سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار انتظامی استان

 

معتادان، عامل 90 درصد سرقت خودروها در خوزستان
اجتماعی  16:25:41 1391/11/29

9111-23114-5 کد خبر

رییس اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی خوزستان گفت: میزان سرقت خودرو در خوزستان در یک ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است؛ میزان سرقت خودرو در استان از ابتدای سال تاکنون نیز تقریبا افزایش داشته است.

سرهنگ جلیل باکو در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)‌ـ منطقه خوزستان ـ اظهار کرد: ‌ در مدت اخیر با توجه به افزایش قیمت خودرو در بازار کشور، سرقت خودرو نیز افزایش داشته است ولی در مجموع میزان سرقت خودرو در خوزستان نسبت به استان‌های دیگر بسیار کمتر است.

وی افزود: در سرقت خودرو عوامل بسیاری موثر است که اعتیاد مهمترین دلیل سرقت‌ها است.

باکو ادامه داد: سرقت خودرو بیشتر توسط افراد معتاد انجام می‌شود که پس از جدا کردن قطعات، خودرو را در خیابان رها می‌کنند. برای چنین افرادی، افزایش قیمت‌ خودرو در بازار اهمیت چندانی ندارد و تنها قطعات خودرو را به قصد فروش به سرقت می‌برند. البته با افزایش قیمت خودرو، قیمت قطعات نیز افزایش یافته و بنابراین سرقت خودرو به قصد فروش قطعات نیز بیشتر شده است و سرقت خودرو کمتر به صورت باندی و سازمان‌یافته است.

رییس اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی خوزستان با بیان این‌که معمولا خودروهای به سرقت‌رفته یک تا دو روز پس از سرقت کشف می‌شوند، گفت: معمولا در سرقت‌هایی که به صورت سازمان‌یافته و باندی انجام می‌شوند، خودروها از استان‌های دیگر سر در می‌آورند یا برای عملیات قاچاق مورد استفاده قرار می‌گیرند که این گونه سرقت‌ها کمتر در خوزستان اتفاق می‌افتد.

باکو افزود: تقریبا 90 درصد سرقت خودروها در استان خوزستان توسط معتادان و با هدف سرقت قطعات خودرو انجام می‌شود که بدنه خودرو نیز پس از چند روز کشف می‌شود.

وی تصریح کرد: از آن‌جا که فروش قطعات خودروهای مدل پایین راحت‌تر انجام می‌شود، بیشتر خودروهای سرقتی شامل خودروهای مدل پایین هستند تا سارقان برای فروش قطعات مشکل کمتری داشته باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد