سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

مجموعه اخبار حوادث و اجتماعی شهرستانهای استان خوزستان

 

رئیس مجتمع مرکزی شوراهای حل اختلاف دزفول گفت:یک پرونده مالی با 120 نفر شاکی با تلاش شوراهای حل اختلاف این شهرستان به مصالحه انجامید.

به گزارش روابط عمومی شوراهای حل اختلاف دزفول ˈ علیرضا قنبریˈ در تشریح اقدام انجام شده برای حل و فصل این پرونده افزود:در این پرونده فردی که یک میلیارد و دویست میلیون ریال از 120نفر به عنوان سرمایه گذاری و پرداخت سود دریافت کرده بود به دلیل ناتوانی در بازپرداخت مطالبات سرمایه گذاران ، راهی زندان شد.

وی افزود: این پرونده مالی به دستور رییس دادگستری دزفول برای حل و فصل به مجتمع مرکزی شوراهای حل اختلاف این شهرستان ارجاع و شعبه 67 مسجد امام علی نقی (ع) پرونده مذکور را پیگیری کرد.

قنبری گفت:با تشکیل جلسات متعدد با خانواده بدهکار و شاکیان این پرونده با پرداخت مبلغ هشتصد میلیون ریال به شاکیان مصالحه شد.

وی افزود:خوانده این پرونده تحت عنوان مشارکت در یک طرح عام المنفعه و با وعده پرداخت سود در سررسید های ماهانه از مردم مبالغی دریافت کرده بود که به علت مشکلات مالی ورشکسته و چندین ماه نیز متواری شد.

رئیس مجتمع مرکزی شوراهای حل اختلاف دزفول افزود: رئیس و اعضای شعبه 67مجتمع مرکزی شورای حل اختلاف با مذاکرات متعدد با شاکیان پرونده ،توانستند با فروش یک باب منزل مسکونی و جلب رضایت شاکیان این پرونده را حل و فصل کنند.
مرجع / ایرنا 
 
مدیر خانه جوان شوشتر گفت: میراث فرهنگی شوشتر اصلاً برای پذیرایی از گردشگران شوشتری آمادگی ندارد.

به گزارش شوشترنامه، ابوالقاسم غلام حیدر در دیدار نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی با دوستداران میراث فرهنگی این شهرستان تاریخی اظهار داشت: میراث فرهنگی شوشتر اصلاً برای پذیرایی از گردشگران شوشتری آمادگی ندارد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت سایت های تاریخی بسیار بد است، ادامه داد: اصلی ترین بخش های میراث فرهنگی شوشتر، بافت تاریخی شهر است که در حال نابودی است و در سال های گذشته هیچ اتفاقی برای بهبود وضعیت بافت تاریخی و حفظ و حراست از آن اتفاق خاصی رخ نداده است.

*توان مردمی را باید به کار گرفت

مدیر خانه جوان شوشتر خاطرنشان کرد: باید از توان مردمی در راستای آماده سازی شهر شوشتر استفاده کرد تا نوروز امسال وضعیت شهر شوشتر برای استقبال گردشگران بهبود یابد.

وی با اشاره به اینکه متولیان بخش گردشگری باید در این باره برنامه ریزی کنند، گفت: باید در جلساتی که به منظور برنامه ریزی برای ایام نوروز برگزار می شود از نظرات مردمی نیز استفاده کرد.

غلام حیدر با اشاره به اینکه انجمن های دوستداران میراث فرهنگی توانمندی زیادی در ساماندهی مسائل گردشگری دارند، بیان داشت: باید علاوه بر استفاده از ظرفیت ها و توان مردمی، انجمن های مردم نهاد را نیز در این زمینه به فعالیت واداشت.  
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد