سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

 

احمدی نژاد خطاب به مسئولین استان:
وی با مخاطب قراردادن استاندار و مسوولان شهری آبادان گفت : باید بودجه عمرانی شهری آبادان را اضافه کنید تامشکلات آن با سرعت بیشتری حل شود / رییس جمهوری همچنین با تشریح پتانسیل های آبادان برای اشتغال جوانان ادامه داد : برای اشتغال جوانان باید از پتانسیل های کشاورزی ،ظرفیت دریا و ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی بهره برد
رییس جمهوری با اشاره به نقش برجسته مردم آبادان در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی انفجار نوری بود که درعالم بشریت راه جدیدی برای انسانها باز کرد.
محمود احمدی نژاد در مراسم بهره برداری از مرحله تکمیلی طرح بنزین سازی پالایشگاه آبادان با اشاره به رشادت های استان خوزستان در تاریخ ایران افزود : مردم آبادان و خوزستان همواره در خط مقدم انقلاب بوده اند و این در حالی است که دشمنان تلاش می کردند این شور انقلابی را از آنها بگیرند.

وی ادامه داد: جنگ تحمیلی انتقام کشی استکبار از مردم خوزستان برای ایستادن آنها پای آرمانها و ارزشهای ملت ایران بود.

رییس قوه مجریه با ابراز خرسندی از حضور در شهر آبادان همزمان با سالروز ورود امام راحل به کشور گفت: آبادان مقاطع تاریخی و تاریخ سازی را به همراه خود دارد .

احمدی نژاد با تشریح لحظات تاریخی ورود حضرت امام خمینی (ره ) در 12 بهمن ماه سال 1357 گفت : آن روز مردم ایران سراسر شوق و انتظاربود و هنگامی که امام به ایران آمد مسیر تاریخ ملت ایران عوض شد.

وی با تاکید بر اینکه دوازدهم بهمن از روزهای شیرین ملت ایران است،افزود: چند روز پس از ورود حضرت امام (ره ) به کشور، نظامی که اربابان آن فکر می کردند پولادین است در هم شکست گویی که از ابتدا نبوده است .

رییس قوه مجریه ادامه داد : 12 بهمن یک روز نورانی در تاریخ بشریت است و امام آمد و مسیر تاریخ بشریت را عوض کرد.

احمدی نژاد با تشریح رشادت های کارگران و مدیران صنعتی در پیروزی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد : امام (ره) در آن برهه تاریخی فرمودند نفت نباید صادر شود ولی نیازهای داخلی را تامین کنید که همین کارگران و مجموعه کارکنان صنعت نفت علاوه بر اینکه نیازهای کشور را تامین کردند ، جلوی صادرات نفت را نیز گرفتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با مخاطب قراردادن استاندار و مسوولان شهری آبادان گفت : باید بودجه عمرانی شهری آبادان را اضافه کنید تامشکلات آن با سرعت بیشتری حل شود .

رییس جمهوری همچنین با تشریح پتانسیل های آبادان برای اشتغال جوانان ادامه داد : برای اشتغال جوانان باید از پتانسیل های کشاورزی ،ظرفیت دریا و ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی بهره برد .

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه توسعه آبادان نیازمند یک برنامه ضربتی است ،افزود : هر آنچه پروژه از سوی استان برای توسعه آبادان و رفع مشکل بیکاری جوانان آن به دولت ارائه شود حمایت خواهیم کرد.

وی با اشاره به محرومیت تاریخی آبادان، خسارت های بر جای مانده از جنگ تحمیلی و دیر برطرف شدن مشکلات در خوزستان گفت : هر چند سرعت پیشرفت کار در این شهر و استان خوب است و کارها خوب پیش می رود ولی دل ما راضی نیست چرا که ظرفیت اینجا فراوان است.

رییس جمهوری با اشاره به تحولات منطقه ای و بین المللی یاد آور شد : نگاه به این تحولات تنها معطوف به تحولات منطقه ای نیست بلکه نگاهم عمیق تر است .

وی با اشاره به موج بیداری ملت ها در منطقه و جهان افزود:نتیجه مقاومت های خالصانه ملت ها زیر سووال رفتن تمام طاغوتها است که با خروش یافتن موج های جدید، شاهد تحقق آن خواهیم بود.

رییس جمهوری با بیان اینکه به فضل الهی دشمنان ما نیز در برابر اراده ملت ایران به زمین خواهند خورد ،تاکید کرد: آنها با ننگ به تاریخ خواهند پیوست .

رییس جمهوری در جریان سفر به آبادان با خانواده شهید کمری از کارکنان پالایشگاه آبادان دیدار و گفت وگو کرد.

شهید کمری در مرداد ماه سال گذشته بر اثر انفجاربخشی از پالایشگاه آبادان به شهادت رسید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد