سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش از وضعیت آب در استان

 

مدیر گروه بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی آبادان:
166 نمونه میکروبی از آب آبادان گرفته شده است/گزارش 2 نمونه مشکوک در روستاها

خبرگزاری فارس: مدیر گروه بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: 166 نمونه میکروبی از آب آشامیدنی این شهرستان گرفته شده است.

جعفر ربیهاوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: در دو ماه گذشته 166 نمونه میکروبی از آب آشامیدنی آبادان گرفته شده است.

وی افزود: از این تعداد 164 نمونه مطلوب بوده و تنها دو نمونه از آنها مشکوک گزارش شد که برای آزمایش مجدد به آزمایشگاه انتقال داده شد.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: تمامی نمونه‌های اخذ شده شهری مطلوب بوده و دو نمونه مشکوک نیز در روستاها بود که رفع شد.

ربیهاوی تصریح کرد: علاوه بر آب‌ آشامیدنی سطح شهرستان، استخرهای شنا و دستگاه‌های آب شیرین‌کن نیز مورد نمونه‌برداری قرار گرفتند که نتیجه آنها نیز مطلوب بوده است.

وی اضافه کرد: به لحاظ نمونه‌‌برداری میکروبی آب آبادان در وضعیت مناسبی قرار دارد و مشکلی از این لحاظ وجود ندارد.

* نمونه‌برداری از وضعیت EC آب

مدیر گروه بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی آبادان خاطرنشان ‌کرد: همچنین نمونه‌های مختلفی از وضعیت شوری آب گرفته شد.

ربیهاوی بیان کرد: در این نمونه‌ها وضعیت شوری آب بین 2 هزار تا 3 هزار و 500 بوده که به طور میانگین می‌توان گفت وضعیت EC‌ آب در آبادان حدود 2 هزار و 500 است.

وی افزود: کم‌ترین مقدار شوری آب مربوط به مناطقی است که از طرح غدیر استفاده می‌کنند و بیشترین آن نیز مربوط به مناطق شرکتی بوده است.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان گفت: طرح تشدید کنترل مواد غذایی در آبادان با توجه به قرار گرفتن در پایان سال اجرایی خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد