سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر ورزشی

پس از تساوی مقابل پرسپولیس؛
فرکی: بازی، رضایت تماشاگران را جلب کرد/ هجمه علیه داوران بی‌انصافی است
ورزشی 19:43:18 1391/11/11

9111-10581-5 کد خبر

سرمربی تیم فوتبال فولاد پس از تساوی تیمش برابر پرسپولیس از مدیرانی که علیه جامعه داوری انتقادهای "نامنصفانه" می‌کنند به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین فرکی که در نشست خبری پس از دیدار تیمش برابر پرسپولیس حضور یافته بود، در پاسخ به سوالی درباره عملکرد تیم داوری بازی گفت: من در هر تیمی که بوده‌ام از کاوه و لیگ یک گرفته تا نفت و فولاد، از اشتباهات داوری متضرر شده‌ام و حتی برخی داوران رسما از ما عذرخواهی کرده‌اند اما اینجا جا دارد که از جامعه داوری دفاع کنم؛ نمی‌دانم چه عادت بدی شده است که تیم‌های در حال سقوط، تیم‌های بالای جدول و حتی تیم‌های میان جدول، دائما با داوران کار دارند. آیا داوران ما از فوتبال جدا هستند؟

وی ادامه داد: آیا بازیکنان ما در اروپا بازی می‌کنند و داوران ما فقط آسیایی هستند؟ این صحبت‌ها بی‌انصافی است که همه چیز را گردن داور بیندازیم. حتی اگر فرض کنیم که تیم‌های در حال سقوط به دلیل جایگاه حساس‌شان می‌توانند نسبت به داوران حساس باشند و به داوران اعتراض کنند برای من قابل قبول نیست که تیم‌هایی که ده‌ها مشکل دارند، مشکلات‌شان را به حساب داوران بگذارند و این همه جنجال به پا کنند.

فرکی افزود: برخی تیم‌ها بازیکنان ملی‌پوش و میلیاردی می‌خرند و همه گونه امکاناتی مثل زمین و... دارند ولی وقتی می‌بازند طاقت باخت را ندارند و همه چیز را به گردن این و آن می‌اندازند.اگر تیم‌های ته جدول اعتراضی می‌کنند به دلیل این است که موقعیت خاصی دارند. این تفکر بدی است که در فوتبال ما جا افتاده که از داوران دائما انتقاد می‌کنند. من قصد خوش‌خدمتی به داوران را ندارم اما معتقدم باید به جامعه داوری کمک کنیم که با آرامش کار کند.

سرمربی تیم فوتبال فولاد در ادامه با انتقاد شدید از یکی از مدیران لیگ برتری گفت: مدیری که در این فوتبال کار می‌کند و علیه داوران حرف می‌زند آیا تاکنون وسط زمین ایستاده در حالی که 10 هزار تماشاگر دور و برش باشند؟ تازه نمی‌گویم 100 هزار نفر! در چنین شرایطی آن مدیر می‌تواند قضاوت کند و اشتباه هم نداشته باشد؟ البته من همه مدیران را نمی‌گویم چون مدیران فوتبالی هم داریم. این مدیران ضعف‌های مدیریتی خود را فراموش کرده‌اند.آن‌ها پول زیادی خرج کرده‌اند، مربی خود را عوض کردند و بازیکنان میلیاردی هم دارند ولی وقتی می‌بازند می‌گویند "داور! حق ما را خوردی". این حرف را می‌زنند تا از فشار مردم فرار کنند.

فرکی همچنین گفت: بدون تعارف می‌گویم که داوران در فوتبال ما زحمت زیادی می‌کشند و من از آن‌ها تشکر می‌کنم. اشتباهات داوری هم جزئی از فوتبال است و قبول ندارم که این همه هجمه به داوران وارد شود. ما نباید فکر کنیم که تیم‌هایمان اروپایی بازی می‌کنند ولی داوران‌مان در سطح آسیا هستند.

فرکی در ابتدای نشست هم درباره بازی امشب تیمش برابر پرسپولیس گفت: گفته بودم که دوست دارم بازی زیبا باشد تا تماشاگر از آن لذت ببرد. فکر می‌کنم این بازی توانست رضایت تماشاگران را جلب کند هرچند از اینکه این بازی بدون گل، مساوی تمام شد خوشحال نیستم. ما برای برد آمده بودیم و اطمینان دارم که اگر دقت می‌کردیم و بدشانس نبودیم، سه امتیاز بازی را می‌گرفتیم. این حرف را با تمام احترامی که برای پرسپولیس و مربی‌ باشخصیتش دارم، می‌گویم.

وی ادامه داد: در 30 دقیقه اول بازی توپ و میدان کاملا در اختیار ما بود و پرسپولیس فقط یکی دو موقعیت 50 درصدی به دست آورد. اما در 15 دقیقه آخر نیمه اول به خاطر اشتباه‌های ما، پرسپولیس بازی را در اختیار گرفت و فشارش را بیشتر کرد اما بازهم نتوانست صد درصد بازی را در اختیار بگیرد. آنچه برایم جالب بود و به خاطرش از بازیکنانم تشکر کردم این بود که در نیمه اول فقط یک اوت دستی به پرسپولیس دادیم. در نیمه دوم هم هر دو تیم موقعیت‌هایی روی دروازه یکدیگر ایجاد کردند و درنهایت امتیازها تقسیم شد.

فرکی همچنین درباره رکورد شکست‌ناپذیری تیمش در لیگ برتر گفت: ما از ابتدا هم دنبال این نبودیم که رکورد بزنیم. ما همیشه و در هر بازی دوست داریم که پیروز باشیم. حال این بازی می‌خواهد در خانه ما باشد یا خانه حریف. اینکه 16 هفته است نباخته‌ایم و پیروزی‌های خوبی داشته‌ایم، مرهون تلاش بازیکنان‌مان است. آن‌ها را با رفاقت و همدلی کار می‌کنند.امیدوارم تا جایی که امکان دارد این شرایط را دنبال کنیم. شکست ناپذیری ما، حساسیت مردم را جلب کرده است و امیدوارم که آن‌ها به دنبال این نباشند که ما ببازیم!

در پایان خبرنگاری از فرکی پرسید چرا از 90 دقیقه بازی، تنها 29 دقیقه در نیمه اول و26 دقیقه در نیمه دوم توپ در جریان بود و زمان مفید بازی این قدر کم بوده است؟ فرکی در پاسخ گفت: شاید پاسخ این سوال طولانی شود اما برای من هم جالب است که چرا توپ در این دقایق خارج از بازی بوده است. البته این را هم بگویم که به نظر من یک بازی 50 دقیقه‌ای که تماشاگران از آن لذت ببرند بهتر از یک بازی 90 دقیقه‌ای است که تماشاگران فقط با بی‌حوصلگی آن را نگاه کنند. آیا به نظر شما حرف من درست نیست؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد