سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از آبادان

 

با حضور رییس جمهور؛
مرحله دوم فاز سه بنزین‌سازی پالایشگاه آبادان افتتاح شد 


اقتصادی 15:3:1 1391/11/12

9111-7874-5 کد خبر

روز پنج‌شنبه در اولین روز از دهه مبارک فجر با حضور رییس‌جمهور، مرحله دوم فاز سه بنزین‌سازی پالایشگاه آبادان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) مرحله دوم فاز سه بنزین‌سازی پالایشگاه شامل سه واحد اسیدپاشی، ایزومریزاسیون و الکیلاسیون است که از خروجی واحد الکیلاسیون روزانه دو میلیون لیتر بنزین با کیفیت خواهد بود.

همچنین در طرح بنزین‌سازی پالایشگاه آبادان در مجموع 880 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است و در فازهای قدیمی این پالایشگاه روزانه 80 تن گوگرد کولخه‌ای تولید می‌شود که با راه‌اندازی کامل این طرح، این میزان به 180 تن افزایش می‌یابد و 100 تن به شکل دانه‌بندی شده تولید خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، طرح افزایش بنزین‌سازی پالایشگاه آبادان با هدف خودکفایی از سال 83 آغاز و در مرحله نخست آن پارسال به بهره‌برداری رسید و با بهره‌برداری کامل از فاز سه، مجموع تولید بنزین در پالایشگاه آبادان به حدود 15 میلیون لیتر در روز افزایش می‌یابد.

بر اساس این گزارش، با افتتاح این مرحله، ظرفیت تولید بنزین این پالایشگاه روزانه دو میلیون لیتر بنزین فوق سوپر به تولیدات قدیمی‌ترین پالایشگاه کشور افزوده می‌شود و با راه‌اندازی مرحله اول فاز سه بنزین‌سازی پالایشگاه آبادان در مرداد سال 90 روزانه چهار میلیون لیتر بنزین فوق سوپر در این پالایشگاه تولید می‌شد که با راه‌اندازی مرحله دوم تولید بنزین این پالایشگاه به روزانه شش میلیون لیتر افزایش می‌یابد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد