سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی خوزستان

 

خوزنیوز: اواخر دی ماه سال جاری سید شریف حسینی نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود به انتقاد از استاندار خوزستان پرداخت. حسینی خطاب به استاندار گفت: «آقای استاندار! پاسخ صداقت مردم سیاست نیست.»

به گزارش خوزنیوز، این نطق آتشین پس از این ایراد شد که پیش از آن از سوی دولت یکی از مناطق اهواز به شهرستان تبدیل شده بود.

سیدشریف حسینی / سید جعفر حجازی

اما پس از آن استاندار خوزستان در یکی از خبرگزاری ها جوابیه ای را در پاسخ به نطق وی صادر کرد. استاندار خوزستان در قسمتی از جوابیه خود آورده است: « نماینده محترم شهرستان اهواز جناب آقای سید شریف حسینی هفته گذشته در نطق خود مطالبی مطرح نمودند که کاملا در تعارض با منویات مقام معظم رهبری در ارائه صحیح و درست مطالب به مردم و جلوگیری از سیاه نمایی و آب به آسیاب دشمن ریختن قرار دارد.»

استاندار خوزستان بعد از توضیحات خود در بند چهارم جوابیه نیز می گویند : «جناب آقای حسینی چندین سال به عنوان بخشدار مرکزی اهواز و شهردار بوده اند و بهتر است خود قضاوت بهتری از شرایط گذشته و حال داشته باشند و هم اینکه ،چنانچه عقب ماندگی وجود دارد پاسخگویی دوران مسئولیت خود در دوره اصلاحات باشند که هیچ توجهی به خوزستان نشد.»

سید شریف حسینی در همین زمینه در گفت و گو با سایت شوشان اظهار داشت : هر شخصی در هر رده از نظام مقدس جمهوری اسلامی می تواند نظر خود را بیان کند و نظام ما با تدابیر مقام معظم رهبری آزادی بیان را در حد اعلای خود داراست. اما مردم ما آنقدر به این فهم رسیده اند که چه کسی واقعیت ها را بیان می کند، چون واقعیت در جامعه امروز بر هیچ کس نهان نیست.

سید شریف در ادامه سخنان خود و در جواب به این سوال که چرا جوابی بر جوابیه استاندار منتشر نمی کنید گفت : اعتقاد بنده این است که با توجه به جایگاهی که نمایندگی مجلس دارد و تک تک نمایندگان بنا به آرای مردم انتخاب شده اند، در شان یک نماینده نمی بینم بخواهد جواب استاندار یک منطقه را بدهد. حتما اگر رئیس جمهور جوابیه می داد جواب ایشان را می دادم اما جایگاه نمایندگی مجلس فرا تر از این سخنان است. زیرا به فرموده حضرت امام (ره) مجلس در راس امور است.

حسینی در ادامه افزود : کار ما در مجلس فریاد محرومیت است و پیگیری برای خواسته های مردم. سخن من نیز چیزی جز خواسته مردم نبود. اما جایی که به من جوابی داده شود چون در قالب انتقاد از بنده است ترجیح می دهم با سعه صدر رفتار کرده و قضاوت را به مردم خوزستان واگذار کنم. بی شک مردم بهترین قضاوت کنندگان اند.

نماینده مردم اهواز در ادامه سخنان خود با توجه به گفته استاندار که سمت سابق وی را یاداوری کرده بود با خنده گفت : اگر من به عنوان بخشدار مرکزی اهواز بودم ایشان که معاون استاندار دولت هاشمی بوده پس به خود حجازی این انتقاد در قالب وسیع تری مطرح است.

حسینی در پایان خبر داد : به زودی یک کمیته تحقیق و تفحص از مجلس شورای اسلامی پیرامون نظارت مجلس، به استانداری خوزستان فرستاده می شود تا نحوه تقسیم اعتبارات، نحوه جذب اعتبارات ، نحوه جذب نیروها در زمینه ی مختلف به ویژه بومی و غیر بومی ، نحوه انتخاب نمودن پیمانکاران و ترک تشریفات و موارد دیگر را بررسی کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد