سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارش یک ناهنجاری

 


در حالیکه ظرف ماه جاری خبر شهرستان شدن یکی از محلات اهواز یعنی "کوت عبداله" بسیاری را متعجب نمود خبر دیگری این حیرت و سرگردانی را دوچندان کرد و آنهم "الحاق قطعه زمینی در منطقه روستایی چم السخیل به شهر اهواز. آنهم صرفاً برای رضایت تعدادی از بنکداران مرکزیت شهر اهواز از سوی شورای برنامه ریزی استان خوزستان!

بیاد داریم که سال های سال جدال های کلامی بر سر مساله الحاق منطقه" عین دو" به اهواز چه فرازها و فرودهایی را طی نمود و عده ای در سوی مخالف و عده دیگری در طرف موافق حتی پیامدهای حاشیه ای هم برای آن طرح گردید اما الحاقی شکل نگرفت.حال چگونه است که بنکداران که می بایستی از سال 1372 هسته مرکزی شهر اهواز را ترک کنند و ترک نکرده و ا حتمالاً ترک هم نخواهند نمود این گونه از سوی دستگاه های ذیربط مورد محبت و نوازش قرار می گیرند.

آیا زمینی که یک شبه راه صد ساله به نقشه جامع شهری  را طی می کند برای مالکین و بنکداران میلیاردها تومان ارزش اضافی ایجاد نخواهد نمود؟

جالب است بدانیم که دکتر حجازی استاندار خوزستان با پیش بینی همین مساله در خبر انعکاس یافته از وی در تاریخ 10/2/1391 می گوید: "واگذاری زمین جدید (منظور همین زمین خاص) برای احداث مجتمع بنکداران باعث بورس بازی و افزایش بادکنکی قیمت زمین خواهد شد." حال با در نظر گرفتن این اظهار نظر و در شرایطی که سیاست تشکیل شهرهای 13 گانه جدید در خوزستان به وزارت کشور پیشنهاد شده چگونه است که با پیشنهاد شهرداری اهواز زمین منطقه "چم السخیل" به نقشه جامع شهر اهواز متصل می شود و طبیعتا در آینده نزدیک هم باعث صعود بقول استاندار محترم خوزستان بادکنکی و بورس بازی این زمین می شود؟ بواقع برای افکار عمومی این سوال باقی است که منطقه کوت عبداله برای جزیی از نقشه جامع اهواز ماندن سزاوارتر است یا منطقه چم السخیل برای رضایت بنکدارانی که هسته مرکزی شهر اهواز را به گروگان گرفته اند؟

از نکات جالب توجه در همین رابطه اظهارنظر شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است که طی نامه شماره 68689/170/89 مورخه 18/3/1389صراحتا این قطعه زمین را محدوده نفتی اعلام کرده که امکان واگذاری ندارد مع ذالک شورای برنامه ریزی در تناقض با این مساله مبادرت به الحاق آن به نقشه جامع شهر اهواز کرده است.


 

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و نهم بهمن 1391ساعت 13:14  توسط امیر رحمانی  |  نظر بدهید
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد