استفاده از سالن، همه روستاییان به شهر می‌آیند، گفت: در صورت راه اندازی مجموعه ورزشی در روستای علاء، جوانان 30 روستا می‌توانند از آن استفاده کنند و دیگر نیازی نیست ورزشکاران به شهر بیایند.

گزارش از مهدی یزدی 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد